#1
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er buiten deze realiteit ook het vormloze kan bestaan. Buiten deze realiteit is immers alles anders dus iets wat onmogelijk in deze realiteit kan bestaan, kan prima buiten deze realiteit bestaan. Dus ook het vormloze. Maar dat kunnen wij niet bedenken omdat dat ondenkbaar is in deze realiteit.Hoe kan er iets bestaan buiten vormloosheid?
Alles maar dan ook alles wat je nu bedenkt zal altijd fout zijn als we het hebben over de werkelijkheid buiten deze realiteit.
Hier laat duidelijk zien dat je blijft denken in de wetten van deze realiteit. Waarom moet het andere een andere "vorm" hebben?Ik ben het er natuurlijk mee eens dat er andere werkelijkheden in vorm kunnen zijn, anders dan de soort vorm die we nu beleven, waar we niets vanaf weten.
ja in deze realiteit wel 100%. Buiten deze realiteit hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk. ALLES is immers niet te vergelijken en dus totaal anders dan hier. Het is niet eens "daar" of "hier" natuurlijk maar dat is gebrek aan de juiste woorden. Locatie is immers ook van deze realiteitMaar is 'Ik Ben' niet de simpelste, puurste vorm waar elke vorm naar herleiden kan worden?
Precies in deze realiteit wel. Ik ben is er niet eens buiten deze realiteit. Niks wat nu is zal daar zo zijn.Als elke vorm naar 'Ik Ben' en vormloosheid te herleiden is, is de substantie van alles dus die vormloosheid.
Helemaal geen Excuus nodig hoorIk wou je niet verkeerd tegemoetkomen, excuses als dat zo over kwam.
Heel anders dan dit zal het zeker niet zijn nee.Ik denk dat de dood een harde overgang is van het bestaan van het concept 'ik' naar een collectief bestaan. Het 'ik' houdt vrij plotseling op met bestaan. Een dergelijke ervaring kun je ook meemaken bij een heftige psychedelische ervaring; een ego-dood. Bij het daadwerkelijk doodgaan verdwijnen ook alle andere vormen van bewustzijn. Daarna volgt een langzaam proces waarbij alle onderdelen van je lichaam langzaam onderdeel worden van het grote geheel. Het is dus een samensmelting met de rest van de wereld. In het begin is dat misschien even beangstigend. Maar uiteindelijk is het juist een vereniging met al het andere wat is. Dat ook best wel weer mooi.