Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat betekend het om....
moet zijn: betekent met een t!

Topic titel

Aangezien we hier op spelfouten letten...toch?
(lol)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Avīci zei:
Allah vindt alle Nederlandse vrouwen hoeren, en daar heeft ie volkomen gelijk in...

Maar dan moeten die zandvrouwtjes niet denken, oh dan doe ik snel een doek om mijn kop, ben ik geen hoer meer. Nee, dan ben je een hoer met een doek om je kop..!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Hansje toch
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mashallah....zandvrouwtjes?
Ha, dat is een typering, die ik nog nooit eerder gehoord heb....
Hier in mijn omgeving zegt men: "tenten."
Het zal wel dezelfde betekenis hebben?

O ja. Zelf ben ik géén moslim hoor...

Dat zou er anders slecht voor mij uitzien!
Want, er staat geschreven:
"Alles, wat dronken maakt is verboden"...
Alleen al hieraan heb ik me niet bepaald gehouden.
Heel misschien wordt het me ooit nog vergeven...
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Avīci zei:
Met zijn domme uitspraken is hij zowaar de grootste partij van Nederland geworden.
.
Klik om te vergroten...

Komt omdat 90% niet alles volgt. Het is en blijft een elitair kakkertje die heeeel ver van het gewone volk staat en die vaak domme uitspraken doet waarmee hij zichzelf vastlult en de discussie verliest of igv vaak de vraag niet kan beantwoorden. Kan ik ook niets aan doen zijn de feiten nu eenmaal.

Hij heeft nog helemaal niets bewezen, het is wat nieuws, “domme” Nederlanders denken dat hij wel verschil gaat maken.
Dat dachten ze 30 jaar geleden van de SP daarna van Pim en daarna van Wilders en nu dus van hem.
Is er ooit iets veranderd? Jazeker, het is alleen maar slechter geworden maar geen 1 van die partijen heeft 1 ding kunnen veranderen.

De echte verkiezingen moeten nog komen he.

FvD moet zichzelf nog bewijzen en dat zal niet meevallen. Ze moeten eerst nog zien de juiste mensen voor alle zetels te krijgen en dat zal niet meevallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het grootste probleem is volgens mij, dat in ons politieke systeem er altijd volgens het compromis gewerkt wordt.
Dwz. Iedere politicus, die met een populaire stellingname weet te scoren, brengt er in de praktijk, in de Tweede Kamer, weinig of nog minder van terecht.
Dit, omdat er met andere partijen samengewerkt moet worden, en dat elke partij die regeert, en niet in de oppositie zit, water in de wijn moet doen. En zo blijft er van de originele boodschap maar weinig meer over....
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#6
Meneer Koekepeer zei:
Komt omdat 90% niet alles volgt.
Klik om te vergroten...
Indrukwekkend dat je kan denken voor 90% van zijn kiezers.

Laat mij het anders formuleren: zijn kiezers volgen hem juist erg goed. De grootste redenen voor zijn kiezers om op deze partij te stemmen is omdat deze erg euro en klimaatsceptisch is. Dus hij is voor uittreding van de EU, en hij vindt al die klimaatwet wijzigingen 1 grote farce, maar vooral ook belastend voor de burgers die er uiteindelijk voor opdraaien. Doe eens gek en probeer eens te luisteren naar wat ie daadwerkelijk zegt.
Daarnaast heeft ie nog wat sappige standpunten omtrent het migratiebeleid, en tjing, we hebben een winnaar.

Meneer Koekepeer zei:
Het is en blijft een elitair kakkertje die heeeel ver van het gewone volk staat en die vaak domme uitspraken doet waarmee hij zichzelf vastlult en de discussie verliest of igv vaak de vraag niet kan beantwoorden.
Klik om te vergroten...
Hij doet uitspraken die jij simpelweg niet begrijpt. Ik wil je overigens niet dom noemen, dat laat ik aan jou over.
Los van dat: in het debat is hij juist erg sterk. Dat zijn uitlatingen je tegen de borst stuiten is een ander verhaal..

Meneer Koekepeer zei:
Kan ik ook niets aan doen zijn de feiten nu eenmaal.
Klik om te vergroten...
Feiten? :sweatsmile: Gimme a break...

Meneer Koekepeer zei:
Hij heeft nog helemaal niets bewezen, het is wat nieuws, “domme” Nederlanders denken dat hij wel verschil gaat maken.
Klik om te vergroten...
Hij gaat zichzelf inderdaad bewijzen, maar voor die tijd zijn mensen, waaronder jij, al aan het huilen dat ie nog niets heeft bewezen. Geef hem de tijd... :wink:
Ja, er zullen zekers ex-PVV'ers tussenzitten, maar zeker ook ex-VVD'ers, deze mensen zijn over het algemeen hoogopgeleid, wat neerkomt op zo'n 30% van zijn kiezers. Dus ze 'dom' noemen is nogal een naïeve en generaliserende mening.

Meneer Koekepeer zei:
De echte verkiezingen moeten nog komen he.
Klik om te vergroten...
Je meent het!

Meneer Koekepeer zei:
FvD moet zichzelf nog bewijzen en dat zal niet meevallen. Ze moeten eerst nog zien de juiste mensen voor alle zetels te krijgen en dat zal niet meevallen.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad.

De tussenpeilingen van Maurice de Hond geven toch anders weer...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die peilingen van die meneer de Hond, die zeggen mij niet zoveel.
Tegen de tijd dat er daadwerkelijk gestemd moet gaan worden, dan zien we nogal eens, dat deze radicaal worden omgegooid.
Verder is een boodschap over verandering in het migratiebeleid, het klimaat, een mogelijke Nexit sowieso erg populair....iedereen weet, dat indien het daar werkelijk van komt Nederland als export land teruggebracht gaat worden naar een derde wereldland.
Grenzen dicht, dat leidt tot gigantische douane ellende, naast alle extra papieren formaliteiten, het is onuitvoerbaar. En , onbetaalbaar.
Migratie is nu al een giga probleem, en er zijn inmiddels al zoveel mensen in Nederland binnengekomen, die straks allemaal het recht krijgen op familie herenig, het kalf is allang verzopen in de put...hoe dit probleem opgelost moet gaan worden?
Let wel....de gezinssamenstelling van de meeste migranten is onder meer:
Een hèle bunch vol met kinderen!
In die landen is het hebben van zoveel mogelijk kinderen een noodzaak.
Zij zijn immers de oude dag voorziening...
Hoe alleen dit al moet gaan aflopen?
Ik heb geen idee.
Gedachten heb ik daar wél over, maar diegenen onder ons, die het wagen om deze gedachten uit te spreken, riskeren al gerechtelijke justitiële vervolging...dus houd ik, en zeer waarschijnlijk nog veel meer medenederlanders wijselijk hun mond.
Het is al een beste chaos, en deze zal nog wel veel groter gaan worden.
Wanneer dan werkelijk de vlam in de pan slaat, dan hebben we zomaar een derde wereldoorlog....en daar zit niemand op te wachten.

En dan de hele kolder over het klimaat!
Allerlei mensen, die totaal geen know- how hebben over dit onderwerp, schreeuwen over het klimaat...dat het w armer zou gaan worden door o.a. broeikas gassen.
Heeft er dan helemaal niemand weet van het feit, dat het klimaat a l t i j d in beweging is?? Ijstijden en zo?
Nee, er is weer een reden gekomen, om iedereen nóg meer geld uit de toch al dun geworden portemonnee te gaan trekken...niks meer, en niks minder!

Dus, ik vraag me af waar we met zijn allen naar toe gaan.
Chaos en anarchie.

En zie het RTL half 8 nieuws.
Het verhaaltje over belastingvermindering.
Alwéér een giga leugen!!
Wat een volksverlakkerij. Tenminste voor diegenen, die ooit in dit sprookje geloofd hebben.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avīci zei:
Indrukwekkend dat je kan denken voor 90% van zijn kiezers.

Laat mij het anders formuleren: zijn kiezers volgen hem juist erg goed. De grootste redenen voor zijn kiezers om op deze partij te stemmen is omdat deze erg euro en klimaatsceptisch is. Dus hij is voor uittreding van de EU, en hij vindt al die klimaatwet wijzigingen 1 grote farce, maar vooral ook belastend voor de burgers die er uiteindelijk voor opdraaien. Doe eens gek en probeer eens te luisteren naar wat ie daadwerkelijk zegt.
Daarnaast heeft ie nog wat sappige standpunten omtrent het migratiebeleid, en tjing, we hebben een winnaar.


Hij doet uitspraken die jij simpelweg niet begrijpt. Ik wil je overigens niet dom noemen, dat laat ik aan jou over.
Los van dat: in het debat is hij juist erg sterk. Dat zijn uitlatingen je tegen de borst stuiten is een ander verhaal..


Feiten? :sweatsmile: Gimme a break...


Hij gaat zichzelf inderdaad bewijzen, maar voor die tijd zijn mensen, waaronder jij, al aan het huilen dat ie nog niets heeft bewezen. Geef hem de tijd... :wink:
Ja, er zullen zekers ex-PVV'ers tussenzitten, maar zeker ook ex-VVD'ers, deze mensen zijn over het algemeen hoogopgeleid, wat neerkomt op zo'n 30% van zijn kiezers. Dus ze 'dom' noemen is nogal een naïeve en generaliserende mening.


Je meent het!



Ja inderdaad.

De tussenpeilingen van Maurice de Hond geven toch anders weer...
Klik om te vergroten...

Niemand begreep de woorden die hij zei na de uitslag. Niemand. Het waren woorden die letterlijk nooit gebruikt worden behalve om een woordenboek te schrijven.

Dus VVD stemmers zijn slim? Vandaar dat alles achteruit is gegaan? Vandaar dat ze VVD overal mee weg hebben laten komen?
Ik ken genoeg VVD stemmers maar ze verliezen iedere discussie. Kan ook zijn dat ik zo slim ben natuurlijk maar ik denk eerder dat hun gewoon niet zo slim zijn. Een opleiding zegt niets over hoe succesvol iemand is. Een groot deel van de rijkste en slimste mensen op aarde hebben niet eens een middelbare school gehad. Einstein zegt die naam je wat? Richard Branson? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Tot nu toe bij een heeeeel klein gedeelte van de VVD stemmers die eindelijk inzien dat VVD een grote corrupte bende is die ons land naar de klote heeft geholpen en niet te vertrouwen zijn.

Die peilingen zeggen helemaal niets, die zijn nog nooit uitgekomen. Het zijn schattingen gebaseerd op gebakken lucht.
Of hebben ze jou ooit gevraagd waar jij nu op zou stemmen? Mij nog nooit en ook niemand die ik ken.

Als je gaat beweren dat hij goed in debat is kan ik je een tientallen filmpjes laten zien en dan mag je dat nog eens beweren.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meneer Koekepeer zei:
an ook zijn dat ik zo slim ben natuurlijk maar ik denk eerder dat hun gewoon niet zo slim zijn.
Klik om te vergroten...

Zij.*

Meneer Koekepeer zei:
Die peilingen zeggen helemaal niets, die zijn nog nooit uitgekomen. Het zijn schattingen gebaseerd op gebakken lucht.
Klik om te vergroten...

https://nos.nl/op3/artikel/2163527-hoe-dicht-zaten-de-peilingen-bij-de-uitslag.html

Meneer Koekepeer zei:
Als je gaat beweren dat hij goed in debat is kan ik je een tientallen filmpjes laten zien en dan mag je dat nog eens beweren.
Klik om te vergroten...

Daar gaan we.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iedere politicus, ook mark, en Lilian, en eigenlijk bijna alle tweede kamer leden, ach....deze mensen ( tja een ándere naam kan ik ze nog nét niet geven)
Moeten goed, nee superbe! In de kunst van het voeren van een debat zijn....
Schoolboekjes kennen is veel minder van belang.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avīci zei:
Zij.*



https://nos.nl/op3/artikel/2163527-hoe-dicht-zaten-de-peilingen-bij-de-uitslag.html



Daar gaan we.
Klik om te vergroten...

Mooi dat je laat zien dat de peilingen dus voor geen meter klopte. En dan zijn ze nog van de allerlaatste peiling uitgegaan ook.

Hier heb je je politicus. Een beetje politicus of eigenlijk ieder mens kan prima uitleggen waar hij voor staat en zijn uitspraken of meningen onderbouwen. Vriend Thierry Baudet moet daar echter nog eens goed over nadenken :tearsofjoy: Die man hoort niet thuis in de politiek. Lekker piano blijven spelen en naar de golfclub met zijn studievriendjes popie Jopie uithangen.
En Hiddema de corrupte advocaat moet gewoon lekker advocaat blijven. Hoewel ik dat wel een grappige en intillegente man vind. Maar ook geen man van het gewone volk en zo corrupt als het maar zijn kan bij mijn weten. Die man mag je met zwart geld betalen als hij je moet verdedigen in een strafzaak heb ik van een van zijn cliënten horen zeggen.

Laatste stukje even edit gedaan om te voorkomen dat hij een zaak tegen me aanspant haha advocaten altijd mee uitkijken :wink:

A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
^
Baudet speelt zichzelf hiermee in de kijker. Hij geeft tevens aan flexibel te zijn en hij laat zien dat ie geen geautomatiseerde robot is. De hedendaagse politcus brabbelt een hoop ingestudeerde riedeltjes op, hij overpeinst, en dat zie ik als een teken van intelligentie. :wink:

Afin, aan de hand van jouw betoog word ik eigenlijk geen steek wijzer. Spel- en grammaticafouten alom, en daarbij veel loze stigmatiserende opmerkingen. Het is duidelijk dat je hem niet mag, maar inhoudelijk heb je precies 0,0 toegevoegd.

Daaag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Theo Hiddema is een zeer goede advocaat.
Iemand van enig misdrijf beschuldigen louter en alleen van " horen zeggen" vind ik buitengewoon zwak.
Dat is incorrect.
Let wel, deze man verdedigt óók mensen, die in een moment van onbezonnenheid een misdrijf hebben gepleegd, waarvan zij totaal niet de consequenties daarvan hebben overzien, en geen kneup te besteden hebben!
(Ook mr. Spong doet dit overigens)
Dit siert deze heer Hiddema.
Of niet, soms?
Er zijn ook meer dan genoeg advocaten, die alvorens ook maar één woord over jouw zaak willen horen of lezen, allereerst een donatie van enige duizenden euro's in hun bedrijfskas gestort willen zien...

En de jonge knaap Baudet?
We gaan zien wat hij met al zijn mooie woorden in de praktijk terecht brengt van de stoelendans, die de naam " politiek bedrijven" heeft.
De toon maakt de muziek zegt men weleens.
Hij moet in ieder geval nog leren, dat hij altijd middels het compromis zijn denkbeelden uit zal moeten voeren en ik betwijfel of hij zich dit dit gerealiseerd heeft....
We gaan het meemaken!
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Avīci zei:
^
Baudet speelt zichzelf hiermee in de kijker. Hij geeft tevens aan flexibel te zijn en hij laat zien dat ie geen geautomatiseerde robot is. De hedendaagse politcus brabbelt een hoop ingestudeerde riedeltjes op, hij overpeinst, en dat zie ik als een teken van intelligentie. :wink:

Afin, aan de hand van jouw betoog word ik eigenlijk geen steek wijzer. Spel- en grammaticafouten alom, en daarbij veel loze stigmatiserende opmerkingen. Het is duidelijk dat je hem niet mag, maar inhoudelijk heb je precies 0,0 toegevoegd.

Daaag.
Klik om te vergroten...

Zie je dat als een teken van intillegentie? Gebrek aan intillegentie inderdaad :wink:

Discussies over politiek zijn altijd zinloos. Ieder heeft zijn voorkeur en mening al en nooit wijkt iemand daar vanaf al druk je iemand nog zo met de neus op de feiten. Daar is men blind voor.

Inhoudelijk heb jij net zo min iets toegevoegd als mij.

Fijne dag verder. Het maakt ook allemaal niets uit verder :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Meneer Koekepeer zei:
Zie je dat als een teken van intillegentie? Gebrek aan intillegentie inderdaad :wink:
Klik om te vergroten...
Intelligentie.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yceman224 zei:
Theo Hiddema is een zeer goede advocaat.
Iemand van enig misdrijf beschuldigen louter en alleen van " horen zeggen" vind ik buitengewoon zwak.
Dat is incorrect.
Let wel, deze man verdedigt óók mensen, die in een moment van onbezonnenheid een misdrijf hebben gepleegd, waarvan zij totaal niet de consequenties daarvan hebben overzien, en geen kneup te besteden hebben!
(Ook mr. Spong doet dit overigens)
Dit siert deze heer Hiddema.
En de jonge knaap Baudet?
We gaan zien wat hij met al zijn mooie woorden in de praktijk terecht brengt van de stoelendans, die de naam " politiek bedrijven" heeft.
Hij moet in ieder geval nog leren, Dat hij altijd middels het compromis zijn denkbeelden uit zal moeten voeren en ik betwijfel of hij zich dit dit gerealiseerd heeft....
We gaan het meemaken!
Klik om te vergroten...

Nee dat noemt men zich indekken voor een zaak als smaad en laster :wink: Spong is precies hetzelfde inderdaad. Ikzelf zou ze persoonlijk niet corrupt noemen want dat is niet het juiste woord. Het zijn eerder boefjes in mijn optiek. Maar dat zal iedere advocaat wel zijn anders kun je moreel gezien geen zware criminelen verdedigen. Beter gezegd misschien een oogje dichtknijpen voor de waarheid enof feiten verdraaien ten gunste van de vermoedelijke ook is het soms overduidelijk middels camerabeelden of een heterdaadje om deze een zo laag mogelijke straf te zien krijgen of zelfs vrijspraak.

Met je eens!
Maar laten we hopen dat Baudet het goed doet, dat is in ieders voordeel.
De enige politicus die ik echt oprecht en sympathiek vond was Jan Marijnissen. En die man won ook letterlijkiedere discussie. Omdat hij overal gelijk in had. Die man had aan de macht moeten komen maar als de gewone man niet gaat systemen zie je dat dat dus niet is gebeurd.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meneer Koekepeer zei:
Inhoudelijk heb jij net zo min iets toegevoegd als mij.
Klik om te vergroten...

*Als ik
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Intelligentie.
Klik om te vergroten...

Dat was opzet :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
OMG, hoe heb ik dit topic kunnen missen? Ik heb hier en daar wat reacties geliked die me op het oog bevielen :’) maar nog niet iedere reactie kunnen bekijken en ik kom later terug om alles wat meer in detail te lezen, want dit is sowieso interessant!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
De taalmaffia is weer aanwezig!
#mierenneuker#

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."