Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiever een dag geen eten dan een maand geen internet.

Liever een dag geen eten dan een maand geen internet.

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Man, als ik een paar uur niet meer achter de computer zit; begin ik al aan zelfmoord te denken :(
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nu al een maand lang geen internet meer thuis, en ik heb ondertussen ook al twee dagen zonder eten gehad ( behalve water ) en ik zal je zeggen dat een maand lang internet onverwachts kwijtraken echt wel KUT is en voor veel problemen zorgt. Een dag niet eten stelt niks voor.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damn, ik wou dat dit mij over kwam! Dan kon ik eens gaan beginnen aan mijn boeken :mrgreen:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom staat dat op raarmaarwaar? Zo raar is het niet namelijk. Hetzelfde geldt per persoon voor verschillende dingen en algemener vaak voor autorijden, televisie kijken, etc.
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#5
De helft van de Nederlandse jongeren lijdt liever een dagje honger dan dat ze een maand zonder internet moeten leven. En ook voor een gsm hebben onze noorderburen wel een knorrende maag over. De resultaten komen uit een enquête van het onderzoeksbureau MeMo² onder 800 pubers. Daaruit blijkt dat internet en mobiele telefonie een vooraanstaande rol spelen bij het aangaan, opbouwen, onderhouden en beëindigen van relaties. Andere straffe conclusies: een derde overslaapt zich wel eens door te lang chatten, de helft voelt zich onrustig als de mail nog niet gecheckt is.

http://www.waarmaarraar.nl
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De helft maar ?

Wat een vergelijk ook, een dag tegen een maand....
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#7
daar wil ik wel gerust 1 stom dagje niet voor eten, gewoon ff doorbijten
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh, dit zou ik ook gerust doen hoor. Liever een dag geen eten, dan niet meer connecten met de wereld :P
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heeft iedereen door hoe droevig dat is?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
acidboy zei:
Heeft iedereen door hoe droevig dat is?
Klik om te vergroten...

Iedereen is ongeveer het tegenovergestelde van het aantal mensen dat doorheeft hoe droevig het is.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kies veel liever 1 maand geen internet.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Echt ziekelijk gestoord dat mensen een maand zonder internet kunnen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niets zieks aan omdat een dag niet eten niets voorstelt. Als het nou ging om een week niet eten of een jaar geen internet dan werd het lastig. :)
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou ook liever een dag niet eten dan een maand niet internetten. Kom op, wie mist hier nou echt een dag niet eten? We eten minimaal drie keer daags, eigenlijk vaak dingen die niet eens goed voor ons zijn en qua voedsel krijgen we meer dan genoeg binnen in een week om die dag echt niet te missen.

En internet een maand lang niet zou ik echt als gemis zien, ja. Ik haal al m'n informatie en veel van m'n entertainment van het internet af.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindgamer zei:
Damn, ik wou dat dit mij over kwam! Dan kon ik eens gaan beginnen aan mijn boeken :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Internet vreet allemaal tijd, de helft van de activiteit is volgens mij net zo geestdodend als crack roken.
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#16
als ik veel internet nodig heb voor school dan zou ik inderdaad een dag liever honger hebben om vervolgens het mezelf niet onmogelijk te maken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Mindgamer zei:
Damn, ik wou dat dit mij over kwam! Dan kon ik eens gaan beginnen aan mijn boeken :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Internet vreet allemaal tijd, de helft van de activiteit is volgens mij net zo geestdodend als crack roken.
Klik om te vergroten...
Dat klopt en mensen die potverdomme goed zijn ontwikkeld en ook nog eens een boek hebben gelezen, zijn tegenwoordig hartstikke zeldzaam :mrgreen:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een bullshit onderzoek, een dag niet eten gebeurt mij vaak genoeg ( Iig toen ik nog studeerde ).. Een maand zonder internet zou mijn sociale leven zeker benadelen, ik ken genoeg mensen waar ik dan geen fatsoenlijk contact meer mee kan houden. Een dag zonder eten is alleen even lullig.

Voor de oude lullen hier, zouden jullie een maand zonder vervoer/telefoon prefereren over een dag zonder eten?
e
elstinkydermeisterLid
01-01-2024, 00:00
#19
funkmaus zei:
Voor de oude lullen hier, zouden jullie een maand zonder vervoer/telefoon prefereren over een dag zonder eten?
Klik om te vergroten...

ben 25, maar JA.

Ik heb heimwee naar de tijd waarin je niet eerst een fucking gsm moest bovenhalen om je vrienden te ontmoeten, maar gewoon wist dat ze allemaal op de welbekende hangout spot waren.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een goed gesprek nog mondeling verliep, ipv fuckin anoniem vanachter een pc.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een sociaal leven voor niemand benadeeld kon worden door een maand zonder internet.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een sociaal leven onlosmakelijk verbonden was met face-to-face conversaties en fysiek contact.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik geen medelijden moest voelen met mensen wiens grootste tijdverdrijf bestaat uit een muis en toetsenbord bedienen.

En als ik een dag niet eet zou ik toch redelijk scheefgaan van de honger, en sporten zou er al helemaal niet meer inzitten.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#20
kennen ze in belgië het woord "dubbelop"?



Ik snap je punt wel hoor, daar niet van. Maar in praktijk, is internet gewoon TE handig eigenlijk.
Face to face is altijd leuker natuurlijk, maar het kost gewoon TE veel tijd in onze TE volle levens. 38 uur per week arbeid fur das reich, 10 km fietsen van je werk wonen, reken maar uit wat je over houd om te socializen. Reken daarbij dat al je maten verhuist zijn om te gaan studeren, en dat je alleen met brommerbois in een pauperdorp woont. Dan is Internet toch verdomd handig.

In de weekend is het als alle homies weer thuis zijn wel verwaardeloosbaar.
ECHTER, het weekend-arbeit ratio is toch net weer 2:5

kortom. Beter een dag geen internet eten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."