Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e Kamer stemt in met kraakverbod

1e Kamer stemt in met kraakverbod

169 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:
@teknozem en onderdeeik:
Ik heb het over na 1 oktober en ik weet hoe het met anti kraak zit, over kraken heb ik praktisch geen kennis omdat ik me er niet in interesseer.

Maar het gebouw is toch sowieso niet van de kraker lijkt me :confused:
Klik om te vergroten...

Het wordt ook nooit van de kraker. Het is meer een zelf-genoemd huren waarbij je het pand onderhoud en gewoon alleen het gas, water en licht betaald. Vaak komt dit ten goede van het pand. Hier wordt alleen nooit over bericht, alleen over de slechte gevallen.
Klik om te vergroten...

Okee!, daar had ik geen rekening mee gehouden. Komt ook door m'n gebrek aan kennis hierover. Maar in hoeverre overstijgt het aantal "slechte" gevallen het aantal gevallen dat panden netjes en representatief houd?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:
@teknozem en onderdeeik:
Ik heb het over na 1 oktober en ik weet hoe het met anti kraak zit, over kraken heb ik praktisch geen kennis omdat ik me er niet in interesseer.

Maar het gebouw is toch sowieso niet van de kraker lijkt me :confused:
Klik om te vergroten...

Het wordt ook nooit van de kraker. Het is meer een zelf-genoemd huren waarbij je het pand onderhoud en gewoon alleen het gas, water en licht betaald. Vaak komt dit ten goede van het pand. Hier wordt alleen nooit over bericht, alleen over de slechte gevallen.
Klik om te vergroten...

Okee!, daar had ik geen rekening mee gehouden. Komt ook door m'n gebrek aan kennis hierover. Maar in hoeverre overstijgt het aantal "slechte" gevallen het aantal gevallen dat panden netjes en representatief houd?
Klik om te vergroten...

Ik heb geen exacte nummers. Maar over het algemeen, in mijn ervaring, kan je ongeveer rekenen dat de goeie gevallen zo'n 80-85% bedragen, de slechte slechts 15-20%. Ik zuig deze getallen atm uit m'n duim maar na de hoeveelheid kraakpanden waar ik binnen ben geweest kan ik dat wel als redelijk accurate schatting stellen.

Het zijn die 15-20% waar iets aan gedaan moet worden, dat gebeurt alleen niet en worden vervolgens alle krakers over een kam geschoren.

Bij een hoop kraakpanden worden honderden zo geen duizenden euro's in het pand gestoken door de krakers om het goed bewoonbaar te maken. Er wordt vaak zat een slooppand gekraakt welke meestal gestript zijn en daar moet alle elektriciteit opnieuw aangelegd worden. Dit doen de krakers zelf uit eigen zak en vragen hier geen cent voor terug. Ik kan dus goed begrijpen dat de kraakbeweging goed pissig is over het kraakverbod. Ze stoppen tevens hun levenswerk in het restaureren van panden die nog als onderdak kunnen dienen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
Zelfreportage :kots:
Cijfers waar je niets aan hebt.
Klik om te vergroten...

Tja.. Er zijn verder ook mods waar je niets aan hebt. =)

Ik probeer iig nog een zo accuraat mogelijke schatting te maken uit mijn eigen ervaring. En ik denk dat dat zwaarder zou moeten wegen dan nummers die jij bijvoorbeeld uit je duim zou zuigen, simpelweg omdat ik jarenlang van kraakpand naar kraakpand ben geweest over het hele land verspreid. Verder zijn er van geen enkele kant exacte getallen te noemen, dus elk getal welke genoemd zou worden zou zo ongeveer even serieus genomen moeten worden.

Daargelaten dacht ik zelf al zei dat ik een schatting maakte welke naar mijn idee toch behoorlijk accuraat is. :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Tja.. Er zijn verder ook mods waar je niets aan hebt. =)
Klik om te vergroten...

Dat slaat echt weer he-le-maal nergens op.

TeKNoZem zei:
En ik denk dat dat zwaarder zou moeten wegen dan nummers die jij bijvoorbeeld uit je duim zou zuigen, simpelweg omdat ik jarenlang van kraakpand naar kraakpand ben geweest over het hele land verspreid.
Klik om te vergroten...

Ik zuig ook geen cijfers uit mijn duim omdat ik wéét dat je zo een vertekend beeld krijgt.

TeKNoZem zei:
dus elk getal welke genoemd zou worden zou zo ongeveer even serieus genomen moeten worden.
Klik om te vergroten...

Helemaal niet dus.

TeKNoZem zei:
Daargelaten dacht ik zelf al zei dat ik een schatting maakte welke naar mijn idee toch behoorlijk accuraat is. :wave:
Klik om te vergroten...

Zonder fatsoenlijk onderzoek zijn die cijfers gewoon niets waard.
Eigen bevindingen geven geen accuraat beeld van de werkelijke situatie.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
En vanuit een onderzoek wel? Dat is over het algemeen nog altijd een moment opname vanuit persoonlijke opvattingen van een wel dan niet te vertrouwen persoon of personen. Het is altijd ook nog maar de vraag of de mensen die onderzocht werden wel of niet te vertrouwen waren. Elk cijfer komt van een mens af en is zo betrouwbaar als de mens zelf. Welke over het algemeen, zoals welbekend, niet te vertrouwen is. Menig onderzoeker spreekt overigens niet uit ervaring maar uit rapportages, bij deze vertrouw ik meer op m'n ervaring dan op iemand z'n bevindingen.

In die zin slaat jou uitbarsting ook nergens op. Vandaar de mijne. =)

Ik snap je reactie alleen wel hoor. Het is algemeen bekend dat de mens de andere partij in een discussie in diskrediet probeert te brengen wanneer die geen degelijke tegenargumenten kan bedenken. Ik neem 't je ook niet kwalijk mens te zijn natuurlijk.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Teknozem, kom uit dat kraakwereldje van je en ga alsjeblieft naar school.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
tomz0r zei:
Teknozem, kom uit dat kraakwereldje van je en ga alsjeblieft naar school.
Klik om te vergroten...

Uhh, ik zit op school. Lol. Podium- en Evenemententechniek. Epic fail much? Kom uit die bevooroordeelde wereld en begin met leven buiten de scheve nieuwsmedia om.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zogenaamde 'echte' cijfers zijn dan ook totaal niet realistisch als het er op neerkomt.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
TeKNoZem zei:
En vanuit een onderzoek wel? Dat is over het algemeen nog altijd een moment opname vanuit persoonlijke opvattingen van een wel dan niet te vertrouwen persoon of personen. Het is altijd ook nog maar de vraag of de mensen die onderzocht werden wel of niet te vertrouwen waren. Elk cijfer komt van een mens af en is zo betrouwbaar als de mens zelf. Welke over het algemeen, zoals welbekend, niet te vertrouwen is. Menig onderzoeker spreekt overigens niet uit ervaring maar uit rapportages, bij deze vertrouw ik meer op m'n ervaring dan op iemand z'n bevindingen.
Klik om te vergroten...

Jij gaat nu uit van 1 onderzoeksvorm; je kunt op zoveel manieren onderzoek doen.
Zelfreportage op jouw manier is in ieder geval niet bruikbaar in een discussie. Als ik over een fatsoenlijk onderzoek praat, praat ik uiteraard over een valide/objectief onderzoek.
Zonder zo'n onderzoek kun je beter niet over cijfers beginnen.

@ vode...

:rolleyes: natuurlijk.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chris Pontius zei:
TeKNoZem zei:
En vanuit een onderzoek wel? Dat is over het algemeen nog altijd een moment opname vanuit persoonlijke opvattingen van een wel dan niet te vertrouwen persoon of personen. Het is altijd ook nog maar de vraag of de mensen die onderzocht werden wel of niet te vertrouwen waren. Elk cijfer komt van een mens af en is zo betrouwbaar als de mens zelf. Welke over het algemeen, zoals welbekend, niet te vertrouwen is. Menig onderzoeker spreekt overigens niet uit ervaring maar uit rapportages, bij deze vertrouw ik meer op m'n ervaring dan op iemand z'n bevindingen.
Klik om te vergroten...

Jij gaat nu uit van 1 onderzoeksvorm; je kunt op zoveel manieren onderzoek doen.
Zelfreportage op jouw manier is in ieder geval niet bruikbaar in een discussie. Als ik over een fatsoenlijk onderzoek praat, praat ik uiteraard over een valide/objectief onderzoek.
Zonder zo'n onderzoek kun je beter niet over cijfers beginnen.

@ vode...

:rolleyes: natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Vode heeft bij deze gelijk. Er is geen manier om hier harde cijfers achter te plakken. Simpelweg omdat niet elke kraak bekend is, de hoeveelheid krakers vooralsnog onbekend blijft, en niet elk kraak 'incidentje' in een rapport komt. Verder werd mij volgens mij nog altijd om cijfers of een mogelijke schatting gevraagd, iets welke ik heb gegeven.

Bovendien was de betreffende reactie niet jegens jou bedoeld, en heb je zelf ook vrij weinig in de discussie te brengen. Bij deze heb je dus dit thread voor een deel offtopic gemaakt en ben je hier zelf fout in. Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja joh! Wist je, 90% van de statistieken kloppen niet! Zelfs 'officiële'!! Je kan ze op zoveel manieren interpreteren. :rolleyes:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
TeKNoZem zei:
Vode heeft bij deze gelijk. Er is geen manier om hier harde cijfers achter te plakken. Simpelweg omdat niet elke kraak bekend is, de hoeveelheid krakers vooralsnog onbekend blijft, en niet elk kraak 'incidentje' in een rapport komt. Verder werd mij volgens mij nog altijd om cijfers of een mogelijke schatting gevraagd, iets welke ik heb gegeven.
Klik om te vergroten...

No shit, daarom zeg ik ook dat je geen cijfers moet verzinnen en alleen cijfers uit een valide onderzoek moet gebruiken. In deze situatie zijn er volgens mij geen valide onderzoeken (Ik heb niet de moeite gedaan om te kijken) en dus moeten we die cijfers vergeten.

TeKNoZem zei:
Bovendien was de betreffende reactie niet jegens jou bedoeld, en heb je zelf ook vrij weinig in de discussie te brengen.
Klik om te vergroten...

Dus? Ik haak gewoon in op een gedeelte omdat er in mijn ogen valse argumenten worden gegeven.

TeKNoZem zei:
Bij deze heb je dus dit thread voor een deel offtopic gemaakt en ben je hier zelf fout in. Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

Dit gaat nog steeds over de kraak-discussie?

TeKNoZem zei:
Als mod hoor je hier toch echt boven te staan.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:


@ Vode

Lees eens; ik heb het over valide/objectieve onderzoeken.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelfreportage :kots:
Cijfers waar je niets aan hebt.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel erg jammer. Dit land werkt zich goed naar de tering.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zazuu. zei:
http://www.youtube.com/watch?v=7n5JV5NVlVg
Klik om te vergroten...

Ik zit eraan te denken om ook met die demonstraties mee te doen. Toch belachelijk dat de politie zo fel reageerd.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog gegaan?

Was wel eventjes spannend daar, tering.
Er is iemand overigens zijn duim verloren toen er een paard op ging staan.

Die ME mannetjes houden wel van het gebruiken van die wapenstokken zeg. Om nog maar te zwijgen over de lui in burgerkleding (met lompere wapenstokken, viel me op) die nog wel eens achter een enkel persoon aangingen, vespreid door de stad. Werd wel heel erg close op een bepaald moment. Heb toen nog een willekeurige toeschouwer een flinke klap zien krijgen, o.a.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap de gedachte achter kraken wel; woning tekort en lege woningen. Maar ga je dan niet schrap zetten als je eruit wordt gekickt, dan ga je een beetje tegen je eigen idealen in.

Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
Klik om te vergroten...

Behalve dat ze niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#20
tomz0r zei:
Flameon zei:
Petrovic zei:
Een deel van de krakers lieten zich wel kennen tijdens het protest. Al weet ik er niet alles vanaf hoe dat protest is verlopen.
Klik om te vergroten...

Ja jammer dat dit deel krakers bestaat. Geen goed woord voor over!
Ze waren denk ik uit op ruzie en bij deze hebben ze de ruiten ingegooid voor alle krakers. In de zin dat ze een foute naam krijgen,terwijl 95 procent van die dames en heren gewoon oke en relaxed is.
Klik om te vergroten...

Behalve dat ze niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
Klik om te vergroten...

Het eeuwen oude 'argument' uit de handen van een idiote debiel. Kom een keer met iets anders, tegenover dit enkele argument welke overal gebruikt wordt zijn er tientallen tegen. Misschien moet je wout of politici worden tomz0r.

Ik vind 't schandalig dat er een grote groep mensen zijn, welke speculanten of huisjesmelkers genoemd worden, welke panden weg houden van mensen die leefruimte nodig hebben alleen om hun eigen bankrekening te spekken. Hier moet iets tegen gedaan worden, hier zijn de krakers voor. Dit is ook nodig sinds de gemeenten er niks tegen doen. Ook met het kraakverbod, waarmee er verder niks veranderd alleen dat kraken gecriminaliseerd is, wordt hier niks aan gedaan. Kraken houd de huizenprijzen laag, als je niet begrijpt hoe adviseer ik je jezelf in te lezen over wat kraken daadwerkelijk in hield en waarom het überhaupt gedoogd werd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."