Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
184 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor de effort, en het enthousiasme dat je in dit topic hebt gestoken @ljuv. Voor mensen die zich rond verkiezingen wel echt even willen informeren, maar ook zelf nogal lui aangelegd zijn op dit vlak (MOI!), is dit ideaal. 😍👌🏼

Nu de stempassen binnen zijn (hier althans), ga ik de boel eens goed doorspitten en daarna maar weer lekker stemwijzertjes invullen.

(De Sekswijzer is al done, daar kwamen we vrij letterlijk op hetzelfde uit, en terecht. :’))
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweevteev zei:
Bekijk bijlage 54960
Wat een verrassing.
Klik om te vergroten...

Maar wel een goeie smaak. :wink: Embrace ittt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
IMG_0381.jpeg
IMG_0382.jpegIMG_0385.jpegIMG_0386.jpeg
Stemwijzert
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_0387.jpeg
Kies kompas (verrassend rechts?!?!?!)
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#5
Wie er ook regeert, een hoop word toch door anderen beslist, de gekozen regering mag tussen de lijntjes inkleuren
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb deze ook maar even gedaan:

www.hetkieshart.nl

Het KiesHart #TK2023

Ik heb zojuist #HetKiesHart ingevuld! Doe jij dat ook? Dan weet jij wie het meest op jou lijkt! #TK2023
www.hetkieshart.nl www.hetkieshart.nl


En dit is de uitkomst:

1699117192813.png


Nu nog even opzoeken wie dit in hemelsnaam zijn. En waarom zijn het allemaal mannen? 🤔
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
SandervG zei:
en van der Plas blijkt een eendagsvlieg.
Klik om te vergroten...
Hahahaha ik moet wel een beetje lachen van je klaagzang en kan me je frustratie goed inbeelden. Maar hier moet ik je toch ongelijk geven… ze krijgen er meer zetels bij dan dat het cda of d66 overhouden, terwijl hun speerpunt en bestaanrecht totaal geen relevant thema meer blijkt te zijn (stikstof). Ik ben en blijf onder de indruk van Caroline en haar partij.

dupont zei:
Ik ben er inmiddels uit. Het gaat Bij1 worden. Vermoedelijk blijven ze te klein voor een zetel maar ik ben geen fan van tactisch stemmen. Ik stem op de principes die mij het best liggen. Ja, toch nog eigenwijs he :wink:
Klik om te vergroten...
Woehoeeee!
Ik kan wel doen alsof ik neutraal ben, maar hierdoor ben je toch omhoog gekropen in mijn favoriete forummer lijssie🤪
In de laatste peilingen hebben ze wel een zetel! “Zelfs” in die van Maurice de Hond, dus dat zegt best wat!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
HappyMind zei:
Ik ben blij vandaag met de politieke en enthousiaste hulplijn van @ljuv. Eens kijken of ik het stemmen dit jaar uiteondelijk als minder overweldigend ga ervaren.
Klik om te vergroten...
Jaaaaa!

Politiek is leuk leuk leuk, politiek is leeeeeeeuk. Prep urself for some overenthusiastic spraakmemo’s✨💕
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
De doorrekeningen van het CBS zijn daar: keuzes in kaart

1699442341658.jpeg

Nog niet uitgebreid kunnen kijken want het leven haalt me in de laatste tijd maar eerste take-aways:

- Overheidsschuld is bij GL-PvdA láger dan bij VVD, CDA en JA21
- Economische groei is bij PvdA-GL hoger dan bij alle andere partijen
- Werkloosheid is het laagst bij de PvdA-GL

Verrassend, dus, zou je kunnen zeggen.

Reflecterende Twitter draadjes:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mij kwam als hoogste

PPV 80% BVNL 70% FVD 68%

🤣🤣 Voorheen was dat altijd

SP, GroenLinks of Partij voor de dieren.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#11
Le Duc zei:
Een aantal partijprogramma's verder, en NSC valt af en D66 is opeens een optie...maar een zwevende kiezer blijf ik vooralsnog.

Strategisch stemmen overweeg ik ook niet, alsof ik kan voorspellen wat de andere debielen in dit land op 't laatste moment gaan inkleuren in het hokje...
Klik om te vergroten...
Er zijn aardig wat representatieve polls al dus een redelijke inschatting is er wel te maken denk ik.
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb sinds 2018 altijd VVD gestemd (behalve in 2021, toen gestemd op D66 en achteraf spijt). Nu weer voor VVD.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben ik pessimistisch? als ik zeg dat ik helemaal geen vertrouwen heb in de politiek
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Vier verschillende kieswijzers gedaan en ik ben vervolgens beland in een identititeitscrisis. Nieuwe partij oprichten dan maar?
Klik om te vergroten...
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vincent A zei:
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
Klik om te vergroten...
"Vrouw bezweken onder de druk in keuzes van de Tweede Kamerverkiezing".

Offff.... het stembiljet aan het muurtje hangen en dan met het rode potloodje darten? Dan kom ik ook wel tot een beslissing. Maar dan, gooi je het potloodje strategisch of juist niet?!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vincent A zei:
Ben ik pessimistisch? als ik zeg dat ik helemaal geen vertrouwen heb in de politiek
Klik om te vergroten...
Hangt van je argumentatie af🤷🏻‍♀️

HappyMind zei:
Vier verschillende kieswijzers gedaan en ik ben vervolgens beland in een identititeitscrisis. Nieuwe partij oprichten dan maar?
Klik om te vergroten...
Misschien krijgt vincent dan wel weer vertrouwen…
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Misschien krijgt vincent dan wel weer vertrouwen…
Klik om te vergroten...
Het is in ieder geval wel beter als @Vincent A niet op mijn politieke kennis vertrouwd. We kunnen wel samen darten op het stembiljet?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vincent A zei:
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
Klik om te vergroten...
Ik las eerst: Als je strak in het stemlokaal komt rook je een spliff en blijf je op de grond zitten
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kabinet stuurt regeerprogramma naar Tweede Kamer, om 16.00 uur persconferentie - https://nos.nl/l/2536995
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#20
HappyMind zei:
Het is in ieder geval wel beter als @Vincent A niet op mijn politieke kennis vertrouwd. We kunnen wel samen darten op het stembiljet?
Klik om te vergroten...
Ja om de beurt een dart pijltje gooien met de ogen dicht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6768697071...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."