Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote zorgen om "Bad Karma"!!

Grote zorgen om "Bad Karma"!!

88 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ten eerste: Ik zou Syl nog een keer willen bedanken voor haar medeleven, het is goed om te weten dat er nog iemand om je geeft en genoeg om tot een actie over te gaan om je werkelijk te helpen. Bedankt Syl. (Ze had de burgemeester zelfs aangeschreven)

Ten tweede: Ik denk dat Syl ook een beetje gestrest was, en ze een verkeerde indruk kreeg van degene van het sociale wijkteam die mij bijstaat. De goede man staat mij echt goed bij en moet onderhand gek worden van mijn belletjes en vragen. Ook hij heeft te maken als sociaal werker met een traag draaiend en naar mijn mening. een niet altijd meewerkend ambtenarenapparaat. Hij doet echt wel zijn best en moet lachen om de kwade mails die ik hem soms stuur. Hij doet zijn best maar kan ook niet toveren.

Ik werd 's ochtends wakker en het eerste wat ik deed en wat ik altijd doe is mijn pc aanzetten en kijken wat er gebeurd of gebeurd is. Ik had geen verbinding met internet meer. Ik dacht het kwam doordat er een storing was, als ik van internet was afgesloten had Ziggo mij wel een melding gegeven, dacht ik. Enige tijd later kreeg ik wel door dat het om een afsluiting ging. Ik belde met Ziggo, kan altijd als je klant bent, (1200 bellen) en het bleek inderdaad het geval.

Ogenblikkelijk kwamen de muren op me af. Geen tv, telefoon, email en internet. Geen communicatie dus. Voor iemand die graag stukjes schrijft op internet een ware nachtmerrie die werkelijkheid wordt. Vloekend en tierend ben ik de dag door gekomen, heb niet geblowd al had ik dat zeker gedaan mocht ik daarvoor het geld hebben gehad.

Ik had nog een paar euro op mijn mobiele telefoon, het abonnement was al lang afgesloten, ik deed het met een prepaid kaartje. Heb bijna alles er doorheen gebeld. Ik begreep dat de schulddienstverlening niet echt zat te wachten op mijn gezeik over een internetverbinding, ik begrijp nu ook wel waarom. Zij zijn nog steeds mijn schulden aan het inventariseren en tot budgetbeheer is het nog steeds niet gekomen omdat ik maar rekeningen en met name schulden naar ze blijf opsturen. Het is niet zo dat schulddienst een zak met geld klaar heeft staan om iedereen maar uit de schulden te helpen, dat zou overigens mooi zijn.

Ze moeten alles zien te betalen van mijn uitkering en gaan regelingen aan met de schuldeisers. Omdat ik nogal wat schulden heb zat ik al meteen aan mijn plafond en worden ze een beetje gek van mijn gezeur. "Mijn fiets heeft geen verlichting en remmen, kan ik dat laten maken?" "Is er nog geld voor een hobby"? "Kan ik een telefoon abbo afsluiten"? "Betalen jullie Ziggo nog"? enz enz. Ik wist en weet nog steeds niet goed hoe schulddienstverlening precies werkt, maar ze hebben in geen geval een zak met geld klaar staan om je uit de schulden te helpen, tenminste, niet voor mij. Toen ik dus bleef doorzeuren over mijn Ziggo abbo werden ze denk ik een beetje kriegel en vertelden me dat ik maar een andere provider zoeken moest. (??)

Ik was dus afgesloten van alles en rookte een pakje shag leeg en had dus geen communicatie meer. 's avonds werd het me teveel en ik zette mijn desktop speakertjes op 10 en begon maar een beetje te rocken omdat de buren ook weer herrie aan het maken waren. Ik hoorde die deurbel echt niet! In het midden van "Enter Sandman" werd echter de deur er bijna uit geramd. Ik werd ogenblikkelijk kwaad, ik dacht: dat zijn de buren. Ik stormde naar de deur en trok hem met een kwade kop open, ik werd nog kwader! Er stonden vier agenten voor de deur en na ik ogenblikkelijk aannam in mijn gekke hoofd, voor geluidsoverlast.
"Rustig Rustig, zeiden de agenten, rustig aan! We hebben een telefoontje gehad van een mevrouw die zich erg bezorgd om je maakt. Meteen had ik door dat de agenten niet kwamen voor geluidsoverlast maar dat Syl de politie in mijn stad had gebeld omdat ze bezorgd om me was.

Ik brak meteen in stukken en liet de agenten binnen. Die kregen snel door dat het met mij helemaal niet goed ging en begonnen te bellen met GGZ. Zoals een huisarts je door kan verwijzen naar GGZ voor hulp kan de politie dat ook, sterker, het is hun taak. Twee agenten waren al vertrokken en aan de ene die bleef deed ik mijn verhaal en de andere belde dus voor een spoedafspraak bij GGZ.

Ik kwam uiteraard bij de verkeerde ingang, (de ingang van gesloten afdelingen) maar een vriendelijke dame loodste mij door de gangen van de gesloten afdelingen (geen pretje) en ik kreeg mijn eerste intake bij GGZ. Morgen heb ik daar een gesprek met de arts, psycholoog of psychiater of wat dan ook.

Ben vandaag bij de huisarts geweest om een bloedtest te vragen voor die vreselijke vermoeidheid, dat gaat niet door. Een bloedtest valt onder het eigen risico van de verzekering en kan ik dus niet betalen. het wijkteam is hier nu mee bezig. Ik mocht van de arts niet meer samen met Syl 's avonds liters aardbeienthee weg lurken omdat ik zoveel naar het toilet moet ;s nachts en daar waarschijnlijk een deel van die vermoeidheid vandaan kwam....

Ik heb zelf een regeling getroffen met Ziggo. Ik ben er niet zeker van of dit ook mocht van schuldhulp omdat er duidelijk in het contract staat dat ik geen nieuwe financiΓ«le verplichtingen mag aangaan, maar naar mijn mening ben ik geen nieuwe financiΓ«le verplichting aan gegaan. Slecht een herschikking van de kosten, technisch gezien. Ik heb tot de 23e van deze maand de tijd om te betalen, daarna wordt ik weer afgesloten. Bij Ziggo konden ze niet begrijpen dat de schulddienst geen contact met ze opnam omdat een telefoontje van schuldhulp genoeg is om het contract niet te verbreken en tot een kostenregeling te komen, maar ik denk dat de centjes van mijn uitkering verdeeld zijn en er geen cent meer over is. Heb lang niet alles verteld maar ben het nu een beetje zat.

Voor iedereen hier nogmaals, heel erg bedankt voor jullie medeleven. Ik had never nooit gedacht dat ik zoveel steun zou mogen ontvangen. Nooit! Het verbaast me nog steeds tot op dit moment en het ontroert me nog meer. Dit doet meer voor me dan èèn of andere "peut" mij ooit geven kan!

Bedankt allemaal!



Enige context bij dit geweldige optreden.

"De muur" in Berlijn was gevallen en het communisme was in Rusland op zijn retour. De barsten in het "ijzeren gordijn" waren voelbaar. Het streng communistische regime stond toe dat bands uit het vrije westen voor het eerst een concert gaven in Moskou. Rockmuziek was streng verboden in de Sovjet Unie. Meer dan 1,5 miljoen toeschouwers! Okè, 500.000 toeschouwers.

Voor meer over deze geweldige gebeurtenis: Scorpions - Wind of change.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
was je op dat lied aan het headbangen toen politie aan deur stond ?πŸ˜„:rock:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed verhaal Bad Karma!

En nog steeds op weg naar verder herstel!

Pak je rust om dit dal te verwerken.
Heel heftig allemaal.

Prachtig dat je nog ff als afsluiter die YT video d'r in knalt :)

Hier, ff afleiding en ontspanning:

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee he... Dat klinkt allemaal te toevallig ja

Nou er zit niets anders op dan de politie afwachten...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
De politie belde net of adres wel klopte.ik zei dat het adres wat hun opnoemde niet klopte met het adres wat hij mij gegeven heeft.
Ze gaan nu zo naar zijn huis om te kijken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je al wat gehoord?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed nieuws!!.
Politie is bij bad karma binnen geweest en hij was enorm emotioneel.
Ze zijn nu nog bij hem en met hem in gesprek om te kijken hoe ze hem nu kunnen helpen.
Ik zit hier met mijn dochter gewoon te huilen van opluchting.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gelukkig maar!!

Dus er was helemaal geen connectie met dat gevonden lichaam?

En ja dat is goed voor te stellen, jullie zijn ook erg betrokken bij Bad Karma...
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh jeetje lieve Syl wat een stress en zorgen moet jij gehad hebben, en je dochter ook. Maar wat heb je het goed aangepakt op deze manier en wat een opluchting dat het niet zijn lichaam is dat is gevonden, pfoeh. Ik hoop dat er iets gedaan kan worden om hem te helpen, in elk geval weer aan internet / telefoon, want afzondering en meer eenzaamheid is nu wel het laatste wat hij kan gebruiken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeetje wat was dat schrikken voor jullie zeg! Ik ben echt opgelucht dat het lichaam niet van hem is. Maar wat een ontzettend rottige situatie. Je hebt echt goed gehandeld! En hopelijk kan hij nu de politie bij hem is geweest wel de juiste hulp krijgen ook bij dit alles. Sterkte voor jullie allemaal! Maar wel fijn om te lezen dat jullie zoveel aan elkaar hebben. Dat is wel echt het mooie aan dit forum, merk ik zelf ook.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow

Wtf joh

Goed gehandeld Syl!

En hopelijk krijgt Bad Karma door deze interventie wel de juiste hulp!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pffff wat een dag jongens..
Schrik zit er nog steeds goed in bij me.
Zeg eerlijk ik had wel wat stress toen politie naar bad karma zijn huis ging.
Wat als bad karma dit helemaal niet op prijs weet te stellen.
Wat als hij straks boos word dat ik dit gedaan heb.
Maar oooh wat ben ik blij dat ik op mijn gevoel ben afgegaan zeg.
Het feit dat hij zo enorm emotioneel was toen de politie bij hem was zegt meer dan genoeg.
Wat had er kunnen gebeuren als hij tot morge in die toestand had gezeten in zijn eentje, wil er niet aan denken.
Hoop echt dat ze hem voor nu kunnen helpen en hem zo niet alleen achter laten.
Ik heb bad karma laatst beloofd dat ik er voor hem ben en hem niet laat vallen.
Denk dat ik goed gehandeld heb.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vindt dat je het heel goed gedaan hebt @Syl
Maar als in het goed begrijp zit Bad Karma nu/op dit moment, helemaal alleen, zonder internet, telefoon, tv
afgesloten van de buitenwereld? Damm wat nu dan?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeelanddude zei:
Vindt dat je het heel goed gedaan hebt @Syl
Maar als in het goed begrijp zit Bad Karma nu/op dit moment, helemaal alleen, zonder internet, telefoon, tv
afgesloten van de buitenwereld? Damm wat nu dan?
Klik om te vergroten...

Ja hij zit in de schuldhulpverlening maar die regelen niks goed.
Overal moet hij zelf steeds achteraan en ze reageren nergens op.
Hij was laatst al afgesloten van zijn tv en telefoon en sinds ik vermoed vanacht van internet.
En dan niemand om je heen hebben en op geen enkele wijze contact maken met de buitenwereld.
Dat terwijl je al depressief bent.
De politie is met hem in gesprek gegaan en wezen kijken naar hulp..
Ik heb dit te horen gekregen van de politie.
Heb bad karma dus niet gesproken.
Wat er nu precies voor hem geregeld word weet ik dus niet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeelanddude zei:
Vindt dat je het heel goed gedaan hebt @Syl
Maar als in het goed begrijp zit Bad Karma nu/op dit moment, helemaal alleen, zonder internet, telefoon, tv
afgesloten van de buitenwereld? Damm wat nu dan?
Klik om te vergroten...
Dat dat mag he in Nederland... Kunnen ze toch niet maken? Geen telefoon of internet? Je moet toch een arts kunnen bellen, vrienden, je bewindvoerder of bank oid.
TV allΓ‘, dat is nog geen drama maar iemand isoleren door alle communicatie weg te nemen kan imo echt niet. Kut voor m man!
Wel goed gehandeld @Syl !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tsjeeesses Nom Du Chen!!
Wat een schok ging er door me heen, ik trek me de hele ellendige situatie persoonlijk erg, erg aan....je hebt SUPERBE gehandeld, Syl!!!
Nou maar hopen dat hij op de been blijft!

En dan te bedenken dat er bepaalde groepen mensen alleen al door wie zij zijn, never en nooit bij een soortgelijke onmenselijke situatie kunnen zullen komen. Wat een uur overheid!😑😑😑🀬🀬🀬🀬
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
En dan niemand om je heen hebben en op geen enkele wijze contact maken met de buitenwereld.
Dat terwijl je al depressief bent.
Klik om te vergroten...
Dat is echt heel kut hoor, geloof me... Als je m spreekt wens m veel sterkte van me en een knuffel!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Dat is echt heel kut hoor, geloof me... Als je m spreekt wens m veel sterkte van me en een knuffel!
Klik om te vergroten...

Zal ik doen, super lief!.
Zodra hij weer internet heeft zal hij zich wel gelijk weer melden hier. 😊
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Graag ook van mij hem alle sterkte toewensen en geef hem een "hug"!!
Ongelooflijk wat deze man toch allemaal moet meemaken. Ik zit me razend van woede te maken. Echt waar.
Alleen heeft niemand daar wat aan, maar toch.
Tegen deze bierkaai moeten vechten helemaal alleen, en ze nemen je alles af.
Een teringbende is het . Bah.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
Zodra hij weer internet heeft zal hij zich wel gelijk weer melden hier. 😊
Klik om te vergroten...

Hoe gaat hij weer aan internet komen dan?
Hoop dat de politie nog iets voor hem kan doen maar heb daar niet veel hoop op eigenlijk. Wat kunnen die doen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."