Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
185 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
nos.nl

Wilders wil binnen 'enkele weken' alle grenzen dicht voor asielzoekers, anders is PVV weg

PVV-leider Wilders zegt dat zijn geduld op is en er snel veel strenger beleid moet komen, anders is de PVV weg.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Nou ja, als daarmee de PVV snel weg is... Beloofd is beloofd toch?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proxima zei:
Nou ja, als daarmee de PVV snel weg is... Beloofd is beloofd toch?
Klik om te vergroten...
Haha zo simpel is het niet vrees ik. Dan worden het nieuwe verkiezingen, en afhankelijk van hoe goed dit frame zal werken is de kans best aannemelijk dat de PVV opnieuw de grootste wordt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ipv herhalen wat Wilders voor onzin roept, even de feiten op wen rij:

- De asielinstroom in Nederland is beduidend afgenomen in het afgelopen jaar, bleek afgelopen maand uit cijfers
- Er zijn ook beduidend minder AZC’s sinds ongeveer 2017
- Zijn voorstellen zijn juridisch NIET haalbaar
- De minister die nu verantwoordelijk is voor het asielbeleid is van de PVV zelf. Als iemand verantwoordelijk is voor het feit dat de afgesproken maatregelen nog niet worden nagekomen, is het dus de PVV
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor het intrekken van de spreidingswet, dat heeft ze nog niet gedaan
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor de “asiel ‘nood’maatregelen wet”. Ondanks dat ze bijna een jaar geleden zei dat dit spoed heeft, heeft ze deze wetten nog niet ingediend ter behandeling
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proxima zei:
Ik denk dat als linkse en centrum partijen de casus van immigratie beter benoemen en met oplossingen komen die lijken in te gaan op de onderbuikgevoelens dat de PVV net zo snel in elkaar ploft als de Titan van OceanGate.
Klik om te vergroten...
Inshallah

Maar helaas werken kiezers-breinen niet zo. Partijen worden sterk geassocieerd met onderwerpen. Het onderwerp van de PVV is asiel. Als een andere partij asiel belangrijk wil maken, maken ze dus ook de PVV belangrijk. Dit is ook precies de verkeerde inschatting en mislukte strategie van de VVD geweest bij vorige verkiezingen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ipv herhalen wat Wilders voor onzin roept, even de feiten op wen rij:

- De asielinstroom in Nederland is beduidend afgenomen in het afgelopen jaar, bleek afgelopen maand uit cijfers
- Er zijn ook beduidend minder AZC’s sinds ongeveer 2017
- Zijn voorstellen zijn juridisch NIET haalbaar
- De minister die nu verantwoordelijk is voor het asielbeleid is van de PVV zelf. Als iemand verantwoordelijk is voor het feit dat de afgesproken maatregelen nog niet worden nagekomen, is het dus de PVV
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor het intrekken van de spreidingswet, dat heeft ze nog niet gedaan
- Deze minister is ZELF verantwoordelijk voor de “asiel ‘nood’maatregelen wet”. Ondanks dat ze bijna een jaar geleden zei dat dit spoed heeft, heeft ze deze wetten nog niet ingediend ter behandeling
Klik om te vergroten...

+ praktisch is al zijn geroeptoeter ook niet haalbaar. Wie gaat er aan de grenzen staan? Zijn beveiligers?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
+ praktisch is al zijn geroeptoeter ook niet haalbaar. Wie gaat er aan de grenzen staan? Zijn beveiligers?
Klik om te vergroten...
Het leger😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Wat onder de nul lijn staat.
Al jaren. Kapot bezuinigd
Klik om te vergroten...
Ja precies. En dat weet inmiddels iedereen want het is al weken in het nieuws🤷🏻‍♀️

maar ja goed die kutbuitenlanders he.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Het leger😂
Klik om te vergroten...

Wat onder de nul lijn staat.
Al jaren. Kapot bezuinigd
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een tien puntenplan, dames en heren. Anders is Geert weg hoor!

En intussen is de NSC bijna volledig gedecimeerd in de peilingen en tweet Plasje Pogrom alleen nog maar over israël. :tilttearlaugh:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
en tien puntenplan, dames en heren. Anders is Geert weg hoor!
Klik om te vergroten...

Zou hij zomaar opstappen?
Ik betwijfel het. Anderzijds moet je wel iets wil je nog enigszins de kiezer binnen houden
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Klik om te vergroten...
100% van wat ik wil gaat nooit gebeuren helaas
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar hee ik ben ook best tevree met 50% hoor!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Kattenvoer kan ik inkomen

IMG_7213.jpeg

deze krijgt altijd wat lekkers aangezien ze wat aan de dunne kant is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Maar nu denk ik dat zijn doel toch was om het kabinet te laten klappen, en dan wel op een thema dat hem goed uitkomt. Maar waarom en met welke strategie is me nog wel een raadsel…
Klik om te vergroten...

Dan kan hij dit onderwerp hergebruiken bij nieuwe vekriezingen.
Hij ruikt bloed nu de achterban weer positiever is in de peilingen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Hahaha. Dit komt aardig in de buurt van mijn idee om onze NATO bijdrage naar 5% of zelfs hoger op de schroeven:
  • Iedereen gratis een top kwaliteit messenset voor in de keuken, ik bedoel ehh.. als wapen tegen de vijand.
  • Iedereen thuis een berg graan, rijst en pasta plus chocolade als noodrantsoen, opeten, ehhh... roeleren wanneer nodig.
  • Bouwen van meer bruggen en infrastructuur voor de zogenaamde verbetering van de "lines of communication" (logistiek).
  • Vet pensioen voor onze veteranen!
  • Koop een flink aantal vuilniswagens voor defensie, en gebruik deze als oefening voor de normale vuilophaal.
  • Koop een flink aantal bussen voor defensie, gebruik deze ook als oefening voor een beter openbaar vervoer.
  • Vette subsidies voor de Nederlands wapenindustrie (kunnen ze mooi nog betere top-kwaliteit messen, vuilniswagens en bussen maken).
  • En nog meer van dat soort prut, zitten we zo aan de 10% en kunnen we TACO titty baby snoeihard op zijn kleuter handjes tikken, en strak aankijkend zonder met de ogen te knipperen, zeggen dat ie een echte looser is met zijn armzalige 3 punt sukkel procent flut-budget.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Nederlands wapenindustrie
Klik om te vergroten...
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
Klik om te vergroten...
Dank, dacht ik ook! Zo goed uitvoerbaar en relatief snel een enorm positieve impact op onze maatschappij!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als dit er doorkomt word ik vuilnisman en ga ik bij de veteranen voetballen, bijbaantje in de pistooltjeswinkel en elke avond voor de hele buurt spaghetti en nasi koken met m'n nieuwe messen (en zelf aangeschafte pannen. Hier moeten we nog even over praten).

En ik vind het chocolade punt ook zwaarwegend. Half om half met dropjes doen?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Als dit er doorkomt word ik vuilnisman en ga ik bij de veteranen voetballen, bijbaantje in de pistooltjeswinkel en elke avond voor de hele buurt spaghetti en nasi koken met m'n nieuwe messen (en zelf aangeschafte pannen. Hier moeten we nog even over praten).
Klik om te vergroten...
Pannen met camping set voor het geval stroom, licht en water uitvallen, lijkt mij mooi te passen in het nieuwe sociale defensie-budget.

Zanza zei:
En ik vind het chocolade punt ook zwaarwegend. Half om half met dropjes doen?
Klik om te vergroten...
Zoute drop kan natuurlijk lang worden bewaard, dus lijkt mij ook een prima aanvulling op het noodpakket.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."