Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsback to belgium*

back to belgium*

60 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#1
schranziewanzie zei:
XerXoX zei:
De gevangenis in italie is een hotel vergelijken met landen als thailand (was je ginder gepakt kwam je niet meer naar huis )

Ma bon hoop dat het een goede les was :sunglasses:
Klik om te vergroten...
kerel gij weet niet over wat ge praat!!!
tuurlijk beter als thailand ofzo.
maar het eten da je daar krijgt is nog nie goed voor een varken.
het fruit dat je krijgt is echt rot.
drinken moet je zelf kopen, heb je geen geld kan je van de kraan drinken en da water zag me er toch nie echt gezond uit.
een lachtertje is het toch zeker niet :flushed:
Klik om te vergroten...

Zou erg zijn als de gevangenis wél een lachertje was. Tis onterecht dat jij daar zou moeten zitten, maar die rot criminelen zie ik toch echt wel liever eventjes aan het rotte fruit dan dat ze tv kunnen kijken.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen onschuldig blowtje meer? :grin:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad. Ik begrijp dat het echt een slopende ervaring moet zijn geweest. Maar als je nooit zegt en je doet t uiteindelijk weer. Moet je het of weer stiekem doen, of gewoon zeggen dat je weer wat gebruikt. Het zal altijd een teleurstelling zijn voor de mensen die jou ervan af willen hebben. Dus ik had niet nooit gezegd. Maar ach, ieder zijn manier.
Veel succes.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychonaut1976 zei:
schranziewanzie zei:
XerXoX zei:
De gevangenis in italie is een hotel vergelijken met landen als thailand (was je ginder gepakt kwam je niet meer naar huis )

Ma bon hoop dat het een goede les was :sunglasses:
Klik om te vergroten...
kerel gij weet niet over wat ge praat!!!
tuurlijk beter als thailand ofzo.
maar het eten da je daar krijgt is nog nie goed voor een varken.
het fruit dat je krijgt is echt rot.
drinken moet je zelf kopen, heb je geen geld kan je van de kraan drinken en da water zag me er toch nie echt gezond uit.
een lachtertje is het toch zeker niet :flushed:
Klik om te vergroten...

Het gevang is in Italie inderdaad geen hotel,bovendien krijg je er te maken met praktijken van de Camorra als je wordt overgeplaats naar een staatinrichting.Dan leer je wel wat survival inhoudt. :wink:
Klik om te vergroten...
en die zijn corrupt tot en met
die spreken geen woord engels
die lachen je uit in uw gezicht (wat ik dus ook wel in mijn taal deed en daar werden die gek van)
en het is daar heb je geld heb je alles heb je geen geld heb je niks!
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#5
schranziewanzie zei:
XerXoX zei:
De gevangenis in italie is een hotel vergelijken met landen als thailand (was je ginder gepakt kwam je niet meer naar huis )

Ma bon hoop dat het een goede les was :sunglasses:
Klik om te vergroten...
kerel gij weet niet over wat ge praat!!!
tuurlijk beter als thailand ofzo.
maar het eten da je daar krijgt is nog nie goed voor een varken.
het fruit dat je krijgt is echt rot.
drinken moet je zelf kopen, heb je geen geld kan je van de kraan drinken en da water zag me er toch nie echt gezond uit.
een lachtertje is het toch zeker niet :flushed:
Klik om te vergroten...

Het gevang is in Italie inderdaad geen hotel,bovendien krijg je er te maken met praktijken van de Camorra als je wordt overgeplaats naar een staatinrichting.Dan leer je wel wat survival inhoudt. :wink:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dags zei:
Ik vind het een hele logische beslissing van je, het is inderdaad wel het minste wat je kan doen voor je ouders ed.
Toch vind ik het knpa van je dat je dit zelf ook inziet ik denk dat veel mensen dit over het hoofd zouden zien en ik vind het echt tof van je dat je die andere dude niet de schuld geeft en gewoon heel redelijk blijft ik kan me ook zo voorstellen dat veel mensen dit anders zouden zien

Onwijs veel succes met het stoppen en ik hoop dat alles een beetje goed gaat komen met schulden/kosten enzo.
Klik om te vergroten...
we zijn gewoon alle 3 verantwoordelijk en ik was degene met de pech.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Intoxicated zei:
Inderdaad. Ik begrijp dat het echt een slopende ervaring moet zijn geweest. Maar als je nooit zegt en je doet t uiteindelijk weer. Moet je het of weer stiekem doen, of gewoon zeggen dat je weer wat gebruikt. Het zal altijd een teleurstelling zijn voor de mensen die jou ervan af willen hebben. Dus ik had niet nooit gezegd. Maar ach, ieder zijn manier.
Veel succes.
Klik om te vergroten...
maar jij weet ook niet wat ze hier allemaal hebben meegemaakt.
ik stop ook echt niet voor mijn eigen.
ik zelf blijf er ook bij dat soms drugs geen kwaad kan en ik zal altijd bij dat standpunt blijven.
maar je hebt er gewoon geen idee van wat ze hier allemaal hebben meegemaakt.
dit is gewoonweg het minste wat ik kan doen.
dat ik daar in de gevangenis heb gezeten intereseert me echt gene zak.
maar de problemen/slapeloosheid/stres/en noem maar op, die de mensen hier thuis hebben gehad is ongeloofelijk.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
maar jij weet ook niet wat ze hier allemaal hebben meegemaakt.
ik stop ook echt niet voor mijn eigen.


Dat zeg ik dus: je stopt niet voor jezelf. En als je zegt dat je stopt doe je de mensen waarvoor je stopt misschien pijn als je (misschien) weer begint. Dus ik wil zeggen: als je echt werkelijk voor altijd van drugs af kan blijven is het een goed plan om het zo te laten. Maar als jij denkt dat je ooit nog wel eens wat gaat doen. Kun je dat nu beter wel duidelijk maken aan die mensen. Anders kan het hun later pijn doen. Ik bedoelde je verder niet te beoordelen omdat je stopt hoor. Ik probeer alleen raad te geven. :wave:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxicated zei:
maar jij weet ook niet wat ze hier allemaal hebben meegemaakt.
ik stop ook echt niet voor mijn eigen.


Dat zeg ik dus: je stopt niet voor jezelf. En als je zegt dat je stopt doe je de mensen waarvoor je stopt misschien pijn als je (misschien) weer begint. Dus ik wil zeggen: als je echt werkelijk voor altijd van drugs af kan blijven is het een goed plan om het zo te laten. Maar als jij denkt dat je ooit nog wel eens wat gaat doen. Kun je dat nu beter wel duidelijk maken aan die mensen. Anders kan het hun later pijn doen. Ik bedoelde je verder niet te beoordelen omdat je stopt hoor. Ik probeer alleen raad te geven. :wave:
Klik om te vergroten...
ik weet wel wat je bedoeld.
maar speed/xtc/..... zal ik niet meer aanraken.
het enige wat ik nu en dan MSS nog eens zal doen op een goafuif is lsd ofzo.
en dat zal zekeer ook niet voor de eerste tijd zijn.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat een verhaal schranz... gelukkig is alles 'goed' verlopen.. of iig een gelukkig einde!
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Qocaïne zei:
wat een verhaal schranz... gelukkig is alles 'goed' verlopen.. of iig een gelukkig einde!
Klik om te vergroten...
zo kun je het wel stellen jah
X
XerXoXLid
01-01-2024, 00:00
#12
schranziewanzie zei:
Dzy zei:
Is het 20 maanden voorwaardelijk of een jaar gevang en 8 maanden voorwaardelijk? (Maakt nogal een verschil)
Klik om te vergroten...
1 jaar en 8 maanden voorwaardelijk
Klik om te vergroten...

1jaar en 8 maand mag van geluk spreken , in thailand en dat soort landen, was het levenslang ...
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#13
XerXoX zei:
schranziewanzie zei:
Dzy zei:
Is het 20 maanden voorwaardelijk of een jaar gevang en 8 maanden voorwaardelijk? (Maakt nogal een verschil)
Klik om te vergroten...
1 jaar en 8 maanden voorwaardelijk
Klik om te vergroten...

1jaar en 8 maand mag van geluk spreken , in thailand en dat soort landen, was het levenslang ...
Klik om te vergroten...
gij en uwe thailand :wink:
als ik naar thailand ga of gewoonweg naar een niet europees land had ik ook nooit iets meegepakt .
en nu pak ik niks meer mee zelfs niet naar een europees land :wave:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is dit dan het gelijk van een restrictief drugsbeleid?

Uiteraard heb ik respect voor 't besluit van Schanziezwanzie; wat 'n nachtmerrie.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#15
hoezo geluk gehad :openmouth:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heftig verhaal :openmouth: Blij dat het terug allemaal in orde is.. en je bent terug :) met een heel mooie nieuwe avatar trouwens :wink: :wave:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mac... zei:
hoezo geluk gehad :openmouth:
Klik om te vergroten...
omdat ik nog zo rap vrij ben gelaten.
straffen waren normaal 6 tot 20 jaar .
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn dat je weer terugbent!

Het is inderdaad een risico wat je neemt om drugs de grens over te nemen, jij en die anderen hebben dat risico aanvaard.

Jij ging inderdaad zoiezo, en het is nu allemaal goed afgelopen terwijl jij de schuld op je nam als het ware.
Maar dat kon die vriend van je ook niet weten dat het allemaal goed zou aflopen...voor hetzelfde was je wél veroordeeld voor die 60 pillen en kreeg je 6 jaar ipv zeg 1 of 2 jaar voor 10-20 pillen.
Knap van jou dat je ze niet hebt verlinkt, maar aan de andere kant staat die vriend van je nu wel stevig in het krijt bij je.

Het zal wel de beste oplossing in die situatie zijn geweest, waarschijnlijk in overleg met jullie advocaat enzo ook dat je vriend zichzelf niet aangaf, maar helemaal 100% ok vind ik het niet gegaan.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
fun zei:
Fijn dat je weer terugbent!

Het is inderdaad een risico wat je neemt om drugs de grens over te nemen, jij en die anderen hebben dat risico aanvaard.

Jij ging inderdaad zoiezo, en het is nu allemaal goed afgelopen terwijl jij de schuld op je nam als het ware.
Maar dat kon die vriend van je ook niet weten dat het allemaal goed zou aflopen...voor hetzelfde was je wél veroordeeld voor die 60 pillen en kreeg je 6 jaar ipv zeg 1 of 2 jaar voor 10-20 pillen.
Knap van jou dat je ze niet hebt verlinkt, maar aan de andere kant staat die vriend van je nu wel stevig in het krijt bij je.

Het zal wel de beste oplossing in die situatie zijn geweest, waarschijnlijk in overleg met jullie advocaat enzo ook dat je vriend zichzelf niet aangaf, maar helemaal 100% ok vind ik het niet gegaan.
Klik om te vergroten...
heb pas de 3de dag een advocaat gekregen vlak voor ik moest voorkomen.
ene die nog niet eens engels kon.
moest praten tegen hun via een tolk.
hij had daar moete zeggen dat die rugzak van hem was in feite.
ik heb als laatste liza gesproken toen ik daar zat en heeft daar staan janken dat die pillen niet van mij waren.
zij is toen naar onder gegaan zeggen tegen raf da die moest gaan zeggen dat die pillen en die rugzak van hem waren.
kreeg zij als anrwoord, jamaar die rugzak is toch niet van mij :confused:
ik heb geen prul met die jong nu (liza wel) maar ik heb toch een andere kijk gekregen op die kerel.
c
c&mLid
01-01-2024, 00:00
#20
Intoxicated zei:
Ik begrijp niet dat mensen hun gebruik dat ze eerst goedkeuren daarna ineens overboord gooien. Ik bedoel niet dat er niet iets heel heavy's gebeurd is. Maar het is niet zoals een erge drugsverslaving, dat je alles eraan kwijtraakt en in de goot terechtkomt bij wijze van spreken.

Je hebt gewoon deze keer een verkeerde keuze gemaakt. Door meer mee te nemen dan een hoeveelheid waar je alleen een boete voor krijgt.
Bad judgement...

Maar dit heeft verder toch niets te maken met het feit dat jij het lekker vind om soms drugs te gebruiken. Ik bedoel eigenlijk dat mensen meestal drugs pas opgeven als het allang niet leuk en lekker meer is.
Dit is gewoon een kwestie van een verkeerde inschatting, leer van je fouten. Waarom zou je in hemelsnaam niet als je in Belgie bent af en toe een pilletje, lijntje, of wat dan ook pakken.

Maargoed, ik ben heel blij voor je dat het zo is afgelopen. En vind ook zeker dat je moet leren van de situatie, maar om nou alles overboord te gooien?

It's not the drugs...
Klik om te vergroten...

hier ben ik eigenlijk ook wel mee eens hoor :wink:

kijk je weet dat je "gepakt"kan worden in het buitenland ..je heb nog echt geluk gehad ! stel je voor dat je nog een jaar daar in het gevang had moeten zitten ..

maare respect voor jou keuze ! doe rustig aan he .....(k)

grzz chas

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."