Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
198 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
StraffeNeel zei:
Ik ben misschien een beetje fatalistisch ingesteld, maar ik heb weinig vertrouwen in het kunnen aanpakken van de grote problemen. Bij klimaatbeleid botsen ze op de freeriders, bedrijven of landen met belangen in olie en gas. In kapitalisme zitten externaliteiten niet verdisconteerd. Duurzaamheid kost daardoor meer dan op de oude voet verder. Europa als economisch machtsblok kent wel goede bewegingen, echter veel te traag. Dan nog, als China, de VS en Rusland niet sterk verminderen, dan kan Europa de opwarming hooguit wat vertragen. Met het klimaat zijn we ondertussen op onbekend terrein, Risk Society (Beck, 1986) ten voeten uit. Tevens op het vlak van milieuverontreiniging, denk aan pfas. Kapitalisme zet kapitaal op de eerste plaats en doordat er teveel machtige spelers zijn met grote belangen kan dat alleen veranderen schoksgewijs door catastrofe. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wie er in Nederland de meeste stemmen krijgt. Sommige partijen versterken echter conservatieve krachten en versnellen in de richting van die catastrofes voor eigen gewin.

....dus.... Ik geniet van het leven en probeer in mijn kleine kring zoveel mogelijk positief effect te geven.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit gevoel wel regelmatig ja. Dit houdt me op de klimaatstrijdvaardige been:

4AA7E471-77DD-422F-9CAA-54E4FF9A540C.jpeg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
IMG_0151.jpeg
Hahahaha okƩ dit valt ook wel op

Daarmee zeg je dus dat liberalisme opzichzelfstaand niet werkt voor mensenšŸ˜‚ Played youselves VVD. Overigens ook onjuist dat dit de afgelopen jaren breed is gedragen door VVDers.
Nu ben ik echt weer ontzettend aan het uitstellen naar bed te gaan welterusten
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Nu @ljuv nog

Met zijn 3en spreken we zo ongeveer heel europa aan wat meningen betreft, dus kan niet anders dan goed komen.
Klik om te vergroten...
Dat zit wel goed. Wanneer starten we?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mocht ik Nederlander zijn en links stemmen, dan zou ik voor de SP gaan. En dat meen ik echt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚204584B6-FDF8-4A82-B6F5-40CF26A4E175.jpeg6C222B14-2B0B-48D4-8A58-2B8C76563A49.jpegFB8CFC7F-A179-43A5-8FCD-1997C15B43B3.jpegA1663862-1EE5-48A5-9082-865FDEAC7C30.jpegD70D229C-B8E0-4F13-BBA5-38007ABACB6A.jpeg
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Σανσα zei:
En @Casaan is back in bizznizz.
Klik om te vergroten...
Wat is dit nu? Sleur je mij nu ineens in een politieke off topic shit zooi discussie?

Ik zal je blij maken, jij en ik en @ljuv gaan samen een partijtje oprichten, op basis van Joan Tronto en haar zorgethische benadering. Worden we allemaal gelukkig.

Great succes!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casaan zei:
Wat is dit nu? Sleur je mij nu ineens in een politieke off topic shit zooi discussie?

Ik zal je blij maken, jij en ik en @ljuv gaan samen een partijtje oprichten, op basis van Joan Tronto en haar zorgethische benadering. Worden we allemaal gelukkig.

Great succes!
Klik om te vergroten...
Jullie hebben mijn stem!

Edit: o wacht. Ik doe mee aan deze partij. Gelukkig mag je op jezelf stemmen
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je moet niks...je hebt een recht, geen plicht.

Ik stemde zelf jarenlang niet, omdat ik voor mijn gevoel te weinig wist om er een voldoende onderbouwde mening over te kunnen vormen.

Het vergt zelf moeite en motivatie om 'het' wat beter te begrijpen. Probeer daarin zelf ze ontdekken wat werkt en niet werkt voor je.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Σανσα zei:
Jullie hebben mijn stem!

Edit: o wacht. Ik doe mee aan deze partij. Gelukkig mag je op jezelf stemmen
Klik om te vergroten...
Nu @ljuv nog

Met zijn 3en spreken we zo ongeveer heel europa aan wat meningen betreft, dus kan niet anders dan goed komen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casaan zei:
Nu @ljuv nog

Met zijn 3en spreken we zo ongeveer heel europa aan wat meningen betreft, dus kan niet anders dan goed komen.
Klik om te vergroten...
Σανσα zei:
Dat zit wel goed. Wanneer starten we?
Klik om te vergroten...
Hmmm. Ik word liever adviseur ofzo sorry…


Ennieweetjes:

TRES!
Conceptprogramma PvdA-GL
0C47F246-187C-4DDF-9760-FD28E7ADAC09.jpeg679604AD-AC94-4B6E-8042-23C2F262BB6A.jpeg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ik word liever adviseur ofzo
Klik om te vergroten...
Kunnen we dat gebruiken @Casaan? Mijn adviezen zijn niet jevanhet. Weet niet hoe het met de jouwe zit, maar een adviseur kan geen kwaad.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Conceptpartijprogramma PvdD

87661433-006D-43E8-A82D-09B8F61DF7F5.jpegE718A7DC-9C6B-4B71-AE1B-B10C1AF7427F.jpeg

en even een persoonlijke note want hier kon ik niet control f-en dus mn oog viel op meeršŸ«¶šŸ»58B08854-66A6-4DCC-9177-13367B5FBEE6.jpegD48EC724-DAB7-4AD1-84D8-EECEBBDF629F.jpeg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben ernstig nalatig geweest… Ik heb enkele partijprogramma’s gemist. Ik zal ze apart posten voor de goeie orde:

CDA
1694031801680.png
1694031881679.png
1694032030350.png

Nou, de toon is wel lekker gezet he…
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volt
1694032156942.png
1694032267213.png

Hier begin ik haast zelf van te twijfelen! Jammer dat ze sociaal economisch niet in mijn ideologie passen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
50plus
1694032439709.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja211694032545991.png1694032736258.png
1694032815115.png
Als iemand zijn of haar beweegredenen wil toelichten voor de voorkeur voor deze partij GRAAG want eh - ik snap er geen kutje van. ā€œDe politiek moet z’n bek houden over racisme bij de politie, de politiek moet dit, de politiek moet datā€ alsof je kan bepalen wat ALLE politieke partijen moeten met je mening. Man man man man.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Volt
Bekijk bijlage 53779
Bekijk bijlage 53780

Hier begin ik haast zelf van te twijfelen! Jammer dat ze sociaal economisch niet in mijn ideologie passen.
Klik om te vergroten...

VOLT is voor het grootste gedeelte "mijn" partij omdat deze iets doet wat ik bijzonder belangrijk vind: samenwerking zoekt op groter (internationaal) niveau. Als Nederland zelf worden we te klein om nog ons eigen lot te kunnen bepalen als we niet sterke internationale medestanders vinden die in samenwerking met ons kunnen helpen om onze culturen plus normen en waarden te behouden.



Even super kort samengevat via AI wat sociaal en economisch plan van VOLT is:

SOCIAAL

Ze willen een sociaal en duurzaam beleid voeren om de problemen van woningnood, armoede, ongelijkheid en discriminatie aan te pakken. Ze stellen verschillende maatregelen voor, zoals:

  • Een universeel basisinkomen voor iedereen boven de 18 jaar.
  • Een sociale huurmarkt die betaalbaar en toegankelijk is.
  • Een inclusieve arbeidsmarkt die diversiteit en gelijke kansen bevordert.
  • Een moderne sociale dienstverlening die mensen helpt om hun potentieel te benutten.
Ze willen ook samenwerken met andere Europese landen om een sociaal Europa te creƫren dat solidair en rechtvaardig is.


ECONOMISCH

Ze willen een gezonde en duurzame economie stimuleren die nieuw en sociaal ondernemerschap ondersteunt. Ze stellen verschillende maatregelen voor, zoals:

  • Een Europese startup-visum om talentvolle ondernemers aan te trekken.
  • Een Europese innovatieraad om innovatieve projecten te financieren.
  • Een eerlijke en transparante belastingstelsel dat multinationals en digitale platforms laat bijdragen aan de samenleving.
  • Een circulaire economie die grondstoffen en energie efficiĆ«nt gebruikt.
Ze willen ook samenwerken met andere Europese landen om een economische renaissance te creƫren die de vooruitgang van de samenleving dient.


Dan mijn eigen inbreng:

Ikzelf ben erg voor een universeel basisinkomen. Met de opkomst van AI is het evident dat mensen die hier optimaal gebruik van maken, minder afhankelijk worden van anderen. Dit kan in de nabije toekomst leiden tot het verdwijnen van talloze banen.

Hier zie ik een sterke rol voor een universeel basisinkomen. Het heeft de potentie om armoede te verminderen en biedt mensen die hun baan verliezen een vangnet. Zo kunnen zij de juiste beslissingen blijven nemen en kansen krijgen om weer actief deel te nemen aan de maatschappij, zoals door omscholing of vrijwilligerswerk. Vooral in de zorg, met onze vergrijzende bevolking, is er veel behoefte aan (vrijwillige) inzet.

Aan de andere kant ben ik ook onder de indruk van het voorstel van VOLT om defensie op Europees niveau te coördineren. Dit omvat niet alleen het leger, maar ook R&D en productie. Gezien recente gebeurtenissen, zoals in Oekraïne, blijkt een robuuste verdediging en afschrikking cruciaal om dictaturen buiten onze Europese grenzen te houden.
o
ostLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ik ben ernstig nalatig geweest… Ik heb enkele partijprogramma’s gemist. Ik zal ze apart posten voor de goeie orde:

CDA
Bekijk bijlage 53776
Bekijk bijlage 53777
Bekijk bijlage 53778

Nou, de toon is wel lekker gezet he…
Klik om te vergroten...

Mijn privacy-afschaf-stappenplan was aan punt 9.5 te zien niet aan dovemansoren gericht! Slimme keuze om het op kinderen te gooien, want ja, als je daar tegen bent, dan moet je wel iets heel pervers te verbergen hebben. Met het belang van het kind op de eerste plek, stel ik voor dat we het niet bij digitale massasurveillance laten. Met preventieve huiszoekingen kunnen we namelijk nog veel meer leed voorkomen.

ljuv zei:
50plus
Bekijk bijlage 53781
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd hoe zij dit voor zich zien. Er lijkt me weinig zo ontmoedigd te zijn (van kinds af aan) als drugsgebruik en zelfs dat wordt met de dag meer genormaliseerd. Moeten de media nog meer tendentieuze spookverhaaltjes vertellen over - brr... - drugs?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
ost zei:
Mijn privacy-afschaf-stappenplan was aan punt 9.5 te zien niet aan dovemansoren gericht!
Klik om te vergroten...
Die toverkol van de VVD valt op dit gebied ook voor geen cent te vertrouwen.

Hasj-heffing??
Wel ja, we laten dit forum het begrotingstekort weg roken...
Een heffing op een illegaal product, mag dat wel?
Ben niet zo juridisch onderlegd, iemand die hier meer verstand van heeft?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Programma BVNL

Als ik snel kijk vind ik niets over drugs!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2930313233...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."