Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote kans op nieuwe kerncentrale

Grote kans op nieuwe kerncentrale

61 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was ook maar om te zeveren hoor anders mag je idd hele de zee volplanten :P
Veel alternatief is er jammergenoeg niet :)
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Haha, er is nooit genoeg wind- zon- of waterenergie beschikbaar in Nederland om een kerncentrale te evenaren.

Ik ga hier vanavond verder op in, moet nu weg. ciao
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ze gewoon genoeg onderzoek doen kan er vrij weinig gebeuren. Zoals sommige mensen al zeggen, heel veel dingen zijn gevaarlijk, je kunt niet alles ontwijken. Ik ben er absoluut niet op tegen, heb er laatst nog eens goed over nagedacht. Als je zo veel dingen een stuk goedkoper maakt dan blijft er dus veel meer geld over voor onderzoek om kernenergie volledig veilig te maken. Mocht opeens alle stroom toevoer uitvallen zullen jullie maar wat blij zijn dat die kern centrale in ons land staat. Mensen kunnen niet meer zonder energie, en zonne energie is gewoon niet productief genoeg voor de kosten van die zonne panelen. Ja, we hebben heel veel zon in de woestijn... wie gaat die panelen betalen als je pas over X (lees: heel veel) jaar genoeg energie opgewekt hebt om het terug te betalen?

Ik heb het net even opgezocht, en een zonnepaneel van 1 m2 geeft ongeveer 2.5% van de totale energiekosten van een gemiddeld huishouden. Dit kost 700 euro. Wil je dus een volledige energie toevoer kost dit een gemiddeld huishouden eenmalig 700x40 = 28.000 euro. Ik weet niet wat een gemiddeld huishouden betaalt voor "gewone" energie maar dat is in ieder geval geen 28.000 euro, en waar moet je die dingen kwijt?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
duurt voor een gemiddeld huishouden denk k rond 30 - 40 jaar om het er uit te krijgen, maar dan vergeet je nog de onderhoudskosten ed..
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#5
boy zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Haha, er is nooit genoeg wind- zon- of waterenergie beschikbaar in Nederland om een kerncentrale te evenaren.

Ik ga hier vanavond verder op in, moet nu weg. ciao
Klik om te vergroten...

Gisternacht was ik het vergeten, dus ok.

In Nederland is er niet genoeg ruimte, zon of waterkracht om ons land geheel van energie te voorzien. Bovendien kan je niet overal zomaar een windmolenpark neerzetten, ik zou er bijvoorbeeld geen een in de tuin willen hebben.

Kernenergie is het gewoon voor de aankomende decennia. Met de ontwikkeling en het onderzoek naar (koude) kernfusie in plaats van kernsplijting, is de energiewinning ook veel efficiënter. Je kunt je niet voorstellen hoeveel windmolens of zonnepanelen je nodig hebt om de energieproductie van een kerncentrale te evenaren.

Bovendien, als deze kerncentrale er niet komt, dan zal er geïnvesteerd worden in de al bestaande centrales (op kolen ed.). Ooit gezien hoeveel ton kolen er per dag aangevoerd worden? Daar wordt je echt bang van hoor.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jaja, zoiets valt uitereraard te verwachten! Heb altijd al het gevoel gehad dat er in rond mijn 30e problemen zullen spelen die gigantisch veel risico's zullen meebrengen...

Dat is niet omdat we geen energie meer zouden moeten gebruiken. NEE, maar dat proberen sommigen van ons jullie nu al 2 jaar uit te leggen, dat we met mate(n) moeten leven... We moeten het evenwicht terugvinden, want het middelpunt is vergeten, omdat we te intellectueel zijn geworden. Beter toch denken sommigen? Kijk dan nog eens goed om je heen...

Het enige waarom jij hier bent, is om jezelf volledig te ontplooien, nothing more nothing less...
Het is jammer dat mensen hun plaats niet kennen, en hierdoor uit frustratie maar hun agressie op hun ''onschuldige'' omgeving af reageren. Zoals duidelijd heeft mogen blijken, zijn hierdoor vooral kinderen de pineut. Je mag best af eh toe met je vingertje wijzen naar een pedofiel, omdat je die als een 'kwaad' persoon ziet, maar realiseer je dat allang is bewezen dat ieder mens in staat is tot gruweldaden! Of ben ik de enige die in alle mogelijk nederlandse kranten een diepere betekenis heeft ontdekt? Een soort hoop? Een nieuwe verandering? Een revolutie? Met als gevolg WO3 Als we niet oppassen?


Wordt nou eens wakker mensen, laat je de wet niet opleggen, maar laat de juiste mensen je de juiste beslissingen nemen! En twijfelen mag, er leiden meerdere wegen naar Rome, weet je nog?!
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bal0n zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.

Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Klik om te vergroten...

Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.

Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Klik om te vergroten...

Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
Klik om te vergroten...

denk eens realistisch, het stroom verbruik gaat ook steeds verder omhoog, niet alleen in nederland, maar ook in de landen die zich nu aan het ontwikkelen zijn. daar komt een enorme welvaardsgolf, die gepaart gaat met een enorme energie verbruik.

ook in nederland gaat men steeds meer energie gebruiken, al zou je met 1 zonnecel 10 keer meer energie opwekken, zou je nog van de hele aarde 1 zonnepaneel moeten maken om het verbruik te evenaren.

ik ben het toch echt met bal0n en boy eens.. :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.

Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Klik om te vergroten...

Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
Klik om te vergroten...

Waterpijp heeft zeker gelijk... HET probleem kan zeker opgelost worden, maar hiervoor moet IEDER mens opzich er zien achter te komen wat zijn haar lichtje doet branden, waardoor er een gevoel van intens geluk over hem/haar heen komt. Op dit moment is het namelijk mogelijk voor een mens om wonderdaden te plegen... Precies het tegenovergestelde van wat momenteel aan de hand is dus!
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waterpijp zei:
Bal0n zei:
Waterpijp zei:
Play_bunny zei:
Soms zijn bepaalde zaken gewoon nodig, ook al zijn ze schadelijk, voor de wetenschap, voor energie, of voor medicijnen. Wat wil je anders?
Het is ook al jaren bekend dat auto's schadelijk zijn, het is zelfs bekend dat ademen schadelijk is, want door de lucht in te ademen die wij inademen, krijgen we wel kanker omdat de lucht kankerverwekkende stoffen bevat.
Sigaretten worden toch ook nog steeds gemaakt, terwijl het dodelijk is?!
Sommige dingen kun en moet je niet tegen houden, ook al is het schadelijk.
Klik om te vergroten...

O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.
Klik om te vergroten...

Heb je enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je nodig hebt om Nederland van stroom te voorzien? Dan moet je doorbouwen in zee, en heel het land zou vol staan. Dus er moet sowieso een andere oplossing komen.

Je noemt het afval probleem, maar ook dat zal op de lange termijn geen probleem zijn aangezien de facaliteiten op kernfusie te doen er al bijna zijn, dus dat afval kan prima verwerkt worden.
Klik om te vergroten...

Bal0n en al die andere mensen die geloven in kernenergie, de zonnepanelen kunnen nog veel beter worden als er meer onderzoek in kwam, net zoals windmolens,,, en dan kan je met stromend water nog veel stroom krijgen. Maar er is geen geld en er zijn een aantal mensen die baat hebben bij kerncentrales, terwijl er zoveel alternatieve dingen zijn.
En waarom hebben we kerncentrales nodig? vanwege onze eigen verspilling. Come on!,,, er zijn toch nog wel mensen die inzien dat kerncentrales doodzonde zijn!
Klik om te vergroten...

Water in Nederland dat hard genoeg stroomt om een waterkrachtcentrale of dam bij te bouwen? Dacht het niet he. En ook met alleen zonnepanelen en windmolens red je het niet hoor.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
O ja? waarom gaan ze dan niet bezig met zonne energie? nee, ze gaan voor kern energie, als je ziet hoeveel geld DAAR in zit. Voor een gevaarlijke formule energie ophalen? fuck off!

Laat ze maar eens investeren in de natuurlijke energie die we kunnen gebruiken, zoals: wind, zon en water, maar daar doen ze bijna niks mee. We hebben ENORME woestijnen waar heeeel veeeel zon is.. begint er al een lampje te branden? Ze moeten opfokken met die klere energie, er zijn zat alternatieve methoden.[/quote]

Nou dat antwoord is vrij eenvoudig.
een beetje moderne kerncentrale levert met gemak 200 mega watt!
Een zonnecel paneel levert je ong 50 watt maximaal onder ideale omstandigheden tel dus uit hoeveel cellen je nodig hebt om genoeg energie te krijgen voor een stad als bv amsterdam.
Al zou je elk dak in amsterdam vol mikken met zonne cellen dan nog heb je niet genoeg energie! kort om dat is gewoon een onmogelijke zaak.
Ik denk dat als je dingen gaat combineren je wel een eidje zou kunnen komen maar zelfs al zou je alles combineren zo je nog niet in de buurt komen van de hoeveelheid energie die wij dagelijks nodig hebben.
want tja de pc moet wel kunnen draaien tv is ook leuk met dit weer draaien de airco's ook op volle kracht.
Dus het feit dat het niet gebruikt wordt heeft gewoon een hoof reden is niet haalbaar. a qua aantallen cellen windmolens brandstof cellen die je nodig zou hebben en b de kosten dit land zou letterlijk failliet zijn als we zouden besluiten alle kolen centrales dicht te gooien en de kerncentrale die we al hebben dicht mikken.
dat zou beteken dat energie op de bon ging zeg 10 kilowatt per dag als we dan uberhaup zo veel energie nog zouden hebben!
De enige echte mogelijkheden op grote hoeveelheden energie is hier nog altijd door kolen of gas centrales en kern centrales.
want waterkracht centrales gaat wat lastig in dit land hebben wel veel water maar geen grote hoogte verschillen om die dingen te bouwen.
dus moetten we het doen met wat we hebben of we er blij mee zijn of niet ben je er niet blij mee dan zou ik zeggen ga naar de meterkast en draai de hoofd zekering eruit ben je van al die problemen verlost. :wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#12
ben, wat een niet diepnadenkende mensen,,, zeker veel coke mensen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
We kunnen wel natuurlijke energie gaan vermenigvuldigen me 40 ofzo, maar dan zouden toch zeker ook een stuk of 40 rijke landen hieraan moeten meewerken!

We zijn nu nog teveel egoistisch bezig... Eerst jij zelf, dan pas je volk, en als laatst een keertje de rest van de wereld, of misschien nog geen eens als laatst...

We moeten ons gewoon allemaal over ons egoisme heen zetten, en we zijn er... Maar laat dit niet kunnen nou net een van de grootste zwakheden zijn van de mens! :sunglasses:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
MetaalKonijn zei:
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
Klik om te vergroten...

goh
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#16
MetaalKonijn zei:
Zeker die stoners weer...

Komop man, die idealen van je zijn verre van realistisch.
Klik om te vergroten...

Omdat er veel te veel mensen zijn die te snel denken ( daar ben jij dus ook 1 van) dat wat ze op tv zeggen en wat "leiders" zeggen klopt... ik tuin er niet zo snel in... maar die mensen hier... niet te geloven, waar moet het heen als iedereen er over denkt zoals een aantal hier :confused::(
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gozer eet is paddo's ofzo, misschien dat je je dan is niet zo laat beperkingen door amfetamine gedachten...

En doe maar niet alsof ik onzin praat, het onrealiseerbare is slechts een begrip :wink:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
speed gedachten zijn realistisch, voor dat je paddo gedachten waar kan brengen moet je de hele wereld als manke lammetjes achter je hebben staan
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Gozer eet is paddo's ofzo, misschien dat je je dan is niet zo laat beperkingen door amfetamine gedachten...

En doe maar niet alsof ik onzin praat, het onrealiseerbare is slechts een begrip :wink:
Klik om te vergroten...

Yeah! go ben go ben goooooo ben! :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpacingBen zei:
Gozer eet is paddo's ofzo, misschien dat je je dan is niet zo laat beperkingen door amfetamine gedachten...

En doe maar niet alsof ik onzin praat, het onrealiseerbare is slechts een begrip :wink:
Klik om te vergroten...
Ik doe m'n best m'n gedachtes niet te laten leiden door drugs, ik heb een eigen objectieve mening en mijn eigen overtuigingen en ga niet de goddamned hippie uithangen, omdat ik dat niet realistisch vind.

Tuurlijk, de wereld gaat naar de klote, dit en dat, bla bla, er is gewoon verder niks aan te doen! Je gaat het niet tegenhouden! Maak er gewoon het beste van.

en ik doe niet net alsof, eerlijk gezegd praat je vaak wel 'onzin', en dan ook nog zo'n spreuk d'r achteraan waar je niks aan hebt.

*geeft de heren stoners een biertje :wink: :smoke:

JewCookie zei:
speed gedachten zijn realistisch, voor dat je paddo gedachten waar kan brengen moet je de hele wereld als manke lammetjes achter je hebben staan
Klik om te vergroten...

Niet helemaal waar, nu laat je je leiden door je gedachtes die je bij een bepaalde drug hebt. Ik ben zelf ook een fan van speedgedachtes, maar ga geen uitspraken doen over wat nou allemaal realistischer is, dat ligt gewoon bij jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."