Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote zorgen om "Bad Karma"!!

Grote zorgen om "Bad Karma"!!

88 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
Klik om te vergroten...

PGB is toch ook voor huishoudelijke hulp??.
Zal hij daar recht op hebben als hij geen lichamelijke aandoening heeft?.
Heb geen idee hoor wat daar de voorwaarden van zijn.
Maar zou best kunnen joh
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een en ander is veranderd. Het hangt van de indicatie(s) af. Verschillende klasses voor met bijbehorend budget. Een diagnose helpt hierbij of doorverwijzing via huisarts. Is ook voor geestelijke hulp. Zorg in natura; krijgt hij iemand aangewezen van instantie waar gemeente contract mee heeft. Wordt alles voor hem geregeld. Met vrije keus kan hij zelf iemand (coach) zoeken tot max 50 euro per uur dacht ik. Is wat meer zelf doen incl. bijhouden budget. Beide kan ook afhankelijk van zijn situatie. Dus huishoudelijke hulp en geestelijke hulp. Beetje overdrijven helpt, maar is hierbij niet nodig denk ik.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het ook vreemd dat hij zo slecht geholpen word. Ik woon in Utrecht en de buurtzorg komt elke week bij mij langs. En ik kan hen heel de dag een appje sturen en dan reageren ze ook. Ik heb nog geen noodsituatie gehad en verwacht die ook niet meer maar ik weet vrij zeker dat ze dan ook meteen zouden komen. Nu snap ik dat hij niet meer kan appen maar ik bedoel maar te zeggen dat er gewoon fking goed voor mij gezorgd word ondanks dat ik een stuk beter functioneer dan Karma. Misschien moet hij nog wat eerlijker tegen de instanties zijn over hoe slecht zijn mentale situatie is.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoop dat hij snel weer op internet kan, voor het contact, maar ook voor de extra hulp die we hem kunnen bieden.
Ik hoop dat ie toch buren in z'n flat heeft waar die op de wifi kan inloggen of op een andere plek met gratis wifi.

We weten nu eigenlijk niks, hoe het met hem is, wat er in gang is gezet etc. Denk je dat het wijkteam nog iets aan je terugkoppelt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bk heeft zonder enigetwijfel recht op de voedselbank, en gelukkig nog veel meer.
Denk hierbij aan verschillende toeslagen.
Ooit heb ik iemand die in een soortgelijke toestand zat, enigzins kunnen helpen door domweg een brief aan de burgemeester te schrijven.
Reeds de dag daarna kreeg deze 340 euro in handen, en werd een inschrijving bij de voedselbank een feit.
Dus, bk kan wel degelijk geholpen worden!
Of er nog naar Syl, of anderen teruggekoppeld kan worden, dat betwijfel ik. Dat komt door de privacy wetgeving van tegenwoordig....
Hooguit familie kan info krijgen. Dat is niet aan de orde denk ik zo.
I.i.g. hoop ik weer snel van hem te horen!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat ze internet gewoon niet zien als noodzakelijk. Het word volgens veel zo'n instanties aanzien als luxe en niet broodnodig. Voedsel, basisbenodigdheden en een dak boven zijn hoofd daar helpen ze wrs wel meteen mee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat vraag ik me af.
Het is een grote, nee, gigantische schande hoe er met mensen zoals in dit geval Bad Karma wordt omgegaan.
Nee, wat er wordt nagelaten!!
Zie ook eens de ouderen.
De harde werkers, die dit land na de oorlog opgebouwd hebben.
En maar roepen, dat het zo goed gaat met de economie!
Hoe durven ze.
Politici.
Het grootste schorem!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jongens ik heb heel goed nieuws!!!!!!
Ik heb zojuist een bericht ontvangen van bad karma!!!.
Hij heeft zelf ff internet wete te fixe.
Hij vertelde dat hij zondag zo kwaad was dat hij nu ook geen internet meer had.
Hij ging uit frustratie harde muziek draaien.
Ineens werd er op de deur gebonk en stonden er 4 politie agenten.
Bad karma was boos en dacht dat ze kwamen ivm geluidsoverlast.
De agenten zeiden rustig maar meneer syl heeft gebeld dat ze zich zorgen maakt.
Toen hij dat hoorde brak hij.
De agenten zagen gelijk dat het helemaal niet goed met hem ging.
Ze hebbrn hem diezelfde avond naar de ggz gestuurd.
Daar heeft hij gesprek gehad en intake.
Woensdag moet hij weer terug naar de ggz.
Ook heeft ie morge afspraak bij huisarts.
Ook heeft hij contact gehad met de man van het wijkteam die was langs geweest omdat ik gebeld had.
Er zijn dus nu div dingen in werking gezet en hij krijgt dus nu hulp van de ggz zonder wachtlijst.
Ik vroeg hem of hij niet boos op me was dat ik mensen had ingeschakeld.
Hij is niet boos en waardeer mijn inzet en bezorgdheid.
Hij zei dat hij het erg fijn vind dat er toch nog iemand om hem ontfermt.
Ik heb hem ook verteld dat ik dit op het forum heb gezet en iedereen meeleefd en ik hem knuffel moest geven.
Hij gaat nu proberen te slapen omdat hij hoofdpijn heeft.
Ik ben super opgelucht jongens ik heb zelf gehuild toen ik zijn bericht ontving.
Deze man heeft een plekje in mijn hart ondank ik hem nog niet lang ken.
En dat heb ik echt niet snel.
Slaap lekker jongens, ik kan vanavond eindelijk rustig slapen. 😊😊😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."