#1
Misschien is de oerknal, ook zo ontstaan..

tomz0r zei:Mensen zullen heus wel weten wat ze doen. En ik heb veel respect voor die wetenschappers. Wetenschap gaat nou eenmaal niet altijd over voor de gemiddelde mens boeiende dingen maar het is toch een vrij belangrijke gebeurtenis geweest, die knal. Mooi als ze daar wat meer over te weten komen. Stel je voor dat we nu nog zouden denken dat de aarde plat was.
en toch was de mens dom genoeg om atoomwapens te creëerentomz0r zei:Echt zo'n typisch mediabericht. Alles zal heus wel goed uitgerekend zijn. Als er ook maar enig risico zou zijn zouden ze zoiets echt niet door laten gaan.

BlackRobBlunt zei:tomz0r zei:Mensen zullen heus wel weten wat ze doen. En ik heb veel respect voor die wetenschappers. Wetenschap gaat nou eenmaal niet altijd over voor de gemiddelde mens boeiende dingen maar het is toch een vrij belangrijke gebeurtenis geweest, die knal. Mooi als ze daar wat meer over te weten komen. Stel je voor dat we nu nog zouden denken dat de aarde plat was.
Voor elke wetenschapper die erachter staat, is er weer eentje die het er niet mee eens is, dat zijn ook maar mensen, en mensen maken fouten.
Vooruitgang is mooi, maar we hoeven niet alles te weten.
uiteindelijk kun je deze discussie beter niet voeren...techniek is wel heel nuttig, maar techniek sloopt wel de mensheid en de aarde. we hebben het over overgewicht (internet, tv, spelcomputer), we hebben het over overbevolking en vergrijzing (pacemaker, transplantaties, embryo implantatie), we hebben het over de opwarming van de aarde en het milieu (fabrieken, auto`s, afval)Hylke zei:Nee nee en nog eens nee.
A. Uit al dit soort experimenten is zeer nuttige techniek gekomen (denk aan het internet, of hoogwaardige technische oplossingen voor moderne machines). Dit soort dingen bouwen brengt gigantische technische problemen met zich mee, het overwinnen van die problemen zorgt voor baanbrekende oplossingen. Grote kans dat ons internet duizenden keren sneller gaat worden met behulp van techniek v.d. LHC.
ik zeg niet dat ik het niet fijn heb dankzij die technologie ofzoHylke zei:Mensen die ouder worden is iets negatiefs? Oh en je vergeet dan even dat moderne technologie vaak toegespitst is op zo milieu-vriendelijk mogelijk te zijn. Techniek is simpelweg een vergroting van het menselijk kunnen, op wat voor manier dan ook.
Maar als jij liever rauw vlees (van dieren die je met blote handen gewurgd hebt) en bessen zou willen eten terwijl je aan 3 verschillende ziekten leed terwijl je kou zat te kleumen in een bosje, be my guest (en enige vorm van kleding mag dan natuurlijk ook niet). Nee echt alle technologie is slecht en gaat in tegen de heilige geest van de natuur ofzoiets![]()
dat is wat ik bedoel...we nemen teveel hooi op onze vork en we willen te veel.Hylke zei:De enige bedreiging is de incapabiliteit van de mens om er mee om te gaan.
echt waar

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."