Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
"Mensen met dubbel paspoort die zich niet aan de wet houden paspoort afnemen, het land uit en er nooit meer in."

Ga je leuk vinden als ze een keertje worden opgepakt met een pilletje opzak, moet je uit het land waar je eindelijk een toekomst hebt, puur na het maken van je eigen keuze om je eigen lichaam vol te gooien met iets wat je meer waardeert dan alcohol. Ben erg links en had eigenlijk alle trippers hier wel redelijk links verwacht persoonlijk. Wie joined mij?..
Klik om te vergroten...

Een dubbel paspoort is een keus he. Je kunt er ook voor kiezen afstand te doen van je oude paspoort n geen dubbele nationaliteit meer te hebben. Als je echt je toekomst hier wilt zou dat geen probleem moeten zijn toch?
Genoeg mensen die dat doen, het enigste nadeel is dat in sommige gevallen je dan steeds een visum moet aanvragen als je naar je oude thuisland op vakantie wilt. Maar dat moeten alle andere Nederlanders ook dus dat is pas echte integratie :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat betekend het om....
moet zijn: betekent met een t!

Topic titel

Aangezien we hier op spelfouten letten...toch?
(lol)
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#3
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#5
ATGC zei:
En besluitvorming ligt niet alleen in NL. Zouden we synth. drugs legaliseren dan verspreidt het over over heel de EU en middels darknets misschien nog wel verder...
Klik om te vergroten...

Maar dat is nu ook al het geval
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ik hoop alleen dat ze Baudet en de FvD niet zo goed als uitsluiten zoals met de PVV toen en nu. Niet dat ik OOIT op een Wilders, Baudet of andere zeer rechtse persoon of partij zou stemmen (geloof me, echt niet!) maar eerlijk is eerlijk. Meeste stemmen is helemaal mee doen toch?
Tis natuurlijk belachelijk dat een partij die zoveel stemmen heeft gekregen bij voorbaat al “niet mee mag doen”. Wat doet mijn stem dan helemaal? Wie verzekerd mij dat mijn stem ook daadwerkelijk terecht komt bij degene op wie ik stem? En wat voor nut stemmen überhaupt nog heeft als er al an alles op voorhand bepaald is?
Ik stem altijd, zal dat in principe ook blijven doen. Er is notabene tot 28 september 1919 hard voor het vrouwenstemrecht gevochten maar soms vraag ik mij echt af wat voor net het nog heeft..
Klik om te vergroten...

Ik ben rechts. Baudet mag ik ook absoluut niet voor zover ik hem ken van zien en horen spreken. Bah.

In principe heeft stemmen in Nederland weinig nut.
Ons verkiezingsstelsel klopt niet.

Er moet een meerderheid in de kamer zijn, 76 zetels.
Geen enkele partij haalt die, zeker niet met al die kleine nutteloze partijen.
Dus het gevolg is dat er partijen samen moeten gaan werken om aan die 76 zetels te komen.
En daar gaat het dus fout.
Je krijgt te maken met een geheel wat ons land moet besturen wat bestaat uit verschillende partijen, en verschillende ideeen en idealen.
Door die samenwerking kan geen enkele partij alles doen waar ze voor staan en wat ze in hun verkiezingsprogramma beloofde.
Er zal altijd boter bij de vis gedaan moeten worden door zowel de ene als de andere partij(en) , er zullen altijd compromieen gemaakt moeten worden.

Om die reden is stemmen eigenlijk nutteloos en hebben we ook geen echte democratie.
Democratie is de meeste stemmen gelden.
Dat is met dit verkiezingsstelsel niet het geval.
Wij hebben geen enkele invloed op welke partijen samen gaan werken om de 76 zetels te vormen.
Is dat democratie?

Belangrijke zaken krijgen we geen referendum, hun beslissen wel even voor ons wat het beste is. Is dat democratie?
En het referendum zoals we die hadden werd als het ze niet goed uitkwam simpelweg genegeerd omdat onze referendums niet bindend waren.

Politiek bah smerig spel meer niet.

Maakt een minister grove fouten, komt er een debat. Minister zegt sorry na er een tijd omheen te draaien en daar is de kous mee af en geen verdere gevolgen. Is dat democratie?
Doe jij op je werk eens een grove fout, sta je op straat. Zo zou het bij ministers ook moeten werken. Ze hebben een belangrijke taak. Voer die goed uit, of eruit en klaar met kakken. Dan geef je ook een signaal af naar de andere ministers. Nu doen ze maar een dotje want ze weten dat ze tenzij uitzonderlijke gevallen er toch wel mee weg komen.
Keiharde leugens naar het volk en collega’s in de kamer en ze komen er gewoon mee weg. Is dat democratie?

Kan er uren over doorgaan. Ik maak me niet meer druk om politiek die tijd is voorbij. Heb je alleen jezelf mee. Boeven zijn het.

Edit ik zie dat ik de vraag wat dit voor drugsbeleid inhoud vergat. Helemaal niets voorlopig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Meneer Koekepeer zei:
Ik ben rechts. Baudet mag ik ook absoluut niet voor zover ik hem ken van zien en horen spreken. Bah.

In principe heeft stemmen in Nederland weinig nut.
Ons verkiezingsstelsel klopt niet.

Er moet een meerderheid in de kamer zijn, 76 zetels.
Geen enkele partij haalt die, zeker niet met al die kleine nutteloze partijen.
Dus het gevolg is dat er partijen samen moeten gaan werken om aan die 76 zetels te komen.
En daar gaat het dus fout.
Je krijgt te maken met een geheel wat ons land moet besturen wat bestaat uit verschillende partijen, en verschillende ideeen en idealen.
Door die samenwerking kan geen enkele partij alles doen waar ze voor staan en wat ze in hun verkiezingsprogramma beloofde.
Er zal altijd boter bij de vis gedaan moeten worden door zowel de ene als de andere partij(en) , er zullen altijd compromieen gemaakt moeten worden.

Om die reden is stemmen eigenlijk nutteloos en hebben we ook geen echte democratie.
Democratie is de meeste stemmen gelden.
Dat is met dit verkiezingsstelsel niet het geval.
Wij hebben geen enkele invloed op welke partijen samen gaan werken om de 76 zetels te vormen.
Is dat democratie?

Belangrijke zaken krijgen we geen referendum, hun beslissen wel even voor ons wat het beste is. Is dat democratie?
En het referendum zoals we die hadden werd als het ze niet goed uitkwam simpelweg genegeerd omdat onze referendums niet bindend waren.

Politiek bah smerig spel meer niet.

Maakt een minister grove fouten, komt er een debat. Minister zegt sorry na er een tijd omheen te draaien en daar is de kous mee af en geen verdere gevolgen. Is dat democratie?
Doe jij op je werk eens een grove fout, sta je op straat. Zo zou het bij ministers ook moeten werken. Ze hebben een belangrijke taak. Voer die goed uit, of eruit en klaar met kakken. Dan geef je ook een signaal af naar de andere ministers. Nu doen ze maar een dotje want ze weten dat ze tenzij uitzonderlijke gevallen er toch wel mee weg komen.
Keiharde leugens naar het volk en collega’s in de kamer en ze komen er gewoon mee weg. Is dat democratie?

Kan er uren over doorgaan. Ik maak me niet meer druk om politiek die tijd is voorbij. Heb je alleen jezelf mee. Boeven zijn het.

Edit ik zie dat ik de vraag wat dit voor drugsbeleid inhoud vergat. Helemaal niets voorlopig.
Klik om te vergroten...

Wat je zegt over het nut etc is correct. Het heeft ook weinig zin! Helaas zit er nu nog steeds geen enkele politicus in de landelijke politiek die een haar anders is. Zowel bij rechts niet als bij links niet. Ze zijn allemaal 1 pot nat.
De ene “kant” belooft misschien weer gouden bergen over een bepaald onderwerp, de andere “kant” belooft weer van alles over een ander onderwerp en uiteindelijk komt er van alles helemaal 0,0 terecht!

Het zijn allemaal poppenkast spelers, acteurs, liegbeesten, slijmballen en kontenlikkers. De gehele landelijke politiek!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Politiek is....oplichterij in optima forma.
Altijd al geweest, en zal altijd ook zo blijven.
Links, rechts....midden...allemaal oplichterij.
Waar gaat het nou allemaal over.
Geld, macht, en ...nog veel meer geld en macht...en daarna? Nog veel meer geld! En...macht, ja.
Smeergeld! Heel den Haag zit er vol van!
Ik ga altijd stemmen. Altijd, want ik vind dat ik anders geen recht heb om een politieke mening te bekritiseren....
Wie niet stemt, heeft geen recht tot spreken. Dat vind ik tenminste.
Alles afkraken zonder daar ojeee de 3 Meo dalt PCP komt nu keihard inkicken.. dus ga ik nu stoppen met schrijven. Is beter.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super dat rechts (dik) gewonnen heeft! Ik heb FvD gestemd! en proud!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yceman224 zei:
Wie niet stemt, heeft geen recht tot spreken. Dat vind ik tenminste.
Klik om te vergroten...

Dat riep ik ook altijd. En ik stem ook altijd. Maar als je zelf inje eerste paar zinnen zegt dat politiek en stemmen allemaal oplichterij is dat is het ook een beetje vreemd dan te roepen dat de mensen die, vaak bewust, niet stemmen niet mogen klagen. Die hebben vaak juist een politieke reden om niet te gaan stemmen.
Ik stem wel, altijd links, maar soms twijfel ik wel eens wat voor nut stemmen hier überhaupt nog heeft. Er word van alles beloofd, toegezegd en daarna van alles weer verbroken en veranderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weer nuchter zijnde, kan ik verdergaan met deze discussie.TeAls iedereen nu zegt ik blijf thuis, want wat heeft dat stemmen nou voor zin dan wordt het een veel grotere chaos als dat het nu al is.
Dan blijft die man met de naam M. Rutte nog veel langer op zijn goedbetaalde stoel daar zitten, en het hele land nog veel verder naar de kloten helpen.
Dus, ik ga stemmen.
Dat de hele politiek een leugen is, met het poldermodel als leidraad, dat weet iedereen.
Maar:
Wie heeft er een alternatief is dan de hamvraag.
Een alternatief, wat wérkt.
Deze vraag kan ik helaas niet beantwoorden....
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Die (in mijn ogen) engerd heeft flink gewonnen! Die creep Baudet..
Klik om te vergroten...

Links en demonisering. Het gaat hand in hand. En daarna weer lekker politiek correct doen; hypocrisie ten top.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avīci zei:
Links en demonisering. Het gaat hand in hand. En daarna weer lekker politiek correct doen; hypocrisie ten top.
Klik om te vergroten...
extreem links is gevaarlijker dan extreem rechts.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is dit werkelijk zo?
Ikzelf heb de indruk dat extreem, zowel van links, als van rechts, gevaarlijk is.
Dat zien we aan allerlei stromingen, groeperingen, geloven en...nog veel meer.
Extreem bezie ik hetzelfde, als orthodox. Óók helemaal verkeerd.
Kijk maar eens naar Israël.
Die mensen met hun basrdjes, en typische haarlokken, maar vooral waar zij voor staan.
En dan de extreme moslims. En extreme "rode brigades" indertijd.
Zoveel voorbeelden, waar het extreme volledig fout loopt.
Groeperingen, die vanuit hun denkbeelden aan anderen om hen heen, dwingen om hun ideologie te volgen.
Dat niet doen, kost die anderen letterlijk de kop.
Ik ga voor het gematigde.
Overigens, ik roep niet, dat zij, die niet naar de stembus gaan ook niet mogen klagen....Ik zeg dit alleen, het is mijn mening, waarmee men het niet eens hoeft te zijn natuurlijk, maar iets zeggen is iets héél anders dan iets roepen. (Dit wilde ik nog even kwijt)
Ik ben de mening toegedaan, dat alhoewel de politiek aan alle kanten rammelt, wij yoch in deze moeten roeien met de riemen die we hebben.
Want iets anders, dat werkt, een systeem dat echt beter is, hébben we op dit moment niet...en anarchie zou erg slecht kunnen uitpakken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.
Klik om te vergroten...

Zou het niet beter kunnen verwoorden. Dit is gewoon een hard feit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geef me nou niet teveel eer voor die simpele observatie. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Extreem is gewoon nooit goed. Extremisten, zowel links als rechts kunnen heel gevaarlijk zijn.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Extremisten, zowel links als rechts kunnen heel gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...

Open deur #100.

Mensen demoniseren omdat ze je niet welgevallig zijn kan ook heel gevaarlijk zijn. Je zou toch vermoeden dat men van Pim Fortuyn heeft geleerd, maar helaas.

Mindless zei:
Extreem is nooit goed, maar heb het idee dat we in onze maatschappij vaak een stuk meer pikken van extreem links dan extreem rechts en dat maakt het imo gevaarlijker.
Klik om te vergroten...

Precies dit. Rechts is vaak controversieel, maar niet scheinheilig. Laatst keek ik een programma 'Dit is niet mijn wereld vriend' van POWNED, waarin de voorman van Pegida werd gevolgd. Zo ging hij naar een moskee en liet daar gruwelijke beelden van ISIS zien op een scherm, terwijl de moskeegangers binnendruppelden. Wat er volgde was dat de moskeegangers gingen rellen tegen de politie. De actie van Pegida ging wellicht te ver, maar zij maakten wel gebruik van hun vrijheid van meningsuiting zonder hier geweld bij te gebruiken. En juist dit zorgt ervoor dat mensen op de hoogte blijven van hun idealen. Dit moedig ik alleen maar aan, simpelweg omdat het transparant is. Je mag vervolgens zelf je mening daarover ventileren. Deze mensen zijn er nu eenmaal; don't shoot the messenger.

Aan de andere kant zie je bij links mensen ala Thierry Baudet demoniseren en bedreigen met de dood. Lekker ruimdenkend. Dit staat toch haaks op het idealistische gedachtengoed wat zij koesteren, zou je denken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Avīci zei:
Aan de andere kant zie je bij links mensen ala Thierry Baudet demoniseren en bedreigen met de dood. Lekker ruimdenkend. Dit staat toch haaks op het idealistische gedachtengoed wat zij koesteren, zou je denken?
Klik om te vergroten...
Ik vrees voor het idealistische gedachtegoed van iemand die met een glimlach op het gezicht publiekelijk oproept tot moord. Dat dit soort dingen geen grap zijn, is in het verleden ook wel bewezen met Fortuyn. Er kan straks daadwerkelijk een gek opstaan om Baudet iets aan te doen.

Een hele hoop zwakbegaafden komen door o.a. hun onvermogen te relativeren terecht bij extreem links of rechts, maar hoe een maatschappij daar dan vervolgens op reageert bepaalt of een stel debielen ook echt gevaarlijk wordt imo. Niet hard en consequent optreden bij onacceptabel gedrag werkt dit allemaal in de hand. Het is niet zo ingewikkeld. Het duurt hier in Nederland ook allemaal veel te lang voordat er op actie over wordt gegaan. Je kunt zo'n moment niet voorbij laten gaan, maar dat begrijpen ze hier blijkbaar niet helemaal. Als er niet direct wordt ingegrepen, heerst het idee al dat het blijkbaar oké is om bijvoorbeeld mensen met de dood te bedreigen. Je ziet het aan die zelfgenoegzame blikken van die antifa lui. Ze weten dat ze echt heel veel kunnen maken.

Bij extreem rechts zijn ze ook geen lieverdjes, maar er rust (in ieder geval in sociaal-culturele zin) een taboe op extreem rechts, waar dat bij extreem links niet zo is. De laatste is om die reden denk ik vele malen gevaarlijker voor de maatschappij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."