Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoslims gaan echt te ver..

Moslims gaan echt te ver..

67 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
ThaReaper zei:
Het is tijd dat we hier het voorbeeld van Equilibrium gaan volgen.. gewoon geen gevoelens meer dan zijn we overal vanaf
Klik om te vergroten...

als jij zo wilt leven :rolleyes:

als die mensen er last van hebben kijken ze toch gewoon niet naar dat schilderij?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Riel zei:
als die mensen er last van hebben kijken ze toch gewoon niet naar dat schilderij?
Klik om te vergroten...
Vind ik ook, ik respecteer het feit dat ze vinden dat zulke dingen niet kunnen en dat ze het niet willen zien, maar ze zijn ook niet verplicht om er naar te kijken he :confused:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind de titel ook een beetje verkeerd gekozen. De moslim mannen hebben aangegeven dat ze het werk beledigend vinden. Dat vind ik prima, die mening mogen ze best uitten (net als dat een streng christen dat zou mogen doen). De mensen die besluiten om dit weg te halen om ze een plezier te doen (of om welke reden dan ook te denken aan angst bijv.) vind ik wel verkeerd bezig. Zij hadden moeten uitleggen dat het hier nou eenmaal zo is dat dit werk geexposeerd mag worden en dat er niets verkeerd aan is. Als zij het beledigend vinden dan moeten ze er niet naar kijken. Maar in dit geval is het niet de moslims die ze ver gaan, het zijn de mensen op dat stadhuis die er naar luisteren.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#4
belachelijk
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijd om te emigreren, ik wil niet in zo'n land leven
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
TechNora zei:
Tijd om te emigreren, ik wil niet in zo'n land leven
Klik om te vergroten...
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoals ik al eerder vermelde in een ander topic:

ik zal toch kiezen voor nieuw-zeeland of zo..
Lekker met je wijfie, werk, huisje en tuintje vol met exotische planten :hearteyes:
Klik om te vergroten...
J
JoyTommyLid
01-01-2024, 00:00
#8
te erg weer dit kutland pikt ook maar alles :smilingimp:
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Religie is niets mis mee en dit soort stigmatiserende Topics : "Moslims gaan echt te ver" vergroten juist een kloof tussen de autochtonen en allochtonen in ons land.

Natuurlijk heeft iedereen een punt wanneer het gaat om beperkingen die mensen moeten nemen door de aanwezigheid van een andere levensovertuiging. Persoonlijk verzet ik mij graag tegen alle dogma's en geinstitutionaliseerde religies die naast hun religieuse boodschap restricties opleggen aan zowel geloofsaanhangers als diegene die kiezen voor een ander geloof, en/of agnost of athist zijn.

Dat betekend echter niet dat kortzichtigheid en het over-een-kam-scheren van geloofsgroepen ook maar enigsinds een zinnige bijdrage is aan internetdiscussies of het 'moslimdebat'. Als iedereen zijn ogen iets verder opent en in sommige gevallen ook rekening houdt met de 'andere mens' getuigt dat in mijn ogen slechts van een genuanceerde en volwassen blik op onze aardkloot en een ieder die hier woont. En vooral drugsgebruikers zijn open-minded dacht ik zo.

Vrijheid van meningsuiting is dan ook de vrijheid om op een genuanceerde wijze kritiek te leveren op bijvoorbeeld salafisme en het uitspreken van fatwa's. Om kritiek te leveren op de kerk, moskee of sinagoge. Het is geen vrijbrief tot kwetsende uitlatingen.

Anderzijds zullen alle inwoners van ons land zich inderdaad moeten wapenen tegen aanstootgevende teksten en schilderijen. Zo vinden wij volgens mij allemaal ook dat sommige Nederlanders absoluut niet moeten zeiken over drugs laat staan er valse feiten over verspreiden!

Dit is inderdaad een vrij land, voor drugsgebruiker, artiest en gelovige. Laten we onze hersens gebruiken en een beetje om elkaar denken. Noem mij een student, elitaire zak, betweter of iemand die interessant probeert te doen, noem mij een hippie zoals medestudenten dat doen. Ik geloof in mensen en het feit dat we allemaal gelukkig willen zijn, niet in stigmatisering en kortzichtigheid!

groetjes,

Little Monk(ey)
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Laten we één ding voorop stellen; Nederland is (nog) geen Moslimland....maar sommigen zouden niets liever zien, en dat zijn dan helaas vaak extremistische geloofsaanhangers. Het opdringen van jouw geloof en alles wat daarmee samenhangt, aan mensen die dat geloof niet aanhangen, vind ik verwerpelijk. Maar de trend is in Nederland al jaren geleden gezet, en daar worden nu de (rotte) vruchten van geplukt. De toekomst van Nederland ziet er voor onze kinderen volgens mij niet rooskleurig uit, hoewel dat niet alleen de schuld is van de Islamisering van Nederland. Normen en waarden zijn bijvoorbeeld termen die bij velen, waaronder veel jonge Nederlanders, ver te zoeken zijn.

En door mensen die altijd maar blijven zeggen dat ze niet allemaal zo zijn (wat natuurlijk waar is), of die alsmaar in gesprek willen blijven gaan om begrip te kweken, of thee willen drinken, komen we niets verder, maar zinken we steeds dieper weg in het moeras van normvervaging en Islamisering...

Ik ben mede om deze redenen uit Nederland vertrokken met mijn vrouw en kinderen, elk land heeft zo zijn problemen, maar Nederland zet zich gewoon voor schut. Ik wens jullie in Nederland allemaal veel sterkte toe in de toekomst. Hypocriet K.tland. :wave:

Hemi
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
In Staphorst waren die dingen niet eens het gemeentehuis ingekomen, dus ik vraag me af waarom het wel zo erg is als moslims ze proberen weg te laten halen. Ze hadden ze ook gewoon kunnen laten hangen natuurlijk. Daarom is de gemeente fouter dan de moslims.
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#12
zeer schandalig dit...


waar gaat t heen met nederland :confused:
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#13
pinheadlarry zei:
zeer schandalig dit...
gaan ze tog lekker naar een ander stadshuis toe,,,waar geen abstracte naakte vrouwen hangen




waar gaat t heen met nederland :confused:
Klik om te vergroten...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
pinheadlarry zei:
zeer schandalig dit...


waar gaat t heen met nederland :confused:
Klik om te vergroten...
Waar gaat het heen met de Nederlandse taal :confused:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#15
@both:

naar de klote? :kots:
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#16
stelletje hypocrieten hier zeg....
Als de SGP of de Christenunie wat zegt over posters met bloot of wat dan ook wordt er niet gezegd wat voor land dit is, dat men wil emigreren enz. Maar als het moslims zijn is het gelijk van ons land gaat naar de klote. Stelletje racisten!

Ik ben zelf moslim en heb nooit problemen gehad met de nederlandse cultuur of wat dan ook, als iemand een rot karakter heeft, dan is diegene niet te redden, of het nou een moslim, atheist, christen of wat dan ook is, het zal in alle gevallen een rotmens zijn.

Deze moslims hebben op een keurige manier, naar wat ik weet, hun mening erover gegeven, verder is het een zaak van de gemeente. Ik zou het goed vinden als de gemeente zou zeggen van : we begrijpen het of wat dan ook, maar we gaan er niets aan doen, maar nee zij halen het weg.

Men is in nl tegenwoordig helaas aan het zoeken naar een zondebok, en op die manier wordt alles wat door moslims gebeurt onder een vergrootglas gezet en zo lijkt het alsof de moslims nare mensen zijn. Snap sowieso nooit waarom er altijd de religie bij gehaald wordt, terwijl een ''moslim'' ook kan handelen vanuit zijn cultuur of onwetendheid of wat dan ook. Iemand die voordat hij/zij zelfmoord pleegt even zijn/haar kinderen vermoord, gebeurt in bijna alle gevallen door autotochtone nederlanders, ik ga dan niet denken dat het iets te maken heeft met de nederlandse cultuur, helaas is het andersom wel vaak het geval...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
billy zei:
stelletje hypocrieten hier zeg....
Als de SGP of de Christenunie wat zegt over posters met bloot of wat dan ook wordt er niet gezegd wat voor land dit is, dat men wil emigreren enz. Maar als het moslims zijn is het gelijk van ons land gaat naar de klote. Stelletje racisten!
Klik om te vergroten...
Wow, jij hebt het zo niet begrepen. Elke vorm van censuur is om van te kotsen. Als de SGP of Christenunie er wat van had gezegd, was de reactie hetzelfde geweest. Anyhow, schilderijen of geen schilderijen, die emigratie zit er zoiezo in. De titel van het topic had wat genuanceerder gemogen, maar jouw opmerking hier aan het eind ook. "Stelletje racisten", wie de fuck denk je dat je voor je hebt?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit soort dingen maken mij woedend, kunst mag GEEN cencuur, op géén manier, echt gewoon NIET!
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#19
azgaza zei:
Dit soort dingen maken mij woedend, kunst mag GEEN cencuur, op géén manier, echt gewoon NIET!
Klik om te vergroten...

Precies, net als dat kunstenaars respect moeten hebben voor Moslims moeten Moslims respect hebben voor kunstenaars. Dan kijken ze maar even weg.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als het kalf verdronken is..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."