Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen je Belg? (wietpas)

Ben je Belg? (wietpas)

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
W.F.L. zei:
Maastricht kom ik toch bijna nooit. :P

Brabant zou wel zonde zijn, vanwege Breda.. Maar kom op randstad is even ver reizen (Rotterdam is even ver voor mij) dus zolang die wietpas daar niet komt ben ik nog stoned.. :grin:
Klik om te vergroten...

Als alles doorgaat dan zal de wietpas overal in Nederland komen. Dus ook in Rotterdam.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja lullig voor de buitenlanders die hier veilig hun wietje konden halen..

De WWW shops in Haarlem doen al een behoorlijk aantal jaren aan registratie, doch niet verplicht. Maar Nol die deze shops beheert probeert het systeem altijd een stap vooruit te zijn. Slimme zakenman is dat.

dain zei:
dit lijkt me ook maar een opstapje om het helemaal te verbieden in de toekomst.
Klik om te vergroten...

Hierom laat ik mij niet registreren, immers, wat gebeurt er met de registratie gegevens als het werkelijk geheel verboden wordt? Makkelijke manier om potentiële "criminelen" in de gaten te houden...Maar goed..Ik zal wel weer een paranoïde complot denker zijn :rolleyes:

:stoned:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
Maar uiteindelijk wel anderen op laten draaien voor jouw ziektekosten door het drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

M'n moeder? :P
Die vind dat niet erg hoor.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nathaniel zei:
Hierom laat ik mij niet registreren, immers, wat gebeurt er met de registratie gegevens als het werkelijk geheel verboden wordt? Makkelijke manier om potentiële "criminelen" in de gaten te houden...Maar goed..Ik zal wel weer een paranoïde complot denker zijn :rolleyes:

:stoned:
Klik om te vergroten...

Ik ben 't met je eens hoor, ik wil helemaal nergens geregistreerd staan als drugsgebruiker :confused:. Nou ben ik dat wel op dit drugsforum, haha. Maar dit vind ik toch wat veiliger dan in het systeem van de overheid..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
kaasbaas zei:
Nathaniel zei:
Hierom laat ik mij niet registreren, immers, wat gebeurt er met de registratie gegevens als het werkelijk geheel verboden wordt? Makkelijke manier om potentiële "criminelen" in de gaten te houden...Maar goed..Ik zal wel weer een paranoïde complot denker zijn :rolleyes:

:stoned:
Klik om te vergroten...

Ik ben 't met je eens hoor, ik wil helemaal nergens geregistreerd staan als drugsgebruiker :confused:. Nou ben ik dat wel op dit drugsforum, haha. Maar dit vind ik toch wat veiliger dan in het systeem van de overheid..
Klik om te vergroten...

Maar uiteindelijk wel anderen op laten draaien voor jouw ziektekosten door het drugsgebruik?
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zal heel wat handel bij komen in belgie zijn nu al genoeg belgen die zo nu en dan 100 gramen komen halen
dit zal de politiek aleen maar tegen gaan werken
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
kaasbaas zei:
Oom Klaas zei:
Maar uiteindelijk wel anderen op laten draaien voor jouw ziektekosten door het drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

M'n moeder? :P
Die vind dat niet erg hoor.
Klik om te vergroten...

Ik doelde op de anderen die bij jouw ziektekostenverzekering zitten aangesloten. Gezien drugsgebruik een verhoogd gezondheidsrisico met zich meebrengt en anderen daarom uiteindelijk meer moeten gaan betalen.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
^en daarom moet er ook een snackbarpas, een sportquotum en een gezondheidsordedienst komen!!!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oom Klaas zei:
kaasbaas zei:
Oom Klaas zei:
Maar uiteindelijk wel anderen op laten draaien voor jouw ziektekosten door het drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

M'n moeder? :P
Die vind dat niet erg hoor.
Klik om te vergroten...

Ik doelde op de anderen die bij jouw ziektekostenverzekering zitten aangesloten. Gezien drugsgebruik een verhoogd gezondheidsrisico met zich meebrengt en anderen daarom uiteindelijk meer moeten gaan betalen.
Klik om te vergroten...

Als hun mijn naam kunnen zien, vind ik ook dat ik hun naam mag zien.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#10
zij
I
ILOVEMARYLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Nederlanders.

Ik ben een in België geboren Nederlander die graag eens een jointje rookt.
Ik heb wel vele vragen en opmerkingen over julie wietpasje.
Zelf ben ik geen alcohol of andere harddrug gebruiker. Ik ben zelf 40 jaar en dus geen snotneus die eens met zijn vriendjes naar de shop komt en het al dan niet daar komt uithangen.
Mijn vader is een harddrug gebruiker nml. sterke drank. De last die ik daar al van ondervonden heb en het gedrag dat daar mee gepaard gaat heb ik als joint roker zelf nog nooit vertoond.
De brave man zijn hersenen zijn bijgevolg op zijn zestigste dan ook op het zelfde niveau als van iemand met ver gevorderde parkinson en dementie. Hier heb ik zelf na 22 jaar blowen nog steeds geen last van.
Wat betreft de overlast ben ik ervan overtuigd dat julie wel sterk overdrijven. Ikzelf betaal altijd netjes mijn parkeer kaartje en bijna altijd betaal ik veel te veel.
Wat betreft overlast door mijn collega Belgen, de meesten zijn na aankoop meteen weer richting huiswaarts. Dus m.a.w. vraag ik mij af in hoevere een drug toerist die de shop in vijf minuten tijd binnen en buiten loopt meer overlast kan teweegbrengen dan de brave Nederlander en alle andere mensen die dit ook doen bij de slager of bakker?
Als drug toerist ervaar ik de snotneuzen van bepaalde afkomst die rond de shops hangen en klanten trachten af te snoepen van de shops als een veel irritantere overlast dan de buitenlandse rokers. Deze jongetjes zijn regelrechte etters die moeten aangepakt worden en niet de consumenten.
Beste Nederlanders, beseffen julie eigenlijk wel dat julie NLX voor een heel groot deel uit Belgie komt en dat als julie de buitenlanders gaan weren uit de shops, de buitenlanders in de toekomst ook niet meer gaan willen leveren aan julie?
Vinden julie zelf niet dat het gevoerde beleid in Nederland een beetje op fascisme begint te trekken? Wat zal de volgende stap zijn, een nummertje op de onderarm of een leuk geel sterretje op elke overjas of in het geval van de blowers een groene driehoek?
Besef ook wel heel goed dat veel van de fraaie infrastructuur die julie hebben mee betaald werd door de zogenaamde drugs toeristen.
Beseffen julie eigenlijk wel dat er waarschijnlijk net zoals ik nog heel veel drugstoeristen zijn die buiten de 50€ die ze uitgeven aan een wietje ook de stad intrekken en betalen voor een hele dag parkeren, gebruik maken van de horeca en ook nog gaan shoppen voor kledij bvb.
In mijn geval is dat dus 300€ die ik in Nederland spendeer per bezoek die je in de toekomst door je neus kan boren.
Hoe zouden julie hollanders het vinden als je net zoals honderden hollanders doen op zaterdag, niet meer welkom zijn in de Belgische horeca of discotheken want daar zijn julie de grote overlast. vrijgezellen feestjes in bende en maar zuipen en hoeren en boeren en de boel onderkotsen.
Of nog leuker, een algemeen doorreis verbod door Belgie en Frankrijk met uw sleurhut want hier zijn julie ook de grote overlast en de nummer 1 veroorzaker van ernstige ongevallen.
Of bvb niet meer welkom zijn op Ibiza of in Spanje omdat julie daar tijdens de vakantie de hele boel op stelten zetten en eigen eten en booz meebrengen zodanig dat ze er zelfs niets op verdienen.
Wij Belgen zijn misschien wel stil of ingetogen maar we zijn zeker niet achterlijk en ons blowtje zullen we uiteindelijk wel aangeraken.
Volgens mij gaat er nog een dag komen dat julie tot de conclusie gaan komen dat er veel minder toeristen op bezoek komen en er daardoor veel minder inkomsten in julie economietje gaan zijn. Ik hoop voor julie dat de dag dat Politiek Denhaag tot verstand komt de zogenaamde drugtoerist nog weet waar Nederland ligt.
Tot slot. Mijn grootvader heeft als Belg in dienst in het Canadese leger julie landje bevrijd van de Duitsers (Nijmegen enz.)
OP MIJ MOETEN JULIE DUS NIET MEER REKENEN.
Vriendelijke groeten en waarschijnlijk tot nooit meer. :wave:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Xeloc zei:
zij
Klik om te vergroten...

S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na achttien keer "julie" te hebben geschreven vraag ik me toch wel af wie of wat je daar mee bedoelt?

OP MIJ MOETEN JULIE DUS NIET MEER REKENEN.
Klik om te vergroten...

Oh, laat dan maar.

:wave:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ILOVEMARY Wat een vakjesdenker, jou verhaal is echt lachwekkend. Het is dankzij Nederland dat ze hier in België al een beetje soepelder omspringen met wiet.
En om die wietpas te gaan vergelijken met discotheken en doorreismogelijkheden vind ik een beetje flauw, kweek gewoon je eigen wietje als je niet meer welkom bent in de shop.

Er zijn veel mensen die een drugs-weekeindje houden in Nederland die nemen zoveel mogelijk alle soorten 'legale' drugs op dat weekeind en gaan in elke coffeeshop binnen die ze tegenkomen die veroorzaken volgens mij de meeste overlast.

Ik ga er niet om treuren om dat wietpasje al zal het wel een gat in de markt worden voor de regering vrees ik.

grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
eigenlijk mogen we nederland dankbaar zijn voor al die tijd dat we er ons wietje mochten gaan halen omdat het toch iets typisch nederlands is die coffeeshops. ben al blij dat ik me zaadjes en tripmiddelen nog legaal kan verkrijgen ginder. het is het volste recht van nederland om coffeeshops enkel voor nederlanders toegankelijk te maken omdat het iets typisch hollands is en onder hun beleid valt en niet het onze.
h
halotjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zijn er mensen die al niet meer binnen mochten in een coffeeshop?
Ik ben belg en mijn ouders mochten in verschillende coffeeshop binnen.(In Amsterdam)

OFF: Ik vind het wel een beetje zever ook, alcohol is voor mij ook een verdovende middel. Maar het word beter geaccepteerd in de maatschappij dan wiet :(
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
is het trouwens 3g per shop? Dan loop je in [willekeurige stad in NL] toch gewoon een rondje en haal je 4,5 keer 3 gram. Dan heb je ook zat in huis.

los daarvan, opnieuw een hypocriete zet met aanzien tot ons gedoogbeleid. De ware overlast van wiethandel ligt in het feit dat bij een verbod Nederland zal worden overspoeld met straatdealers en de daarbij behorende criminaliteit. Dat staat niet in verhouding tot de 'overlast' van buitenlanders denk ik. Wat geschreeuw/gedol en zo nu en dan een file? Ik denk dat de gemiddelde dancing/disco meer overlastgevende mensen aan trekt dan een coffeeshop.
D
DoofyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De overlast is meestal van Marokaanse-Nederlanders zelf die nix anders te doen hebben dan hele dagen in de schop te zitten.En dan voornamelijk rond middernacht is het een zwerm van Marokaanse-Nederlanders. Wij Belgen zijn op 1,2,3 weer weg en gaan terug richting huis of werk! :wave: :stoned:
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier zakken de prijzen terug bedankt wietpas
Dat je ons discrimineerd

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."