Aan de ene kant kan ik me er wel iets bij voorstellen, als je bijvoorbeeld naar een stad (emiraat, whatever) als Dubai kijkt waar vermogende westerlingen maar vooral ook heel veel russen zich de hele dag door tegoed doen aan zoveel mogelijk eten. Ik kan me dan best voorstellen dat sommige moslims die bijvoorbeeld zo'n rus een half bord eten zien weggooien er redelijk gefrustreerd van kunnen raken, de reden waarom zij de ramadan houden wordt op die manier soort van ondermijnd.
Aan de andere kant vind ik wel dat als je overtuigd moslim bent je zo sterk moet zijn om hierboven te staan. Als je echt staat voor je geloof moet je niet over dit soort dingen gaan zeuren. Als ik met het oog op het op de kaart zetten van het klimaatprobleem een grote en lange noordpool-expeditie houd, ga ik toch ook niet steeds zeuren hoe koud het wel niet is (
, dusss).
Aan de andere kant vind ik wel dat als je overtuigd moslim bent je zo sterk moet zijn om hierboven te staan. Als je echt staat voor je geloof moet je niet over dit soort dingen gaan zeuren. Als ik met het oog op het op de kaart zetten van het klimaatprobleem een grote en lange noordpool-expeditie houd, ga ik toch ook niet steeds zeuren hoe koud het wel niet is (