Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsActie pedopartij levert één handtekening op

Actie pedopartij levert één handtekening op

109 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Intoxicated zei:
owja zommes: als jij als kerel van 20 een wijf van 18 neukt ben jij voor de wet pedofiel. Dat bedoelde elektronik. En ik denk ook dat iemand die een kind dat nog niet geslachtsrijp is (om jouw woorden maar te gebruiken) werkelijk wil neuken, een groter probleem heeft dan zijn pedofilie. Maar dat heeft een homo ook die alleen kleine jongetjes wil neuken, begrijp je wat ik bedoel? Jij ziet pedofilie te extreem denk ik, het is (seksuele, maar dat niet alleen) gevoelens hebben voor kinderen. Voor de wet is dat personen onder de 18. Dus iemand van 21 die een meisje van 17 heeft en daar sex mee heeft is pedofiel.
Klik om te vergroten...

Dit is gelul, jullie citeren de wet terwijl jullie deze niet kennen. Als je als 21 jarige een 15 jarig meisje neukt, van beiden kanten vrijwillig, heeft dat helemaal niks met pedofilie te maken. Als dat zo zou zijn, zou ik nu onderhand wel in de bak moeten zitten.

Je zegt dat ik zwart-wit denk, maar je snapt zelf nog niet eens wat pedofilie is. Pedofilie is inderdaad een afwijking. Dus niet gewoon een relatie tussen twee jongeren die een aantal jaren schelen.

Even voor de duidelijkheid:

Uitleg: Pedofilie is een seksuele geaardheid, die inhoudt dat een volwassen persoon zich (ook seksueel) aangetrokken voelt tot kinderen die nog niet in de puberteit zijn (dus tot gemiddeld 12 á 13 jaar oud). De persoon koestert sterke gevoelens van liefde voor deze kinderen, waar hij of zij in de meeste gevallen meer prioriteit aan geeft dan de behoefte aan omgang met andere volwassenen. Veel pedofielen hebben een exclusieve voorkeur voor kinderen en gaan daarom geen liefdesrelaties aan met andere volwassenen. Anderen hebben naast hun pedofiele ook homoseksuele of heteroseksuele gevoelens voor volwassenen en/of voor puberale jongens of meisjes.

Dus niet alles onder de 18.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
zommes zei:
Uiteraard mag je het zelf uitmaken. God zal niet neerdalen om je levend te verbranden.

Maar waar lees jij in mijn post:
"men mag alleen een relatie of sex hebben met iemand van 18 jaar en ouder"

Dat zeg ik namelijk niet, dus waar heb je het over? Vind je pedofilie nou een afwijking of niet?
Klik om te vergroten...

Welke God? Ik geloof niet, maar dat even terzijde :)

Pedofilie IS een afwijking omdat de maatschappij het niet wil accepteren. Ik ben zelf geen pedofiel, maar kan me er best iets bij voorstellen dat het van sommige mensen een fantasie is om liefde met een minderjarige te bedrijven. En als de minderjarige in kwestie het zelf ook zou willen zie ik geen enkel probleem of reden dat het -volgens jouw woorden- als een 'ziekte' beschouwd zou moeten worden.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik citeerde de wet niet.
Ik zei dat in de wet bepaald is dat sex met mensen onder de 18 gestraft kan worden. En ik gaf mijn visie op pedofilie.

Kort samengevat: Je hebt een groter probleem dan het vallen op mensen onder de 18 als je werkelijk je lul in een klein kind wil stoppen.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#4
SpacingBen zei:
Psychonaut1976 zei:
caatje zei:
@ben, was jij er toen ook al :confused: :wink:
Klik om te vergroten...

Ja precies haha :P
Klik om te vergroten...

Ja, ik was toen een koe, en heb alles gezien...

:grin:
Klik om te vergroten...

Maar niet gevoeld toch? :P
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ze heir ooit een keer komen in ons moooie dorp dan lezen jullie dat d evolgdde dag wel in de krant :grin: of op SBS show nieuws hahaha

want dat zal een flinke rel worden.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Actie pedopartij levert één handtekening op

Uitgegeven: 30 juli 2006 12:36
AMSTERDAM - Een wervingsactie van de Partij Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (PNVD) heeft zaterdag in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht één handtekening opgeleverd. Twee andere mensen overwegen de pedofielenpartij te steunen, zegt voorzitter Marthijn Uittenbogaard zondag. Drie leden van de partij zijn volgens hem met ongeveer honderd mensen in gesprek geweest.


De PNVD hoopt in alle negentien kiesdistricten minimaal dertig handtekeningen op te halen. De 570 handtekeningen zijn een vereiste om in het hele land te mogen deelnemen aan de Tweede-Kamerverkiezingen op 22 november.


De partij had uit voorzorg niet bekendgemaakt in welke stad zij zaterdag de straat op ging, maar volgens Uittenbogaard hebben zich tijdens de twee uur durende wervingsactie geen problemen voorgedaan. "De reacties vielen mee. Niemand heeft ons uitgescholden."

In de hoop meer handtekeningen te verzamelen, gaat de partij in elk geval haar website aanpassen. Daar komt prominenter te staan dat de PNVD steun zoekt, zegt Uittenbogaard. De partij overweegt daarnaast bij mensen thuis langs te gaan. "Wij stonden nu in het openbaar en de meeste mensen kijken dan niet naar je."
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#7
das 1 handtekening te veel
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vast een zeker een lokaale zwerver :rolleyes:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die lui worden wel steeds populairder!! :`)

Laat ze maar lekker. Net of ze ooit toegelaten worden.
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ja, dit is nog maar het begin. Volgende week hebben ze twee handtekeningen, dan naar 4, en voor je het weet.... :P
F
FlasherLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als Belg weet ik nougabolle van de Nederlandse politiek... een partij waarvan een lid beschuldigd is van pedofilie of wat?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Solidius zei:
Pedofilie IS een afwijking omdat de maatschappij het niet wil accepteren. Ik ben zelf geen pedofiel, maar kan me er best iets bij voorstellen dat het van sommige mensen een fantasie is om sex met een minderjarige te bedrijven. En als de minderjarige in kwestie het zelf ook zou willen zie ik geen enkel probleem of reden dat het -volgens jouw woorden- als een 'ziekte' beschouwd zou moeten worden.
Klik om te vergroten...

Ok.

Je gelooft niet in God. Als ik jou definitie van God zou nemen, zou ik ook niet in God geloven, dus ik denk ik denk dat we het daar over eens zijn.

Maar stel nou dat God iets in jezelf is dat jou laat aanvoelen wat goed of slecht is. Dus even ongeacht wat jouw ervaringen, kennis of leefomgeving is. Zoiets bestaat, daar is namelijk de gehele ontwikkeling van de mensheid op gebaseerd.

Datgene zegt tegen mij dat het niet goed is als mensen op pre-puberale kinderen vallen. Dat er dan iets mis is. Het is niemands schuld en ik veroordeel ook niemand, dat recht heb ik inderdaad niet. Maar we kunnen dit soort voorkomende afwijkingen erger maken of kijken waar het vandaan komt en misschien zorgen dat het gewoon weer op de manier gaat die goed voelt.

Wat voor gevoel zou er door jou heen gaan als je een meisje van 12 zou ontmoeten die een relatie met een man van 30-40 had? Dat meisje moet nog door de pubertijd, moet zich voorlopig nog niet met de dingen bezig houden waar deze man allang klaar mee is. Dat kan toch nooit goed zijn? Misschien heeft dat meisje dan wel net zo goed een afwijking...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intoxicated zei:
ik citeerde de wet niet.
Ik zei dat in de wet bepaald is dat sex met mensen onder de 18 gestraft kan worden. En ik gaf mijn visie op pedofilie.

Kort samengevat: Je hebt een groter probleem dan het vallen op mensen onder de 18 als je werkelijk je lul in een klein kind wil stoppen.
Klik om te vergroten...

De leeftijdsgrens ligt bij de 16. Je citeert inderdaad de wet niet.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zei op dat moment ook niet dat ik citeerde...
ik zei iets over de wet en had het fout. big deal.
zegt niets over mijn verdere verhaal.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Solidius zei:
Pedofilie IS een afwijking omdat de maatschappij het niet wil accepteren. Ik ben zelf geen pedofiel, maar kan me er best iets bij voorstellen dat het van sommige mensen een fantasie is om sex met een minderjarige te bedrijven. En als de minderjarige in kwestie het zelf ook zou willen zie ik geen enkel probleem of reden dat het -volgens jouw woorden- als een 'ziekte' beschouwd zou moeten worden.
Klik om te vergroten...

Ok.

Je gelooft niet in God. Als ik jou definitie van God zou nemen, zou ik ook niet in God geloven, dus ik denk ik denk dat we het daar over eens zijn.

Maar stel nou dat God iets in jezelf is dat jou laat aanvoelen wat goed of slecht is. Dus even ongeacht wat jouw ervaringen, kennis of leefomgeving is. Zoiets bestaat, daar is namelijk de gehele ontwikkeling van de mensheid op gebaseerd.

Datgene zegt tegen mij dat het niet goed is als mensen op pre-puberale kinderen vallen. Dat er dan iets mis is. Het is niemands schuld en ik veroordeel ook niemand, dat recht heb ik inderdaad niet. Maar we kunnen dit soort voorkomende afwijkingen erger maken of kijken waar het vandaan komt en misschien zorgen dat het gewoon weer op de manier gaat die goed voelt.

Wat voor gevoel zou er door jou heen gaan als je een meisje van 12 zou ontmoeten die een relatie met een man van 30-40 had? Dat meisje moet nog door de pubertijd, moet zich voorlopig nog niet met de dingen bezig houden waar deze man allang klaar mee is. Dat kan toch nooit goed zijn? Misschien heeft dat meisje dan wel net zo goed een afwijking...
Klik om te vergroten...

datgene dat dat zegt in jou. Is gevormd door jouw referentiekader. Jij 'weet' dat seks met pre-puberale kinderen niet goed is, omdat die niet weten waar ze mee bezig zijn, of het niet willen. Dit vind ik ook

Maar het is niet god die je dat vertelt. Dat is iets wat jij bedenkt uitgaande van jouw referentiekader, wat voor jou normaal is.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
Solidius zei:
Pedofilie IS een afwijking omdat de maatschappij het niet wil accepteren. Ik ben zelf geen pedofiel, maar kan me er best iets bij voorstellen dat het van sommige mensen een fantasie is om sex met een minderjarige te bedrijven. En als de minderjarige in kwestie het zelf ook zou willen zie ik geen enkel probleem of reden dat het -volgens jouw woorden- als een 'ziekte' beschouwd zou moeten worden.
Klik om te vergroten...

Ok.

Je gelooft niet in God. Als ik jou definitie van God zou nemen, zou ik ook niet in God geloven, dus ik denk ik denk dat we het daar over eens zijn.

Maar stel nou dat God iets in jezelf is dat jou laat aanvoelen wat goed of slecht is. Dus even ongeacht wat jouw ervaringen, kennis of leefomgeving is. Zoiets bestaat, daar is namelijk de gehele ontwikkeling van de mensheid op gebaseerd.

Datgene zegt tegen mij dat het niet goed is als mensen op pre-puberale kinderen vallen. Dat er dan iets mis is. Het is niemands schuld en ik veroordeel ook niemand, dat recht heb ik inderdaad niet. Maar we kunnen dit soort voorkomende afwijkingen erger maken of kijken waar het vandaan komt en misschien zorgen dat het gewoon weer op de manier gaat die goed voelt.

Wat voor gevoel zou er door jou heen gaan als je een meisje van 12 zou ontmoeten die een relatie met een man van 30-40 had? Dat meisje moet nog door de pubertijd, moet zich voorlopig nog niet met de dingen bezig houden waar deze man allang klaar mee is. Dat kan toch nooit goed zijn? Misschien heeft dat meisje dan wel net zo goed een afwijking...
Klik om te vergroten...

De meeste mensen zijn vroeger anders veel religieuzer opgevoed met het geloof dat er wel een God is en opvolgde naar wat er in de Bijbel of Koran geschreven staat. Maar daar gaat het hier niet concreet om. Wat voor gevoel ik zou hebben? Geen idee, maar als het meisje daar zelf ook gelukkig mee zou zijn, wie ben ik dan om dat te veroordelen?
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar toch zou jij er een vreemd gevoel bij hebben neem ik aan?

Al is het omdat jij weet dat een meisje van 12 nog niet volgroeid nog volwassen is, en dat soort beslissingen nog niet zelf moet maken. Uiteraard, als zij er de rest van haar leven blij mee is is het allemaal best, maar jij weet dat dat waarschijnlijk niet zo is. En dat ze op haar 18e ofzo waarschijnlijk toch zal denken: dat had ik beter anders kunnen doen?

Maar dat het jou een vreemd gevoel zou geven zou ook niet zeggen dat je een oordeel velt. Het vreemde gevoel is een reactie die je hebt als je een 12 jarige meisje met een 40 jarige man ziet.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
De meeste mensen zijn vroeger anders veel religieuzer opgevoed met het geloof dat er wel een God is en opvolgde naar wat er in de Bijbel of Koran geschreven staat. Maar daar gaat het hier niet concreet om. Wat voor gevoel ik zou hebben? Geen idee, maar als het meisje daar zelf ook gelukkig mee zou zijn, wie ben ik dan om dat te veroordelen?
Klik om te vergroten...

Ja, ik weet dat mensen vroeger veel religieuzer zijn opgevoed. Maar ik probeerde even uit te leggen hoe ik erover dacht.

Mijn vraag is dus niet om te redeneren nadat je erachter bent gekomen of dat meisje er gelukkig mee is, maar het eerste gevoel dat je zou krijgen bij zo'n situatie.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zou het persoonlijk niet goedkeuren, tenzij het meisje in kwestie zelf 100% achter haar beslissing zou staan om met die man een relatie te hebben. Een relatie moet van 2 kanten komen natuurlijk, als de man het initiatief genomen zou hebben, en het meisje alleen ja had gezegd omdat ze niet beter weet is dat afschuwelijk.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Intoxicated zei:
datgene dat dat zegt in jou. Is gevormd door jouw referentiekader. Jij 'weet' dat seks met pre-puberale kinderen niet goed is, omdat die niet weten waar ze mee bezig zijn, of het niet willen. Dit vind ik ook

Maar het is niet god die je dat vertelt. Dat is iets wat jij bedenkt uitgaande van jouw referentiekader, wat voor jou normaal is.
Klik om te vergroten...

Een referentiekader is ontstaan uit opgedane ervaringen door de loop van je leven. Dat is niet wat ik bedoel met dat gevoel.

De mens heeft ook nog zoiets als een geweten, bewustzijn, dat gevoel. Dat is NIET je referentie-kader, jij kan aanvoelen dat iets niet goed is voor jou, wat misschien in jouw omgeving wel heel normaal is en dus in jouw referentiekader ook normaal zou kunnen zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."