Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
79 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Had FvD niet bij jou verwacht eigenlijk. Je komt op mij over als iemand die ook andere culturen en huidskleur accepteert.

Niet dat alle FvD stemmers racisten zijn, maar dat is wel een groot onderdeel van de basis van deze partij.
Klik om te vergroten...
Dat is gewoon niet waar, tegen immigratie zijn en toegeven dat een multiculturele samenleving problemen veroorzaakt is niet racistisch. Je kunt prima op de fvd stemmen en andere culturen en huidskleuren accepteren.

Racisme en intolerantie zijn juist termen die gebruikt worden om de discussie kapot te maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
ik ga zeker niet op een populistische mafkees (..) komt niets van terecht qua regeren... kijk maar hoe het met wilders afliep de vorige keer.
Klik om te vergroten...
Ik wil niet vervelend doen maar SP heeft ook wat populistische elementen, zoals strijden voor het volk en tegen de elite (hoewel je dat in het geval van de SP misschien ook Marxistisch kan noemen; maar daar wil de partij dan weer niet echt mee geassocieerd worden). Elementen die missen uit het populisme zijn de nationalistische grondslag (waarbij culturele homogeniteit wordt bepleit en vaderlandsliefde) en het vertrouwen in een sterke leider.

De SP is bovendien echt een oppositiepartij die vanwege wat meer afwijkende standpunten eerder niet aan de regeringstafel heeft gezeten en dat in de nabije toekomst waarschijnlijk ook niet gaat doen.

www.sp.nl

Links populisme: Een strategie tegen het neoliberalisme - SP - Socialistische Partij

De website van de Socialistische Partij (SP) in Nederland: Informatie, nieuws, agenda en publicaties.
www.sp.nl www.sp.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Had FvD niet bij jou verwacht eigenlijk. Je komt op mij over als iemand die ook andere culturen en huidskleur accepteert.

Niet dat alle FvD stemmers racisten zijn, maar dat is wel een groot onderdeel van de basis van deze partij.
Klik om te vergroten...
Welnee joh, FvD accepteert alle huidskleuren maar hecht wel waarde aan de authentieke Nederlandse cultuur behouden als de hoofdcultuur hier.

Daarnaast sta ik niet achter Γ‘lles waar FvD voor staat, net zoals ik dat bij elke andere partij niet doe. Doorslaggevend voor mij is nu dat FvD vrijwel de enige is die tegen al deze lockdown waanzin is. Ik zie de meeste partijen gewoon meegaan in de krankzinnige maatregelen.

Ga nou niet meteen verregaande conclusies trekken over mensen omdat ze op een bepaalde partij gaan stemmen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Ik denk dat veel mensen FvD gaan stemmen hier terwijl ze dat anders nooit zouden doen, omdat ze de enige zittende zijn die de lockdown per direct weg willen.
Mindless zei het al, en ik ken nog persoonlijk mensen van de site die me dit al vertelden.
Klik om te vergroten...
Jammer, want waarschijnlijk hebben we nog maar een half jaar tot uiterlijk een jaar last van de lockdownmaatregelen. Daarna duurt de regeerperiode nog drie jaar :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Jammer, want waarschijnlijk hebben we nog maar een half jaar tot uiterlijk een jaar last van de lockdownmaatregelen. Daarna duurt de regeerperiode nog drie jaar =P
Klik om te vergroten...
Hoop dat je gelijk hebt maar vrees van niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
want waarschijnlijk hebben we nog maar een half jaar tot uiterlijk een jaar last van de lockdownmaatregelen.
Klik om te vergroten...
Nog maar.....
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Jammer, want waarschijnlijk hebben we nog maar een half jaar tot uiterlijk een jaar last van de lockdownmaatregelen. Daarna duurt de regeerperiode nog drie jaar :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Ja wel, daar zijn ze niet van overtuigd dat het nog maar een paar maanden gaat zijn, maar da's een discussie voor een ander topic :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Nog maar.....
Klik om te vergroten...
Ik vermaak me nog wel even achter de computer op Drugsforum hoor :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Begrijp je de implicaties van uit de EU stappen en tevens uit het schengen verdrag? Heb namelijk het idee dat je maar wat roept zonder dat je weet waar fvd voor staat:tongueout:
Klik om te vergroten...
Een tijdje terug was er een radio-uitzending met Nigel Farage (de conservatieve Britse politicus die veel campagne heeft gevoerd voor de Brexit). Een luisteraar mocht inbellen, en die begon allerlei complimenten te geven aan Farage: "ja ik wil u bedanken voor uw inzet en politiek leiderschap. Ik denk echt dat u Groot-BrittanniΓ« een grote dienst hebt bewezen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst best wel fel tegen de Brexit was. Maar toen gebeurde er wat in mijn leven waardoor ik ineens het licht zag en besefte dat u gelijk had. Dus ik wil u daar ontzettend voor bedanken."

Waarop Farage vroeg 'oh, wat gebeurde er dan in uw leven?'

Waarop de luisteraar antwoordde: "I got kicked in the head by a horse."
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Ja wel, daar zijn ze niet van overtuigd dat het nog maar een paar maanden gaat zijn, maar da's een discussie voor een ander topic :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha, ja, nou verwacht ik van De Jonge ook wel dat hij permanent de noodtoestand wil uitroepen inderdaad.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik vermaak me nog wel even achter de computer op Drugsforum hoor :wink:
Klik om te vergroten...
Heb je geen leven naast het df dan...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Ik heb nog zeker 8 levens!
Klik om te vergroten...
Jij liever dan ik... πŸ˜„
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Jij liever dan ik... πŸ˜„
Klik om te vergroten...
Oh ik wil die van jou ook nog wel overnemen als je 'm niet meer hoeft hoor πŸ˜‚
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Oh ik wil die van jou ook nog wel overnemen als je 'm niet meer hoeft hoor πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Spelen we de sims ofzo... 🀣🀣
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Welnee joh, FvD accepteert alle huidskleuren maar hecht wel waarde aan de authentieke Nederlandse cultuur behouden als de hoofdcultuur hier.

Daarnaast sta ik niet achter Γ‘lles waar FvD voor staat, net zoals ik dat bij elke andere partij niet doe. Doorslaggevend voor mij is nu dat FvD vrijwel de enige is die tegen al deze lockdown waanzin is. Ik zie de meeste partijen gewoon meegaan in de krankzinnige maatregelen.

Ga nou niet meteen verregaande conclusies trekken over mensen omdat ze op een bepaalde partij gaan stemmen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat misschien de recente ophef bedoelt wordt (correct me if wrong @Rivalrie )waar blijkt dat de jeugdbeweging soort nazistische uitspraken heeft gedaan en Thierry racistische uitspraken heeft gedaan. Daardoor lijken ze niet open te staan voor andere huidskleur en cultuur. Voor sommigen is o.a. dat nu een dealbreaker, voor anderen niet omdat die genoeg kunnen halen uit de rest van het partijprogramma wat bij ze past.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Ik denk dat misschien de recente ophef bedoelt wordt (correct me if wrong @Rivalrie )waar blijkt dat de jeugdbeweging soort nazistische uitspraken heeft gedaan en Thierry racistische uitspraken heeft gedaan. Daardoor lijken ze niet open te staan voor andere huidskleur en cultuur. Voor sommigen is o.a. dat nu een dealbreaker, voor anderen niet omdat die genoeg kunnen halen uit de rest van het partijprogramma wat bij ze past.
Klik om te vergroten...
Ik moest zelf meer denken aan termen binnen het cryptoracisme zoals 'homeopathische verdunning' en 'boreaal'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Ik denk dat misschien de recente ophef bedoelt wordt (correct me if wrong @Rivalrie )waar blijkt dat de jeugdbeweging soort nazistische uitspraken heeft gedaan en Thierry racistische uitspraken heeft gedaan. Daardoor lijken ze niet open te staan voor andere huidskleur en cultuur. Voor sommigen is o.a. dat nu een dealbreaker, voor anderen niet omdat die genoeg kunnen halen uit de rest van het partijprogramma wat bij ze past.
Klik om te vergroten...
De andere partijleiders zullen allemaal heiligen zijn... Worden die ook zo in de gaten gehouden als Baudet, vraag ik me weleens af.

Persoonlijk sta ik trouwens achter het idee om de Nederlandse cultuur als hoofdcultuur te behouden. Ik hecht waarde aan onze echte Nederlandse cultuur als dominante cultuur. Dat wat Nederland, Nederland maakt. En daar mogen natuurlijk alle mensen met alle huidskleuren aan deelnemen. :)

Ik vind het allemaal maar overdreven om FvD nu te bestempelen als nazistisch of racistisch. Natuurlijk, er zal eens sprake zijn van 'cryptoracisme' (wat een term joh...) We hebben allemaal verbeterpunten.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik wil niet vervelend doen maar SP heeft ook wat populistische elementen, zoals strijden voor het volk en tegen de elite (hoewel je dat in het geval van de SP misschien ook Marxistisch kan noemen; maar daar wil de partij dan weer niet echt mee geassocieerd worden). Elementen die missen uit het populisme zijn de nationalistische grondslag (waarbij culturele homogeniteit wordt bepleit en vaderlandsliefde) en het vertrouwen in een sterke leider.

De SP is bovendien echt een oppositiepartij die vanwege wat meer afwijkende standpunten eerder niet aan de regeringstafel heeft gezeten en dat in de nabije toekomst waarschijnlijk ook niet gaat doen.

www.sp.nl

Links populisme: Een strategie tegen het neoliberalisme - SP - Socialistische Partij

De website van de Socialistische Partij (SP) in Nederland: Informatie, nieuws, agenda en publicaties.
www.sp.nl www.sp.nl
Klik om te vergroten...

bla bla bla.. eerst jouw stem.. dan pas schieten.

'je wil niet vervelend doen'.. waarom zo je dat zeggen?.. vervelende premisse.

- ook populistich- ... non argument.. want iedere partij zou je zo populistisch kunnen noemen..
ze bestaan iig al decennia met dezelfde idealen wat boeit dat nou of er marxisme of wat dan ook aan ten grondslag zou liggen.


ja, duh.. het is een oppositie partij.. hard nodig me dunkt... met iedereen die vrolijk met elkaar meedoet verder.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
popcorn-gifs-3QXMcz.gif
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
bla bla bla.. eerst jouw stem.. dan pas schieten.

'je wil niet vervelend doen'.. waarom zo je dat zeggen?.. vervelende premisse.

- ook populistich- ... non argument.. want iedere partij zou je zo populistisch kunnen noemen..
ze bestaan iig al decennia met dezelfde idealen wat boeit dat nou of er marxisme of wat dan ook aan ten grondslag zou liggen.


ja, duh.. het is een oppositie partij.. hard nodig me dunkt... met iedereen die vrolijk met elkaar meedoet verder.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je het zo sportief opneemt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."