#1
Rabbithole zei:Survival of the fittest is een natuurlijk proces, de zwakkeren/dommeren in leven houden niet. Ik zeg: iedereen voor zichzelf, en dan zien we wel wie er overleeft!![]()
zorda ik honger krijg kom ik achter jou aan
Rabbithole zei:Survival of the fittest is een natuurlijk proces, de zwakkeren/dommeren in leven houden niet. Ik zeg: iedereen voor zichzelf, en dan zien we wel wie er overleeft!![]()
deadlock zei:Hopelijk blijft het altijd zo. De verzorgingsstaat is een van de zegeningen van dit land en dat moeten we koesteren. Die paar uitwassen zullen er altijd blijven.Sublimo zei:En dat zal helaas nog wel een tijdje zo blijven.
Totdat op een dag de verzorgingsstaat instort.
Now don't you get all HIV-negative on me!Rabbithole zei:Soms is het ook seropositief.
langeman zei:Dat begrijp ik niet zo goed. Hoe kun je er zo van overtuigd zijn dat iets nodig is terwijl je geen idee hebt van hoe dat eruit zou moeten zien? Is het niet zo dat je dan een plaatje maakt van wat je denkt dat goed en slecht is en daar dan de voors en tegens van afweegt? Hoe kom je tot je conslusies?
langeman zei:Je schrijft praktijkvoorbeelden.... welke zijn er dan nog meer? Ik lees alleen HvH. Die kunnen we wel als plaatje nemen hoor, dat is goed. Daar zijn immers deskundigen mee bezig geweest en die hun deskundigheid hebben gedeeld en jou daarmee helpen een mening te kunnen vormen. Kan je daar dan iets meer over zeggen?
-tomz0r zei:langeman zei:Je kunt er toch wel iets over zeggen?
Ja dat kan ik wel, maar dat is dan dom. Ik heb er geen verstand van, punt. Ik weet alleen dat het nodig is.
langeman zei:Je schrijft praktijkvoorbeelden.... welke zijn er dan nog meer? Ik lees alleen HvH. Die kunnen we wel als plaatje nemen hoor, dat is goed. Daar zijn immers deskundigen mee bezig geweest en die hun deskundigheid hebben gedeeld en jou daarmee helpen een mening te kunnen vormen. Kan je daar dan iets meer over zeggen?
Wackie zei:-tomz0r zei:langeman zei:Je kunt er toch wel iets over zeggen?
Ja dat kan ik wel, maar dat is dan dom. Ik heb er geen verstand van, punt. Ik weet alleen dat het nodig is.
Je blijft alleen maar roepen dat politie nodig is, dat dat duidelijk is en dat we blind zijn als we dat niet zien.
Ik noem een aantal voorbeelden van enorm grote festivals die het god zij dank prima doen zonder enige politie aanwezigheid. Ik probeer je uit te leggen dat politie juist het verantwoordelijkheidsgevoel bij mensen weg neemt en vervangt voor een minder gunstig gevoel/sfeer. (het kan varieren van een gevoel dat alles is geregeld en je zelf niet meer hoeft te denken tot een anarchistisch gevoel dat je vrijheid beperkt word)
Jij gaat daar helemaal niet op in. Je kan totaal niet uitleggen waarom de politie een positief effect zou hebben. Je roept maar een eind zonder enige fatsoenlijke motivatie.
Denk je dat als er op een goa festival iemand heel hard gaat schreeuwen ineens, dat er dan doden vallen omdat iedereen over elkaar heen struikeld zoals in amsterdam ? Nee, dat gebeurd niet, dat gebeurd alleen in een sociale structuur waarbinnen iedereen bang gemaakt word en denkt dat politie nodig is.
Natuurlijk is de nederlandse samenleveing nu mede door figuren als wilders al para genoeg gemaakt dat als je de politie weghaalt er inderdaad op bepaalde plaatsen op korte termijn grotere problemen zullen zijn dan dat die er nu zijn. Maar denk dan niet in wilders stijl "dus er is meer politie nodig, veiligheid, veiligheid, veiligheid". Denk dan eens hoe het komt dat de samenleving zo geworden is en realiseer je dat hoe meer verantwoordelijkheden je bij de mensen wegneemt, hoe minder verantwoordelijkheid ze ook zullen nemen. Hoe meer je mensen als kinderen controleert in alles wat ze doen, hoe meer ze zich ook als kinderen zullen gedragen, en hoe meer je hun vrijheid afneemt, hoe harder ze zullen vechten om zich vrij te blijven voelen.
Omdat hij geen mod meer wou zijn.-tomz0r zei:Waarom is je naam Wackie, en niet meer Wacky, trouwens?
In dat geval zijn de opbrengsten groter dan de kosten.-tomz0r zei:Ik weet ook niet hoe belastingfraude het beste aangepakt moet worden, maar dat het aangepakt moet worden is ook duidelijk. Om maar iets willekeurigs te noemen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."