Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWe drinken minder bier

We drinken minder bier

29 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
De bierverkoop van de meeste kleinere 'craft beer' brouwerijen is juist een beetje gestegen.

Genieten i.p.v. gieten!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Houd mij hierbuiten aub😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
miles zei:
Ik ben zelf meer wijn en cocktails gaan drinken, maar ik had niet verwacht dat de brouwers dat zelfs op zou vallen
Klik om te vergroten...

Gezien de alcohol accijnzen verhoogd zijn zul je toch nog je bijdrage leveren :wink:

Ik merk er niet zoveel van.
Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je drinkt en wat. Ik hoor wel om me heen dat de prijzen in de kroeg behoorlijk omhoog zijn gegaan.

@Ei-Salade onze bierdrinker in hart en nieren; merk jij er wat van?
D
DJpepLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben door de accijnzen niet minder. Ik drink amper pilsner. Drink het liefst speciaalbier en liefst dan barrel aged bieren.heb geen probleem er mee om iets extra er voor moeten betalen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Prima. Alcohol is zo slecht voor je. Ik sta versteld van de helderheid van mijn denken sinds ik er mee opgehouden ben.

Ik mis het wel voor, vooral de complexe smaken. Maarja een mens moet keuzes maken en daar hoort drinken voor mij niet meer bij.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Prima. Alcohol is zo slecht voor je. Ik sta versteld van de helderheid van mijn denken sinds ik er mee opgehouden ben.

Ik mis het wel voor, vooral de complexe smaken. Maarja een mens moet keuzes maken en daar hoort drinken voor mij niet meer bij.
Klik om te vergroten...

Alcohol met complexe smaken is zo duur dat dronkenschap of hersenschade onrealistisch wordt.

In Frankrijk nog een medium fles gele Chartreuse gekocht en een baby flesje groene. Hebben ze dat überhaupt in Nederland?

Van alcohol drink je al gauw te veel en dan wordt het eerder vervelender dan leuker.

Maar tijdens mijn vakantie drie soorten Belgisch bier gedronken. Leuk zeg!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Je kunt het zo gek maken als je wil… Ik heb niet heel lang geleden al m’n drank weggegooid. Alleen de mooiere flessen heb ik weggegeven. Een fles of 30 is de glasbak in gegaan.
Klik om te vergroten...

Het is een tegenvallende drug, alcohol.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Alcohol met complexe smaken is zo duur dat dronkenschap of hersenschade onrealistisch wordt.

In Frankrijk nog een medium fles gele Chartreuse gekocht en een baby flesje groene. Hebben ze dat überhaupt in Nederland?

Van alcohol drink je al gauw te veel en dan wordt het eerder vervelender dan leuker.

Maar tijdens mijn vakantie drie soorten Belgisch bier gedronken. Leuk zeg!
Klik om te vergroten...
Je kunt het zo gek maken als je wil… Ik heb niet heel lang geleden al m’n drank weggegooid. Alleen de mooiere flessen heb ik weggegeven. Een fles of 30 is de glasbak in gegaan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat de lol er een beetje vanaf is, nu je niet meer mag rijden na een aantal biertjes.
Maar als je met wat vrienden samenkomt en de BBQ gaat aan, muziekje en mooie vrouwen erbij en je kunt even ergens gaan liggen als het moet.. Nou, dan mag je voor mij best wel wat bier koud zetten, mocht ik in de toekomst weer eens alcohol aanraken.

Voor mij voorlopig niet, vooral de stress in de dagen erna kon ik eigenlijk niet meer aan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gister aan de bar een biertje gekregen en ook één weggegeven.

De rest was een dubbele Four Roses een Busnel Calvados (de onze was lekkerder al kwam deze uit dezelfde streek de; Pays d'Auge) en tot slot een Cointreau, een drank die ik niet zo geweldig vind smaken (Sinas met alcohol), maar die de lievelingsdrank was van mijn overleden Geliefde.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
www.rtl.nl

We drinken minder bier, ook daling bij alcoholvrij

Vorig jaar daalde de consumptie van bier in ons land met ruim 3 procent. Volgens brouwers komt dat door de verhoging van de bieraccijns en de hogere verbruiksbelasting op alcoholvrij bier. Van die laatste categorie werd ook minder gedronken dan een jaar eerder, dat is voor het eerst.
www.rtl.nl www.rtl.nl

Herken je bij jezelf dat je minder bier bent gaan drinken? Door bv de prijsstijging door hogere accijnzen
Klik om te vergroten...
Ik ben nooit echt een fanatieke drinker geweest. Wel een periode gehad van toen ik pakweg twintig tot vijfentwintig jaar oud was waarin ik vaak uitging en dus vrij veel bier dronk. Nu kunnen er soms een of zelfs twee maanden voorbij gaan zonder dat ik een druppel drink. Ben ook meer een sociale drinker.

En natuurlijk heeft de prijsstijging veel invloed op het nog minder drinken. De lol is er voor mij wel vanaf eigenlijk. Twee weken geleden was ik alleen voor een optreden in 013. Raakte in gesprek met leuke mensen en begon met een biertje van €3,60.. Ik had het zo naar mijn zin dat ik zes of zeven glazen bier heb gedronken. En dan was ik nog maar alleen en ik heb geen rondje gegeven. Minstens zes bier van €3,60 voor een glas dus doe maar the Math..

Ga volgende week zaterdag naar een ander optreden met twee vrienden en dat zal een duur avondje worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet door prijsstijgingen. Ik heb nu een klimaatkast voor de vino.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Komt waarschijnlijk omdat ik gestopt ben. 😂
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze vroeg me gistermiddag nog waar ik was... ik zei: "op 't werk..."

Ze weet alleen niet dat "café op 't werk" reeds is geopend.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Heb hier in een restaurant in Keulen aan de Rijn net een liter bier naar binnen gekolkt. (Twee pullen).

En het voelt goed.
Klik om te vergroten...
Halve liters drinken wel het lekkerst weg
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit bier werd niet alleen duurder, ze deden er ook minder alcohol in….

nl.m.wikipedia.org

Pitt Bier - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Merk duidelijk dat het duurder is geworden maar die paar biertjes in de week zijn in de supermarkt nog wel te betalen. Ben laatst naar een hardstyle feest geweest in de AFAS live en vond de bierprijs daar wel aan de flinke kant, €5,90 voor een 0,35 cl Heineken tapbiertje en dat was het goedkoopste drankje, damn. Wel leuke avond gehad evengoed 👌
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Halve liters drinken wel het lekkerst weg
Klik om te vergroten...
Doet me denken aan de Happy Hour in hardrock Reykjavik. Ik nam toen een liter en kreeg er een tweede bij. Echt, binnen een uur had ik nieuwe vrienden!
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
In de horeca betaal je niet voor het bier maar voor de personeelskosten en de locatie enz..
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb hier in een restaurant in Keulen aan de Rijn net een liter bier naar binnen gekolkt. (Twee pullen).

En het voelt goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."