Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote kans op nieuwe kerncentrale

Grote kans op nieuwe kerncentrale

61 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat je er eerst over mag praten als je er iets van af weet... jullie weten allemaal niet dat je echt niet zoveel zonnepanelen nodig hebt. Maar ey, ik probeer al niet meer om mensen zoals jullie over te halen om , zoals jullie het noemen, realistisch te denken.

Nog even over doeleinden van kerncentrales? bommen
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat je er eerst over mag praten als je er iets van af weet... jullie weten allemaal niet dat je echt niet zoveel zonnepanelen nodig hebt. Maar ey, ik probeer al niet meer om mensen zoals jullie over te halen om , zoals jullie het noemen, realistisch te denken.

Nog even over doeleinden van kerncentrales? bommen
Klik om te vergroten...

maar je denkt dus serieus zelf dat dit haalbaar is?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#4
JewCookie zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat je er eerst over mag praten als je er iets van af weet... jullie weten allemaal niet dat je echt niet zoveel zonnepanelen nodig hebt. Maar ey, ik probeer al niet meer om mensen zoals jullie over te halen om , zoals jullie het noemen, realistisch te denken.

Nog even over doeleinden van kerncentrales? bommen
Klik om te vergroten...

maar je denkt dus serieus zelf dat dit haalbaar is?
Klik om te vergroten...

LOL, jij gebruikt niet echt je hersenen zeg, We zijn nu al meer dan 50 jaar bezig met het kernproject en daar zit heeeel wat miljarden meer in dan in het onderzoeken van zonne-wind en water energie. Dus wat is haalbaar?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Waterpijp zei:
Het meest realistisch is toch dat wij mensen (natuurproduct) gebruik zouden gaan maken van andere natuurproducten, in dit geval dus: water,zon en wind. En dan gaan jullie denken dat een chemische formule die gevaarlijk is en voor verkeerde doeleindes wordt gebruikt het beste is? Zo realistisch zie ik het!
Klik om te vergroten...

Energie opwekken door middel van de natuur is natuurlijk een betere oplossing dan kerncentrales om energie op te wekken. Maar hoeveel windparken, zonnepanelen en all heb je dan wel niet nodig om genoeg energie op te wekken voor alle inwoners van Nederland?
Dan ga je volgens mij een heleboel horizonbederving krijgen, dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
En wat bedoel je met verkeerde doeleinden? Ik vind het maken van medicijnen en energie geen verkeerde doeleinden. Over welke doeleinden heb je het dan?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat je er eerst over mag praten als je er iets van af weet... jullie weten allemaal niet dat je echt niet zoveel zonnepanelen nodig hebt. Maar ey, ik probeer al niet meer om mensen zoals jullie over te halen om , zoals jullie het noemen, realistisch te denken.

Nog even over doeleinden van kerncentrales? bommen
Klik om te vergroten...

Wie zegt dat ik er niets van af weet? dat zeg jij, maar dat is iets wat je niet weet!
Mijn vader heeft zonnepanelen op zijn huis staan, maar dat is echt niet genoeg om het hele huis van energie te voorzien. En het is wel een groot zonnepaneel (ok, ook een groot huis :flushed: maar toch...)

Nederland maakt trouwens geen kernbommen. Als dat wel zou gebeuren, dan is er een mega probleem met de VS, en dat is iets waar nederland niet op uit is, aangezien de handelsstromen tussen Nederland en de VS voor Nederland heel belangrijk zijn.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, we maken ze (nog) niet, maar we hebben ze wel
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tsjernobyl willen we toch niet weer? 2016 willen ze die kerncentrale openen, terwijl de gevolgen van Tsjernobyl in 2016 nog lang niet voorbij is :confused:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
denk je niet dat er meer onderzoeken enzo gedaan zijn naar de veiligheid van kerncentrales en hoe die verbeterd kon worden?
Kerncentrales van nu zullen veel veiliger zjin dan die in Tsjernobyl.
Als ik het me goed herinneren was het onderhoud aan de centrale ook een beetje achtergesteld, dat heeft natuurlijk ook invloed op de veiligheid.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tsja wat zal ik eens zeggen, onder invloed van een toch ook wel beperkende maar geordende gedachtenstroom...

Op dit moment lijkt mij het beste de discussie even aan jullie over te laten, aangezien ik even niet weet waar in ik me kan vinden en waarin niet...

Die kerncentrale in 2016 klinkt namelijk zo gek nog niet... Maar dan wel gecombineerd met de productie van gigantisch veel zonnenpanelen...

Ps, Wat nou als we de mensen in Israel laten inzien dat de strijd om ''het beloofde land'' zinloos is, en dat we dit land beter aan de ''normale'' dieren kunnen overlaten, des noods bouwen we het vol met kerncentrales enkel en alleen voor stroomvoorziening in de arme landen... Israel zou nog strenger beveiligt moeten worden, des noods zetten we de troepen van Bush er 24 uur per dag op... Wat jullie ook van hem vinden, hij heeft ook het beste voor met de mensheid...

:hearteyes:

:smoke: :stoned:

:sunglasses:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#10
people, get some brain en spelende konijnen ook
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsjernobyl is in basis een menselijk fout geweest. Daarnaast was er een ontwerpfout
bron: http://home.versatel.nl/a.heer/Oekraine/Tsjernobyl.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl

Daarnaast, de kerncentrale die evntueel gebouwd wordt is een 3+ of 4de generatie kerncentrale uit de jaren 2000.
Die in Tsjernobyl is een 2de generatie uit de jaren 60.
bron: http://www.nrg-nl.com/public/kernenergie_nl/01.html

Onderbouw je mening eens, als je wilt. Je roept wel van "denk eens na", maar onderbouw eens met harde feiten. Misschien heb je wel gelijk, maar als je alleen dingen roept en niet onderbouwt, dan wordt het lastig om elkaar te begrijpen
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grote kans op nieuwe kerncentrale

Uitgegeven: 14 juli 2006 07:12
Laatst gewijzigd: 14 juli 2006 09:18
HELSINKI - ABN Amro heeft zich bereid getoond te investeren in een kerncentrale. Ook het bedrijfsleven heeft interesse getoond. Daardoor is de kans aanzienlijk toegenomen dat er over ongeveer tien jaar in Nederland een ultramoderne nieuwe kerncentrale staat.


De woordvoerster van staatssecretaris Pieter van Geel van Milieu heeft berichtgeving daarover in De Telegraaf vrijdag bevestigd.




Van Geel

Topman Rijkman Groenink van ABN Amro heeft kortgeleden met Van Geel over de medewerking aan de bouw van een nieuwe centrale gesproken. De staatssecretaris komt na de zomer met een brief waarin hij aangeeft aan welke voorwaarden de bouw van een nieuwe centrale moet voldoen.

Waar de nieuwe centrale komt, is nog niet bekend. Wel is zeker dat hij voor het koelwater aan de kust komt. Als mogelijke vestigingsplaatsen worden Borssele, waar de enige nog functionerende kerncentrale in Nederland staat, de Maasvlakte en de Eemshaven genoemd.

Van Geel bezoekt vrijdag de kerncentrale in aanbouw in het Finse Olkiluoto, de eerste nieuwe centrale in de Europese Unie sinds 1992. Hij zal vooral kijken naar de techniek en de veiligheid. De Finse centrale moet in 2009 voltooid zijn.
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.

Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Klik om te vergroten...

Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
Klik om te vergroten...

Water in Nederland dat hard genoeg stroomt om een waterkrachtcentrale of dam bij te bouwen? Dacht het niet he. En ook met alleen zonnepanelen en windmolens red je het niet hoor.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.[/quote]

Nou dat antwoord is vrij eenvoudig.
een beetje moderne kerncentrale levert met gemak 200 mega watt!
Een zonnecel paneel levert je ong 50 watt maximaal onder ideale omstandigheden tel dus uit hoeveel cellen je nodig hebt om genoeg energie te krijgen voor een stad als bv amsterdam.
Al zou je elk dak in amsterdam vol mikken met zonne cellen dan nog heb je niet genoeg energie! kort om dat is gewoon een onmogelijke zaak.
Ik denk dat als je dingen gaat combineren je wel een eidje zou kunnen komen maar zelfs al zou je alles combineren zo je nog niet in de buurt komen van de hoeveelheid energie die wij dagelijks nodig hebben.
want tja de pc moet wel kunnen draaien tv is ook leuk met dit weer draaien de airco's ook op volle kracht.
Dus het feit dat het niet gebruikt wordt heeft gewoon een hoof reden is niet haalbaar. a qua aantallen cellen windmolens brandstof cellen die je nodig zou hebben en b de kosten dit land zou letterlijk failliet zijn als we zouden besluiten alle kolen centrales dicht te gooien en de kerncentrale die we al hebben dicht mikken.
dat zou beteken dat energie op de bon ging zeg 10 kilowatt per dag als we dan uberhaup zo veel energie nog zouden hebben!
De enige echte mogelijkheden op grote hoeveelheden energie is hier nog altijd door kolen of gas centrales en kern centrales.
want waterkracht centrales gaat wat lastig in dit land hebben wel veel water maar geen grote hoogte verschillen om die dingen te bouwen.
dus moetten we het doen met wat we hebben of we er blij mee zijn of niet ben je er niet blij mee dan zou ik zeggen ga naar de meterkast en draai de hoofd zekering eruit ben je van al die problemen verlost. :wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#15
ben, wat een niet diepnadenkende mensen,,, zeker veel coke mensen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
We kunnen wel natuurlijke energie gaan vermenigvuldigen me 40 ofzo, maar dan zouden toch zeker ook een stuk of 40 rijke landen hieraan moeten meewerken!

We zijn nu nog teveel egoistisch bezig... Eerst jij zelf, dan pas je volk, en als laatst een keertje de rest van de wereld, of misschien nog geen eens als laatst...

We moeten ons gewoon allemaal over ons egoisme heen zetten, en we zijn er... Maar laat dit niet kunnen nou net een van de grootste zwakheden zijn van de mens! :sunglasses:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
MetaalKonijn zei:
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
Klik om te vergroten...

goh
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
MetaalKonijn zei:
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
Klik om te vergroten...

Omdat er veel te veel mensen zijn die te snel denken ( daar ben jij dus ook 1 van) dat wat ze op tv zeggen en wat "leiders" zeggen klopt... ik tuin er niet zo snel in... maar die mensen hier... niet te geloven, waar moet het heen als iedereen er over denkt zoals een aantal hier :confused::(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gozer eet is paddo's ofzo, misschien dat je je dan is niet zo laat beperkingen door amfetamine gedachten...

En doe maar niet alsof ik onzin praat, het onrealiseerbare is slechts een begrip :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."