Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
170 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het echt zo moeilijk deze keer. Ik ben lid van een bepaalde partij (PvdA) en stem daar al mijn hele leven op. Maar uit de stemwijzer komt nou toch steeds een andere partij, de PVV (waarschijnlijk vooral vanwege de migratie vraag. Van mij hoeft niet iedereen zomaar binnengelaten te worden en kunnen ze helemaal zodra het veilig is weer terug. Maar ook op een paar andere onderwerpen zit ik meer richting PVV dan PvdA).

En allebei kunnen ze de grootste worden, maar een heel rechts kabinet zie ik ook niet zitten. Alleen ik vind de samenwerking van de PvdA met GroenLinks en Timmermans als lijsttrekker echt totaal niks🙈
Maar Geert Wilders als premier wordt ook een drama voor het land 🙈

En de VVD heeft er de laatste 13 jaar ook echt een zooitje van gemaakt met Rutte.
Dus die zie ik liever ook niet in de coalitie, maar met een links kabinet hebben ze die toch nodig om een meerderheid te halen. Want met alleen de linkse partijen komen ze maar op 69 zetels ofzo.

Dus ik denk dat ik vandaag maar gewoon echt de verkiezingsprogramma's maar helemaal ga door spitten voordat ik een keuze ga maken, want zo ben ik nog niet veel wijzer geworden 😓
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het.
is.
geluhuuuuukt!D2092699-BA5A-431C-968F-38605AA91A35.jpeg
Na heel heel heel lang wikken en wegen, toch voor een niet-tactische stem op de nummer 7 van PvdD gegaan!

Blij blij blij en ik kan niet wachten tot vanavond🤩 Ik bereid me voor op een grote teleurstelling en ik ben dood, DOODbang voor een grote/grootste PVV. Maar ondanks dat blijven verkiezingsdagen een van mijn lievelingsdagen, dus: rechtse forummers, linkse forummers, pak dat rode potlood op en geniet van je democratisch recht!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Gedeelde hoop op een goed en effectief kabinet !
En met de inhoud gaan we het nooit volledig eens zijn.
Klik om te vergroten...
Zeker waar, laten we het erop houden dat we het beste voor Nederland willen en dat dingen hopelijk echt gaan verbeteren! :)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Σανσα zei:
Strategisch zou ik vvd of wellicht pvv hebben gestemd om Timmermans van de winst af te houden
Klik om te vergroten...
Dit was voor mij de sterkste reden om voor de pvv te gaan!
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voorspelling:

1. PVV
2. NSC
3. VVD
4. PvdA/GL
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
APESHIT13 zei:
Een goede dictator is wat we nodig hebben
Klik om te vergroten...

nl.wikipedia.org

Dictator (Rome) - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

"een magistraat met vergaande bevoegdheden die in tijden van nood door de Senaat werd aangesteld voor een tijdelijke periode van 6 maanden, om orde op zaken te stellen. Dit in tegenstelling tot de moderne dictator die zijn eenmaal verworven macht meestal niet vrijwillig zal afstaan."
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een rechts kabinet ladies and gentleman. Het gaat gebeuren!
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#8
1700683949720.jpeg

(Grapje, moet kunnen.)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
lol die exit pol
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
SandervG zei:
Een rechts kabinet ladies and gentleman. Het gaat gebeuren!
Klik om te vergroten...
Jaaa het ziet er goed uit inderdaad! Nu maar vingers gekruist houden
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
echt geweldig dit
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
ook wel benieuwd naar

geert wilders als minister-president een droom die uitkomt
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Red pill zei:
Jaaa het ziet er goed uit inderdaad! Nu maar vingers gekruist houden
Klik om te vergroten...
Met deze exitpoll gaat dat echt niet meer zo veranderen dat pvv niet de grootste wordt. Obv deze cijfers zou pvv, vvd, nsc een mooi kabinet kunnen vormen imo. Moeten die twee laatstgenoemden wel meewerken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
De partij van Wilders is momenteel de grootste?
Ik volg het af en toe vanuit België.
De vuurwerkgroepen zijn alvast enthousiast.
Wat betekend dit voor het drugsbeleid met wilders aan de macht?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exitpoll: PVV wint met afstand verkiezingen, GL-PvdA groter dan de VVD https://www.nu.nl/tweede-kamerverki...d-verkiezingen-gl-pvda-groter-dan-de-vvd.html

Ik heb zelf uiteindelijk na lang wikken en wegen ook PVV gestemd.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#16
Red pill zei:
Mijn collega is een marrokaan en die heeft gewoon op wilders gestemt, had dat ook echt niet verwacht lol
Klik om te vergroten...
Klopt, dit gebeurt meer dan je denkt.
N
NxkxLid
01-01-2024, 00:00
#17
SandervG zei:
Een rechts kabinet ladies and gentleman. Het gaat gebeuren!
Klik om te vergroten...
Zou niet te vroeg juichen...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
SandervG zei:
Bekijk bijlage 55411

(Grapje, moet kunnen.)
Klik om te vergroten...
Mijn collega is een marrokaan en die heeft gewoon op wilders gestemt, had dat ook echt niet verwacht lol
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Gebeurt mega veel hoor.
Klik om te vergroten...
Klopt echt veel buitenlanders stemmen op wilders, volgensmij voorral vanwege al die vluchtelingen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Red pill zei:
Mijn collega is een marrokaan en die heeft gewoon op wilders gestemt, had dat ook echt niet verwacht lol
Klik om te vergroten...
Gebeurt mega veel hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7475767778...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."