Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStemmen, wat betekend het voor nederland?

Stemmen, wat betekend het voor nederland?

131 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@De Dunne
Begrijp me niet verkeerd, ik doe zelf wel degelijk mijn best. Ik scheid mijn afval netjes en probeer zo weinig mogelijk producten in plastic wegwerpverpakkingen te kopen. Ik pak waar mogelijk de fiets of de benenwagen, en ik stem al jaren groen dus aan mij zal het niet liggen.

Maar ik alleen kan het verschil niet maken, de leiders/regeringen van alle landen van de wereld kunnen dat wel samen en ik hoop echt dat die dat gaan doen. Maar als die dat na laten en er dikke schijt aan hebben omdat die dit en die dat of weet k veel waarom ze het niet doen (van die geluiden van Nederland moet er geen geld insteken want andere landen doen dat ook niet bla bla bla) dan zal het mij mijn reet roesten, echt waar.

Als de mens echt zo stom is dan mag de mens wat mij betreft zichzelf wel elimineren op deze aardkloot, en dan mogen de kakkerlakken en andere levensvormen die beter tegen een stootje kunnen dan wij het wel overnemen van mij de paar miljard jaar dat de aarde nog zal bestaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Begrijp me niet verkeerd, ik doe zelf wel degelijk mijn best. Ik scheid mijn afval netjes en probeer zo weinig mogelijk producten in plastic wegwerpverpakkingen te kopen. Ik pak waar mogelijk de fiets of de benenwagen, en ik stem al jaren groen dus aan mij zal het niet liggen.
Klik om te vergroten...

Aha, sorry dan heb je verkeerd beoordeeld! Je doet wel degelijk ook goede dingen voor het milieu. Groen stemmen doe ik sinds een jaar of 10 pas. Ervoor wel ook links maar minder een milieu partij.

acht.zes zei:
Maar ik alleen kan het verschil niet maken,
Klik om te vergroten...
Nee jij alleen niet nee. Ik in mijn eentje ook niet.
Maar iedereen samen zeker wel! Zolang velen denken dat wat zij zelf kunnen doen niet veel zal uitmaken gebeurt er niks. Met zijn allen wel! En met zijn allen betekent ook jij en ik.

acht.zes zei:
mag de mens wat mij betreft zichzelf wel elimineren op deze aardkloot
Klik om te vergroten...
Mee eens! De mens als soort mag wat mij betreft volledig uitsterven. We zijn gelukkig al goed zelfdestructief bezig!
We roeien onszelf door onze domheid uit. Alleen door onze slimheid aan de andere kant rekken we het op en stellen het uit.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Aha, sorry dan heb je verkeerd beoordeeld! Je doet wel degelijk ook goede dingen voor het milieu. Groen stemmen doe ik sinds een jaar of 10 pas. Ervoor wel ook links maar minder een milieu partij.


Nee jij alleen niet nee. Ik in mijn eentje ook niet.
Maar iedereen samen zeker wel! Zolang velen denken dat wat zij zelf kunnen doen niet veel zal uitmaken gebeurt er niks. Met zijn allen wel! En met zijn allen betekent ook jij en ik.


Mee eens! De mens als soort mag wat mij betreft volledig uitsterven. We zijn gelukkig al goed zelfdestructief bezig!
We roeien onszelf door onze domheid uit. Alleen door onze slimheid aan de andere kant rekken we het op en stellen het uit.
Klik om te vergroten...
Ja mensen zijn te dom om slim te zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Ja mensen zijn te dom om slim te zijn.
Klik om te vergroten...
Mijn onderschrift zegt niet voor niets:

“the problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.’

Bron: @Roze olifant en: :downarrow:
https://quoteinvestigator.com/2015/03/04/self-doubt/

:wink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Mijn onderschrift zegt niet voor niets:

“the problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.’

Bron: @Roze olifant en: :downarrow:
https://quoteinvestigator.com/2015/03/04/self-doubt/

:wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik twijfel over alles:wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach ook ik doe wel een beetje mee....
Ik probeer om zuinig te zijn met energiegebruik.
Ik scheid óók mijn afval.
Ik neem vaker de fiets.
Ik gooi bijna nooit eten weg. Dat vind ik pas echt vreselijk...nee. er zijn zoveel mensen die n i e t net zoals wij 3 x per dag te eten hebben, weggooien kan echt niet in mijn beleving.
Ik verspil geen warmte. Ik stook pas, als het écht koud is.
Ehhh. Wat nog meer....
Alles wat zomaar weggegooid wordt, en wat nog waarde heeft, ik vind het zonde.
Een recycling van alles, wat daarvoor in aanmerking komt, en wat mogelijk nog hergebruikt kan worden, juich ik toe.
Het is een goede zaak om daar op te letten vind ik. Zonder meer!
Verspilling van wat dan ook, is zonde.
Absoluut!
Twijfelen?
Dat doe ik altijd. Dat is een onderdeeltje van me. Daar doe ik nog een beetje achterdocht bij, en....cest moi. Dat ben ik, dus.
Een prachtig mens, die wijlen de heer D. Brouwers. Ik ben altijd een grote fan van hem geweest.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik doe absoluut niet mee helaas.
Afval scheiden doe ik niet als het me niet uitkomt.
In de glasbak gaat ook alles in 1 bak, alle kleuren door elkaar en potjes met deksel er nog op.
Ik rij in de meest onzuinige auto’s die je maar kunt bedenken en rij altijd aardig sportief en hou van driften.
1 op 8 is het hoogste wat ik haal en dat is echt niet vaak.
De fiets pakken kan ik me amper herinneren zo lang geleden.
Stroomverbruik ben ik ook niet echt duurzaam met de jacuzzi die het gehele jaar door non stop op 38 graden staat, zwembadverwarming staat eveneens het hele jaar aan behalve net vorige zomer als het echt lang warm is met veel zon.
In de open haard stook ik ook alles wat me lief is.

Ik ben een rasechte milieuvervuiler lol
Kan er niet echt mee zitten.
Maakt me dat een slecht mens? Misschien. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt denk ik.
Veel bedrijven doen ook niet aan afvalscheiding, hebben lak aan CO2 uitstoot en ga zo maar door.
Wat dacht je van al die reclamelichtborden van bedrijven die 24 uur per dag branden? Wat is het nut daarvan?
Kantoren die de computers en TL lampen 24/7 aan hebben staan.
En dan zal ik het licht in de keuken uit moeten doen als ik in de woonkamer ben? Fuck off.
Weet je wat een containerschip aan brandstof verbruikt?
Wat een vliegtuig verbruikt?
En wederom gaat Schiphol meer vluchten krijgen ondanks alle tegenspraak en eerdere toezeggingen.
Goed voor de economie zeggen ze dan, we kunnen niet achterblijven zeggen ze dan. Onzin!
Nee het spijt me zeer maar ik leef mijn leven precies hoe het mij best uitkomt. Misschien A sociaal als je het zo leest maar het zij zo.

Ik zet me veel in voor dierenwelzijn. Daarvan zie ik tenminste de resultaten.
Dieren en natuur.
En natuurlijk gooi ik een leeg flesje uit het raam, of de lege zak en bakjes van MC donalds. Maar hey dat is niet slecht want daar creeer ik week mee, of zie je die mensen nooit langs de kant van de weg lopen vuil opruimen?
In water daarentegen gooi ik niets en in bosrijke gebieden ook niet. Enige wat ik aan watervervuiling doe is erin pissen.
Al dat plastic in de oceaan? Hoe komt dat daar? Niet door mij! Als ik dat zie doet me pijn. Wie is daar verantwoordelijk voor?
Maar dat negeren we allemaal toch lekker gewoon, je afval scheiden is belangrijker en je lichtje uit in een ruimte waar je niet bent. Daar red je levens mee! Kom op zeg. Bullshit.

Bedrijfsmatig gaat alles netjes uit na werkuren en geen nutteloze lichtborden aan de wanden buiten maar simpele onverlichte. Dat doe ik dan weer wel. Simpelweg omdat me dat niet meer dan logisch lijkt. Dus aan het einde van de streep denk ik dat ik niet echt een negatieve bijdrage lever aan het milleu.
Ik heb recht op mijn pleziertjes en mijn luxe, dus dat recht neem ik. Je leeft tenslotte maar 1 keer.

Even heel kritisch bekeken doet vrijwel iedere synthetische druggebruiker mee aan vervuiling afhankelijk van het soort drugs.
Kijk maar naar het chemisch afval wat gedumpt word. En natuurlijk ook de productie van de grondstoffen die nodig zijn. Die chemische fabrieken zijn ook niet echt goed voor het milleu :wink:
En we kopen allemaal elektronica, speelgoed of kleding uit China. Dat komt ook niet echt ten goede aan het milleu. En ook niet aan slechte werkomstandigheden en kinderarbeid in die landen. En ook niet voor onze economie nog kritischer bekeken.
Met zulke dingen kijkt toch iedereen naar de portemonnee.
En zomers gaat iedereen lekker ver op vakantie met het vliegtuig, dan doet milieu er even ook niet toe want “we” hebben recht op vakantie en het is maar 1 keer per jaar wat maakt dat nu uit?
Nee, ik denk dat vrijwel ieder mens heel selectief is als het gaat om milleu. Een simpel dingetje doen de meeste nog wel, maar als het om luxe of de centjes gaat dan vergeten we dat voor het gemak maar even.

Edit. Zal vast weer geen vrienden maken met deze post :tilttearlaugh: sorry de waarheid is hard
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Mijn onderschrift zegt niet voor niets:

“the problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.’

Bron: @Roze olifant en: :downarrow:
https://quoteinvestigator.com/2015/03/04/self-doubt/

:wink:
Klik om te vergroten...

Ik gok dat jij jezelf onder 'the stupid ones' schaart. :grin:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik lees in de post van de heer koekepeer meer iets van een rebelse dwarsligger, als van iemand die niet meedoet...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meneer Koekepeer zei:
Veel bedrijven doen ook niet aan afvalscheiding, hebben lak aan CO2 uitstoot en ga zo maar door.
Wat dacht je van al die reclamelichtborden van bedrijven die 24 uur per dag branden? Wat is het nut daarvan?
Kantoren die de computers en TL lampen 24/7 aan hebben staan.
En dan zal ik het licht in de keuken uit moeten doen als ik in de woonkamer ben? Fuck off.
Klik om te vergroten...
Je redenatie is die van een klein kind.

'Hij doet het ook en hij doet het nog veel meer!' :expressionless:

Meneer Koekepeer zei:
Weet je wat een containerschip aan brandstof verbruikt?
Wat een vliegtuig verbruikt?
En wederom gaat Schiphol meer vluchten krijgen ondanks alle tegenspraak en eerdere toezeggingen.
Goed voor de economie zeggen ze dan, we kunnen niet achterblijven zeggen ze dan. Onzin!
Nee het spijt me zeer maar ik leef mijn leven precies hoe het mij best uitkomt. Misschien A sociaal als je het zo leest maar het zij zo.
Klik om te vergroten...
Mensen als jij...

Je tijd besteden aan zeuren over anderen op een forum, maar de dingen die je makkelijk zelf kunt doen laten en er nog een soort vals gevoel van trots voor hebben ook. Gatverdamme.

Meneer Koekepeer zei:
En natuurlijk gooi ik een leeg flesje uit het raam, of de lege zak en bakjes van MC donalds. Maar hey dat is niet slecht want daar creeer ik week mee, of zie je die mensen nooit langs de kant van de weg lopen vuil opruimen?
Klik om te vergroten...
Je bent nu hopelijk niet serieus toch?

Aan de andere kant, als ik de bermen zie rijden er waarschijnlijk heel wat aso's met precies diezelfde instelling rond. Van mij mogen ze je als ze je pakken een week lang onbetaald afval laten prikken in de berm.

Meneer Koekepeer zei:
In water daarentegen gooi ik niets en in bosrijke gebieden ook niet. Enige wat ik aan watervervuiling doe is erin pissen.
Al dat plastic in de oceaan? Hoe komt dat daar? Niet door mij! Als ik dat zie doet me pijn. Wie is daar verantwoordelijk voor?
Klik om te vergroten...
O daar trekt meneer de grens?

Meneer Koekepeer zei:
Maar dat negeren we allemaal toch lekker gewoon, je afval scheiden is belangrijker en je lichtje uit in een ruimte waar je niet bent. Daar red je levens mee! Kom op zeg. Bullshit.
Klik om te vergroten...
Je begrijpt het punt niet. Je doet wat je kunt doen en doe je dat niet, dan moet je ook je muil houden over anderen die de boel vervuilen.

Meneer Koekepeer zei:
Bedrijfsmatig gaat alles netjes uit na werkuren en geen nutteloze lichtborden aan de wanden buiten maar simpele onverlichte. Dat doe ik dan weer wel. Simpelweg omdat me dat niet meer dan logisch lijkt. Dus aan het einde van de streep denk ik dat ik niet echt een negatieve bijdrage lever aan het milleu.
Ik heb recht op mijn pleziertjes en mijn luxe, dus dat recht neem ik. Je leeft tenslotte maar 1 keer.
Klik om te vergroten...
En we zijn verbaasd dat de wereld in de staat is hoe deze is...

Natuurlijk draag ik er ook in bepaalde mate aan mee, maar als er iets is wat ik net zo makkelijk kan doen of laten om mijn footprint minder te maken, dan probeer ik dat te doen.

En een "recht" op je pleziertjes en luxe? Gast, ben je serieus nu?

Meneer Koekepeer zei:
Edit. Zal vast weer geen vrienden maken met deze post :tilttearlaugh: sorry de waarheid is hard
Klik om te vergroten...
Inderdaad, je bent gewoon een asociaal die ook nog niet eens kan relativeren. Natuurlijk vervuilen grote bedrijven, vliegtuigen, vrachtauto's, et cetera vele malen meer dan jij en ik, betekent dat dat we dan maar onze eigen verantwoordelijkheid net als ons mcdonalds afval het raam uitgooien? Dat is echt een redenatie van een zielig rebels klein kind. Je doet wat je kunt doen en anders heb je naar mijn mening niet eens het recht om te klagen over wat die grote boze bedrijven en dergelijke allemaal wel niet doen. Grow up.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avīci zei:
Ik gok dat jij jezelf onder 'the stupid ones' schaart. :grin:
Klik om te vergroten...
Nee hoor ik schaar mij nergens onder.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Je redenatie is die van een klein kind.

'Hij doet het ook en hij doet het nog veel meer!' :expressionless:


Mensen als jij...

Je tijd besteden aan zeuren over anderen op een forum, maar de dingen die je makkelijk zelf kunt doen laten en er nog een soort vals gevoel van trots voor hebben ook. Gatverdamme.


Je bent nu hopelijk niet serieus toch?

Aan de andere kant, als ik de bermen zie rijden er waarschijnlijk heel wat aso's met precies diezelfde instelling rond. Van mij mogen ze je als ze je pakken een week lang onbetaald afval laten prikken in de berm.


O daar trekt meneer de grens?


Je begrijpt het punt niet. Je doet wat je kunt doen en doe je dat niet, dan moet je ook je muil houden over anderen die de boel vervuilen.


En we zijn verbaasd dat de wereld in de staat is hoe deze is...

Natuurlijk draag ik er ook in bepaalde mate aan mee, maar als er iets is wat ik net zo makkelijk kan doen of laten om mijn footprint minder te maken, dan probeer ik dat te doen.

En een "recht" op je pleziertjes en luxe? Gast, ben je serieus nu?


Inderdaad, je bent gewoon een asociaal die ook nog niet eens kan relativeren. Natuurlijk vervuilen grote bedrijven, vliegtuigen, vrachtauto's, et cetera vele malen meer dan jij en ik, betekent dat dat we dan maar onze eigen verantwoordelijkheid net als ons mcdonalds afval het raam uitgooien? Dat is echt een redenatie van een zielig rebels klein kind. Je doet wat je kunt doen en anders heb je naar mijn mening niet eens het recht om te klagen over wat die grote boze bedrijven en dergelijke allemaal wel niet doen. Grow up.
Klik om te vergroten...

Zweefkees heeft gesproken.
Iedereen moet verplicht doen wat hij of zij kan doen!
Niemand meer op vakantie tenzij het met de trein is!
Niemand heeft recht op plezier of luxe!
Zweefkees dor president! Geboren dictator :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."