Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e Kamer verkiezingen 2010: op wie heb JIJ gestemd?

2e Kamer verkiezingen 2010: op wie heb JIJ gestemd?

88 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BlackRobBlunt zei:
Lauu zei:
D66, Alexander Pechtold
Klik om te vergroten...

Dit.

Ik hoop ergens nog steeds dat geert wilders een truc was om te bepalen wie zijn stemrecht permanent zou moeten verliezen...
Klik om te vergroten...

Was het maar zo'n feest.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb VVD gestemt, maar als ze een coalitie vormen met pvv, zal ik daar erg veel spijt van krijgen.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik Groenlinks, Femke

Ja, ik zou het ook rot vinden als pvv in de kamer gaat lopen schreewen :(
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aan de andere kant zal men dan wel zien uit welk hout ze gesneden zijn.
Als het zo is dan zal het immigratiebeleid heel streng worden en en de studie financiering een leenstelsel worden. Dat laatste wilden ze oorspronkelijk niet, maar het inzicht dat moslims niet mogen lenen maakt vast dat ze dat nu als wisselgeld gaan gebruiken.
Ik hoop in dat geval dat er heeel snel weer een breuk komt. De economie is wat mij betreft een stuk minder belangrijk dan de samenhorigheid en tolerantie in het land.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
langeman zei:
Ik hoop in dat geval dat er heeel snel weer een breuk komt. De economie is wat mij betreft een stuk minder belangrijk dan de samenhorigheid en tolerantie in het land.
Klik om te vergroten...

Mee eens :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
StonerSmile zei:
langeman zei:
Ik hoop in dat geval dat er heeel snel weer een breuk komt. De economie is wat mij betreft een stuk minder belangrijk dan de samenhorigheid en tolerantie in het land.
Klik om te vergroten...

Mee eens :wink:
Klik om te vergroten...
Als het heel slecht gaat met de economie worden we vanzelf saamhorig. Dan gaan we lekker allemaal bij de buren eten om de kosten te drukken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
r@r@ zei:
Job Cohen van de PvdA
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dreuge zei:
Gemini zei:
SP, Emile Roemer. De VVD sluit Wilders niet uit, daarmee hebben ze mijn stem verloren.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik echt zo achterlijk. Hoe kun je nou een partij uitsluiten?
Klik om te vergroten...

Feitelijk kan dat (gelukkig) niet; want dat is de kracht van de democratie. Wat er hier met evt. "uitsluiten" wordt bedoeld is "weigeren met die partij een coalitie te gaan vormen/in de regering te gaan zitten".
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
r@r@ zei:
Dreuge zei:
Gemini zei:
SP, Emile Roemer. De VVD sluit Wilders niet uit, daarmee hebben ze mijn stem verloren.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik echt zo achterlijk. Hoe kun je nou een partij uitsluiten?
Klik om te vergroten...

Feitelijk kan dat (gelukkig) niet; want dat is de kracht van de democratie. Wat er hier met evt. "uitsluiten" wordt bedoeld is "weigeren met die partij een coalitie te gaan vormen/in de regering te gaan zitten".
Klik om te vergroten...
TON is uitgesloten van deelname.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
TON is uitgesloten van deelname.
Klik om te vergroten...

Ja, inderdaad, omdat er niet genoeg stemmen waren voor een zetel.
Ik bedoelde dat als de kiezer gesproken heeft en de betreffende partijd 1 of meer zetels heeft, een partij gewoon in de 2e kamer mag zitten.
Vervolgens kunnen partijen wél een bepaalde partij in een coalitie weigeren :wink:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#11
En hoezo zou het voor de VVD de kans verkleinen om in een coalitie te komen als ze de PVV uitsluiten ? Het verkleint iig wel de kans dat PVV in een coalitie komt tot nul.

Maar zowieso, als je je druk maakt of de VVD de PVV uitsluit of niet, dan snap je politiek niet. Natuurlijk gaat de VVD niet met PVV regeren. Maar aangezien ze toch een beetje naast elkaar liggen in het politieke spectrum zullen er aardig wat kiezers zijn die tussen beide partijen twijfelen. Als ze dan PVV uitsluiten kost dat stemmen. En als je na de verkiezingen direct zegt dat je wilders uitsluit, dan gaat wilders zielig doen en word je beschuldigd kinderachtig te zijn, niet naar het volk te luisteren, de democratie te verneuken etc. Dus de VVD praat nu even met de PVV zodat die zich niet genegeerd voelen (en hun kiezers) en daarna gaan ze een paars plus kabinet bouwen. In fact, achter de schermen zullen ze daar wel al een beetje mee bezig zijn.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
TON is uitgesloten van deelname.
Klik om te vergroten...
Van jou had ik toch wel iets intelligenters verwacht.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
deadlock zei:
Drientje zei:
TON is uitgesloten van deelname.
Klik om te vergroten...
Van jou had ik toch wel iets intelligenters verwacht.
Klik om te vergroten...
Soms is de bekende weg leuker dan zelf een weg plaveien.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is mij niet alto genoeg :openmouth:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
deadlock zei:
Dat is mij niet alto genoeg :openmouth:
Klik om te vergroten...
Och arme. Wat een kortzichtigheid.

Alto is achterhaald. Wees gewoon lekker jezelf.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Anon zei:
VVD, Mark Rutte.
Klik om te vergroten...

:kots:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is het verschil :tongueout:
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boris van der Ham, D66. Mooi om te zien dat ik bepaald niet de enige ben hier :)
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drientje zei:
Groen Links, Halsema
Klik om te vergroten...
+1

d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wackie zei:
Was ie maar weggehaald...
Klik om te vergroten...

Hoezo? Voor vrijheid van meningsuiting behalve als de desbetreffende mening je niet zint?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."