Lenin zei:
God wat kan ik toch heerlijk lullen ^^
Jammer dat het nergens op slaat.
Lenin zei:
De mensheid leeft al sinds het begin volgens het principe 'Survival of the fittest, smartest etc..' Communisme staat er haaks op en daarom is het niet levensvatbaar, ik noem mezelf lenin maar communisme is iets waarmee ik heel hard met moet giechelen. Waarom zou je blij moeten zijn met een eerlijk loon als je de capaciteiten hebt om een groter deel van de koek op te eisen dan je 'eerlijk' recht op zou hebben. In principe als je de lijn nog verder wil doortrekken is het zelfs beter voor de mensheid dat de 'beste' mensen het meeste krijgen.
Nee niet de beste mensen, de meest naaiende tering lijers krijgen het grootste stukje van de koek zoals jij dat zegt. Ik vind het behoorlijk raar dat je dat goed blijkt te vinden, ook al vind je dat het niet eerlijk is. Maar mijn doel is niet om dat te veranderen, het doel is om het systeem en de massa zo te veranderen, dat als ze zien dat iemand hen uitbuit of iemand anders uitgebuit wordt er met alle mogelijke manieren verandering in wordt gebracht zodat het eerlijk gaat. Jij mag best een asociale klootzak zijn en for some reason vinden dat je meer moet krijgen dan je toebehoort, maar dan is het voor de mensen die je uitbuit ook ethisch verantwoord om je kapot te maken
Sowieso contradicteer je jezelf. Als jij grotere capaciteiten hebt (en dus niet in het uitbuiten van andere mensen), dan krijg je toch sowieso al meer? Anders was het loon niet eerlijk. Waarom zou je dan NOG meer willen hebben ten koste van andere mensen? Wat is dat voor een tering debiele houding.
Als je volgens het principe van het dierenrijk en Darwin kijkt, diegene die zich best aanpast aan de situatie en de situatie het meest in zijn voordeel kan buigen krijgt de meeste kans om zich 'voort te planten', en zijn 'betere' genen door te geven, wat in principe beter is voor de mensheid als geheel als alleen de beste genen worden doorgegeven. Macht/geld is voor sommigen een grotere aantrekkelijkheid dan looks. Wat mij wel blij maakt is dat ik nog genoeg kansen krijg op voortplanting terwijl ik niemand moet uitbuiten
Waarom is dit wenselijk? Ten eerste werkt het niet omdat de hoeveelheid geld/macht die je hebt niet gelijk lopen aan intelligentie bijvoorbeeld. Er zijn zat mensen die heel rijk/machtig zijn, maar echt fucking dom. Als we het dan toch over sociaal darwinisme gaan hebben, wat is de reden om die domme mensen te behouden?
Ten tweede, werkt dat alleen als er 24 uur per dag een strijd is. Nu kunnen die mensen waar jij het hebt zich boven andere stellen omdat die mensen niet terug vechten.
Maar goed, we gaan nu best wel ver offtopic in een europese verkiezingen topic, met deze gang van zaken kunnen we beter een 'Shokora leg ons communisme uit' thread maken -_-