Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiever een dag geen eten dan een maand geen internet.

Liever een dag geen eten dan een maand geen internet.

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou ook liever een dag niet eten dan een maand niet internetten. Kom op, wie mist hier nou echt een dag niet eten? We eten minimaal drie keer daags, eigenlijk vaak dingen die niet eens goed voor ons zijn en qua voedsel krijgen we meer dan genoeg binnen in een week om die dag echt niet te missen.

En internet een maand lang niet zou ik echt als gemis zien, ja. Ik haal al m'n informatie en veel van m'n entertainment van het internet af.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindgamer zei:
Damn, ik wou dat dit mij over kwam! Dan kon ik eens gaan beginnen aan mijn boeken :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Internet vreet allemaal tijd, de helft van de activiteit is volgens mij net zo geestdodend als crack roken.
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#3
als ik veel internet nodig heb voor school dan zou ik inderdaad een dag liever honger hebben om vervolgens het mezelf niet onmogelijk te maken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
Mindgamer zei:
Damn, ik wou dat dit mij over kwam! Dan kon ik eens gaan beginnen aan mijn boeken :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Internet vreet allemaal tijd, de helft van de activiteit is volgens mij net zo geestdodend als crack roken.
Klik om te vergroten...
Dat klopt en mensen die potverdomme goed zijn ontwikkeld en ook nog eens een boek hebben gelezen, zijn tegenwoordig hartstikke zeldzaam :mrgreen:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een bullshit onderzoek, een dag niet eten gebeurt mij vaak genoeg ( Iig toen ik nog studeerde ).. Een maand zonder internet zou mijn sociale leven zeker benadelen, ik ken genoeg mensen waar ik dan geen fatsoenlijk contact meer mee kan houden. Een dag zonder eten is alleen even lullig.

Voor de oude lullen hier, zouden jullie een maand zonder vervoer/telefoon prefereren over een dag zonder eten?
e
elstinkydermeisterLid
01-01-2024, 00:00
#6
funkmaus zei:
Voor de oude lullen hier, zouden jullie een maand zonder vervoer/telefoon prefereren over een dag zonder eten?
Klik om te vergroten...

ben 25, maar JA.

Ik heb heimwee naar de tijd waarin je niet eerst een fucking gsm moest bovenhalen om je vrienden te ontmoeten, maar gewoon wist dat ze allemaal op de welbekende hangout spot waren.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een goed gesprek nog mondeling verliep, ipv fuckin anoniem vanachter een pc.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een sociaal leven voor niemand benadeeld kon worden door een maand zonder internet.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin een sociaal leven onlosmakelijk verbonden was met face-to-face conversaties en fysiek contact.
Ik heb heimwee naar de tijd waarin ik geen medelijden moest voelen met mensen wiens grootste tijdverdrijf bestaat uit een muis en toetsenbord bedienen.

En als ik een dag niet eet zou ik toch redelijk scheefgaan van de honger, en sporten zou er al helemaal niet meer inzitten.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
kennen ze in belgië het woord "dubbelop"?



Ik snap je punt wel hoor, daar niet van. Maar in praktijk, is internet gewoon TE handig eigenlijk.
Face to face is altijd leuker natuurlijk, maar het kost gewoon TE veel tijd in onze TE volle levens. 38 uur per week arbeid fur das reich, 10 km fietsen van je werk wonen, reken maar uit wat je over houd om te socializen. Reken daarbij dat al je maten verhuist zijn om te gaan studeren, en dat je alleen met brommerbois in een pauperdorp woont. Dan is Internet toch verdomd handig.

In de weekend is het als alle homies weer thuis zijn wel verwaardeloosbaar.
ECHTER, het weekend-arbeit ratio is toch net weer 2:5

kortom. Beter een dag geen internet eten.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Niets zieks aan omdat een dag niet eten niets voorstelt. Als het nou ging om een week niet eten of een jaar geen internet dan werd het lastig. :)
Klik om te vergroten...

Eens, de vergelijking is ook heel krom. Ze konden beter vragen of ze van de zelfde hoeveelheid geld goed zouden eten zonder internet, of slecht zouden eten met internet. Dat zou een veel 'ernstigere' vergelijking zijn.

Overigens zou ik nog steeds kiezen voor slecht eten met internet :P
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#9
Liever een maand geen eten dan een dag geen internet! :wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik eet nu al een half jaar niet en van mij mag internet best een maandje uitvallen. Geen probleem met beide.
e
elstinkydermeisterLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ZI09 je hebt een punt natuurlijk; maar alle 'problemen' waarvan jij gewag maakt bestonden 10jaar geleden ook al; en hoewel toen was er geen internet om ze op te lossen kan je toch moeilijk zeggen dat de levenskwaliteit toen slechter was.

"kortom. Beter een dag geen internet eten."

:mrgreen: :mrgreen:

internet no problem, maar de muis ligt nogal zwaar op de maag
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ach, ik eet in het weekend ook geregeld een dag niets, voor 1 avondje plezier dan nog? Mmhhh
toch was het leuk :P
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voornamelijk; eet ik hartstikke gezond, maar soms heb ik van die dagen; dat ik alleen maar junk loop te vreten en met mijn computer loop te kloten.
Ik verwacht nu weer zo'n dag, want ik begin verkouden te worden en dan vreet ik ook heel veel junk..???
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een week niet eten red ik ook wel, als ik maar infuus of zo krijg zodat ik niet ernstig ziek word :tearsofjoy:

Ik ben dood zonder het web :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."