Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
196 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Proxima zei:
Omdat nu niemand meer met de PVV samen wil reageren (en BBB en NSC politiek dood zijn), ziet het er naar uit dat er een vrij aparte coalitie gaat komen.

Zie je het al voor je: Groenlinks/PVDA + VVD + D-66, samen met het CDA?

En weet je? Ergens zou ik dit niet eens verkeerd vinden. Zo'n guacamole-coalitie zal gegarandeerd beter presteren dan die haringvla-coalitie met PVV en BBB erin.
Klik om te vergroten...

GLP, D66, CDA denk ik.
VVD heeft ook geen punten gescoord bij de achterban door samenwerking PVV denk ik. Maar wel een stevige achterban
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
GLP, D66, CDA denk ik.
Klik om te vergroten...
Dit haalt de 76 zetels niet. Vvd (of pvv maar dat wordt m niet) is vrijwel zeker nodig om een kabinet te vormen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
JA21
Klik om te vergroten...
Jaaaa
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.emmen112.nl

Burgers starten grenscontroles bij grens met Ter Apel – Emmen112

Emmen112 is de nieuws site met al het nieuws uit de gemeente Emmen
www.emmen112.nl www.emmen112.nl

Werd tijd.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proxima zei:
Omdat nu niemand meer met de PVV samen wil regeren (en BBB en NSC politiek dood zijn), ziet het er naar uit dat er een vrij aparte coalitie gaat komen.

Zie je het al voor je: Groenlinks/PVDA + VVD + D-66, samen met het CDA?

En weet je? Ergens zou ik dit niet eens verkeerd vinden. Zo'n guacamole-coalitie zal gegarandeerd beter presteren dan die haringvla-coalitie met PVV en BBB erin.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Min of meer de kabinetten kok. Maar dan met een vleugje extra van de samenwerking van pvda/gl
Klik om te vergroten...
Kordie zei:
GLP, D66, CDA denk ik.
VVD heeft ook geen punten gescoord bij de achterban door samenwerking PVV denk ik. Maar wel een stevige achterban
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Dit haalt de 76 zetels niet. Vvd (of pvv maar dat wordt m niet) is vrijwel zeker nodig om een kabinet te vormen.
Klik om te vergroten...
Oef, tsja. Valt nog zó weinig over te zeggen echt😅 Ga me er nog niet aan wagen. Het zou mij bijvoorbeeld ook niet verbazen als JA21 hier nog flink van gaat profiteren… dan zijn er weer andere combinaties op rechts mogelijk.

Ik vind het in elk geval nú opvallend dat het uit het kabinet stappen van Wilders zó weinig impact heeft op zowel de extreemrechtse als de linkse achterban.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik verlang terug naar de tijd van Balkenende

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Jaaaa
Klik om te vergroten...
21
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
21
Klik om te vergroten...

Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja-aaaaaaaaaaaaah

ljuv zei:
Ik vind het in elk geval nú opvallend dat het uit het kabinet stappen van Wilders zó weinig impact heeft op zowel de extreemrechtse als de linkse achterban
Klik om te vergroten...

Ik ook.
Wilders gaat nog met de zetels exploderen denkt hij zelf.
Alhoewel er nog veel kan en zal gebeuren tot 29 okt.

Wordt wel tijd voor een nieuw polletje tzt :wink:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja-aaaaaaaaaaaaah
Klik om te vergroten...
Ik kom ik kom eraaaaaaaan
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Wordt wel tijd voor een nieuw polletje tzt :wink:
Klik om te vergroten...
Alleen als @Zanza een begrijpend lezen topic opent🤪
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geert is actief op social media.
Maar bizar wat stemmers er onder schrijven. Mensen die roepen: "we gaan voor de 75 zetels voor pvv" en "Geer for president". Zegt iets over het niveau als ik een en ander zo lees. Maar dit is wel een grote groep. Oogkleppen op, alleen asiel zien
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Waarom duurt dat zo lang? Oprechte vraag? Zomerreces enzo?
Klik om te vergroten...
Deze vraag heb je beantwoordt. Maar
ljuv zei:
Nee het is een inschatting… als een kabinet voor maart valt, is het vaak maart. Omdat er dan meestal al verkiezingen worden gehouden. Zo niet is het vaak november, inderdaad vanwege reces en de verplichte termijnen vanuit de kieswet. Vorige keer viel het kabinet slechts een maandje later, toen werd het ook november. Maar partijen moeten wel goed de gelegenheid krijgen om hun partij op te zetten, in te schrijven en een lijst samen te stellen. Buitenlandse kiezers moeten zich registreren. En gemeenten moeten verkiezingen organiseren én betalen, die moeten daarvoor ook in gelegenheid gesteld worden.

Officieel vinden verkiezingen 44 dagen na het ontbindingsbesluit plaats. Maar zo’n ontbindingsbesluit laat vaak wel even op zich wachten.
Klik om te vergroten...
Ik zag bij Lubach voorbij komen (in een kort itempje weliswaar dus niet zo volledig, gok ik zo (wellicht hebben meer de uitzending gezien gisteren)), dat in andere, Europese landen dit veeeeel korter duurt. Echt varierend van 3 weken in Frankrijk tot hoogstens een paar weken langer in UK etc.

Er werd dus wel e.e.a. uitgelegd wat er aan te pas komt, zoals jij hierboven ook omschrijft, maar nog steeds snap ik niet waarom het hier dan 5 maanden duurt en gemiddeld in Europa 5 weken oid. Blijft vaag allemaal. Of althans: we hebben, voor zover ik dat zie, heel veel trage regeltjes. Zou het niet veel handiger/prettiger/beter zijn als een aantal reglementen die dit proces zo vertragen, veranderd zouden worden? Waarom kan of wil men dit niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Deze vraag heb je beantwoordt. Maar

Ik zag bij Lubach voorbij komen (in een kort itempje weliswaar dus niet zo volledig, gok ik zo (wellicht hebben meer de uitzending gezien gisteren)), dat in andere, Europese landen dit veeeeel korter duurt. Echt varierend van 3 weken in Frankrijk tot hoogstens een paar weken langer in UK etc.

Er werd dus wel e.e.a. uitgelegd wat er aan te pas komt, zoals jij hierboven ook omschrijft, maar nog steeds snap ik niet waarom het hier dan 5 maanden duurt en gemiddeld in Europa 5 weken oid. Blijft vaag allemaal. Of althans: we hebben, voor zover ik dat zie, heel veel trage regeltjes. Zou het niet veel handiger/prettiger/beter zijn als een aantal reglementen die dit proces zo vertragen, veranderd zouden worden? Waarom kan of wil men dit niet?
Klik om te vergroten...
Wellicht willen we het in Nederland eerst alles even laten berusten, zodat we met minder emoties blijven hangen bij diepe issues waar we toch echt even wat langer over moeten nadenken?

Qua beleid is het inderdaad weer niet handig omdat het lange termijn investeringen flink in de weg zit. Maarja, met het vorige kabinet was hier eigenlijk ook geen ruimte voor omdat partijen als PVV en BBB dit vrijwel onmogelijk maakten.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
En wat zegt dat over onze samenleving dat zoveel mensen opde PVV hebben gestemd?
Klik om te vergroten...

Dat het roer om moet.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Denken jullie dat er nu nog steeds zoveel mensen opde PVV gaan stemmen? Of dat die inmiddels ook afgehaakt zijn? (Ik ben politiek sowieso afgehaakt en ik ga ook niet meer stemmen)

Kheb namelijk nergens gehoord ( is ook moeilijk want ik volg nauwelijks het nieuws 🤣)
Dat Wilders iets rigoureus heeft gedaan b.v net als Trump. (Dan is het hier natuurlijk wel anders Wilders heeft/had het niet alleen voor het zeggen neem ik aan?)

( o.a Mensen deporteren, trans mensen hun paspoort niet meer kunnen aanpassen en al die mensen die her en der ontslagen zijn enzo)

En wat zegt dat over onze samenleving dat zoveel mensen opde PVV hebben gestemd? Mooie praatjes hebben ze allemaal🤣 Maar praatjes vullen geen gaatjes.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Wilders groeit in de peilingen.
Of dat aan blijft houden is natuurlijk de vraag.
Maar hij heeft het slim gespeeld door eruit te stappen en nu voor poging 2 te gaan.
Feit is wel dat weinig partijen nog met hem samen willen werken, dus dat maakt het al een stuk lastiger voor hem.

Ga aub stemmen.
Het is je gouden recht. Kijk desnoods vantevoren op stemwijzer en laat je informeren.
Wil je bv niet dat Wilders de grootste wordt kun je dit ook voorkomen door wel te gaan stemmen op midden of links.
Klik om te vergroten...
Ik ben bijna 38 en heb tot de vorige verkiezing altijd gestemd maar het is toch allemaal 1 grote toneelshow.

Ook stemwijzer vind ik altijd maar beetje meh.. En waarschijnlijk komt daar nu iets rechts uit. Vroeger stemde ik altijd linkse kant nu neigt dat meer naar rechts.

Maar ik heb heel de politiek losgelaten ze doen maar wat ze willen. Veel word toch bepaald in brussel (denk ik) en ze volgen wat daar de ideeën zijn en ik vraag me af of we echt wel een invloed hebben en ze niet gewoon een ander plan volgen. (vanuit navo ofzo of bedrijven die teveel invloed hebben en geld)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Denken jullie dat er nu nog steeds zoveel mensen opde PVV gaan stemmen? Of dat die inmiddels ook afgehaakt zijn? (Ik ben politiek sowieso afgehaakt en ik ga ook niet meer stemmen)
Klik om te vergroten...

Wilders groeit in de peilingen.
Of dat aan blijft houden is natuurlijk de vraag.
Maar hij heeft het slim gespeeld door eruit te stappen en nu voor poging 2 te gaan.
Feit is wel dat weinig partijen nog met hem samen willen werken, dus dat maakt het al een stuk lastiger voor hem.

Ga aub stemmen.
Het is je gouden recht. Kijk desnoods vantevoren op stemwijzer en laat je informeren.
Wil je bv niet dat Wilders de grootste wordt kun je dit ook voorkomen door wel te gaan stemmen op midden of links.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Ik ben bijna 38 en heb tot de vorige verkiezing altijd gestemd maar het is toch allemaal 1 grote toneelshow.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je wel.
Afgelopen jaren heeft het gevoel van "we gaan er voor" en 'het werkt echt wat ik heb gestemd" niet echt hoogtij gevierd.

N3K0 zei:
Maar ik heb heel de politiek losgelaten ze doen maar wat ze willen
Klik om te vergroten...

Probleem is dat je dan ook kan krijgen wat je juist niet wilt.
Je hebt een heel klein beetje invloed door een richting te stemmen.
Een richting wilt vaak net wat meer zeggen dan de naam van een partij.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Probleem is dat je dan ook kan krijgen wat je juist niet wilt.
Je hebt een heel klein beetje invloed door een richting te stemmen.
Een richting wilt vaak net wat meer zeggen dan de naam van een partij.
Klik om te vergroten...
Het maakt mij niet uit wie er wint.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Ik ben bijna 38 en heb tot de vorige verkiezing altijd gestemd maar het is toch allemaal 1 grote toneelshow.
Klik om te vergroten...

Precies dit. 47

N3K0 zei:
Ook stemwijzer vind ik altijd maar beetje meh.. En waarschijnlijk komt daar nu iets rechts uit.
Klik om te vergroten...

Vind het altijd van die "welke hobbit bent u?" vragenlijsten.

N3K0 zei:
Maar ik heb heel de politiek losgelaten ze doen maar wat ze willen. Veel word toch bepaald in brussel (denk ik).
Klik om te vergroten...

Dat beweren ze, maar kijk naar het verschil in drugsbeleid tussen Frankrijk en Duitsland.

Volgens mij beweren Nederlandse politici dat maar om dingen door te drukken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2728293031...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."