Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEuropese verkiezingen op 4 juni a.s.

Europese verkiezingen op 4 juni a.s.

83 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
deadlock zei:
Angramar Temenos zei:
Waren het maar communisten, de SP wordt een beetje soft.. Ik boycot het EU toch, dus.. :P
Klik om te vergroten...
De EU.

Fijn, communisme. Geheime politie, razzia's, opnieuw lijsten met verboden boeken, niemand die meer arts wil worden omdat ze zonder te studeren evenveel verdienen.

Heel mooi. Soms denk ik echt dat je geen ogen hebt. Heb je 眉berhaupt ooit opgelet bij geschiedenis?
Klik om te vergroten...
heb jij uberhaupt ooit opgelet?

kijk maar eens wat de definitie is van communisme, en wat daar in de praktijk van over is gebleven...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
cropp zei:
heb jij uberhaupt ooit opgelet?

kijk maar eens wat de definitie is van communisme, en wat daar in de praktijk van over is gebleven...
Klik om te vergroten...
Oh maar de rest en de uitleg die ik er bij heb gegeven wordt gewoon genegeerd. D谩t noem ik nou nog eens discussievoeren (y)
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben er nog steeds niet uit op wie ik ga stemmen.
Ben wel voor zo min mogelijk bemoeienis van Brussel, maar wat dan de beste partij is?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stemmen is iets voor mensen zonder stem, de dwalers van het onbedachtzame subjectivisme. De geesten van meningsuiting die zich laten gelden door een fractie te worden van een nietszeggende massa. Een nietszeggende fractie die nog niet het geringste beetje invloed heeft op het eindresultaat. Stemmen is je stem verloren laten gaan zonder te beseffen dat je inbreng volkomen zinloos is. Stemmen is voor hen die op zulke momenten zullen reageren met ''wat als iedereen zo dacht?''.

Het antwoord hierop is echter vrij simpel: dit doen ze niet. Ook zonder jou of zelfs zonder je hele familie gaat de collectieve schreeuw in het grote niets gewoon door, met exact hetzelfde eindresultaat. Mensen met een stem weten dat deze altijd geldt, ook als alleen zijzelf deze horen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn ook mensen die inzien dat hun filosofie subjectief is, dat hun ideologie, filosofie of theorie niet een complete weergave van de realiteit is en dat je al je theoretische modellen en filosofieen als hulpmiddel kan gebruiken om het leven iets beter te proberen te begrijpen, maar niet proberen heel de wereldse werkelijkheid eraan te spiegelen.

Ofwel, kortgezegd: Als je niet wil stemmen doe het dan niet, maar als je zegt of denkt dat anderen dom zijn omdat ze wel stemmen ben je een kutmongool.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of ik een kutmongool ben zijn de meningen geloof ik over verdeeld, in ieder geval is mijn punt niet dat mensen die stemmen 'dom' zijn maar dat het gewoon geen nut heeft. Wat voor meerwaarde heeft het nou echt om als individu op deze manier je ''stem te laten gelden''? Waarom zou je dit nou echt willen?

Als iemand mij hiervan kan overtuigen dan hoor ik het graag. Ik sta altijd open voor goede argumenten. Rond verkiezingstijd zien we op TV meestal van die reclames waar strategisch gekozen ''knuffelallochtonen'' ons willen overtuigen om naar de stembus te gaan, qua argumentatie komen ze hierbij niet veel verder dan dat het 'gewoon' belangrijk is om je ''stem te laten horen'

Om mij te overtuigen is echter toch net iets meer nodig. Bijvoorbeeld 茅茅n stem die de doorslag geeft, en dat is iets waarvan we volgens mij allemaal weten dat we er niet op hoeven te rekenen. Wat voor waarde heeft die ene stem dan nog?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt proberen om niet alles op individueel niveau te bekijken. Geen discussie voor of tegen democratie, maar voor een democratie zijn stemmende mensen nodig. Doordat er veel mensen zijn is ieder zijn individuele invloed idd klein.

En op individueel niveau ? 1 zetel is ongeveer 40.000 stemmen geloof ik. Dus als jij ergens op stemt heb je een kans van 1 op 40.000 dat jij net de doorslaggevende stem bent die een extra zetel op levert.

En dan kun je weer moeilijk gaan doen dat die zetel ook niets uitmaakt omdat het allemaal 1 pot nat is. Ja das weer een ander verhaal, en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een corrupte boevenbende die politiek, maar het maakt wel degelijk uit of femke halsema of geert wilders op een stoel zit.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Er zijn ook mensen die inzien dat hun filosofie subjectief is, dat hun ideologie, filosofie of theorie niet een complete weergave van de realiteit is en dat je al je theoretische modellen en filosofieen als hulpmiddel kan gebruiken om het leven iets beter te proberen te begrijpen, maar niet proberen heel de wereldse werkelijkheid eraan te spiegelen.

Ofwel, kortgezegd: Als je niet wil stemmen doe het dan niet, maar als je zegt of denkt dat anderen dom zijn omdat ze wel stemmen ben je een kutmongool.
Klik om te vergroten...

Je kan ook blanco gaan stemmen, als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
Klik om te vergroten...

hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lauu zei:
Marla Singer zei:
als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
Klik om te vergroten...

hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Klik om te vergroten...

Je trekt het een beetje uit verband wat ze zegt.
als je blanco stemt, gaat je stem naar de grootste partij.
dan is het net of je niet stemt, ieg niet specifiek, en dan krijgt de grootste partij je stem.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
Stemmen is voor mongooltjes.
Klik om te vergroten...

Valt me toch weer van je tegen, dacht dat jij wel beter wist.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Play_bunny zei:
Lauu zei:
Marla Singer zei:
als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
Klik om te vergroten...

hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Klik om te vergroten...

Je trekt het een beetje uit verband wat ze zegt.
als je blanco stemt, gaat je stem naar de grootste partij.
dan is het net of je niet stemt, ieg niet specifiek, en dan krijgt de grootste partij je stem.
Klik om te vergroten...

Ietsje anders:

Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco. :wink:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Ietsje anders:

Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco. :wink:
Klik om te vergroten...

Dus wat jij zegt is dat als je blanco stemt, je stem niet mee telt, en als je niet stemt, je stem dus wel mee telt?
Een blanco stem wordt wel meegenomen, in het opkomstpercentage van het desbetreffende land. Je geeft alleen maar aan dat je het niet eens bent met de procedure, en op deze manier probeer je een discussie aan te wenden over de manier van stemmen.
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem niet mee genomen in het opkomstpercentage en kan dus op geen manier meegenomen worden in de uitkomst van de verkiezing
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Play_bunny zei:
Marla Singer zei:
Ietsje anders:

Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco. :wink:
Klik om te vergroten...

Dus wat jij zegt is dat als je blanco stemt, je stem niet mee telt, en als je niet stemt, je stem dus wel mee telt?
Een blanco stem wordt wel meegenomen, in het opkomstpercentage van het desbetreffende land. Je geeft alleen maar aan dat je het niet eens bent met de procedure, en op deze manier probeer je een discussie aan te wenden over de manier van stemmen.
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem niet mee genomen in het opkomstpercentage en kan dus op geen manier meegenomen worden in de uitkomst van de verkiezing
Klik om te vergroten...

Dit klopt, het wordt opgenomen in het opkomstpercentage waardoor je dus kunt zien hoeveel mensen blanco hebben gestemd. Maar in Nederland wordt de kiesdeler er niet groter van omdat het simpelweg als 'niet valide stem' wordt gezien.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_stem

Dit vond ik nog op Wikipedia over het blanco stemmen...

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ezing.html

En postbus 51 over blanco stemmen.,..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
Stemmen is iets voor mensen zonder stem, de dwalers van het onbedachtzame subjectivisme. De geesten van meningsuiting die zich laten gelden door een fractie te worden van een nietszeggende massa. Een nietszeggende fractie die nog niet het geringste beetje invloed heeft op het eindresultaat. Stemmen is je stem verloren laten gaan zonder te beseffen dat je inbreng volkomen zinloos is. Stemmen is voor hen die op zulke momenten zullen reageren met ''wat als iedereen zo dacht?''.

Het antwoord hierop is echter vrij simpel: dit doen ze niet. Ook zonder jou of zelfs zonder je hele familie gaat de collectieve schreeuw in het grote niets gewoon door, met exact hetzelfde eindresultaat. Mensen met een stem weten dat deze altijd geldt, ook als alleen zijzelf deze horen.
Klik om te vergroten...
:grin:

Wat een ongebreidelde nonsens :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_stem

Dit vond ik nog op Wikipedia over het blanco stemmen...

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ezing.html

En postbus 51 over blanco stemmen.,..
Klik om te vergroten...
Trouwens, als je niet stemt gaat je stem niet naar de grootste partij. Aangezien de opkomst in heel Europa nog geen 40% is zou dat betekenen dat de grootste partij meer dan 60% van de stemmen zou krijgen zonder dat er 眉berhaupt geteld is waar de rest heen zou gaan.

Geen stem heeft geen invloed.
M
Memm没mLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ BLABLABLA over communisme:


ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren? :grin:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Memm没m zei:
ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren? :grin:
Klik om te vergroten...

En die zijn?
M
Memm没mLid
01-01-2024, 00:00
#20
Play_bunny zei:
Memm没m zei:
ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren? :grin:
Klik om te vergroten...

En die zijn?
Klik om te vergroten...

ik bedoel hier bijvoorbeeld een partij mee die zich sterk maakt voor legalisering van softdrugs in de EU, (kansloos:)) of die zich iig sterk maakt dat het Nederlandse beleid kan blijven bestaan, zonder het getouwtrek van de landen om ons heen. :)

etc. Die onderwerpen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."