Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
189 weergaven
18-5-2026
t
thorfinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
(Sorry voor de lange post, was een beetje enthousiast..)
Vind het feit dat Omtzigt waarschijnlijk de grootste wordt dood eng. Zijn we eindelijk van rutte af, gaan we de christen democratie nieuw leven inblazen. Omtzigt was (en is) voor CDA standaard zeer conservatief, blijkt ook weer uit het feit dat hij liever gegeerd met de SGP dan een (zeeg gematigde) linkse partij als pvda/GL. Groot worden met critiek op het kabinet omtrent een tekort aan openheid/eerlijkheid, en vervolgens je hele campagne zo veel mogenlijk verbergen waar je zelf voor staat en wat je plannen zijn. Heeft nu letterlijk gezegd, niet openbaar te willen maken of hij bereid is premier te worden tot na de verkiezingen. Is dat niet super hypocriet? Of zie ik dat verkeerd?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Certified FVD-moment:

Screenshot_20231115_165539_Instagram.png
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
SandervG zei:
Wil je het erover hebben?
Klik om te vergroten...
Nee met jou niet, thanks.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweevteev zei:
Certified FVD-moment:
Klik om te vergroten...
Tegelijkertijd is dat een tamelijk gratuite motie.
Vanavond was ik bij vrienden met familie in Isreal [edit: Israel]: ik hoorde zo heel direct [edit: binnenkomend telefoongesprek] hoe verscheurend dit is.
Gelukkig had ik net voldoende kennis van de situatie en geschiedenis om een gesprek hierover te voeren.
Tot zover ... vanuit een verre veilige afstand. [toevoeging]: Vooral ook een dosis geluk dat ik niet in Gaza geboren ben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Another stemwijzer: https://paxvoorvrede.nl/acties/vredeswijzer/

Pax is een ngo die onder andere probeert te lobbyen voor vrede en heeft op t gebied van vrede, veiligheid en buitenlandbeleid een stemwijzer gemaakt met heeeel fijne toelichting.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste verkiezingstrend wel, die eerlijke campagne posters
715C8C16-C388-48BE-B767-BCF5F4267535.jpeg7F5CADBF-6F00-4673-B4E0-64DF08D1FA42.jpegC770DEE7-1527-4EF1-A398-CD22B00AF84F.jpeg2BC3150C-00ED-423F-A8FF-F1F6C1F6643E.jpeg
Gemiste kans wel voor:
De naam is Bont
Bontebal.

46E14DAB-8C9F-4F84-BA24-DF07CE904270.jpegA67B939C-07D0-472A-B1BD-9BC9B553EBA4.jpeg271E1078-4CE0-4EF6-9B12-CE92F953F2DE.jpeg6ABD3180-3E23-42DE-A588-EF26EAC93B32.jpeg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Favorietjes van de dag:9382FFB9-35EE-434D-89E0-2954FFC94F93.jpegEC0298FF-17FD-434B-8C9B-8EB5F3BA22F3.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ronde verder.
Ben eens benieuwd wie de nieuwe premierskandidaat gaat worden.
Wie heeft hierin de beslissende rol. BBB NSC PVV en VVD samen?
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Voor mij is dit een beetje een aparte motie, het doet namelijk lijken alsof er wel plek is voor haat voor andere rassen?

In de twee kamer en daarbuiten is er in Nederland gewoon geen plek voor Jodenhaat; net zoals dat er geen plek is voor Chinese haat of bijvoorbeeld Frieze haat. We horen iedereen in gelijke gevallen als gelijken te behandelen en dat betekend automatisch dat je geen ras-specifieke uitzonderingen gaat maken.


Nederlandse grondwet Artikel 1 (Gelijke behandeling en discriminatieverbod):

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


Duidelijk genoeg toch?
Klik om te vergroten...

Niet elk kritisch geluid is dus altijd haat of antisemitisch, racistisch etc. Laatst had Raoul heertje hier het nog over bij een actualiteitenprogramma. De teneur van zijn stelling was dat veel mensen die kritisch zijn op Israël onterecht worden weggezet als antisemiet. Dat is zonde voor een open en eerlijk debat. Sterker nog: het maakt het debat dood. Dus laat de rechter maar lekker bepalen wat antisemitisch en/of racistisch is i.p.v. iemand die dit inzet voor zijn/haar eigen gewin.

Die motie van Ja21 vind ik ook nogal voor de bühne . En wel weer typisch dat fvd tegenstemt. :)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
SandervG zei:
Niet elk kritisch geluid is dus altijd haat.
Klik om te vergroten...
Dit gaat uiteraard verder dan haat, ik noemde haat als voorbeeld omdat het in die motie staat.

Je kan dus zonder probleem een kritisch geluid (hopelijk goed onderbouwd) geven op de regering van Israel maar je kan niet zomaar de focus leggen op een specifiek ras zoals "Joden".

Het probleem met een ras is namelijk dat je van een ras bent en er helemaal niets aan kan doen dat je van dat ras bent. Een focus op een ras is daarom per definitie onrechtvaardig omdat het is gebaseerd op ongegronde stereotypen, die de unieke individualiteit van personen negeert en dat ze dit dus nooit kunnen veranderen.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Je kan dus zonder probleem een kritisch geluid (hopelijk goed onderbouwd) geven op de regering van Israel maar je kan niet zomaar de focus leggen op een specifiek ras zoals "Joden".
Klik om te vergroten...
Inderdaad. En toch wordt dit vaak op 1 hoop gegooid.
Proxima zei:
Het probleem met een ras is namelijk dat je van een ras bent en er helemaal niets aan kan doen dat je van dat ras bent. Een focus op een ras is daarom per definitie onrechtvaardig omdat het is gebaseerd op ongegronde stereotypen, die de unieke individualiteit van personen negeert en dat ze dit dus nooit kunnen veranderen.
Klik om te vergroten...
Joh.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
78B073B3-7F62-4DA1-B4D2-ECA798BCB1CB.jpeg
Jesus

Fucking

Christ😭


Naja. De grondwet - vooral artikel 1 - zal geen zege vieren moesten we de Hond en zn betalende* aanhangers geloven. Inshallah wordt progressief Nederland nog wakker.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
747D14B1-D823-404A-9C4A-AD792C49D2AC.jpegAi lijk al dis
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
SandervG zei:
Inderdaad. En toch wordt dit vaak op 1 hoop gegooid.
Klik om te vergroten...
Dat is een goed punt, het is inderdaad vaak zo dat kritiek op een regering onterecht wordt geïnterpreteerd als kritiek op het volk in het algemeen. Dit is een misverstand dat zowel schadelijk als onjuist is.

Het is daarom belangrijk om te onthouden dat kritiek op een regering, zoals elke andere regering, gaat over beleidskeuzes en politieke acties, en niet over de etnische of religieuze identiteit van een volk.


SandervG zei:
Joh.
Klik om te vergroten...
Juist, het lijkt simpel, maar het is een fundamenteel punt tegen racisme.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Bekijk bijlage 55318
Jesus

Fucking

Christ😭


Naja. De grondwet - vooral artikel 1 - zal geen zege vieren moesten we de Hond en zn betaalde aanhangers geloven. Inshallah wordt progressief Nederland nog wakker.
Klik om te vergroten...
Op mij kun je rekenen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
zal geen zege vieren moesten we de Hond en zn betaalde aanhangers geloven.
Klik om te vergroten...
Wat is eigenlijk de "succes-rate" van de Hond zijn voorspellingen?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
Proxima zei:
Voor mij is dit een beetje een aparte motie, het doet namelijk lijken alsof er wel plek is voor haat voor andere rassen?

In de twee kamer en daarbuiten is er in Nederland gewoon geen plek voor Jodenhaat; net zoals dat er geen plek is voor Chinese haat of bijvoorbeeld Frieze haat. We horen iedereen in gelijke gevallen als gelijken te behandelen en dat betekend automatisch dat je geen ras-specifieke uitzonderingen gaat maken.


Nederlandse grondwet Artikel 1 (Gelijke behandeling en discriminatieverbod):

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


Duidelijk genoeg toch?
Klik om te vergroten...
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik vond het gewoon grappig dat het letterlijk enkel FvD tegen de rest van de kamer was, want zoiets zie je bijna nooit. Ik weet niet hoe die motie tot stand gekomen is, maar dat discriminatie op grond van etniciteit is sowieso onacceptabel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6566676869...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."