Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote zorgen om "Bad Karma"!!

Grote zorgen om "Bad Karma"!!

88 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn een bericht van je te lezen. Welkom terug!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste: Ik zou Syl nog een keer willen bedanken voor haar medeleven, het is goed om te weten dat er nog iemand om je geeft en genoeg om tot een actie over te gaan om je werkelijk te helpen. Bedankt Syl. (Ze had de burgemeester zelfs aangeschreven)

Ten tweede: Ik denk dat Syl ook een beetje gestrest was, en ze een verkeerde indruk kreeg van degene van het sociale wijkteam die mij bijstaat. De goede man staat mij echt goed bij en moet onderhand gek worden van mijn belletjes en vragen. Ook hij heeft te maken als sociaal werker met een traag draaiend en naar mijn mening. een niet altijd meewerkend ambtenarenapparaat. Hij doet echt wel zijn best en moet lachen om de kwade mails die ik hem soms stuur. Hij doet zijn best maar kan ook niet toveren.

Ik werd 's ochtends wakker en het eerste wat ik deed en wat ik altijd doe is mijn pc aanzetten en kijken wat er gebeurd of gebeurd is. Ik had geen verbinding met internet meer. Ik dacht het kwam doordat er een storing was, als ik van internet was afgesloten had Ziggo mij wel een melding gegeven, dacht ik. Enige tijd later kreeg ik wel door dat het om een afsluiting ging. Ik belde met Ziggo, kan altijd als je klant bent, (1200 bellen) en het bleek inderdaad het geval.

Ogenblikkelijk kwamen de muren op me af. Geen tv, telefoon, email en internet. Geen communicatie dus. Voor iemand die graag stukjes schrijft op internet een ware nachtmerrie die werkelijkheid wordt. Vloekend en tierend ben ik de dag door gekomen, heb niet geblowd al had ik dat zeker gedaan mocht ik daarvoor het geld hebben gehad.

Ik had nog een paar euro op mijn mobiele telefoon, het abonnement was al lang afgesloten, ik deed het met een prepaid kaartje. Heb bijna alles er doorheen gebeld. Ik begreep dat de schulddienstverlening niet echt zat te wachten op mijn gezeik over een internetverbinding, ik begrijp nu ook wel waarom. Zij zijn nog steeds mijn schulden aan het inventariseren en tot budgetbeheer is het nog steeds niet gekomen omdat ik maar rekeningen en met name schulden naar ze blijf opsturen. Het is niet zo dat schulddienst een zak met geld klaar heeft staan om iedereen maar uit de schulden te helpen, dat zou overigens mooi zijn.

Ze moeten alles zien te betalen van mijn uitkering en gaan regelingen aan met de schuldeisers. Omdat ik nogal wat schulden heb zat ik al meteen aan mijn plafond en worden ze een beetje gek van mijn gezeur. "Mijn fiets heeft geen verlichting en remmen, kan ik dat laten maken?" "Is er nog geld voor een hobby"? "Kan ik een telefoon abbo afsluiten"? "Betalen jullie Ziggo nog"? enz enz. Ik wist en weet nog steeds niet goed hoe schulddienstverlening precies werkt, maar ze hebben in geen geval een zak met geld klaar staan om je uit de schulden te helpen, tenminste, niet voor mij. Toen ik dus bleef doorzeuren over mijn Ziggo abbo werden ze denk ik een beetje kriegel en vertelden me dat ik maar een andere provider zoeken moest. (??)

Ik was dus afgesloten van alles en rookte een pakje shag leeg en had dus geen communicatie meer. 's avonds werd het me teveel en ik zette mijn desktop speakertjes op 10 en begon maar een beetje te rocken omdat de buren ook weer herrie aan het maken waren. Ik hoorde die deurbel echt niet! In het midden van "Enter Sandman" werd echter de deur er bijna uit geramd. Ik werd ogenblikkelijk kwaad, ik dacht: dat zijn de buren. Ik stormde naar de deur en trok hem met een kwade kop open, ik werd nog kwader! Er stonden vier agenten voor de deur en na ik ogenblikkelijk aannam in mijn gekke hoofd, voor geluidsoverlast.
"Rustig Rustig, zeiden de agenten, rustig aan! We hebben een telefoontje gehad van een mevrouw die zich erg bezorgd om je maakt. Meteen had ik door dat de agenten niet kwamen voor geluidsoverlast maar dat Syl de politie in mijn stad had gebeld omdat ze bezorgd om me was.

Ik brak meteen in stukken en liet de agenten binnen. Die kregen snel door dat het met mij helemaal niet goed ging en begonnen te bellen met GGZ. Zoals een huisarts je door kan verwijzen naar GGZ voor hulp kan de politie dat ook, sterker, het is hun taak. Twee agenten waren al vertrokken en aan de ene die bleef deed ik mijn verhaal en de andere belde dus voor een spoedafspraak bij GGZ.

Ik kwam uiteraard bij de verkeerde ingang, (de ingang van gesloten afdelingen) maar een vriendelijke dame loodste mij door de gangen van de gesloten afdelingen (geen pretje) en ik kreeg mijn eerste intake bij GGZ. Morgen heb ik daar een gesprek met de arts, psycholoog of psychiater of wat dan ook.

Ben vandaag bij de huisarts geweest om een bloedtest te vragen voor die vreselijke vermoeidheid, dat gaat niet door. Een bloedtest valt onder het eigen risico van de verzekering en kan ik dus niet betalen. het wijkteam is hier nu mee bezig. Ik mocht van de arts niet meer samen met Syl 's avonds liters aardbeienthee weg lurken omdat ik zoveel naar het toilet moet ;s nachts en daar waarschijnlijk een deel van die vermoeidheid vandaan kwam....

Ik heb zelf een regeling getroffen met Ziggo. Ik ben er niet zeker van of dit ook mocht van schuldhulp omdat er duidelijk in het contract staat dat ik geen nieuwe financiële verplichtingen mag aangaan, maar naar mijn mening ben ik geen nieuwe financiële verplichting aan gegaan. Slecht een herschikking van de kosten, technisch gezien. Ik heb tot de 23e van deze maand de tijd om te betalen, daarna wordt ik weer afgesloten. Bij Ziggo konden ze niet begrijpen dat de schulddienst geen contact met ze opnam omdat een telefoontje van schuldhulp genoeg is om het contract niet te verbreken en tot een kostenregeling te komen, maar ik denk dat de centjes van mijn uitkering verdeeld zijn en er geen cent meer over is. Heb lang niet alles verteld maar ben het nu een beetje zat.

Voor iedereen hier nogmaals, heel erg bedankt voor jullie medeleven. Ik had never nooit gedacht dat ik zoveel steun zou mogen ontvangen. Nooit! Het verbaast me nog steeds tot op dit moment en het ontroert me nog meer. Dit doet meer voor me dan èèn of andere "peut" mij ooit geven kan!

Bedankt allemaal!



Enige context bij dit geweldige optreden.

"De muur" in Berlijn was gevallen en het communisme was in Rusland op zijn retour. De barsten in het "ijzeren gordijn" waren voelbaar. Het streng communistische regime stond toe dat bands uit het vrije westen voor het eerst een concert gaven in Moskou. Rockmuziek was streng verboden in de Sovjet Unie. Meer dan 1,5 miljoen toeschouwers! Okè, 500.000 toeschouwers.

Voor meer over deze geweldige gebeurtenis: Scorpions - Wind of change.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
was je op dat lied aan het headbangen toen politie aan deur stond ?😄:rock:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed verhaal Bad Karma!

En nog steeds op weg naar verder herstel!

Pak je rust om dit dal te verwerken.
Heel heftig allemaal.

Prachtig dat je nog ff als afsluiter die YT video d'r in knalt :)

Hier, ff afleiding en ontspanning:

O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
was je op dat lied aan het headbangen toen politie aan deur stond
Klik om te vergroten...

Ja, en ik hoorde toch een geram op de deur, ik dacht dat is die "rappert" van een buurman!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bad Karma zei:
Ja, en ik hoorde toch een geram op de deur, ik dacht dat is die "rappert" van een buurman!
Klik om te vergroten...

ik zie het helemaal voor me!!😄
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Welcome back, kerel!!
Ik kan mij zeer goed in jouw plaats zien....ook ik heb bijna over de rivier de Styx moeten varen met Charon, maar zover kwam het net niet...
Kop op wij leven allemaal intens met je mee!
Er is veel gebeurd, jazeker, ik sluit me bij alle anderen hier aan.
Idd. Dit is toch wel het thread wat mij het diepste treft. Ja.
Maar het gaat hier om jou, bk.
Houd vol!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Maar het gaat hier om jou, bk.
Klik om te vergroten...

Vergeet Syl niet die dit topic begonnen is. Dankzij haar gaat het i.i.g. niet slechter met me. Ze verdient alle support die ze maar krijgen kan!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Syl

Heb ik toch weer een sloot thee op en ter mijn verdediging: Het was geen aardbeienthee maar bosvruchten, telt dat ook?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad Karma zei:
@Syl

Heb ik toch weer een sloot thee op en ter mijn verdediging: Het was geen aardbeienthee maar bosvruchten, telt dat ook?
Klik om te vergroten...

dokter zei dat we geen sloten aardbeien thee meer mochten drinken toch.... Dus bosvruchten moet kunnen 😂😂😂😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste kerel
Geloof me, zij is uitvoerig in het zonnetje gezet door ons en dit uiteraard volkomen terecht!!
Ik was zelfs van plan om een rood boekje te gaan invoeren, met namen van enkele zeeer goede mensen die ik tegengekomen ben!
Alleen zal dit boekje slechts enkele pagina's hebben.
Het zwarte boekje loopt al wat langer, en is ietwat dikker.
Hierover moet ik nog even nadenken.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Ik was zelfs van plan om een rood boekje te gaan invoeren,
Klik om te vergroten...

Doe alsjeblieft een ander kleur boekje, "het rode boekje" doet mij teveel denken aan Mao Zedong.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thee? Al drink je een eiken vaatje leeg....
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Vergeet Syl niet die dit topic begonnen is. Dankzij haar gaat het i.i.g. niet slechter met me. Ze verdient alle support die ze maar krijgen kan!
Klik om te vergroten...

Absoluut niet nodig!!!.
Ben iedereen hier juist dankbaar voor het medeleven voor jou.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
Thee? Al drink je een eiken vaatje leeg....
Klik om te vergroten...

Mocht van mijn arts niet meer 's avonds! Ben een ouwe lul met probleempjes die daar bij horen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
ook ik heb bijna over de rivier de Styx moeten varen met Charon
Klik om te vergroten...

Oef! Dat is niet misselijk. laat dat tochtje maar zitten. Dat gaat alleen in films goed... (What dreams may come)
Dan heb jij je portie ook wel gehad......
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bad Karma zei:
Mocht van mijn arts niet meer 's avonds! Ben een ouwe lul met probleempjes die daar bij horen.
Klik om te vergroten...

Dan koop ik voor jouw een kinder theeserviesje!! 😄theeservies-kind-porcelein.jpg
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog even dit, toch weer over het socialisme, kan het schijnbaar niet laten, het eerste rockconcert in het communistische Rusland was niet in 1991.
In 1989 tijdens het vallen van de muur in Berlijn trad Bon Jovi in Moskou op tijdens het vredesfestival in het Lenin stadium. Was geweldig!

F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bad Karma zei:
Enorm bedankt voor jullie medeleven!!!

Ik wil graag reageren maar ben te geraakt door jullie medeleven, moet even traantje weg pinken hoor. Ik had dit niet verwacht. Ik heb ook eten opstaan, ik kom straks met een reactie. ik heb nog niet alle reacties gelezen maar wat een 'topforum' is dit!

Bedankt allemaal en met name Syl! Topper!
Klik om te vergroten...
Bad Karma zei:
Ten eerste: Ik zou Syl nog een keer willen bedanken voor haar medeleven, het is goed om te weten dat er nog iemand om je geeft en genoeg om tot een actie over te gaan om je werkelijk te helpen. Bedankt Syl. (Ze had de burgemeester zelfs aangeschreven)

Ten tweede: Ik denk dat Syl ook een beetje gestrest was, en ze een verkeerde indruk kreeg van degene van het sociale wijkteam die mij bijstaat. De goede man staat mij echt goed bij en moet onderhand gek worden van mijn belletjes en vragen. Ook hij heeft te maken als sociaal werker met een traag draaiend en naar mijn mening. een niet altijd meewerkend ambtenarenapparaat. Hij doet echt wel zijn best en moet lachen om de kwade mails die ik hem soms stuur. Hij doet zijn best maar kan ook niet toveren.

Ik werd 's ochtends wakker en het eerste wat ik deed en wat ik altijd doe is mijn pc aanzetten en kijken wat er gebeurd of gebeurd is. Ik had geen verbinding met internet meer. Ik dacht het kwam doordat er een storing was, als ik van internet was afgesloten had Ziggo mij wel een melding gegeven, dacht ik. Enige tijd later kreeg ik wel door dat het om een afsluiting ging. Ik belde met Ziggo, kan altijd als je klant bent, (1200 bellen) en het bleek inderdaad het geval.

Ogenblikkelijk kwamen de muren op me af. Geen tv, telefoon, email en internet. Geen communicatie dus. Voor iemand die graag stukjes schrijft op internet een ware nachtmerrie die werkelijkheid wordt. Vloekend en tierend ben ik de dag door gekomen, heb niet geblowd al had ik dat zeker gedaan mocht ik daarvoor het geld hebben gehad.

Ik had nog een paar euro op mijn mobiele telefoon, het abonnement was al lang afgesloten, ik deed het met een prepaid kaartje. Heb bijna alles er doorheen gebeld. Ik begreep dat de schulddienstverlening niet echt zat te wachten op mijn gezeik over een internetverbinding, ik begrijp nu ook wel waarom. Zij zijn nog steeds mijn schulden aan het inventariseren en tot budgetbeheer is het nog steeds niet gekomen omdat ik maar rekeningen en met name schulden naar ze blijf opsturen. Het is niet zo dat schulddienst een zak met geld klaar heeft staan om iedereen maar uit de schulden te helpen, dat zou overigens mooi zijn.

Ze moeten alles zien te betalen van mijn uitkering en gaan regelingen aan met de schuldeisers. Omdat ik nogal wat schulden heb zat ik al meteen aan mijn plafond en worden ze een beetje gek van mijn gezeur. "Mijn fiets heeft geen verlichting en remmen, kan ik dat laten maken?" "Is er nog geld voor een hobby"? "Kan ik een telefoon abbo afsluiten"? "Betalen jullie Ziggo nog"? enz enz. Ik wist en weet nog steeds niet goed hoe schulddienstverlening precies werkt, maar ze hebben in geen geval een zak met geld klaar staan om je uit de schulden te helpen, tenminste, niet voor mij. Toen ik dus bleef doorzeuren over mijn Ziggo abbo werden ze denk ik een beetje kriegel en vertelden me dat ik maar een andere provider zoeken moest. (??)

Ik was dus afgesloten van alles en rookte een pakje shag leeg en had dus geen communicatie meer. 's avonds werd het me teveel en ik zette mijn desktop speakertjes op 10 en begon maar een beetje te rocken omdat de buren ook weer herrie aan het maken waren. Ik hoorde die deurbel echt niet! In het midden van "Enter Sandman" werd echter de deur er bijna uit geramd. Ik werd ogenblikkelijk kwaad, ik dacht: dat zijn de buren. Ik stormde naar de deur en trok hem met een kwade kop open, ik werd nog kwader! Er stonden vier agenten voor de deur en na ik ogenblikkelijk aannam in mijn gekke hoofd, voor geluidsoverlast.
"Rustig Rustig, zeiden de agenten, rustig aan! We hebben een telefoontje gehad van een mevrouw die zich erg bezorgd om je maakt. Meteen had ik door dat de agenten niet kwamen voor geluidsoverlast maar dat Syl de politie in mijn stad had gebeld omdat ze bezorgd om me was.

Ik brak meteen in stukken en liet de agenten binnen. Die kregen snel door dat het met mij helemaal niet goed ging en begonnen te bellen met GGZ. Zoals een huisarts je door kan verwijzen naar GGZ voor hulp kan de politie dat ook, sterker, het is hun taak. Twee agenten waren al vertrokken en aan de ene die bleef deed ik mijn verhaal en de andere belde dus voor een spoedafspraak bij GGZ.

Ik kwam uiteraard bij de verkeerde ingang, (de ingang van gesloten afdelingen) maar een vriendelijke dame loodste mij door de gangen van de gesloten afdelingen (geen pretje) en ik kreeg mijn eerste intake bij GGZ. Morgen heb ik daar een gesprek met de arts, psycholoog of psychiater of wat dan ook.

Ben vandaag bij de huisarts geweest om een bloedtest te vragen voor die vreselijke vermoeidheid, dat gaat niet door. Een bloedtest valt onder het eigen risico van de verzekering en kan ik dus niet betalen. het wijkteam is hier nu mee bezig. Ik mocht van de arts niet meer samen met Syl 's avonds liters aardbeienthee weg lurken omdat ik zoveel naar het toilet moet ;s nachts en daar waarschijnlijk een deel van die vermoeidheid vandaan kwam....

Ik heb zelf een regeling getroffen met Ziggo. Ik ben er niet zeker van of dit ook mocht van schuldhulp omdat er duidelijk in het contract staat dat ik geen nieuwe financiële verplichtingen mag aangaan, maar naar mijn mening ben ik geen nieuwe financiële verplichting aan gegaan. Slecht een herschikking van de kosten, technisch gezien. Ik heb tot de 23e van deze maand de tijd om te betalen, daarna wordt ik weer afgesloten. Bij Ziggo konden ze niet begrijpen dat de schulddienst geen contact met ze opnam omdat een telefoontje van schuldhulp genoeg is om het contract niet te verbreken en tot een kostenregeling te komen, maar ik denk dat de centjes van mijn uitkering verdeeld zijn en er geen cent meer over is. Heb lang niet alles verteld maar ben het nu een beetje zat.

Voor iedereen hier nogmaals, heel erg bedankt voor jullie medeleven. Ik had never nooit gedacht dat ik zoveel steun zou mogen ontvangen. Nooit! Het verbaast me nog steeds tot op dit moment en het ontroert me nog meer. Dit doet meer voor me dan èèn of andere "peut" mij ooit geven kan!

Bedankt allemaal!



Enige context bij dit geweldige optreden.

"De muur" in Berlijn was gevallen en het communisme was in Rusland op zijn retour. De barsten in het "ijzeren gordijn" waren voelbaar. Het streng communistische regime stond toe dat bands uit het vrije westen voor het eerst een concert gaven in Moskou. Rockmuziek was streng verboden in de Sovjet Unie. Meer dan 1,5 miljoen toeschouwers! Okè, 500.000 toeschouwers.

Voor meer over deze geweldige gebeurtenis: Scorpions - Wind of change.
Klik om te vergroten...
Ik ben echt enorm blij en opgelucht dat het (naar omstandigheden) goed met je goed gaat! Hopelijk word je nu wat serieuzer genomen door de hulpinstanties.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan gewoon niet in slaap komen en wou speciaal @Syl nogmaals bedanken voor haar goede zorg en de leuke gesprekken die we met elkaar hebben. Ik ben nogal een "muziek kneus" en daarom bedankte ik op de chat @Syl met deze clip, ik doe het nogmaals dunnetjes over. Met haar leuke reacties is het allemaal toch een stuk makkelijker om door deze maand heen te komen. Laat ik er niet een te groot drama van maken en proberen de boel een beetje luchtig te houden. Ik heb zonder het te weten @Syl behoorlijk nerveus gemaakt en al kon ik er weinig aan doen, Sorry Syl.

Daarom @Syl , toppertje, helemaal voor jou:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."