#1
En de mensen die zero fucks geven om klimaat en dus geen heilig boontje spelen en gewoon panelen op t dak hebben zodat je minder hoeft te dokken voor energie en verder ook niet zeiken over het stopzetten van een (algemeen bekende idd) salderingsregeling? Ik voel me gediscrimineerd in dit antwoord😜Ik snap dat dat als oneerlijk ervaren wordt… Maar echt onrechtvaardig is het niet. Zeker niet als je bedenkt dat de mensen die kúnnen investeren in duurzaamheid nou niet per se de mensen zijn die hun gasrekening nauwelijks kunnen betalen. Dat is mijn linkse frustratie bij dit gemekker. Mijn groene frustratie is dat mensen doen alsof ze een heilig boontje zijn en graag willen bijdragen aan duurzaamheid, terwijl ze in werkelijkheid vooral willen VERDIENEN (niet eens besparen - das nie genoeg - maar VERDIENEN). Er zelf financieel op vooruitgaan is dus voorwaardelijk voor hun bijdrage aan verduurzaming. Dát is pas misleidend.