Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Ik heb een vermoeden dat de mensen die nu Baudet stemmen over 50 jaar dezelfde zijn die dan het hardste klagen over het klimaat als het echt fout is gegaan: "hoe heeft de overheid het zover kunnen laten komen?! Stelletje zakkenvullers die politici. Ze hebben het al die tijd aan zien komen en nu zitten we hier met de gebakken peren... De eikels!"
Klik om te vergroten...

Naar verluid gaat het de ons 1000 miljard(!) kosten om maatregelen door te voeren die zogenaamd ten voordele van het milieu zouden zijn. Nederland is voor 0,35% verantwoordelijk voor de mondiale uitstoot. Erg nobel dat je zo idealistisch bent, maar ergens denk ik dat je ook realistisch moet proberen te kijken naar dit probleem. Zolang de grote landen, en grote bedrijven, lak hebben aan onze co2-uitstoot kunnen wij als Nederland wel het goede voorbeeld proberen te geven, maar wat heeft dit precies voor zin? Ik ben die 'kijk-ons-eens-goed-bezig-zijn-wij-doen-tenminste-wat-mentaliteit' een beetje moe. Als er een collectief verdrag wordt gesloten omtrent het milieu, zal er wellicht wat kunnen veranderen, en tot die tijd vind ik het totale bullshit om hier bakken met geld aan uit te geven. En ik hoor mensen nu al denken dat dit een nogal apathische houding is, op mijn beurt vind ik het simpelweg absurd en erg megalomaan om te denken dat wij als Nederland het verschil kunnen maken. Wat mij betreft wordt die 1000 miljard elders aan uitgegeven.

En daarom FvD.

Groeten,

de eikel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat heeft dhr. M Rutte ervan terecht gebracht als wij eens naar de zorg (ouderenzorg!) Gaan kijken?
Ik vind het een blamage!
De ouderen, die met zeer hard werken ons land hebben opgebouwd tot Wat het nu is, hoe schandalig is het met hun oude dag gesteld?
Wanneer ik in een verzorgingshuis op bezoek kom, ik kan wel zeggen, dat ik er beroerd van word.
Iedere keer.
Ja, ik ga bij deze mensen regelmatig op bezoek.
Ik ga een praatje met hen maken, er zijn er zovelen, die in eenzaamheid zeer graag eens met iemand een gesprekje voeren, en als je dan ziet hoe sommigen volkomen verkommeren in de eenzaamheid omdat er niemand meer de tijd heeft of neemt om ook eens naar hen om te zien, kortweg ik heb er geen woorden voor.
Alle zorg is wegbezuinigd, het is werkelijk zeer triest om aan te zien.
Dat de zorg duur is, heel erg duur, is bekend.
Maar hoe Rutte met zijn trawanten dat bezuinigen heeft uitgevoerd, het is een schande.
Dat had echt heel anders gekund en ook gemoeten.
Want het is op een volledig foutieve manier gedaan.
Ik zal niet teveel uitweiden.
Maar de vele managers schijven, moet dit nu zo.
De giga fraude in het declareren van de zorgkosten.
Onnodig extra kostbare onderzoeken.
Kijk maar eens, als je toevallig naar 2 specialismen moet.
Elke arts doet wéér een volledig bloedonderzoek. Ook al is het vorige een 14 dagen terug reeds gedaan.
Onnodig dus dat tweede, derde, vierde.
De maaktijdverzorging.
Hoeveel wordt er onaangeroerd weggeflikkerd, en terwijl niet eens zo erg ver weg om eten moord en doodslag plaatsvindt .
Nee, meneer Rutte.j
Het lijkt nergens op, wat u klaarspeelt.
Een miskleun tot en met!
Dhr. Wilders geeft óók al eens een berekening gemaakt van de hele klimatologie. Een heel goede overigens.

O ja. Ik ben het helemaal met u eens, meneer Avici
En nu de rest van de bourgeoisie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yceman224 zei:
Ik ga een praatje met hen maken, er zijn er zovelen, die in eenzaamheid zeer graag eens met iemand een gesprekje voeren, en als je dan ziet hoe sommigen volkomen verkommeren in de eenzaamheid omdat er niemand meer de tijd heeft of neemt om ook eens naar hen om te zien, kortweg ik heb er geen woorden voor.
Klik om te vergroten...
Dat is meer een symptoom van onze zieke maatschappij denk ik.

In een gezonde maatschappij zijn de ouderen degenen met wijsheid. Degenen waar oprecht bij opgekeken wordt, van geleerd wil worden. In onze maatschappij is jeugdigheid hetgeen wat we aanbidden. Vanaf een bepaalde leeftijd ben je dus eigenlijk overbodig en dat voelen mensen.

Dit is niet iets wat een of andere politicus kan oplossen, maar een fundamenteel symptoom van onze soort maatschappij.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben een echte groene rakker, maar inmiddels ben ik al zo ver dat als ze de wereld echt willen gaan verkloten door niks te doen aan de opwarming van de aarde dat ze dat maar lekker doen dan, ben toch al over de 40 en geen kinderen dus...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben over de 60.
Na mij de zondvloed.
Kinderen heb ik niet godzijdank.
Ik maak me nergens meer druk over.
Dat deed ik al meer dan genoeg

En heet van de naald op de Kwelbuis
Nederlandse prijzen stijgen (Hoe kan het ook anders) stijgen het hardst!
Hoe zat het ook alweer meneer Rutte

Iedereen gaat erop vooruit, nietwaar

Wat een volhardende leugenaar.
Je zal maar kinderen hebben tegenwoordig...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Nederland wijst niemand de les. Nederland loopt op het gebied van klimaatbeheersing en duurzaamheid achter. We doen minder dan de meeste andere Europese landen omdat we te gierig zijn om daarin te investeren.
Klik om te vergroten...
Precies! “We” hebben op veel gebieden en te hoge dunk van onszelf. We lopen wereldwijd gezien op zoveel achter vergeleken de rest. Terwijl we vaak denken echt zo voorop en goed te zijn. Drugsbeleid is daar een voorbeeld van. Met veel dingen geen probleem natuurlijk maar het klimaat gaat iedereen aan en daar krijgt straks iedereen enorme last van. Of je nou wel in Global Warming gelooft of niet.

Eik zei:
Ik begrijp dat de hele klimaatdiscussie slecht nieuws is. Dat is het ook. Het gaat ons allemaal enorm veel geld kosten en dat is klote. Maar waar mensen het vandaan halen om, zonder verstand van zaken, maar te roepen dat het probleem er niet is begrijp ik echt niet!?
Klik om te vergroten...
Zo mee eens! Ik denk dat één van de redenen daar voor is dat velen zo denken dat het toch niets uitmaakt. Ze er geen zin in hebben omdat ze er iets voor moeten doen of laten of het geld kost. Ook merken ze niet nu direct de gevolgen, dat zal ook een reden zijn.

acht.zes zei:
Ik ben een echte groene rakker, maar inmiddels ben ik al zo ver dat als ze de wereld echt willen gaan verkloten door niks te doen aan de opwarming van de aarde dat ze dat maar lekker doen dan, ben toch al over de 40 en geen kinderen dus...
Klik om te vergroten...

Yceman224 zei:
Ik ben over de 60.
Na mij de zondvloed.
Kinderen heb ik niet godzijdank.
Ik maak me nergens meer druk over.
Dat deed ik al meer dan genoeg
Klik om te vergroten...

Jammer dat acht.zes en Yceman224 er zo over denken. Ik heb zelf ook zeer bewust geen kinderen en ben der nou ook te oud voor om ze nog te kunnen krijgen gelukkig. Neemt niet weg dat ik alsnog me zorgen maak over het milieu, de aarde en als laatste de mensheid.
Voor mij persoonlijk zal het idd niet veel meer uitmaken. Ik ben waarschijnlijk al de pijp uit als het echt allemaal overstroomt, in de fik vliegt of we een zondvloed krijgen.
Maar ik heb zoveel moois op onze aardbol gezien. Tijdens reizen maar ook gewoon dagelijks hier in Nederland. Natuur, flora en fauna, dieren, cultuur, spectaculair weer en overweldigende schoonheden van moeder aarde!
Het zou zo zonde zijn als dat allemaal naar de klote gaat..

Ik doe zelf wel aardig wat voor het milieu.
Ik scheid al mijn afval, koop zo min mogelijk plastic en eenmalige verpakkingen, verspil zo goed als nooit eten, doe zuinig met stroom, water etc. Koop geen flesjes water maar drink kraanwater uit een herbruikbare waterfles die ik altijd bij me heb. Hoef ik geen plastic onderweg te kopen. Als je wil kun je jezelf dat écht aanleren hoor!
Droog mijn was buiten en heb geen droger, gebruik mijn auto alleen buiten het dorp of verder, in het dorp en omstreken alles op de fiets of lopend. Douche kort, spoel niet de hele stortbak van de wc leeg na alleen een klein plasje, douche kort. Niet de tuin sproeien bij waterschaarste zoals afgelopen zomer.
Eet veel en veel minder vlees en dierlijke producten, vooral rundvlees eet ik nog weinig.
En etc etc.

Sommigen verklaren me voor gek of vragen waarom ik dat überhaupt doe. Ze zeggen dan dat de grote bedrijven in NL en ook andere landen veel slechter zijn voor het milieu. Dat het beetje wat ik doe toch niks helpt.
Natuurlijk vervuild bv een Shell oid veel meer dan wij als burger. Dat ontken ik niet. Ook zou daar dus veel en veel meer druk moeten liggen! De overheid doet dat helemaal fout, puur om centen! Het klimaatbeleid in Nederland sucks!

Maar dan vraag ik degene die mij “voor gek” verklaren altijd: maar waarom zou je niet doen wat ik doe?
Noem dan 1 goede plausibele reden om zelf als burger niets voor het milieu te doen?
Dan praten ze er vaak overheen.
Geloof me, als echt alle burgers ZELF een stukje meer voor het milieu zouden doen helpt dat echt wel hoor. Ipv van alles afschuiven op anderen of jezelf geen blaam willen treffen zou je eens de hand in eigen boezem moeten steken. Zoals de al zeer oude slogan zegt:
Een beter milieu begint bij jezelf!

Ze roepen het al decennia dat we zuiniger moeten zijn op het milieu. Als we als mensheid dat toen ook écht hadden gedaan hadden ze nou niet zo rigoureus hoeven ingrijpen. Nee, we zijn eigenwijs geweest, egoïstisch of lui. Noem het zoals je wil maar we hebben het toch deels aan onszelf te danken..

Het geeft mij persoonlijk ook een fijn gevoel om goed voor het milieu te zijn. Natuurlijk kan ik ook nog wel meer doen. Al doe ik zelf al aardig wat meer dan de gemiddelde Nederlander.
Ik heb er gewoon moeite mee als mensen zo gemakzuchtig zijn er over.

De laatste jaren worden westerlingen steeds egoïstischer en hebben minder compassie met andere dingen dan henzelf of hun directe omgeving. Dat vind ik erg jammer.

En nee, dat heeft niets met “links of rechts” te maken maar met common sense en menselijkheid.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@De Dunne
Begrijp me niet verkeerd, ik doe zelf wel degelijk mijn best. Ik scheid mijn afval netjes en probeer zo weinig mogelijk producten in plastic wegwerpverpakkingen te kopen. Ik pak waar mogelijk de fiets of de benenwagen, en ik stem al jaren groen dus aan mij zal het niet liggen.

Maar ik alleen kan het verschil niet maken, de leiders/regeringen van alle landen van de wereld kunnen dat wel samen en ik hoop echt dat die dat gaan doen. Maar als die dat na laten en er dikke schijt aan hebben omdat die dit en die dat of weet k veel waarom ze het niet doen (van die geluiden van Nederland moet er geen geld insteken want andere landen doen dat ook niet bla bla bla) dan zal het mij mijn reet roesten, echt waar.

Als de mens echt zo stom is dan mag de mens wat mij betreft zichzelf wel elimineren op deze aardkloot, en dan mogen de kakkerlakken en andere levensvormen die beter tegen een stootje kunnen dan wij het wel overnemen van mij de paar miljard jaar dat de aarde nog zal bestaan.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avīci zei:
Vanuit een links perspectief zijn ze inderdaad niet accuraat omdat ze een agenda te verdedigen hebben. Vergeet niet dat ze enkel invloed hebben op de Nederlandse wetgeving, mondiaal gaat het ons geen moer opleveren. De uitstoot van de VS, India, en China neemt de laatste jaren enkel toe, en zij hebben toch echt de grootste invloed op onze CO2-uitstoot.
Klik om te vergroten...
Als we dan toch zo trots op ons land zijn/moeten zijn, waarom dan niet het voorbeeld geven zodat die landen zien hoe het kan, en onze technieken kunnen gebruiken. Neem een voorbeeld aan de waterschappen, Nederland geeft daar al zolang hét voorbeeld en landen kijken heel erg naar Nederland. Ik vind dat andere iets niet doen ook eigenlijk altijd een slecht argument. Dan laat je je te erg door andere beinvloeden. Aan de ene kant is rechts heel erg gehecht aan de identiteit, maar toch vaak bang om als eerste stappen te zetten, die heel erg een eigen identiteit geven. Neem een voorbeeld aan de legalisatie/gedoging van wiet, waar we flink voorliepen en door rechts nu zijn ingehaald.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stonologie zei:
Als we dan toch zo trots op ons land zijn/moeten zijn, waarom dan niet het voorbeeld geven zodat die landen zien hoe het kan, en onze technieken kunnen gebruiken. Neem een voorbeeld aan de waterschappen, Nederland geeft daar al zolang hét voorbeeld en landen kijken heel erg naar Nederland.
Klik om te vergroten...

Klinkt idealistisch, maar laat de landen die verantwoordelijk zijn voor onze grootste vervuiling maar eens achter in oren krabben en het goede voorbeeld geven i.p.v. een klein landje enorm veel geld te laten spenderen voor vrijwel geen rendement.

Op dit punt zijn we het simpelweg oneens.

Stonologie zei:
Neem een voorbeeld aan de legalisatie/gedoging van wiet, waar we flink voorliepen en door rechts nu zijn ingehaald.
Klik om te vergroten...

Hier heeft FvD toch een vrij progressief standpunt over:
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/drugs
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Avīci zei:
Klinkt idealistisch, maar laat de landen die verantwoordelijk zijn voor onze grootste vervuiling maar eens achter in oren krabben en het goede voorbeeld geven i.p.v. een klein landje enorm veel geld te laten spenderen voor vrijwel geen rendement.

Op dit punt zijn we het simpelweg oneens.



Hier heeft FvD toch een vrij progressief standpunt over:
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/drugs
Klik om te vergroten...
Ja maar nee, FvD is wel voor legalisatie, maar niet voor een vrije markt. Dit gaat het probleem opschuiven inplaats van oplossen. Dealers blijven omdat mensen zelf willen kweken, en dan bedoel ik echt legaal niet semi zoals nu, en ik ben heel erg benieuwt hoe ze dit aan gaan pakken.. wie huren ze in? Is er een max THC gehalte, is er keuze, is er kwaliteit.. dit heeft allemaal invloed op of het de criminele markt nu ook echt oplossen of totaal niet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nederland doet eigenlijk nooit iets anders, dan het aan andere landen om ons heen, met een zwaaiende wijsvinger hoog in de lucht houdende,laten zien, hoe het anders kan. Of, liever nog, lopen dwingen hoe het anders moet.
Resultaat:
0.00000.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Overigens, het verschil tussen demonisering versus smaad en laster is dit:
Demonisering is al beschreven, maar wie weet precies wat smaad en laster is?
Toevallig weet ik het, nl. smaad en laster is het besmeuren van iemands persoonlijkheid, ofwel zijn goede naam trachten naar beneden te halen, te kwetsen, door deze nadelige aantijgingen i n het o p e n b a a r te belasteren.
Bijvoorbeeld door afbeeldingen, en lasterlijke uitspraken in geschrift overal aan de bomen te hangen.
Of, deze afbeeldingen plús lasterlijke uitspraken in een krant te publiceren.
Zomaar iets te roepen, dat is dus geen smaad en laster.
En dan dit nog, het strafbare feit valt onder de zgn. Klacht delicten.
IEr kan alléén vervolgd gaan worden, als de belasterde persoon hiervan aangifte doet, of er een klacht over indient op een politiebureau.
De sanctie is an sich vrij laag.
Maar als de persoon in kwestie financiële schade heeft geleden, dan kan hij een civiele procedure starten.

Nb. Ooit eens een cursus gedaan in deze materie....vandaar deze post.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stonologie zei:
"Mensen met dubbel paspoort die zich niet aan de wet houden paspoort afnemen, het land uit en er nooit meer in."

Ga je leuk vinden als ze een keertje worden opgepakt met een pilletje opzak, moet je uit het land waar je eindelijk een toekomst hebt, puur na het maken van je eigen keuze om je eigen lichaam vol te gooien met iets wat je meer waardeert dan alcohol. Ben erg links en had eigenlijk alle trippers hier wel redelijk links verwacht persoonlijk. Wie joined mij?..
Klik om te vergroten...

Een dubbel paspoort is een keus he. Je kunt er ook voor kiezen afstand te doen van je oude paspoort n geen dubbele nationaliteit meer te hebben. Als je echt je toekomst hier wilt zou dat geen probleem moeten zijn toch?
Genoeg mensen die dat doen, het enigste nadeel is dat in sommige gevallen je dan steeds een visum moet aanvragen als je naar je oude thuisland op vakantie wilt. Maar dat moeten alle andere Nederlanders ook dus dat is pas echte integratie :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik las vanmorgen wat krantenkoppen over de nederlandse stemronde en zag dat rechts daar de bovenhand haalde. Wat betekende dit voor Nederland ook op gebied van drugs?

Hier in belgie is de verdeeldheid sterk tussen links en rechts en het word nog gissen tot in mei hoe het hier uitdraait.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet.. Hoe de FvD over drugs denkt weet ik niet. Ik heb iig links gestemd!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet.. Hoe de FvD over drugs denkt weet ik niet. Ik heb iig links gestemd!
Klik om te vergroten...
Gadverdamme hij is zo naar.. ga lekker allemaal dingen ontkennen waar alle wetenschappers het over eens zijn. Als ik mocht stemmen, had Groenlings mijn stem gehad, al heeft PVDA een beter drugsbeleid; alles legaal.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De regeringspartijen hebben geen meerderheid meer in de eerste kamer dacht ik en dat maakt toekomstige besluitvormingen vrij lastig. Dat is volgens mij toch wel het grootste verschil wat met de verkiezingen van gisteren gemaakt is.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#18
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#20
ATGC zei:
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
Klik om te vergroten...

Maar dat is nu ook al het geval

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."