#1
Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomenDat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.
Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomenDat is juist een mooie eigenschap, dat je niet snel wat gelooft. Betekent dat je kritisch bent.
Je kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.Jaa dat wel weer idd maar t liefst snapte ik het helemaal hoe het echt werkt/ gaat maar snap wel iets ervan dus dat is al mooi meegenomen
Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapjeJe kunt er met je hoofd niet bij zei je, maar dat waar ik het over heb (know thyself) weet je niet met je hoofd maar met je hart. Daarom heeft geloof er ook niets mee te maken. Gek genoeg zul je de drang om te willen weten op moeten geven en dan komen de echte antwoorden.
Er is maar één manier:Jaa mischien moet ik dat idd maar doen. maar net wat ik zei. ik gekoof niet snel wat.maar gek genoeg sommige dingen wel. had t graag meer willen weten. en ja k heb ak veel van je gelezen enzv. Maar me Engelsis niet zo best. Dus kreeg ma de helft mee. Maar al met al wat ik bedoelde is dat ik gewoon wou weten of het allemaal echt of nep is snapje
Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep isEr is maar één manier:
Zelf onderzoek doen. Geloof is niets waard.
Oké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof?Licht er aan waar je in gelooft. Kijkik geloof wel on god. En ja onderzoek doen pff heb k al heel vaak gedaanmaar bog niet goed genoeg omdat ook heel veel nep is
Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzvOké dat was misschien ook wat te hard gezegd, geloof is niet 'niets' waard. Maar weten is toch zoveel beter dan geloof?
Het soort onderzoek waar ik hier op doel is gewoon kijken naar/observeren van jezelf. Zonder denken, gewoon observeren, zonder aannames
Hoe bedoel je er staat zoveel op?Maar hoeweet je het 100 procent ceker snapje er staat zoveel op enzv
Zoveel mensen die dingen beweren etc.Hoe bedoel je er staat zoveel op?
Je negeert je gedachten en gaat in die stilte als het ware van je hoofd naar je hart. In je hoofd is alles concepten, overtuigingen/geloven. In je hart wéét je dingen over je/het bestaan, zonder enkele twijfel. Maar verwacht geen intellectuele kennis of zo, want dat is van het hoofd. Het is eerder een existentieel weten.
Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!
In mijn geval:Jaa ik ook op dit moment maarja, waarom eigelijk?
Ik ga de oven in....geen gebalsem aan mijn lijf...Dat wordt je laten balsemen dan. En zelfs dan is het een langzaam proces van degradatie waarin je steeds meer uiteenvalt tot het sterrenstof waaruit je bent verrezen.
Ooh zo jaa is ook niet best ik dacht door wat anders het is raar dat ik het zeg maar ik wou maar dat het zoiets was want mischien kun je dr nog wat aan doen(weet niet of dat in jou geval kan ) maar de mijne niet meer en wie weet denk je morgen al heel anders weer je weet maar nooitIn mijn geval:
Het is allemaal genoeg geweest.
Ik heb zeer waarschijnlijk net zoveel beleefd als 3 standaard burgers.
Het is wel mooi zo.
Ik ga kapot van de rugpijn, mijn lijf laat me steeds meer in de steek.
C'est fini pour moi.
Bien sur!
Ik heb het meermaals meegemaakt. Met psychedelica dan uiteraard: ego-oplossing.Ik hoop, dat dit niet dit is, wat mij te wachten staat.
Ik leef solitair, ben solitair, en wil dit blijven.
Dus: vwb mijn restant: niet samensmelten met wat dan ook!
Jij zou een goede zen boeddhist zijn dan! Die hebben van existentiële paradoxen een kunstvorm gemaakt. Alhoewel je daar geen makkelijke antwoorden zult vinden.Ja vind het redelijk logisch en bijna onontkomelijk al gaat het nog veel verder als The Egg natuurlijk. Ik kom er alleen altijd weer achter dat deze onderwerpen alleen in woorden is uit te leggen zodra die woorden elkaar tegen spreken. Niet alleen woorden maar ook gedachten.
Een voorbeeld gaf @Mindless al aan: " Maar je zult in ieder geval een ervaring hebben, want geen-ervaring is niet een ervaring die je kunt hebben" . De zin spreekt zichzelf tegen maar toch is het volledig waar. Tenminste in mijn belevingswereld![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."