#1
Rabbithole zei:Kende. Kon is de verleden tijd van kan.
je hebt gelijk je hebdt gelijk
Rabbithole zei:Kende. Kon is de verleden tijd van kan.
-tomz0r zei:Geloof je echt in dat anarchistische gedoe dat er geen controle nodig is?
-tomz0r zei:Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten.
W.F.L. zei:-tomz0r zei:Geloof je echt in dat anarchistische gedoe dat er geen controle nodig is?
Jazeker geloof ik daar in. Ik heb op legale feesten/uitgaansgelegenheden meer vechtpartijen meegemaakt dan op illegale feesten zoals tekno (Ja ook tekno waar 2000 man was). 1x een vechtpartij gezien op een tekno, en die was direct gesust.
-tomz0r zei:Overigens is die drugscontrole over de hele wereld nodig anders zijn drugs overal vrij verhandelbaar, en je wilt niet weten hoeveel dat zou gaan kosten.
Je maakt een grapje hoop ik?
Heb je enig idee hoeveel geld er omgaat in drugshandel? Dat drugs vrij verhandelbaar zouden zijn lijkt me eerder positief. De prijzen van drugs worden voor een groot deel bepaald door de illegaliteit ervan. Moesten ze legaliseren en dezelfde prijzen gebruiken ben ik er vrij zeker van dat die kosten die vrije handel in drugs (verslavingszorg? Verslaafden zijn er nu ook zat? Waar heb je het over?) ruimschoots terug betaald zijn. Waarschijnlijk zou(den) de overhe(i)d(en) er nog makkelijk geld aan verdienen ook en gebruikers worden dan niet genaaid. Als je een beetje contacten hebt kan je prima kwaliteitsdrugs kopen, laten testen, iedereen tevreden en ik vind de prijzen ook niet zo gek. Het is meer een zelf-regulerende omgeving denk ik. Net als op tekno overigens. Haha. Maar legaliseren is beter, betere voorlichting, kwaliteit (als dat al niet was), minder taboe, geen criminaliteit en het beste van al is dat je als gebruiker dan ook niet meer genaaid kan worden (zie VS waar veel van de mensen die in de cel zitten voor drugs gewoon gebruikers zijn) want de huidige straffen zijn gewoon belachelijk hoog, kijk maar naar de boetes voor kleine gebruikershoeveelheden XTC en dergelijke. En dat valt in Nederland dan nog mee.
Rabbithole zei:Dit. En bovendien: survival of the fittest. Kun je niet met drugs omgaan, blijf er dan vanaf. Als je daar niet mee om kan gaan ben je een zwakkere in de samenleving, en is het alleen maar een natuurlijk proces dat dat je ondergang wordt.![]()
Rabbithole zei:(maffia in Zuid-Amerika hebben dan veel minder macht)
Chris Pontius zei:Maar zo werkt het niet meer. Je kan jezelf amper meer om zeep helpen tegenwoordig![]()
Chris Pontius zei:Rabbithole zei:Dit. En bovendien: survival of the fittest. Kun je niet met drugs omgaan, blijf er dan vanaf. Als je daar niet mee om kan gaan ben je een zwakkere in de samenleving, en is het alleen maar een natuurlijk proces dat dat je ondergang wordt.![]()
Maar zo werkt het niet meer. Je kan jezelf amper meer om zeep helpen tegenwoordig![]()
W.F.L. zei:Rabbithole zei:(maffia in Zuid-Amerika hebben dan veel minder macht)
De schoen wringt niet in Zuid-Amerika zelf, maar ergens tussen het produceren en verhandelen van die drugs op een ander continent. Smokkel wat de prijzen de hoogte in doet gaan. Enorm risico wat ervoor zorgt dat alles ineens x25-40 gaat (bij coke that is).
W.F.L. zei:Daarom juist, ook al vind ik wat je zegt hier onzin, je kan jezelf makkelijk om zeep helpen. Sarcasme hoop ik. :P
Chris Pontius zei:Overigens hoef je me daar niet voor te reporten Freek![]()
Rabbithole zei:Dat is zeer zeker zo en dat weet ik ook, maar de reden waarom maffia in bijvoorbeeld Zuid-Amerika zoveel macht heeft is grotendeels door drugshandel. Neemt niet weg dat smokkel de prijzen door het dak laat schieten, maar die criminaliteit die eromheen is geeft het status en een slechte naam. Neem die criminaliteit weg en er is al een gedeelte van het probleem opgelost.
tomz0r zei:Minder verslavend en lichamelijk minder schadelijk? Sure. Maar met een cokeverslaving, opiatenverslaving of wat dan ook kan niet deelgenomen worden aan de maatschappij.
tomz0r zei:3% van de mensen rijdt in de weekends nu met een niet toegestane hoeveelheid alcohol, hoe erg wordt het als er ook nog drugs bij komt? En bij problematisch gebruik ingrijpen? Hoe kan dat? Dat kan nu niet met alcohol en wiet, voorlichting helpt niet, en zonder privacyschending (of anders ook niet, je vraagt gewoon iemand anders om het te halen) is het ook onmogelijk het te controleren.
tomz0r zei:Heel Zuid-Amerika wordt geleid door criminele bendes. Dit gaat niet alleen over drugs. Met het legaliseren van drugs zijn die problemen lang niet weg. En hier gaat een groot deel van de onzekere nieuwsgierige pubertjes en andere emotioneel kwetsbare personen naar de klote. En wij zouden dat godverredomme moeten gaan dokken.
W.F.L. zei:tomz0r zei:Minder verslavend en lichamelijk minder schadelijk? Sure. Maar met een cokeverslaving, opiatenverslaving of wat dan ook kan niet deelgenomen worden aan de maatschappij.
Onzin. Dagelijks gebruiken (=verslaafd zijn) moet je niet meteen buiten de maatschappij stellen zoals de gemiddelde zwerver/junkie. Er zijn genoeg mensen die verslaafd zijn aan coke die WEL werken en deelnemen aan de "maatschappij", en met heroïne is dat ook zo.
W.F.L. zei:tomz0r zei:3% van de mensen rijdt in de weekends nu met een niet toegestane hoeveelheid alcohol, hoe erg wordt het als er ook nog drugs bij komt? En bij problematisch gebruik ingrijpen? Hoe kan dat? Dat kan nu niet met alcohol en wiet, voorlichting helpt niet, en zonder privacyschending (of anders ook niet, je vraagt gewoon iemand anders om het te halen) is het ook onmogelijk het te controleren.
Uhh, cijfers plakken erop plakken, oplossingen vinden voor het probleem en het verstrekken van drugs van goede kwaliteit scheelt een hoop. Iets dat legaal is, is makkelijker te controleren dan iets wat illegaal is.
W.F.L. zei:tomz0r zei:Heel Zuid-Amerika wordt geleid door criminele bendes. Dit gaat niet alleen over drugs. Met het legaliseren van drugs zijn die problemen lang niet weg. En hier gaat een groot deel van de onzekere nieuwsgierige pubertjes en andere emotioneel kwetsbare personen naar de klote. En wij zouden dat godverredomme moeten gaan dokken.
Wat erg. Nu dok je voor het persoonlijk gewin van een of andere werkschuwe druggie of crimineel. Maar problemen met drugsbendes schakel je wel degelijk uit door het legaliseren van drugs hoor, haha. Maar zoals ik al gezegd heb is drugs te vergelijken met criminaliteit als prostitutie en dergelijke. Andere criminaliteit, zoals stelen, hebben we het niet eens over. Dat vraagt een andere aanpak dan legaliseren, duh. En die onzekere nieuwsgierige pubertjes en emotioneel kwetsbare personen kunnen nu net zo goed drugs kopen hoor, haha.
tomz0r zei:Uitzonderingen zijn er altijd. Volgens de UvA zijn 95% van de dagelijkse heroïnegebruikers werkloos. Ook is er een zeer groot verband met geweldsdelicten en andere misdaden.
W.F.L. zei:Drugs te vergelijken met criminaliteit als prostitutie? Wat een onzin. Ten eerste is prostitutie niet altijd crimineel, in veel gevallen zelfs niet. En als het crimineel is dan worden er mensenrechten geschonden. En niet zo'n beetje ook. Dus ik weet niet wat je punt daarmee is, maar helemaal logisch is het niet.
Tomz0r zei:En de problematiek in die landen gaat verder dan drugsbendes. Afpersingen en andere niet-drugsgerelateerde zaken zijn een veel vaker voorkomend probleem.
Tomz0r zei:En ik weet niet of elke puber aan drugs kan komen. Ik denk van niet. Ik krijg hier genoeg smeek PB-tjes van pubertjes die niks kunnen krijgen, of ik alsjeblieft wat voor ze wil regelen. Maar het gaat daar tevens niet om. Blijkbaar schrikt illegalisatie af, want het gebruik van harddrugs ligt veel lager dan het gebruik van softdrugs en alchohol en tabak.
Volgens mij lopen er nu al dergelijke projecten? Heroïne kost trouwens geen fuck, wat de prijs bepaald is net zoals bij coke, dat het van een of ander kutland wat niet in de buurt is moet komen.
Irezz zei:Volgens mij lopen er nu al dergelijke projecten? Heroïne kost trouwens geen fuck, wat de prijs bepaald is net zoals bij coke, dat het van een of ander kutland wat niet in de buurt is moet komen.
Feit. België, Zwitserland, Nederland, Duitsland en Spanje hebben heroïneclinics.
En ik weet niet of elke puber aan drugs kan komen. Ik denk van niet. Ik krijg hier genoeg smeek PB-tjes van pubertjes die niks kunnen krijgen, of ik alsjeblieft wat voor ze wil regelen.
Maar het gaat daar tevens niet om. Blijkbaar schrikt illegalisatie af, want het gebruik van harddrugs ligt veel lager dan het gebruik van softdrugs en alchohol en tabak
tomz0r zei:LSD wordt bijna niet meer gebruik
tomz0r zei:het paddogebruik is afgenomen sinds het illegaal is
tomz0r zei:en wiet wordt relatief superveel gebruikt.
deadlock zei:Er wordt in Nederland relatief weinig drugs gebruikt in vergelijking met landen waar er streng tegen opgetreden wordt. Even de cijfers erbij zoeken (elsevier gok ik).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."