Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote zorgen om "Bad Karma"!!

Grote zorgen om "Bad Karma"!!

88 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is denk ik toch zo dat voor dat soort instanties 1 iemand toch weer een van de velen is. Aan de ene kant begrijp ik waarom ze moeilijk doen om langs te gaan. Aan de andere kant heeft iemand soms ook dringend hulp nodig, maar vraagt dat niet. Ik zou denk ik ook niet zomaar om hulp vragen. Goed dat je toch gebeld hebt...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ging er eigenlijk van uit dat de politie gister wel melding bij wijkteam had gedaan en hun het zouden oppakken.
Dacht het word nu wel geregeld.
Maar denk bel gewoon voor de zekerheid.
Maar wijkteams wist nergens van.
Man kwam enorm laks over.
Wuifde alles wat ik naar voren haalde beetje weg.
Ik heb hem beleefd gevraagd om toch even langs hem te gaan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ik vind het vanuit een menselijk perspectief goed wat je gedaan hebt. Ik weet echter niet zo goed of dergelijk contact met iemand die zover in de problemen zit, bijdraagt aan je eigen herstel en dat van je dochter. Ben ook van mening dat jij niet zomaar contact op mag nemen met zijn hulpverleners.
Klik om te vergroten...

Ik chat met bad karma en dan praten we over de allerdaagse dingen .
ik heb hier veel aan omdat ik ook weinig sociale contacten heb.
Door de dingen wie hij me verteld weet ik wat hij wel en wat hij niet op prijs steld.
ik bespreek met zijn contact persoon van wijkteam geen persoonlijke dingen over hem.
Dit mogen hun niet en dit wil ik ook zelf niet.
De reden dat ik gebeld heb is enkel om te vragen of ze bij hem langs kunnen gaan.
Of het verstandig is om contact te hebben met iemamd die zo ver in de problemen zit weet ik niet.
Ik kan zijn problemen niet voor hem oplossen.
Wat ik wel weet is dat ons contact ons beide goed doet.
En nu dat hij geen internet meer heeft is voor mij geen reden om hem te laten vallen .
Mijn herstel zit hij zeer zeker niet in de weg .
in tegendeel hij geeft mij juist fijne afleiding als we chatten .
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Ik chat met bad karma en dan praten we over de allerdaagse dingen .
ik heb hier veel aan omdat ik ook weinig sociale contacten heb.
Door de dingen wie hij me verteld weet ik wat hij wel en wat hij niet op prijs steld.
ik bespreek met zijn contact persoon van wijkteam geen persoonlijke dingen over hem.
Dit mogen hun niet en dit wil ik ook zelf niet.
De reden dat ik gebeld heb is enkel om te vragen of ze bij hem langs kunnen gaan.
Of het verstandig is om contact te hebben met iemamd die zo ver in de problemen zit weet ik niet.
Ik kan zijn problemen niet voor hem oplossen.
Wat ik wel weet is dat ons contact ons beide goed doet.
En nu dat hij geen internet meer heeft is voor mij geen reden om hem te laten vallen .
Mijn herstel zit hij zeer zeker niet in de weg .
in tegendeel hij geeft mij juist fijne afleiding als we chatten .
Klik om te vergroten...
Oké klinkt alsof je er goed mee om gaat. was enkel bezorgt:)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Oké klinkt alsof je er goed mee om gaat. was enkel bezorgt:)
Klik om te vergroten...

Dank je wel dat waardeer ik echt!! ❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als iemand hulp nodig heeft, dan mag een andere persoon, die dit ziet, wel degelijk contact opnemen met hulpverleners. Zonder meer.
Medische gegevens uitwisselen is natuurlijk niet mogelijk.
Opnieuw verbaas ik me over deze waanzinnige reacties van diezelfde hulpverleners, in casu óók de politie!!
Een en ander is het gevolg van de bezuinigingen die zowat alles en iedereen in die hulpverlenende instanties volledig kapot en leeg hebben gemaakt.
En zie, wat er gebeurt! Eigen inwoners in Nederland kunnen verrekkenben creperen, maar als je vluchteling bent, heb je in enkele maanden een huis, geld, werk en alles wordt voor je geregeld.
Want zo gaat het gewoon tegenwoordig.
Ik maak mij hier zó ontzettend kwaad over. En ik niet alleen.
Wat kunnen we nou nog doen voor bk.
Ik weet het even niet meer.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Denk dat we op dit moment niet meer kunnen doen dan wat ik gedaan heb.
Zijn contactpersoon van het wijkteam kan contact opnemen met schuldhulpverlening om te zorgen dat hij weer aangesloten word.
Man van wijkteam liet me heel duidelijk merken dat hij niet echt gediend was van mijn telefoontje.
Dat maakt mij niet uit als hij maar zijn belofte na komt en langs bad karma gaat vanmiddag.
Het feit dat de politie hem zo enorm emotioneel aantrof zegt genoeg lijkt mij.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb laatst bad karma erop gewezen dat hij waarschijnlijk recht op voedselbank heeft.
Dat zijn contactpersoon van het wijkteam dit kan aanvragen voor hem.
En ook waarschijnlijk op de langdurigheidstoeslag.
Dit is nu in werking gezet door zijn contactpersoon.
Als hij straks gebruik kan maken van de voedselbank heeft hij al weer 1 grote zorg minder.
Hij moet nu van zijn weekgeld ook dingen als wcpapier, Shampo, schoonmaakmiddelen kopen.
Wat er dan nog over blijft moet ie rest van week van eten.
Alle beetjes helpen dus hoop dat hij er snel gebruik van mag maken.
Als de schuldhulpverlening ook nu zijn taken netjes uitvoert is dat ook zorg minder.
Dan zit hij alleen nog met de grote zorg van een woning.
Daar zijn ze ook mee bezig voor hem.
Maar het belangrijkste is dat hij gewoon weer internet heeft.
Dat hij weer kan communiceren met jullie en met mij.
Hij heeft veel steun aan jullie dat heeft hij me al meerdere malen verteld.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albedo zei:
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
Klik om te vergroten...

PGB is toch ook voor huishoudelijke hulp??.
Zal hij daar recht op hebben als hij geen lichamelijke aandoening heeft?.
Heb geen idee hoor wat daar de voorwaarden van zijn.
Maar zou best kunnen joh
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een en ander is veranderd. Het hangt van de indicatie(s) af. Verschillende klasses voor met bijbehorend budget. Een diagnose helpt hierbij of doorverwijzing via huisarts. Is ook voor geestelijke hulp. Zorg in natura; krijgt hij iemand aangewezen van instantie waar gemeente contract mee heeft. Wordt alles voor hem geregeld. Met vrije keus kan hij zelf iemand (coach) zoeken tot max 50 euro per uur dacht ik. Is wat meer zelf doen incl. bijhouden budget. Beide kan ook afhankelijk van zijn situatie. Dus huishoudelijke hulp en geestelijke hulp. Beetje overdrijven helpt, maar is hierbij niet nodig denk ik.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het ook vreemd dat hij zo slecht geholpen word. Ik woon in Utrecht en de buurtzorg komt elke week bij mij langs. En ik kan hen heel de dag een appje sturen en dan reageren ze ook. Ik heb nog geen noodsituatie gehad en verwacht die ook niet meer maar ik weet vrij zeker dat ze dan ook meteen zouden komen. Nu snap ik dat hij niet meer kan appen maar ik bedoel maar te zeggen dat er gewoon fking goed voor mij gezorgd word ondanks dat ik een stuk beter functioneer dan Karma. Misschien moet hij nog wat eerlijker tegen de instanties zijn over hoe slecht zijn mentale situatie is.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
was je op dat lied aan het headbangen toen politie aan deur stond
Klik om te vergroten...

Ja, en ik hoorde toch een geram op de deur, ik dacht dat is die "rappert" van een buurman!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Ja, en ik hoorde toch een geram op de deur, ik dacht dat is die "rappert" van een buurman!
Klik om te vergroten...

ik zie het helemaal voor me!!😄
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welcome back, kerel!!
Ik kan mij zeer goed in jouw plaats zien....ook ik heb bijna over de rivier de Styx moeten varen met Charon, maar zover kwam het net niet...
Kop op wij leven allemaal intens met je mee!
Er is veel gebeurd, jazeker, ik sluit me bij alle anderen hier aan.
Idd. Dit is toch wel het thread wat mij het diepste treft. Ja.
Maar het gaat hier om jou, bk.
Houd vol!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Maar het gaat hier om jou, bk.
Klik om te vergroten...

Vergeet Syl niet die dit topic begonnen is. Dankzij haar gaat het i.i.g. niet slechter met me. Ze verdient alle support die ze maar krijgen kan!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Syl

Heb ik toch weer een sloot thee op en ter mijn verdediging: Het was geen aardbeienthee maar bosvruchten, telt dat ook?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bad Karma zei:
@Syl

Heb ik toch weer een sloot thee op en ter mijn verdediging: Het was geen aardbeienthee maar bosvruchten, telt dat ook?
Klik om te vergroten...

dokter zei dat we geen sloten aardbeien thee meer mochten drinken toch.... Dus bosvruchten moet kunnen 😂😂😂😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste kerel
Geloof me, zij is uitvoerig in het zonnetje gezet door ons en dit uiteraard volkomen terecht!!
Ik was zelfs van plan om een rood boekje te gaan invoeren, met namen van enkele zeeer goede mensen die ik tegengekomen ben!
Alleen zal dit boekje slechts enkele pagina's hebben.
Het zwarte boekje loopt al wat langer, en is ietwat dikker.
Hierover moet ik nog even nadenken.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Ik was zelfs van plan om een rood boekje te gaan invoeren,
Klik om te vergroten...

Doe alsjeblieft een ander kleur boekje, "het rode boekje" doet mij teveel denken aan Mao Zedong.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."