Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCDA wil einde maken aan growshops

CDA wil einde maken aan growshops

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mac... zei:
Nja das ff precies het omgekeerde dan wat de bedoeling is. Als die schijnheilige het nu eens andersom zouden aanpassen en de wietteelt zouden lagaliseren, mja... Dat krijg je bij dat christentuig toch niet erin.
Klik om te vergroten...
ja daar heb je helemaal gelijk in!
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als we dit niet willen moetten we met zijn alle komende kamerverkiezingen op de SP stemmen das een van de weinige partijen die voor legalisering van soft drugs is :hearteyes: :stoned:
altijd die stomme CDA "het zou verboden moetten worden!" :smilingimp: :stoned: :wave:
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#3
alleen maar goed !!!
minder aanbod prijzen omhoog wat wil je nou nog meer :grin:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand trouwens enig idee wat de uitslag ongeveer was, van het stemmen van gister, was het vergeten ivm werk ed en heb er nu helemaal niks van meegkekregen...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
PvdA en SP grote winst, regeringspartij'en en leefbare partij'en zware verliezen :)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Baukereg zei:
Ja hoor, onze christenhonden hebben weer iets bedacht om de illegaliteit en criminaliteit te vergroten en de overheid met meer regels en burocratie op te zadelen, en daarmee nog te scoren ook bij hun christenlijke 50+ achterban:

Het CDA wil paal en perk stellen aan zogeheten growshops. In die winkels worden spullen verkocht waarmee onder meer wier gekweekt kan worden. De shops kunnen vanwege het gedoogbeleid niet worden gesloten.

Het CDA denkt daarom aan ontmoediging door eigenaren alleen een vergunning te geven als zij aantonen dat ze zelf geen wiet kweken. De eigenaren moeten ook registreren wie hun klanten zijn. Die worden op hun beurt gecontrolleerd.

De regeringspartij hoopt op die manier de overlast van het softdrugsbeleid te beperken. De VVD is bereid het plan te steunen. Nederland heeft 400 growshops.

Bron: NOS Teletekst
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Smerige opdringers willen gewoon dat wij zometeen op de zaterdagavond
met een bijbel in de klauwen gaan zitten mokken tot we een bekkie krijgen zoals balkenbrei...Moet je eens over nadenken zeg...wat een malloten....
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
oke dan zullen we dan maar een einde aan het cda maken?


"we've gotta exe*** some rich important people, gotta burn down all the churches and topple all the steeples."

hihi
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is nu juist het probleem. Kerken branden heel moeilijk omdat er zovaak tegenaan gepist wordt!
J
JamanLid
01-01-2024, 00:00
#9
het CDA zijn gewoon een stelletje nerds die nooit wat mochten in hun jonge jaren. behalve dat ze elke dag braaf naar school gingen hebben ze nooit wat gedaan. zelf sex voor het huwelijk was uit den boze.

conclusie: CDA moet gewoon ophoeren (komt wel goed bij de verkiezingen van 2007, hoop ik)
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#10
:stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben ik dan de enige die uit het bericht leest:

Omdat er nu nog veel coffeeshops/growshops/smartshops etc zijn die hun recht misbruiken, moet er verandering komen. De mensen met een vergunning om drugs te verkopen (of hulpmiddelen om drugs te maken.) moeten kunnen aantonen dat zij hun recht niet misbruiken, en dat de klanten die ze hebben geen crimminelen zijn en er dus geen bezwaar tegen hebben om gecontroleerd te worden. Want ze doen door een paar wietplantjes te kweken niks illegaals...

Dat is namelijk wel een gegeven waar ik het mee eens ben: Door het gedoogdbeleid van tegenwoordig, is het allemaal zo vaag, dat het in sommige smartshops/growshops niet anders gaat dan in het crimminele circuit!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat het belangrijker is dat men een einde mazkt aan het CDA.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk je dan echt dat er ook maar één thuiskweker is die zijn naam en adres achter gaat laten bij de growshop zodat ze daarna een inval bji hun thuis kunnen verwachten. Een paar plantjes kweken is idd niet illegaal, maar denk dat er genoeg mensen zijn die een hele broeikas op zolder hebben staan, denk dat de officier van justitie dat toch niet zo heel erg fijn vind. Denk ook dat je aardig je klanten gaat verliezen als ze dat zouden moeten doen, dus kunnen alle growshops sluiten en dan is het CDA dus weer tevreden.
B
BennLid
01-01-2024, 00:00
#14
dit forum is zoo veel beter dan stemwijzer.nl :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mac... zei:
Denk je dan echt dat er ook maar één thuiskweker is die zijn naam en adres achter gaat laten bij de growshop zodat ze daarna een inval bji hun thuis kunnen verwachten. Een paar plantjes kweken is idd niet illegaal, maar denk dat er genoeg mensen zijn die een hele broeikas op zolder hebben staan, denk dat de officier van justitie dat toch niet zo heel erg fijn vind. Denk ook dat je aardig je klanten gaat verliezen als ze dat zouden moeten doen, dus kunnen alle growshops sluiten en dan is het CDA dus weer tevreden.
Klik om te vergroten...

Dus jij bent voor mensen die hun geld verdienen aan het kweken van wiet?

Ik zie het probleem niet van die controle... En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benn zei:
dit forum is zoo veel beter dan stemwijzer.nl :P
Klik om te vergroten...

hoezo? :)
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
SpacingBen zei:
En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...
Klik om te vergroten...

Als je in de VS werk zoekt, gaan ze na of je een drugsverleden hebt, en soms moet je zelfs een drugstest doen. En aangezien ook ons landje veramerikaniseerd en de VS hun war on drugs aan andere landen probeerd op te leggen, zou ik met het oog op toekomstige ontwikkelingen mijn naam het liefst nergens hebben staan.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Baukereg zei:
SpacingBen zei:
En in de grow/smartshop mogen ze mijn naam zo hebben hoor...
Klik om te vergroten...

Als je in de VS werk zoekt, gaan ze na of je een drugsverleden hebt, en soms moet je zelfs een drugstest doen. En aangezien ook ons landje veramerikaniseerd en de VS hun war on drugs aan andere landen probeerd op te leggen, zou ik met het oog op toekomstige ontwikkelingen mijn naam het liefst nergens hebben staan.
Klik om te vergroten...


In dat geval ben ik het met je eens...

Maar als het werkelijk zover komt, woon ik niet meer in NL of zit ik in de politiek om deze mensen in de gevangenis te krijgen :grin:
p
puppetLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jaman zei:
het CDA zijn gewoon een stelletje nerds die nooit wat mochten in hun jonge jaren. behalve dat ze elke dag braaf naar school gingen hebben ze nooit wat gedaan. zelf sex voor het huwelijk was uit den boze.

conclusie: CDA moet gewoon ophoeren (komt wel goed bij de verkiezingen van 2007, hoop ik)
Klik om te vergroten...

zulke reacties (en anderen van dezelfde aard) dragen alleen maar bij aan het vooroordeel dat ze hebben over drugsgebruikers. beetje jammer...
kom eens met gegronde redenen waarom ze NIET zouden moeten sluiten, in plaats van alleen maar het CDA af te zeiken!! ben zelf geen CDA-er, helemaal niet zelfs, maar dit zijn nou niet echt tegenargumenten...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
puppet zei:
Jaman zei:
het CDA zijn gewoon een stelletje nerds die nooit wat mochten in hun jonge jaren. behalve dat ze elke dag braaf naar school gingen hebben ze nooit wat gedaan. zelf sex voor het huwelijk was uit den boze.

conclusie: CDA moet gewoon ophoeren (komt wel goed bij de verkiezingen van 2007, hoop ik)
Klik om te vergroten...

zulke reacties (en anderen van dezelfde aard) dragen alleen maar bij aan het vooroordeel dat ze hebben over drugsgebruikers. beetje jammer...
kom eens met gegronde redenen waarom ze NIET zouden moeten sluiten, in plaats van alleen maar het CDA af te zeiken!! ben zelf geen CDA-er, helemaal niet zelfs, maar dit zijn nou niet echt tegenargumenten...
Klik om te vergroten...

klopt... Toch lijkt er wel een kern van waarheid in te zitten... (kijk maar naar het grote voorbeeld van CDA: Harry Potter!)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."