#1
Gestemd = getemd
Haha. Nee. Je ziet het verkeerd. Het is onmogelijk om een democratische staat op de manier van Marx in te richten. Op papier is het mooi, maar in de praktijk zal het altijd vervallen tot een totalitair regime met de voorbeelden die ik hierboven gaf. De praktijk bewijst dat.shokora zei::') God man, ga toch eens wat communistische theorie lezen of hou gewoon je mond.
Ik heb het over communisme in de praktijk.Ongeveer het halve economische denken stamt uit de economische theorie van Karl Marx, denk je echt dat hij niet verder kwam dan 'iedereen moet evenveel betaald worden'? Daarnaast heeft geheime politie, geheime boeken en razzia's niets maar dan ook niets te maken met socialisme of communisme, wel met stalinismeAls je wat socialistische theorie leest (Marx, Engels, Gramsci, Negri.................) dan zul je merken dat socialisme juist geschaard is op eerlijkheid maar vooral vrijheid. Stalinisme was dan ook geen socialisme of communisme, maar staatskapitalisme (er was nog steeds een rijke elite die alles voor het zeggen had) met een socialistisch verfje hier en daar.
In China is men gaan inzien dat een zelfde omslag zoals in Rusland zal leiden tot zware instabiliteit. Het geleidelijk afbouwen van een totalitair regime en invoeren van een kapitalistisch systeem lijkt daar dan ook uitermate goed te werken. Zo goed dat China op dit moment na de VS en Japan al de derde economie is en als je ze nog tien jaar geeft staan ze vast op nummer 1, nadat ze vorig jaar Duitsland van de derde plek hebben verstoten.Zo is ook China geen communisme, hell, de chinese overheid is fan van Milton Friedman... do I need to say more?
heb jij uberhaupt ooit opgelet?deadlock zei:De EU.Angramar Temenos zei:Waren het maar communisten, de SP wordt een beetje soft.. Ik boycot het EU toch, dus.. :P
Fijn, communisme. Geheime politie, razzia's, opnieuw lijsten met verboden boeken, niemand die meer arts wil worden omdat ze zonder te studeren evenveel verdienen.
Heel mooi. Soms denk ik echt dat je geen ogen hebt. Heb je überhaupt ooit opgelet bij geschiedenis?
Oh maar de rest en de uitleg die ik er bij heb gegeven wordt gewoon genegeerd. Dát noem ik nou nog eens discussievoeren (y)cropp zei:heb jij uberhaupt ooit opgelet?
kijk maar eens wat de definitie is van communisme, en wat daar in de praktijk van over is gebleven...
Wacky zei:Er zijn ook mensen die inzien dat hun filosofie subjectief is, dat hun ideologie, filosofie of theorie niet een complete weergave van de realiteit is en dat je al je theoretische modellen en filosofieen als hulpmiddel kan gebruiken om het leven iets beter te proberen te begrijpen, maar niet proberen heel de wereldse werkelijkheid eraan te spiegelen.
Ofwel, kortgezegd: Als je niet wil stemmen doe het dan niet, maar als je zegt of denkt dat anderen dom zijn omdat ze wel stemmen ben je een kutmongool.
Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
Lauu zei:Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Deranged zei:Stemmen is voor mongooltjes.
Play_bunny zei:Lauu zei:Marla Singer zei:als je helemaal niet stemt, gaat je stem sowieso naar de grootste partij dacht ik...
hmm lekker scheef..niet stemmen is niet stemmen lijkt me...is toch iemands eigen keus
Je trekt het een beetje uit verband wat ze zegt.
als je blanco stemt, gaat je stem naar de grootste partij.
dan is het net of je niet stemt, ieg niet specifiek, en dan krijgt de grootste partij je stem.
Marla Singer zei:Ietsje anders:
Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco.![]()
Play_bunny zei:Marla Singer zei:Ietsje anders:
Als je helemaal niet stemt, dan gaat je stem naar de grootste. Ga je wel, maar stem je blanco, dan gaat je stem niet naar de grootste partij en blijf je dus echt blanco.![]()
Dus wat jij zegt is dat als je blanco stemt, je stem niet mee telt, en als je niet stemt, je stem dus wel mee telt?
Een blanco stem wordt wel meegenomen, in het opkomstpercentage van het desbetreffende land. Je geeft alleen maar aan dat je het niet eens bent met de procedure, en op deze manier probeer je een discussie aan te wenden over de manier van stemmen.
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem niet mee genomen in het opkomstpercentage en kan dus op geen manier meegenomen worden in de uitkomst van de verkiezing
Deranged zei:Stemmen is iets voor mensen zonder stem, de dwalers van het onbedachtzame subjectivisme. De geesten van meningsuiting die zich laten gelden door een fractie te worden van een nietszeggende massa. Een nietszeggende fractie die nog niet het geringste beetje invloed heeft op het eindresultaat. Stemmen is je stem verloren laten gaan zonder te beseffen dat je inbreng volkomen zinloos is. Stemmen is voor hen die op zulke momenten zullen reageren met ''wat als iedereen zo dacht?''.
Het antwoord hierop is echter vrij simpel: dit doen ze niet. Ook zonder jou of zelfs zonder je hele familie gaat de collectieve schreeuw in het grote niets gewoon door, met exact hetzelfde eindresultaat. Mensen met een stem weten dat deze altijd geldt, ook als alleen zijzelf deze horen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."