Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
177 weergaven
18-5-2026
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Breaking News!



we gaan over rechts
Klik om te vergroten...
Her-opvoedkampen voor alle drugsgebruikers!!! :wink: Celstraffen voor drugsgebruikers!!! :wink: Doodstraf voor dealers :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
71052859-9766-4535-A586-1864F3340551.jpeg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
ik ben helaas niet gebeld
Klik om te vergroten...

Ik ben vandaag wel twee keer gebeld door een nummer uit Den Haag.
Het zou toch niet zo zijn dat ze mij hadden willen vragen als minister president? :wink:

Maar inderdaad, afwachten. Ben eens benieuwd wat de fracties ervan gaan vinden.
Het heeft een half jaar geduurd. Dus voor de partijleiders een spannende avond.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Ik ben vandaag wel twee keer gebeld door een nummer uit Den Haag.
Het zou toch niet zo zijn dat ze mij hadden willen vragen als minister president? :wink:

Maar inderdaad, afwachten. Ben eens benieuwd wat de fracties ervan gaan vinden.
Het heeft een half jaar geduurd. Dus voor de partijleiders een spannende avond.
Klik om te vergroten...
Ahhhhhh man niet alleen voor de partijleiders ik ben echt tering zenuwachtig😂😂😂

Gemiste kans voor het land wel, dat jij je telefoon niet opnam!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
Topambtenaar Dick Schoof (ex-AIVD, ex-NCTV) kandidaat-premier - https://nos.nl/l/2522197
Klik om te vergroten...

Interessante keuze.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Interessante keuze.
Klik om te vergroten...
Waarom?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Waarom?
Klik om te vergroten...
Hij lijkt totaal van buiten het partijpolitieke verkiezingsspel te komen.

Is dat goed, of zal een deel van de stemmers zich totaal bekocht voelen (buiten de PVV-stemmers, natuurlijk)?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Hij lijkt totaal van buiten het partijpolitieke verkiezingsspel te komen.

Is dat goed, of zal een deel van de stemmers zich totaal bekocht voelen (buiten de PVV-stemmers, natuurlijk)?
Klik om te vergroten...
Dat was toch juist de bedoeling iemand met afstand van de politiek
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Dat was toch juist de bedoeling iemand met afstand van de politiek
Klik om te vergroten...
Weet hier niet genoeg van, maar ik begin bijna te denken dat ze met opzet een onaantrekkelijke kandidaat naar voren schuiven zodat hun eigenlijke latere kandidaat eerder geaccepteerd zal worden.

Maar we zullen zien.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Scherm_afbeelding-2024-05-28-om-14.03.15.jpg

Andere ronde... nieuwe kansen! Stem slim.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dick ... 67 jaar.
Ben je dan niet te oud als premier?
Is wel een top ambtenaar lees ik.
Intressante keuze.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Dick ... 67 jaar.
Ben je dan niet te oud als premier?
Is wel een top ambtenaar lees ik.
Intressante keuze.
Klik om te vergroten...
Normaliter kunnen beroepspolitici topambtenaren niet luchten of zien.

I smell a rat.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Hij lijkt totaal van buiten het partijpolitieke verkiezingsspel te komen.

Is dat goed, of zal een deel van de stemmers zich totaal bekocht voelen (buiten de PVV-stemmers, natuurlijk)?
Klik om te vergroten...
Ik denk allebei wel!
Ik ben re-te benieuwd. Totaal bizar idee dat zó’n onbekend iemand onze premier wordt natuurlijk… maar ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelofelijk excited ben om te zien wat uiteindelijk de resultaten gaan zijn. Ik zie het wel als iets goeds om meerdere redenen.
Maar PVV stemmers zijn zeker woest sinds bekend werd dat Wilders geen premier werd over dat feit.
MR_CHIP zei:
Dat was toch juist de bedoeling iemand met afstand van de politiek
Klik om te vergroten...
Nee dat ging over het functieprofiel van de informateurs (Plasterk, Putters, Dijkgraaf en van Zwol). Voorheen waren dit mensen die op het moment zelf ook actief waren in de Haagse politiek.
Casrus zei:
Weet hier niet genoeg van, maar ik begin bijna te denken dat ze met opzet een onaantrekkelijke kandidaat naar voren schuiven zodat hun eigenlijke latere kandidaat eerder geaccepteerd zal worden.

Maar we zullen zien.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik niet, want deze zoektocht was al moeilijk genoeg!

Kordie zei:
Dick ... 67 jaar.
Ben je dan niet te oud als premier?
Is wel een top ambtenaar lees ik.
Intressante keuze.
Klik om te vergroten...
Nah, de gemiddelde leeftijd van MP’s is niet veel lager geloof ik😅 En ik verwacht dat hij niet een record aan termijnen wil volmaken zoals Rutte… Ook omdat hij niet partijgebonden is: zal weer totaal anders zijn na volgende verkiezingen.

Casrus zei:
Normaliter kunnen beroepspolitici topambtenaren niet luchten of zien.

I smell a rat.
Klik om te vergroten...
Zeker Wilders niet… dus dat is inderdaad wel een vreemde keuze.
Schoof heeft na de verkiezingen wel een interview gegeven waar hij zich behoorlijk positief over de PVV winst uitte, ik denk dat hij daarmee Wilders wel gecharmeerd heeft. Daarnaast heeft hij ook veel kennis en kwaliteiten op de beleidsonderwerpen die Wilders erg belangrijk vindt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wederom een (oud) PvdA lid.
GA DAN VERDORIE PVDA STEMME MENSEEEEE😂😂😂😂
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Wederom een (oud) PvdA lid.
GA DAN VERDORIE PVDA STEMME MENSEEEEE😂😂😂😂
Klik om te vergroten...
🤮
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
🤮
Klik om te vergroten...
Eigen risico is nogsteeds niet “morgen” afgeschaft…………
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Eigen risico is nogsteeds niet “morgen” afgeschaft…………
Klik om te vergroten...
Nee daarom stemde ik ook niet pvv :P

alsin ik heb pvv gestemd maar niet vanwege dat meer vanwege het goede beleid omtrent asiel e.d
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Nee daarom stemde ik ook niet pvv :P

alsin ik heb pvv gestemd maar niet vanwege dat meer vanwege het goede beleid omtrent asiel e.d
Klik om te vergroten...
Hahaha ja begreep hem. Ik heb overigens geen PvdA gestemd hoor. Vind het gewoon heel ironisch dat de PVV zo weinig mensen hebben die wat kunnen en de PvdA dus zoveel dat zij al het werk mogen doen dat de PVV niet kan.

Spoiler: Also, note to self:
Goed beleid = beleid dat afgeknald wordt door de rechter en/of de EU en onuitvoerbaar is maar wel lekker inspeelt op gevoel. Goed beleid =/= uitvoerbaar beleid dat problemen oplost.

Got it!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanuit naar ik hoop onverdachte hoek en met pijn in mijn hart.

Laat dan toch maar meneer Wilders PM worden.
Kost punten in het internationale circuit. Levert schade op aan NL belangen.
Dus hoe sneller hoe beter. Wordt duidelijk in hoeverre dat binnen een democratische structuur werkzaam is.
Nederland met slechts één stemgerechtigde burger ! Wow !

Kunnen we daarna weer opgefrist beginnen !

Meebewegen is zo nu en dan productief. Actie = reactie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."