Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums10 September, Einde van de wereld?

10 September, Einde van de wereld?

50 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien is de oerknal, ook zo ontstaan..
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vrediger? Ooit wel eens een natuurfilm bekeken? Techniek zorgt juist voor een repressie van de dierlijke emoties. Vergeleken met de natuur stellen onze vijandigheden (afgezien van full scale war, wat dan weer beperkt wordt door de a-bom) niets voor.
Verder is de overpopulatie alleen een probleem in de zin dat er juist niet genoeg technologie is. Afrika wordt gekenmerkt door de technologieloze wereld die jij schetst.

Als ze daar nou eens AIDS-remmers, condooms, WC's, goede riolering en al die andere prachtige dingen die de wetenschap ons heeft gebracht zouden hebben dan zou de situatie sterk verbeteren.

We zien ook dat de technologisch gezien sterkste landen het minste last hebben van overbevolking (Europese bevolking staat op het punt van krimpen). De mens is te intelligent om zich te laten beperken door de andere dieren (then again, beperkten in die zin betekend simpelweg evolutionaire babystervte, hongersnoden en gewonde dieren sterven automatisch, ook al hebben ze maar een eenvoudige breuk). De technologieloze mens fokt gewoon stevig door als overlevingsmiddel.

Technologie is er niet gewoon, maar kan verbeterd worden, zich aanpassen aan nieuwe vraag. Ik zie het liever als een oplossing dan als een bedreiging. De enige bedreiging is de incapabiliteit van de mens om er mee om te gaan.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hylke zei:
De enige bedreiging is de incapabiliteit van de mens om er mee om te gaan.
Klik om te vergroten...
dat is wat ik bedoel...we nemen teveel hooi op onze vork en we willen te veel.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leestip over dit onderwerp: Ischmael door daniel quinn.

Enige kennis van het oude testament is een pre. Ik vind het een leuk boek om gelezen te hebben, maar niet 1 van de beste boeken ooit. Het is net een beetje te veel een lecture waarbij af en toe aannames worden gedaan en als feiten worden gepresenteerd die geen feiten zijn. Toch zeker de moeite waard vind ik.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet het een en ander over quantummechanica en kernfysica en geloof me, mensen die hier gevaar in zien weten niks. De reacties hier gebeuren de hele tijd in het universum, met veel meer energie dan de Large Hadron Colider zou kunnen produceren.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk dat als het echt fout gaat de aliens ons toch wel komen redden net zoals in 1912 en bij het california project :beer: echt waar :rock:

ik denk het eigenlijk net zo als AT maar dan totaal andersom :sunglasses: , zulke experimenten gebeuren toch al regelmatig, aangezien hooguit het topje van de ijsberg in de media komt. Ik denk dat als de massa reeel toezicht zou krijgen op economische handelingen en financiële betrekkingen van landen en bedrijven, er een gigantische revolutie zou plaatsvinden. Gewoon omdat dit soort gigantisch linke experimenten plaats mogen vinden.

daarbij vergeleken is het spreekwoordelijke franse kernbommetje in de grond van een eilandstaatje nog maar kinderspel ...

majah willen we dat wel weten .. we gedragen ons zo goedgelovig en murw gebeukt als het om informatievoorziening gaat ...

:wave:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
nog 2 dagen,

ben erg benieuwd.
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ArieKanariE zei:
ik denk dat als het echt fout gaat de aliens ons toch wel komen redden net zoals in 1912 en bij het california project :beer: echt waar :rock:

ik denk het eigenlijk net zo als AT maar dan totaal andersom :sunglasses: , zulke experimenten gebeuren toch al regelmatig, aangezien hooguit het topje van de ijsberg in de media komt. Ik denk dat als de massa reeel toezicht zou krijgen op economische handelingen en financiële betrekkingen van landen en bedrijven, er een gigantische revolutie zou plaatsvinden. Gewoon omdat dit soort gigantisch linke experimenten plaats mogen vinden.

daarbij vergeleken is het spreekwoordelijke franse kernbommetje in de grond van een eilandstaatje nog maar kinderspel ...

majah willen we dat wel weten .. we gedragen ons zo goedgelovig en murw gebeukt als het om informatievoorziening gaat ...

:wave:
Klik om te vergroten...

Vreemd dat jij dan als enige van zulke gigantische miljarden-projecten weet. Je zou toch zeggen dat zoiets wel op zou vallen hmm? Eigenlijk zweren alle wetenschappers gewoon samen voor werelddominatie!
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hylke zei:
Als ze daar nou eens AIDS-remmers, condooms, WC's, goede riolering en al die andere prachtige dingen die de wetenschap ons heeft gebracht zouden hebben dan zou de situatie sterk verbeteren.
Klik om te vergroten...
die mensen hebben het slecht omdat jij en ik mooie grote houten eettafels en kasten in huis hebben staat...omdat wij hun woonplaats onwoonbaar maken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou morgen gaan we allemaal dood. :tearsofjoy:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Nou morgen gaan we allemaal dood. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Bij deze: leuk jullie "gekend" te hebben. Tot ooit???

:wink:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog maar een keertje goed naar de kloten gaan dan? Soort van laatste avondmaal zeg maar.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Man_in_the_Box zei:
Nog maar een keertje goed naar de kloten gaan dan? Soort van laatste avondmaal zeg maar.
Klik om te vergroten...

Biertje erop dan maar :beer:
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
nicolai zei:
die mensen hebben het slecht omdat jij en ik mooie grote houten eettafels en kasten in huis hebben staat...omdat wij hun woonplaats onwoonbaar maken.
Klik om te vergroten...

Huh? Oh wacht, dan kunnen we zeker ook even die bizarre hoeveelheden geld die we er in pompen vergeten, evenals de manier waarop dit door de locale corruptiecultuur in een zwart gat verdwijnt. Nee dan de lokale boeren die alle bossen platbranden, en hun keuze om niet met condooms te vrijen...en dan stichten ze natuurlijk ook nog graag oorlog onderling waardoor Westerse bedrijven daar JUIST wegblijven.

Ik zeg niet dat wij niet gedeeltelijk schuldig zijn aan hun leed, maar persoonlijk gebruiken ik en mijn familie thuis geen tropisch hardhout, tanken wij niet bij de Shell (wat toch zo'n beetje de grootste boosdoener is daar) en kopen we Max Havelaar. Ik zal vast wel iets hebben wat door Afrikaanse kinderhanden gemaakt is, maar a. niet bewust en b. daarmee verzorg ik daar dus wel werkgelegenheid.

Laat ik het anders formuleren, wij zijn de reden dat het daar zo slecht gaat, omdat we uitbuiten...uitzuigen...maar zij zijn zelf de reden waarom het daar niet beter gaat. Ze hebben daar massa's olie en andere grondstoffen, zeer goedkope werkkrachten en er gaat heel wat geld heen, dus in principe zou het moeten kunnen.

En als het daar beter zou worden, zouden ze dat dan kunnen doen zonder boeken, zonder wc, zonder computer, zonder huizenbouw, zonder machines, zonder elektriciteit? Het is voor hen of hun land op die manier op te bouwen, of weer terug naar de rimboe, lekker op je 30e sterven, nog altijd AIDS, lekker elkaar met bijlen ipv. geweren uitmoorden. Dan zou ik als Afrikaan toch liever voor een samenleving naar het Westerse model kiezen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laat ik het anders formuleren, wij zijn de reden dat het daar zo slecht gaat, omdat we uitbuiten...uitzuigen...maar zij zijn zelf de reden waarom het daar niet beter gaat. Ze hebben daar massa's olie en andere grondstoffen, zeer goedkope werkkrachten en er gaat heel wat geld heen, dus in principe zou het moeten kunnen.

En als het daar beter zou worden, zouden ze dat dan kunnen doen zonder boeken, zonder wc, zonder computer, zonder huizenbouw, zonder machines, zonder elektriciteit? Het is voor hen of hun land op die manier op te bouwen, of weer terug naar de rimboe, lekker op je 30e sterven, nog altijd AIDS, lekker elkaar met bijlen ipv. geweren uitmoorden. Dan zou ik als Afrikaan toch liever voor een samenleving naar het Westerse model kiezen.[/quote]

maar misschien willen ze het wel helemaal niet zoals in het westen...alsof wij het zo perfect hebben. ze hadden die mensen gewoon met rust moeten laten. niet iedereen wil graag in een kapitalistische wereld leven waar alles te koop is en waar je dus ook letterlijk de hele dag door geld afstaat aan de staat...wij kunnen daarin leven, want wij zijn het gewend. maar je moet wel eerlijk zijn...in onze wereld van kantoren en fabrieken is ook niet alles perfect. zij willen dat duidelijk niet.
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#16
tss,,al die jaren voor niks mn best gedaan op school :rolleyes: :grin:

als het allemaal zo gevaarlijk zou kunnen zijn...vraag ik me tog af, waarom ze er in de media en de politiek er nogal laks over doen, o wee als iran met een kern wapen aan komt zetten,,dan staat amerika wel weer met zn neus voorop en hoor je elke week het zelfde verhaaltje weer op het nieuws, dus uiteindelijk zal het allemaal wel weer meevallen zoals gewoonlijk.
en stel dat de aarde vergaat, geen mens die er verdriet van heeft, of zich er nog druk om kan maken, want dan is er uit eindelijk tog niks en niemand meer. :)
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
nicolai zei:
maar misschien willen ze het wel helemaal niet zoals in het westen...alsof wij het zo perfect hebben. ze hadden die mensen gewoon met rust moeten laten. niet iedereen wil graag in een kapitalistische wereld leven waar alles te koop is en waar je dus ook letterlijk de hele dag door geld afstaat aan de staat...wij kunnen daarin leven, want wij zijn het gewend. maar je moet wel eerlijk zijn...in onze wereld van kantoren en fabrieken is ook niet alles perfect. zij willen dat duidelijk niet.
Klik om te vergroten...

Duidelijk? Proberen ze daarom massaal bij Westerse bedrijven aan het werk te komen? Vluchten ze daarom massaal deze kant op?

Er zit daar iets goed fout in het systeem. Maargoed, laten we eens kijken wat er gebeurd wanneer wij ons terugtrekken.
Werkeloosheid stijgt explosief. Artsen zonder grenzen gaan weg. Op bouwprojecten gaan weg. En de rijken blijven rijk, maar dan sluizen ze die olie wel door naar Azië, die overigens nu al veel meer bezig is dan wij om Afrika aan hun kant te krijgen door er werk en technologie te bieden.
Dus ga nou niet doen alsof het allemaal engeltjes zijn daar. Het zijn gewoon mensen die gewoon mooie spulletjes willen hebben, en al lang niet meer die oh zo verlichte (vrouwonderdrukkende, moordende, kanibalistische) bosjesmannen.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
no way, ze hebben risico echt wel uitgesloten.
mss lukt het wel niet eens om dat gat te creëren
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zal ik het even uitleggen?

We kennen op dit moment 4 natuurkrachten, wetende:
-De zwaartekracht
-De elektromagnetische kracht
-De zwakke kernkracht
-De sterke kernkracht

Nu is er echter een bepaald mysterie in natuurkundeland; de zwaartekracht is vergeleken met de andere krachten ongelofelijk zwak.
Ga maar na, met een klein magneetje kun je de hele zwaartekracht van de aarde overwinnen wanneer je een paperclip optilt.

Daarom hebben de natuurkundigen een mogelijke[/i ] verklaring hiervoor bedacht, namelijk dat we eigenlijk in een 4-dimensionele wereld leven, met een microscopisch kleine dimensie opgerold binnen de 3 die wij kennen. Normale deeltjes zouden hier niet binnen kunnen dringen, maar de gravitonen (zwaartekracht-deeltjes) wel, waardoor ze al die extra ruimte ook nog eens zouden moeten bestrijken wat er voor zorgt dat de zwaartekracht voor ons heel erg zwak zou lijken.

Dat is een van de dingen waar ze dus naar op zoek gaan.

In een normale botsing met de energie van de LHC zouden er geen zwarte gaten ontstaan. Maar als de theorie van de extra dimensie klopt dan zou bij zulke energiehoeveelheden mogelijk die extra dimensies als het ware 'opengebroken' kunnen worden (zo begrijp ik het iig.) en dan zouden er mini zwarte gaten kunnen ontstaan. Deze zouden echter direct vergaan vanwege Hawking-straling (wat overigens nog niet experimenteel bevestigd is).

Dus samenvattend, om zwarte gaten te krijgen moet:
-Een theorie die ook maar een willekeurige gok is om een bepaald probleem op te lossen kloppen.
-De dimensies nog 'op een of andere manier' opengebroken worden (quote over het rapport van de wetenschapper die dit suggereerde:"his text would not pass the referee process in a serious journal").
-Er zou iets fundamenteel anders moeten zijn met de botsingen in deeltjes in de atmosfeer dan de botsingen in de LHC (want ze botsen op veel hogere energieën in de atmosfeer dan in de LHC).
-De theorie van Haking straling zou niet moeten kloppen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind´t wel vet eigenlijk.. hoop dat het allemaal goed gaat natuurlijk, want met zo iets wil je niet dat het fout gaat.. maar zoeken naar het onbekende.. wie wil dat nou niet? Vooral als het vannuit een stabiele veilige basis zoeken naar het onbekende is..
Ik heb half een vermoeden dat het niet lukt en dat er niks gebeurd, of dat het gewoon precies lukt en dat ze iets nacreeen maar zonder verdere gevolgen.. maar.. als de aarde vergaat heb ik tenminste bijna alles wat ik in men leven wilde doen al een keer gedaan, dus dan kan ik daar ook wel mee niet-leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."