Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
168 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Gaan er nu echt alleen maar technocraten in de regering zitten?
Klik om te vergroten...
Nee, de helft komt uit de coalitie (waaronder Keizer) en de andere helft niet. Kunnen dus ook PvdAers zijn, of mensen die niet gebonden zijn aan partijen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
De nieuwe kabinetsposten zijn bekend. Nu de poppetjes er nog op

nos.nl

Verdeling kabinetsposten nu officieel: drie nieuwe ministeries

Formateur Van Zwol heeft bekendgemaakt hoe de ministers en staatssecretarissen over de partijen worden verdeeld.
nos.nl nos.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3

x.com

x.com x.com

Zo dan. Geen mossad agenten in onze regeringen. :grinning:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Natuurlijk niet hahaha.
Ze zien me al aankomen😂
Klik om te vergroten...

Jammer.
Je zou een fantastische aanwinst zijn geweest.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
1718310340184.png

Wat een jachtveld.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was te gaar om te stemmen op die dag door pyrro's kater. ben benieuwd wie aan de kop staat. zo te zien GL/PVDA op dit moment.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
PVV-leider Wilders schuift Fleur Agema naar voren als vicepremier - https://nos.nl/l/2524806
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
PVV-leider Wilders schuift Fleur Agema naar voren als vicepremier - https://nos.nl/l/2524806
Klik om te vergroten...

Knap dat ze met MS dit soort functies kan bekleden. Daar heb ik respect voor.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Knap dat ze met MS dit soort functies kan bekleden. Daar heb ik respect voor.
Klik om te vergroten...
Heeft ze dat heb het nog niet gelezen ken het maar al te goed me vader heeft het al meer dan 10 jaar
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Heeft ze dat heb het nog niet gelezen ken het maar al te goed me vader heeft het al meer dan 10 jaar
Klik om te vergroten...

Yep, in dat artikel las ik het:

1718556893518.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.instagram.com

De Correspondent on Instagram: "“Dat je zo concreet een reëel probleem zoals de woningnood koppelt aan asielzoekers, dat is echt iets wat alleen gebeurt als je voortdurend domheid daarover consumeert.” @sanderschimmelpenninck bespreekt zijn nieuwe b

3,334 likes, 79 comments - decorrespondent on November 18, 2024: "“Dat je zo concreet een reëel probleem zoals de woningnood koppelt aan asielzoekers, dat is echt iets wat alleen gebeurt als je voortdurend domheid daarover consumeert.” @sanderschimmelpenninck bespreekt zijn nieuwe boek ‘De...
www.instagram.com www.instagram.com
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
www.instagram.com

De Correspondent on Instagram: "“Dat je zo concreet een reëel probleem zoals de woningnood koppelt aan asielzoekers, dat is echt iets wat alleen gebeurt als je voortdurend domheid daarover consumeert.” @sanderschimmelpenninck bespreekt zijn nieuwe b

3,334 likes, 79 comments - decorrespondent on November 18, 2024: "“Dat je zo concreet een reëel probleem zoals de woningnood koppelt aan asielzoekers, dat is echt iets wat alleen gebeurt als je voortdurend domheid daarover consumeert.” @sanderschimmelpenninck bespreekt zijn nieuwe boek ‘De...
www.instagram.com www.instagram.com
Klik om te vergroten...
In Amsterdam komen 9 van de 10 sociale huurwoningen nooit online te staan, maar worden daarvoor al toegewezen aan mensen die voorrang krijgen. Ik vraag me altijd af hoe dat kan. 90% van de sociale huurwoningen komen niet eens op de markt. Waar komen al die mensen met voorrang vandaan en waarom moet ik daardoor 18 jaar op een woning wachten? In ieder geval een deel van die mensen zijn immigranten. Een hoe groot deel weet ik niet. Is dit domheid?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
In Amsterdam komen 9 van de 10 sociale huurwoningen nooit online te staan, maar worden daarvoor al toegewezen aan mensen die voorrang krijgen. Ik vraag me altijd af hoe dat kan. 90% van de sociale huurwoningen komen niet eens op de markt. Waar komen al die mensen met voorrang vandaan en waarom moet ik daardoor 18 jaar op een woning wachten? In ieder geval een deel van die mensen zijn immigranten. Een hoe groot deel weet ik niet. Is dit domheid?
Klik om te vergroten...
Tsja schandalig is het
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Een hoe groot deel weet ik niet. Is dit domheid?
Klik om te vergroten...
D'r zijn vast allerlei trucjes voor, in het 'oncorrupte' Amsterdam.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
In Amsterdam komen 9 van de 10 sociale huurwoningen nooit online te staan, maar worden daarvoor al toegewezen aan mensen die voorrang krijgen. Ik vraag me altijd af hoe dat kan. 90% van de sociale huurwoningen komen niet eens op de markt. Waar komen al die mensen met voorrang vandaan en waarom moet ik daardoor 18 jaar op een woning wachten? In ieder geval een deel van die mensen zijn immigranten. Een hoe groot deel weet ik niet. Is dit domheid?
Klik om te vergroten...
In mijn wijk staan regelmatig , of blok eigenlijk, 5-10 huizen makkelijk 6 maanden leeg. Daar begrijp je helemaal niks meer van in deze tijd. Komt door de maatregel dat huizen duurzaam moeten worden gemaakt.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16

Huisvesting statushouders Amsterdam - zo zit het! | NUL20

Amsterdam schiet structureel tekort in het huisvesten van vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Dat stelde de provincie Noord-Holland in een opmerkelijk persbericht waarin de hoofdstad de wacht wordt aangezet. Maar waarom nu? Eind vorig jaar had Amsterdam de jarenlange achterstand nagenoeg...
www.nul20.nl www.nul20.nl

Dat staat hier, 56xx nog iets in 4 jaar. Dat is 1400 per jaar dus ongeveer. Maar dat was tot 2020. Kan even geen actueel rapport vinden.

De woning voorraad sociale huurwoningen is gedaald van 90% naar 40% in Amsterdam. Nog frappanter, er staan er 6000 leeg. Moet ff me riem aantrekken want me broek zakt af.

In 2022 kregen 22 mensen een huis die niet onder een regeling vielen.

In 2021 gingen er 7400 woningen naar een nieuwe huurder, 694 daarvan waren statushouders. Dus dat is 10% ongeveer.

www.at5.nl

Sociale huurwoning zonder urgentie of voorrang vrijwel onmogelijk: slechts 23 in heel jaar

Sociale huurwoning zonder urgentie of voorrang vrijwel onmogelijk: slechts 23 in heel jaar
www.at5.nl www.at5.nl
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze Herbs Mang zei:
In 2021 gingen er 7400 woningen naar een nieuwe huurder, 694 daarvan waren statushouders. Dus dat is 10% ongeveer.
Klik om te vergroten...
Dus 10% van de sociale huurwoningen in Amsterdam ging in 2021 naar asielzoekers… Verder gaat blijkbaar het overgrote deel van de sociale huurwoningen naar mensen die gebruik maken van voorrangsregelingen, labels of urgenties. Voor de reguliere woningzoeker weinig kans.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
In Amsterdam komen 9 van de 10 sociale huurwoningen nooit online te staan, maar worden daarvoor al toegewezen aan mensen die voorrang krijgen. Ik vraag me altijd af hoe dat kan. 90% van de sociale huurwoningen komen niet eens op de markt. Waar komen al die mensen met voorrang vandaan en waarom moet ik daardoor 18 jaar op een woning wachten?
Klik om te vergroten...
Dat is allemaal super kut, maar wat heeft dat te maken met bovenstaande…? Er wordt toch niet ontkend dat er échte problemen zijn, en door mij ook niet? Daarnaast: het gaat ook niet over wie dom is en wie niet. Het gaat erover dat domheid (niet die van mensen maar domme argumenten) wordt ingezet om standpunten te verdedigen die niet bijdragen aan een oplossing voor de problemen, maar alleen een gevoel versterken.
Ben geneigd heel inhoudelijk te reageren. Er zijn wel degelijk recente rapporten namelijk. Maar dat leidt eigenlijk vooral af van het punt en daarbij heb ik in dit topic al meer dan een keer met cijfers laten zien dat statushouders in verhouding weinig invloed hebben op het grote te kort aan (sociale huur)woningen

OtherShore zei:
In ieder geval een deel van die mensen zijn immigranten. Een hoe groot deel weet ik niet. Is dit domheid?
Klik om te vergroten...
Hier begint de “domheid”, inderdaad.

Waarom dit veronderstellen als je het niet weet, er geen verstand van hebt? Waarom afgaan op een gevoel, waar anderen weer door beïnvloed kunnen worden? (Antwoord: omdat mensen, bijvoorbeeld in de politiek, die er verstand van hebben domheid (onwaarheden verpakt in slimme woordstijlen) hebben ingezet waardoor zoveel mensen dit nu geloven). Terwijl er zó veel rapporten en onderzoeken zijn over hoe deze woningmarkt problemen zijn gekomen en hoe ze mogelijk op te lossen zijn…
Dat is niet jouw verantwoordelijkheid om allemaal te weten of op te zoeken. Maar het is wel jouw verantwoordelijkheid kritisch te luisteren naar populisten, zodat je er doorheen kan prikken.

Ik ben het wel met je eens dat “domheid” echt een domme (😜) woordkeuze is, want het lijkt nu net of het over de mensen die populistisch stemmen gaat. Maar dat is niet zo, de domheid slaat op de inzet door de mensen die iets willen bereiken waar geen feiten voor zijn. Wel weer classic Schimmelpennick vind ik.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Dus 10% van de sociale huurwoningen in Amsterdam ging in 2021 naar asielzoekers… Verder gaat blijkbaar het overgrote deel van de sociale huurwoningen naar mensen die gebruik maken van voorrangsregelingen, labels of urgenties. Voor de reguliere woningzoeker weinig kans.
Klik om te vergroten...
Dat is klopt helemaal maar ook regulier zijn er kansen genoeg in Amsterdam. Als je de portemonnee trekt of ook een traject induikt. Zelfs in Amsterdam heb je dan binnen twee jaar een woning.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze Herbs Mang zei:
Dat is klopt helemaal maar ook regulier zijn er kansen genoeg in Amsterdam. Als je de portemonnee trekt of ook een traject induikt. Zelfs in Amsterdam heb je dan binnen twee jaar een woning.
Klik om te vergroten...

We zitten niet allemaal in jouw circuit.

Maar geld helpt altijd.

In Duitsland was het overigens veel gemakkelijker.

Maar het is inderdaad zo dat gewone stervelingen bij Woonnet weinig te verwachten hebben de eerste 15(?) jaar.

Woon zelf al een jaar of vijftien in Amsterdam, waaronder de vooral laatste tien jaar vooral als postadres bij mijn ex (af en toen een maand of twee daar) (maar betaal wél belasting). Ik
blijf gebonden aan Amsterdam voor mijn 'speciale' gezondheids behoeften (MSM-gerelateerd, vooral chemseks) als dat ik hier in 't pittoreske bloembollen-dorp probeer krijg ik vast weer van die stomme blikken en blijkt dat ze er geen reet van begrijpen of dat ze het op zo'n krukkige manier regelen dat wat voor mij in Amsterdam bijna gratis geregeld wordt héél omslachtig werkt via de huisarts testjes afnemen en dan héél lang wachten).

Heb nu zelf een vriend met een woning in het negentiende arrondissement in Parijs, waar we redelijk vaak zitten. Nog veel moeilijker dan in Amsterdam. Maar Amsterdam heeft ook héél veel vervelende (blanke) mensen daar rondlopen al komen die meestal niet waar wij zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."