#1
Waterpijp zei:Bal0n zei:Waterpijp zei:Play_bunny zei:Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!
Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.
Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
denk eens realistisch, het stroom verbruik gaat ook steeds verder omhoog, niet alleen in nederland, maar ook in de landen die zich nu aan het ontwikkelen zijn. daar komt een enorme welvaardsgolf, die gepaart gaat met een enorme energie verbruik.
ook in nederland gaat men steeds meer energie gebruiken, al zou je met 1 zonnecel 10 keer meer energie opwekken, zou je nog van de hele aarde 1 zonnepaneel moeten maken om het verbruik te evenaren.
ik ben het toch echt met bal0n en boy eens..

