Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDit is toch om moe van te worden

Dit is toch om moe van te worden

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het ook een walgelijk idee, leven in een wereld waar je geen persoonlijke vrijheid hebt, ik kan het niet hebben dat mensen die bewezen dommer zijn dan ik mogen bepalen wat ík doe met MIJZELF! Dat recht hebben ze in mijn ogen niet, en dat zullen ze van mij nooit krijgen. Ik zal nooit opzettelijk iemand anders benadelen met wat dan ook, maar als het over mij gaat ben ík de gene die dat mag beslissen, niet het kabinet met hun christenlijke moraal.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze zijn weer goed bezig zeg. Gisteren ook bij mij in de buurt een grote controle. 2 shops gesloten. Wij hebben niet echt een relaxte burgemeester gekregen.


EINDHOVEN - Een megavangst. Zo noemden politie, justitie en de Belastingdienst de 250 kilo hennep (straatwaarde 700.000 euro) die ze vrijdagavond vrij onverwacht bij een reguliere controle in coffeeshop Pink aan de Willemstraat vonden.

In een kluis, droogkast en computergestuurde snoepautomaat - die in verbinding stond met de shop beneden - lag de drugs. De 2 verdiepingen hoge 'verwerkingsfabriek' met opslag, snijruimtes en draaimachines verraste alle betrokkenen. Er is nooit eerder zoveel voorraad gevonden in een Eindhovense coffeeshop.

Ook coffeeshop New Wave aan de Stratumsedijk is, maar in veel mindere mate, de fout ingegaan, zo bleek bij de controle daar. In een soortgelijke snoepautomaat als bij Pink lag 15 kilo drugs klaar voor verkoop.

Beide eigenaren zijn in de cel gezet en hun zaken zitten voor onbepaalde tijd op slot. Bij controles in nog eens 6 shops bleken 3 eigenaren alles op orde te hebben, anderen hadden administratieve missers. In één zaak is 2,5 kilo gevonden. 6 eigenaren en bedrijfsleiders zitten vast voor verhoor.

Burgemeester Van Gijzel van Eindhoven zal later zaterdag een reactie geven.


Hier is ook een filmpje ervan te zien http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/40 ... eeshop.ece

Door alle thuistellers aan te pakken schiet de prijs omhoog en door shops te sluiten zal er meer op straat worden gehandeld. Ze verschuiven het probleem gewoon. Ze denken echt niet na. Ik denk zelf dat de Burgemeester nog nooit heeft geblowd of zo.

Een blower is geen onruststoker, terwijl blowers opstraat veel mee klote en vernielen de hangjongeren. Centraliseren en door de vingers zien is veel effectiever dan dit.
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#3
davie zei:
Ze zijn weer goed bezig zeg. Gisteren ook bij mij in de buurt een grote controle. 2 shops gesloten. Wij hebben niet echt een relaxte burgemeester gekregen.

[...]
Door alle thuistellers aan te pakken schiet de prijs omhoog en door shops te sluiten zal er meer op straat worden gehandeld. Ze verschuiven het probleem gewoon. Ze denken echt niet na. Ik denk zelf dat de Burgemeester nog nooit heeft geblowd of zo.

Een blower is geen onruststoker, terwijl blowers opstraat veel mee klote en vernielen de hangjongeren. Centraliseren en door de vingers zien is veel effectiever dan dit.
Klik om te vergroten...
Belachelijk man, de Pink gesloten.. :cry:
Wel stom dan ook dat ze zoveel in huis hebben liggen en niet ergens anders dan in de shop.

Ik kan me niet voorstellen dat ze echt alle shops gaan sluiten. Misschien als er een CDA-CU-VVD kabinet komt ofzo.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kut, de Pink en de New-Wave :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gaan ze coffeeshops verbieden, dan durf ik te wedden dat de criminaliteit alleen maar veel erger wordt. Er zullen illegale drugspanden komen, waardoor dus de overlast alleen maar erger zal worden. Maar ach dit is holland, en hier gebeuren wel meer rare dingen!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar ja dat is al vaker gebeurt, maar nog nooit bij de new wave en pink volgens mij. Maar ja dat ligt aan onze burgemeester. Dus wordt tijd voor een nieuwe.

Maar goed 250 kilo zeg. Die waren wat van plan :grin:
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#7
Verdomme de New-Wave gesloten ik hoop niet voor te lang hij ligt namelijk lekker in de buurt van ons spaceparadijs en is zeer handig als je weer eens als een maffe malloot al je weed erdoorheen gerookt hebt tijdens het hard gaan op de pillen omdat die joint dan oh zo lekker smaakt , ff snel heen te fietsen op het bmxje om nieuwe te halen .
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dus gaan we in plaats van 1x in de week langs de shop, gewoon 1x in de maand langs de dealer.

Go hypochristenen!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zal ze uiteindelijk misschien best lukken om helemaal van het soft drugs beleid af te komen.
Om van te kotsen natuurlijk.
Maar het ergste is nog, dat als het inderdaad blijkt dat het totaal geen invloed heeft op de overlast of dat het zelfs erger wordt dat het dan weer jaren duurt voor het beleid weer opnieuw is ingevoerd.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lauu zei:
lol als ze dat doen gaat de criminaliteit vol omhoog...en de hang marokkanen/turken zie je ook vaker denk ik als de shops sluiten...willen we niet
Klik om te vergroten...
Wat is dat nou voor slap racistisch gelul over hang Marokkanen en Turken... :confused: Sinds wanneer ging dit topic over wiens huidskleur beter was?? :openmouth:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
davie zei:
Ze zijn weer goed bezig zeg. Gisteren ook bij mij in de buurt een grote controle. 2 shops gesloten. Wij hebben niet echt een relaxte burgemeester gekregen.
Klik om te vergroten...
Dacht ik eerst ook, maar als the Pink 250 kilo heeft en de regel is max 250gr. is hij een slechte burgemeester als hij niets doet.
Maar las dat hij meer shops in Eindhoven wil, omdat er met Helmond en omstreken erbij 15 shops voor 700.000 mensen en in A' dam bijvoorbeeld 300 shops voor 800.000 mensen,
Eindhoven wil meer coffeshops.

Misschien mogen we dus niet klagen met van Gijzel. De Pink waarschijnlijk een jaar dicht.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik las het idd. Maar wat gaat dat nu betekenen? Dat je dadelijk alleen maar afhaal punten krijgt. Of shops waar niet gerookt mag worden.

Het ging er meer om dat hij misschien wel van een paar shops afwil en kleinere verkoop punten wil creeren.

Dit stond de maandag ervoor in de krant, vrijdag erop was de controle. Vreemd? En daarom vind ik de burgemeester maar niks.

EINDHOVEN - eigenaar van coffeeshop New Wave aan de Stratumsedijk in Eindhoven heeft geen goed woord over voor de plannen van burgemeester Van Gijzel om een 'wietpas' in te voeren. De bewindsman wil dat alleen inwoners van de stad nog drugs kunnen kopen in Eindhovense coffeeshops.

Mogen zij hier dan straks niet meer komen?", wijst de coffeeshophouder naar twee van zijn klanten. "Dat is gewoon discriminatie!"

De maatregel zou voor een groot deel van de klanten betekenen dat ze in de toekomst niet meer welkom zijn. Het pasjesplan was zaterdagmiddag dan ook gespreksonderwerp nummer één in New Wave. Om welk deel van zijn klanten het gaat, zegt bedrijfsleider liever niet. "Als we dat zouden zeggen, geven we Van Gijzel een stok om mee te slaan. Dan gooien we onze eigen glazen in."

Een rondgang door de coffeeshop leert dat het wel eens om een zeer fors deel kan gaan: Eindhovenaren waren veruit in de minderheid.

"Ik snap niet wat Van Gijzel hiermee wil bereiken", reageert een Gerwense coffeeshopbezoeker op het plan van de burgemeester. "Als ik hier geen wiet meer kan kopen, moet ik gebruik maken van illegale dealers aan huis. Volgens mij neemt de criminaliteit alleen maar toe."

Hij gelooft niet dat binnen de gemeentegrenzen van Nuenen een coffeeshop verrijst, zoals Van Gijzel graag zou zien. De burgemeester wil door een betere regionale spreiding zorgen dat de Eindhovense coffeeshops minder gaan verhandelen. Dat zou het voor criminelen minder aantrekkelijk maken om zich in de inkoop aan de achterdeur te mengen.

"Ik denk dat gemeentes in de regio daar nooit mee in zullen stemmen" , vervolgt de Gerwenaar. "In de dorpen zijn ze bang dat de shops overlast veroorzaken."


Van mij mogen ze allemaal dicht zolang de new wave maar open blijft. :grin:

En de wietpas. Ook al zo'n geweldig idee van de burgemeester :kots:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flikker toch op met die kutpas :angry:
Ik kom veel te graag in de New Wave :openmouth:
Dit is natuurlijk belachelijk en lost op geen enkele manier de bestaande problemen bij shops in Eindhoven op...
Denk toch eens na man :rolleyes:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bartyo zei:
Flikker toch op met die kutpas :angry:
Ik kom veel te graag in de New Wave :openmouth:
Dit is natuurlijk belachelijk en lost op geen enkele manier de bestaande problemen bij shops in Eindhoven op...
Denk toch eens na man :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Oke, die pas is erg matig. Maar het gaat er mij ook om dat deze burgemeester nadenkt en wil praten over opossingen voor wat in hun ogen de probemen van de shops zijn. En niet net zoals van Geel meten roepen dat je alle shops weg wil, maar zoeken naar opossingen zodat we in ieder geval nog legaal wiet kunnen kopen.

Gelukkig hebben we de Pvda nog in de coalitie zitten.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoorde net op het nieuws toch wel iets positiefs, 3/4 van de gemeenten willen cannabis legaliseren. De teelt en de verkoop dus volledig legaal.

en dat is toch wel fijn om te horen vind ik :grin:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#16
hodgepodge zei:
Bartyo zei:
Flikker toch op met die kutpas :angry:
Ik kom veel te graag in de New Wave :openmouth:
Dit is natuurlijk belachelijk en lost op geen enkele manier de bestaande problemen bij shops in Eindhoven op...
Denk toch eens na man :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Oke, die pas is erg matig. Maar het gaat er mij ook om dat deze burgemeester nadenkt en wil praten over opossingen voor wat in hun ogen de probemen van de shops zijn. En niet net zoals van Geel meten roepen dat je alle shops weg wil, maar zoeken naar opossingen zodat we in ieder geval nog legaal wiet kunnen kopen.

Gelukkig hebben we de Pvda nog in de coalitie zitten.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk moet die burgemeester eens goed nagaan bij alle partijen wat de wensen/mogelijkheden zijn. Van Geel daarentegen doet zich op het moment voor als een echte mediaclown. Ik vind het alleen niet te volgen dat ze nu ineens met het idee van een pas aan komen zetten, sinds wanneer zijn er problemen met bezoekers van coffeeshops in Eindhoven die van buiten de stad komen? Of wordt er nu alleen gezocht naar zwakke smoesjes?
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#17
davie zei:
Ze zijn weer goed bezig zeg. Gisteren ook bij mij in de buurt een grote controle. 2 shops gesloten. Wij hebben niet echt een relaxte burgemeester gekregen.


EINDHOVEN - Een megavangst. Zo noemden politie, justitie en de Belastingdienst de 250 kilo hennep (straatwaarde 700.000 euro) die ze vrijdagavond vrij onverwacht bij een reguliere controle in coffeeshop Pink aan de Willemstraat vonden.

Hey Davie, dat is in en in triest ook weer. De Pink zelfs!!!! Die burgemeester had beter Sakkers kunnen blijven heten, toch! :cry:

Azgaza, hoe is het bewezen, dat jij slimmer bent dan de mensen :( die het bepalen? Zijn er cijfers van jou en het de mensen van het kabinet???? :confused:

Ik word hier alleen heel erg treurig van! Dat er wel gezopen mag worden, men daar toch mee achter het stuur gaat, dat er mensen zijn die een hele agressieve dronk hebben (heel veel). Huiselijk geweld door dronken eega's of dergelijk ander geweld!
En dan komen hier een paar ramptoeristjes naar toe, die even het paddo-verbod in de hand werken. :rolleyes:
Ik volg expres nog maar heel weinig nieuws, want vrolijker wordt het er hier echt niet op. :(
Klik om te vergroten...
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Djo zei:
Hey Davie, dat is in en in triest ook weer. De Pink zelfs!!!! Die burgemeester had beter Sakkers kunnen blijven heten, toch! :cry:
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als je als landelijke regel hebt maximaal 250gram in een shop en je hebt een kilo zeg ik van geef een boete ofzo, maar met 250kg ben je toch een waardeloze burgemeester als je niks doet.
Ik snap hoe kut het is, want ik ging ook altijd naar de Pink als ik met iemand een jointje wilde roken in Eindhoven. Lekker veel verschillende voorgedraaide en genoeg spellen enzo, maar je kan het in dit geval beter de Pink kwalijk nemen dat ze het zo vernallen voor iedereen. Zo krijgen die CDA'ers precies wat ze willen. Zij willen redenen om het liefst in 1x alle shops van Nederland te sluiten.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#19
hodgepodge zei:
Djo zei:
Hey Davie, dat is in en in triest ook weer. De Pink zelfs!!!! Die burgemeester had beter Sakkers kunnen blijven heten, toch! :cry:
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als je als landelijke regel hebt maximaal 250gram in een shop en je hebt een kilo zeg ik van geef een boete ofzo, maar met 250kg ben je toch een waardeloze burgemeester als je niks doet.
Ik snap hoe kut het is, want ik ging ook altijd naar de Pink als ik met iemand een jointje wilde roken in Eindhoven. Lekker veel verschillende voorgedraaide en genoeg spellen enzo, maar je kan het in dit geval beter de Pink kwalijk nemen dat ze het zo vernallen voor iedereen. Zo krijgen die CDA'ers precies wat ze willen. Zij willen redenen om het liefst in 1x alle shops van Nederland te sluiten.
Klik om te vergroten...
Ben ik met je eens Hodgepodge, hier ligt de fout helemaal bij de Pink zelf en ze hadden het kunnen weten. Overigens is de gevonden hoeveelheid wel flink naar beneden gegaan door een mistelling (mistelling van ongeveer 100 kilo dacht ik, pin me er niet op vast though). Bij de New Wave is meer gevonden dan werd aangenomen en die blijft nu een half jaar dicht in plaats van de 3 maanden die eerder geeist waren. De pink blijft ondanks een jaar dicht. Treurige zaken :(
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik las vandaag toevallig een stukje in de metro
Huis lager opgeleiden veiliger voor peuters
Mensen met een lagere opleiding zijn meer bedacht op de veiligheid van peuters dan hoogleraren en andere personen met een hogere opleiding. Zij bergen vaker medicijnen en schoonmaakmiddelen buiten bereik van hun kinderen op en sluiten trappen vaker met hekjes af.

Dit deed me denken aan de intelligentie van die lapzwans van de VVD. Die denkt net als de meeste hoogopgeleide dat alleen nee zeggen helpt...

Iedere randdebiel kan zien dat dat niet gaat werken. Kijk naar Engeland waar ik dan vaak ben geweest. Daar is wiet / hasj ook verboden, en zelfs daar is het voor een toerist binnen 1 dag zoeken (wat ik dus nog niet eens gedaan had, maar kreeg het aangeboden :mrgreen:) nog mogelijk om wiet te krijgen. Er word wel een rib uit je lijf gerukt, maar je kan het krijgen als je het er voor over hebt. In Amerika, wiet is verboden en toch heeft 40% (? gaat om het idee...) van de jongeren daar wel eens geblowed. Niet eens omdat ze het leuk vinden, maar omdat het verboden is en het daarom juist spannend is om te proberen.
Laatst in de stad kwam ik een Duits meisje tegen en vroeg aan haar waarom bijna al de Duitse jeugd wel eens geblowed heeft of juist volop blowed en raad maar, ook hierop was het antwoord: Omdat het verboden is en dat maakt het juist spannend.

Verder denken ze dat de coffeeshops veel overlast veroorzaken? Moet je eens kijken wat er gaat gebeuren als er een blow-pas word ingevoerd...
Tegenwoordig komen er op straat soms kinderen naar je toe of je alsjeblieft even voor ze naar de shop wil gaan, omdat ze nog net geen 18 zijn. Moet je is nagaan wat er gebeurd als je die verdomde blow-pas in gaat voeren. Elke mongool van buiten de stad zal iedereen die ze tegenkomen op straat gaan vragen of ze misschien even voor hem naar de shop willen gaan, omdat ze zelf niet in Eindhoven wonen maar uit Aalst bij wijze van spreken. Natuurlijk krijg je deze mensen als bonus bovenop de o zo brave Eindhovense jeugd die zichzelf altijd aan de regels houden. Als Eindhovenaar zou ik elke dag op het bankje tegenover de shop gaan zitten en aan iedereen voor wie je haalt 1 euro compensatie vragen. Met een beetje geluk telt dit zelfs nog als laad-los verkeer en niet onder dealen...

Nieuwsgierigheid zit gewoon in de mens. Niet dat dit erg is, want dit zie je ook in de natuur. Kijk naar dolfijnen bijvoorbeeld, al weten ze dat afgeschoten kunnen worden als ze dichtbij een schip komen. Toch willen ze even gaan kijken wat dat voor groot gevaarte is. Dieren eten doornappels, paddo's en rotte vruchten (alcohol) om zich eens even anders te voelen of waar ze het ook voor doen. Dingen verbieden heeft gewoon geen zin, ten eerste maakt dit het spannend en ten tweede zou het dan wel heel lekker moeten zijn wil het verboden worden / zijn.

Ik krijg een punthoofd van al die niet nadenkende schoenenpoetsers! Ik ga een joint roken en slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."