#1
Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
Lauu zei:Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Deranged zei:Stemmen is voor mongooltjes.
Play_bunny zei:Lauu zei:Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Je trekt het een beetje uit verband wat ze zegt.
als je blanco stemt, gaat je stem naar de grootste partij.
dan is het net of je niet stemt, ieg niet specifiek, en dan krijgt de grootste partij je stem.
Marla Singer zei:Ietsje anders:
Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco.![]()
Play_bunny zei:Marla Singer zei:Ietsje anders:
Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco.![]()
Dus wat jij zegt is dat als je blanco stemt, je stem niet mee telt, en als je niet stemt, je stem dus wel mee telt?
Een blanco stem wordt wel meegenomen, in het opkomstpercentage van het desbetreffende land. Je geeft alleen maar aan dat je het niet eens bent met de procedure, en op deze manier probeer je een discussie aan te wenden over de manier van stemmen.
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem niet mee genomen in het opkomstpercentage en kan dus op geen manier meegenomen worden in de uitkomst van de verkiezing
Deranged zei:Stemmen is iets voor mensen zonder stem, de dwalers van het onbedachtzame subjectivisme. De geesten van meningsuiting die zich laten gelden door een fractie te worden van een nietszeggende massa. Een nietszeggende fractie die nog niet het geringste beetje invloed heeft op het eindresultaat. Stemmen is je stem verloren laten gaan zonder te beseffen dat je inbreng volkomen zinloos is. Stemmen is voor hen die op zulke momenten zullen reageren met ''wat als iedereen zo dacht?''.
Het antwoord hierop is echter vrij simpel: dit doen ze niet. Ook zonder jou of zelfs zonder je hele familie gaat de collectieve schreeuw in het grote niets gewoon door, met exact hetzelfde eindresultaat. Mensen met een stem weten dat deze altijd geldt, ook als alleen zijzelf deze horen.
Trouwens, als je niet stemt gaat je stem niet naar de grootste partij. Aangezien de opkomst in heel Europa nog geen 40% is zou dat betekenen dat de grootste partij meer dan 60% van de stemmen zou krijgen zonder dat er 眉berhaupt geteld is waar de rest heen zou gaan.Marla Singer zei:http://nl.wikipedia.org/wiki/Blanco_stem
Dit vond ik nog op Wikipedia over het blanco stemmen...
http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ezing.html
En postbus 51 over blanco stemmen.,..
Memm没m zei:ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren?![]()
Play_bunny zei:Memm没m zei:ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren?![]()
En die zijn?
Lenin zei:Jullie mogen tenminste nog kiezen of je gaat stemmen of niet . In belgi毛 is het verplicht om te stemmen, zelfs voor Europese verkiezingen

Memm没m zei:Play_bunny zei:Memm没m zei:ON TOPIC: Heeft iemand zich verdiept in programmapunten die mij als fanatiek DF lezer interesseren?![]()
En die zijn?
ik bedoel hier bijvoorbeeld een partij mee die zich sterk maakt voor legalisering van softdrugs in de EU, (kansloos) of die zich iig sterk maakt dat het Nederlandse beleid kan blijven bestaan, zonder het getouwtrek van de landen om ons heen.
![]()
etc. Die onderwerpen![]()
Als je zonder wettige reden niet gaat stemmen, loop je het risico op een boete van 25-50 euro. Als je meerdere keren niet gaat kan dit hoger oplopen. Je kan ook van de kiezerslijsten geschrapt worden na herhaald niet opdagen.r@r@77 zei:Lenin zei:Jullie mogen tenminste nog kiezen of je gaat stemmen of niet . In belgi毛 is het verplicht om te stemmen, zelfs voor Europese verkiezingen
En als je niet gaat, krijg je dan een boete ofzo?
Wat zijn er trouwens veel reacties gekomen! Had ik niet verwacht, dat is het mooie van Democratie, laten we er trots op zijn dat we m贸gen (of moeten) stemmen...
Groetjes, R@r@![]()
Ik denk dat je signature het goed samenvat. Je geest is te klein. Je gelooft in de hersenloze meningsuiting, en bent daar niet vanaf te brengen. Want zo hebben ze je geindoctrineerd.deadlock zei:Deranged zei:Stemmen is iets voor mensen zonder stem, de dwalers van het onbedachtzame subjectivisme. De geesten van meningsuiting die zich laten gelden door een fractie te worden van een nietszeggende massa. Een nietszeggende fractie die nog niet het geringste beetje invloed heeft op het eindresultaat. Stemmen is je stem verloren laten gaan zonder te beseffen dat je inbreng volkomen zinloos is. Stemmen is voor hen die op zulke momenten zullen reageren met ''wat als iedereen zo dacht?''.
Het antwoord hierop is echter vrij simpel: dit doen ze niet. Ook zonder jou of zelfs zonder je hele familie gaat de collectieve schreeuw in het grote niets gewoon door, met exact hetzelfde eindresultaat. Mensen met een stem weten dat deze altijd geldt, ook als alleen zijzelf deze horen.
Wat een ongebreidelde nonsens![]()
Opkomstplicht. Je bent niet verplicht om te stemmen (zoals je zelf al zegt), maar je bent verplicht om naar de stembus te gaan.Buddha Cheese zei:Ik vind de stemplicht op zich nog niet zo slecht.
ExceptionalInsight zei:Ik geef te weinig om 'de samenleving' om me druk te maken over politiek. Ik zeur dan ook nergens over, ik vind mn eigen geluk wel, daar heb ik geen hulp van stropdassen met mooie praatjes voor nodig.cropp zei:wat jij doet is niets, jij kijkt alleen. ik vind niet dat je nou nog kan zeuren als het fout gaat
Buddha Cheese zei:Als je zonder wettige reden niet gaat stemmen, loop je het risico op een boete van 25-50 euro. Als je meerdere keren niet gaat kan dit hoger oplopen. Je kan ook van de kiezerslijsten geschrapt worden na herhaald niet opdagen.r@r@77 zei:Lenin zei:Jullie mogen tenminste nog kiezen of je gaat stemmen of niet . In belgi毛 is het verplicht om te stemmen, zelfs voor Europese verkiezingen
En als je niet gaat, krijg je dan een boete ofzo?
Wat zijn er trouwens veel reacties gekomen! Had ik niet verwacht, dat is het mooie van Democratie, laten we er trots op zijn dat we m贸gen (of moeten) stemmen...
Groetjes, R@r@![]()
Je kan trouwens ook iemand anders een volmacht geven om voor jou te gaan stemmen.
Ik vind de stemplicht op zich nog niet zo slecht. Je kan nog altijd blanco of ongeldig stemmen als je wilt. Met stemplicht krijg je toch een meer representatief beeld denk ik.
). Er zijn voor- en nadelen verbonden aan beide situaties, het is eigenlijk een oeverloze discussie.Marla Singer zei:Buddha Cheese zei:Als je zonder wettige reden niet gaat stemmen, loop je het risico op een boete van 25-50 euro. Als je meerdere keren niet gaat kan dit hoger oplopen. Je kan ook van de kiezerslijsten geschrapt worden na herhaald niet opdagen.
Je kan trouwens ook iemand anders een volmacht geven om voor jou te gaan stemmen.
Ik vind de stemplicht op zich nog niet zo slecht. Je kan nog altijd blanco of ongeldig stemmen als je wilt. Met stemplicht krijg je toch een meer representatief beeld denk ik.
Ik vind het onverantwoordelijk om zo'n stemplicht in te voeren. Mensen met totaal geen interesse voor politiek, verplicht je dan om te gaan stemmen op iets waar ze geen weet van hebben. Helemaal in combinatie met een zeer laag intellect, vind ik het nog stommer dat deze mensen verplicht moeten stemmen....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."