Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroïneverslaving

heroïneverslaving

153 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey natalia,

Lang geleden ook :tongueout:

Goed dat je clean bent.

Denk je nog dagelijks aan de dope? Droom je ervan?

Als ik een paar weken clean ben krijg ik na zo'n twee maanden dromen, niet echt nachtmerries maar wel spooky, dat ik aan het rondwandelen ben in de scene, op zoek naar dealers, en als ik dan eindelijk bruin heb, kan ik geen folie vinden, en alle winkels zijn dicht, enz. Zulke rare dromen heb ik nog maanden gehad.

Ik gebruik nu 2x per week heroïne, chinezen. Gaat goed zo, hoe gevaarlijk het ook klinkt. Maar heb genoeg steun overal: relatie, vrienden. Ik ben helaas mijn werk kwijtgeraakt maar ik ben hard op zoek naar nieuwe, ik hoop iets in de horeca te vinden, en volgend jaar met een studie in de zorg te kunnen beginnen.

Dit alles is mede mogelijk gemaakt door 100 mg sertraline per dag, Zoloft in NL, Serlain in België zijn de merknamen... Een SSRI antidepressivum... Maakt alles zo veel makkelijker, gezien dat ik best een neurotische persoonlijkheid heb.

fnea.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben echt gegrepen door alle verhalen in dit topic. Echt heel heftig!
Ik wil iedereen enorm veel succes, geluk en kracht toewensen.. om van de heroïne af te blijven!

Natalia.. enorme bewondering! Ga zo door!
Mannetje.. citaat caatje: "houden van is soms ook loslaten ......"
Needlefreak.. hoe aub vol! Ooit zal het moeten lukken!
Fnea.. ik hoop dat je die 2x pw niet meer uitbreid! Succes!
LiquidFantasy.. mss in de toekomst proberen om helemaal niet meer te gebruiken? Iig heel veel sterkte!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Qocaïne zei:
Ik wil iedereen enorm veel succes, geluk en kracht toewensen.. om van de heroïne af te blijven!


Needlefreak.. hoe aub vol! Ooit zal het moeten lukken!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de positieve reactie. :wink:

Ik heb er nog nooit eerder zo erg in gelooft als nu de laatste tijd. Ben precies volwassener geworden in m'n denken. Werk, gezondheid, goeie relaties, etc. is precies veel belangrijker voor me geworden.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Qocaïne zei:
Ik ben echt gegrepen door alle verhalen in dit topic. Echt heel heftig!
Ik wil iedereen enorm veel succes, geluk en kracht toewensen.. om van de heroïne af te blijven!

Natalia.. enorme bewondering! Ga zo door!
Mannetje.. citaat caatje: "houden van is soms ook loslaten ......"
Needlefreak.. hoe aub vol! Ooit zal het moeten lukken!
Fnea.. ik hoop dat je die 2x pw niet meer uitbreid! Succes!
LiquidFantasy.. mss in de toekomst proberen om helemaal niet meer te gebruiken? Iig heel veel sterkte!
Klik om te vergroten...

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Super!
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#5
fneawognfkgln zei:
Heey natalia,

Lang geleden ook :tongueout:

Goed dat je clean bent.

Denk je nog dagelijks aan de dope? Droom je ervan?

Als ik een paar weken clean ben krijg ik na zo'n twee maanden dromen, niet echt nachtmerries maar wel spooky, dat ik aan het rondwandelen ben in de scene, op zoek naar dealers, en als ik dan eindelijk bruin heb, kan ik geen folie vinden, en alle winkels zijn dicht, enz. Zulke rare dromen heb ik nog maanden gehad.

Ik gebruik nu 2x per week heroïne, chinezen. Gaat goed zo, hoe gevaarlijk het ook klinkt. Maar heb genoeg steun overal: relatie, vrienden. Ik ben helaas mijn werk kwijtgeraakt maar ik ben hard op zoek naar nieuwe, ik hoop iets in de horeca te vinden, en volgend jaar met een studie in de zorg te kunnen beginnen.

Dit alles is mede mogelijk gemaakt door 100 mg sertraline per dag, Zoloft in NL, Serlain in België zijn de merknamen... Een SSRI antidepressivum... Maakt alles zo veel makkelijker, gezien dat ik best een neurotische persoonlijkheid heb.

fnea.
Klik om te vergroten...


Hey, hey..

Ja merci!!Ben echt heel gelukkig..alhoewel :rolleyes: !!Mijn eerste jaar clean ging heel gemakkelijker dan dat ik het nu heb.
Toen lag al die miserie nog dicht bij mij, en had ik echt nen degout van mijn dopeleventje en alles errond.
Maar nu, bijna twee jaar clean, en heb t heel lastig met mezelf!
Ni dat ik naar dealers op zoek ga ofzo, maar echt emotioneel in de knoop liggen.
En veel te veel over dope praten!!!
pffff..en ik voel dat mijn ingesteldheid tov dope ah veranderen is , maar toch lukt het mij niet om er anders over te denken..
Ik heb ook al gedacht dat het misschien komt doordat ik er nu in mijn leven echt alleen voor sta voor alles!
Ik heb altijd een vriend gehad..en nu ben ik ongeveer 4 maandjes alleen en t lijkt soms zo moeilijk om zaken alleen te ondernemen!!!echt kweetni hoe beu... :cry:
Maja ik denk dat da wel normaal is, ff mindere periode..ik hoop dat het gaat beteren!!

Dromen? neen ni echt meer, vroeger droomde ik wel over mensen waarmee ik samen mee gebruikte enzo maar nu niet meer...
Hou het een beetje in de gaten dat je gebruik niet vermeerderd hé!!
Zo is het bij mij ook begonnen met af en toe eens chinezen (en ja ik had alles zo onder controle :rolleyes: ) vooral :rolleyes: en voor ik het wist wast al dagelijks...
Maja nog chance da mensen verschillen hé, en da jij er misschien beter mee wegkan dan ik!!Ik hoop het voor jou :)
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#6
blijven doorzetten natalia!
kvin het sjiek wa je gedaan hebt!
proficiat
nog veel succes verder :)
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mr.jiho zei:
blijven doorzetten natalia!
kvin het sjiek wa je gedaan hebt!
proficiat
nog veel succes verder :)
Klik om te vergroten...

Ja hoor, lukt wel!Gewoon ff een mindere periode, maar da heeft iedereen wel eens hé!!
Ik zit in de blok, en heb geen klote goesting om te studeren
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jij kan d'r anders ook wat van, met je cokeplofjes. Ga je dan lekker sjorren joh. DAS TOCH VEEL BETER!!
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#9
nee ze hebben een zwijgplicht..maar ouders willen wel weten waar die rekening vandaan komt...


Ter toevoeging.. de post van needle freak.. las zijn post 7 jaar langdurige speed verslaving...

Denk dat het samenhangt met depresie..die j overhoud er aan..en vervolgens over stapt op de heroine..omdat j denkt dat je verdoemt bent... maar jezelf dan alleen nog maar verder de PIEP in werkt...
heb wel eens over hero ged8... maah k ben bang het weer e en stap verder is de verkeerde richting op...

mja ondanks alles...veel sterkte needle freak...!!!
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey peepz,ben een tijdje weggeweest!

heb veel te vertellen.Begin December 2004 heb ik me laten opnemen in een afkickcentrum!t ging totaal niet goed met mij,op alle vlakken emotioneel,financieel.ik zat echt aan de grond!
k ben er 4 maand gebleven,en volg nu dagcentrum in de sleutel!
Heroine is echt een vuil beestje,t heeft mijn leven nogal op zijn kop gesmeten.Ik ben nu bijna 5 maand clean op alles(zelf alcohol) en ik voel me beter dan ooit :) !k denk er soms nog wel af en toe aan,mor ik heb t niet meer van doen!k kan weer plannen maken voor de toekomst,k heb een nieuwe relatie,met mijn ouders,familie gaat t weer heel goed!
T is een moeilijke periode geweest,mor ik had ze van doen om te beseffen dat ik heel slecht bezig geweest ben!
Met sterke motivatie en volharding lukt het zekers!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
hey natalia was goed dat je gestopt bent, mijn artsen stelden ook een afkickcentrum voor, waar ik dan misschien ook medicijnen (zoloft? naltrexon? temgesic? prozac? geen idee) zou krijgen. ik ben meer dan een maand clean geweest van opiaten, laatste keer was dus ergens in half maart gebruikte ik nog - onregelmatig - methadon. niet op voorschrift natuurlijk. daarna heb ik nog lang benzo's doorgeslikt ook rohypnol, vertiefd geheugen.. :rolleyes: maar nu was ik dus meer dan een maand gestopt met alles - ook alcohol en valium enzo. het ging goed maar ik was EXTREEM druk, en ontzettend wisselend humeur waardoor ik gewoon NIET kon functioneren, en i wil zo graag mn opleiding afmaken :( .. deze week helemaal verneukt, ik heb barbituraten geslikt, valium, ketamine en speed gesnoven, ja en ook 1x heroïne gerookt nog ... :confused: :confused: :confused: :( nu ben ik erg in de war.

wat wel een goed teken was was dat ik de bruin eigenlijk vies vond, het effect, het was natuurlijk wel lekker maar achteraf had ik zoiets van - heb ik daar nou zoveel door kapot laten maken ??? :confused: nu is het probleem; ik zei dus al dat ik zo druk was en chaotisch in mn hoofd enzo, en ik wil gewoon goed kunnen functioneren, met mensen, met mn school en met mn gezin, en met mn vrije tijd wat leuke dingen doen, enzo, weet je wel, gewoon, leven,...zoals het hoort. ik wil gewoon normaal zijn een keer :angry: maar ik ben dus altijd in de war en chaotisch soms ook depressief en ik kan me nergens op concentreren daarom heb ik vandaag dus speed gebruikt (niet veel hoor) om beter te kunnen functioneren, ,.. dat lukte ook aardig, dat is voor mij echt het wondermiddel op het moment, dan voel ik me zo gelukkig en kan ik gewoon me concentreren op school en werken, .. maarja dan als de pep uitgewerkt is voel ik me zo brak en depressief, en zoals ik al zei normaal vind ik de bruin niet meer zo boeiend inderdaad natalia wat jij zegt een vies beestje :angry: :angry: maar op zulke momenten na die speed wil ik niets lliever dan een beetje bruin roken maar dan gaat het weer helemaal mis dat weet ik nu ook wel :confused: nouja dan slik k wel wat valium gewoon dan wordt ik rustig en dan kan ik in ieder geval een beetje slapen (ik heb slaap problemen omdat ik heel lang rohypnol met alcohol als slaapmiddel heb gebruikt, nee ook niet op voorschrift natuurlijk)... maarja als ik geen speed of ritalin snuif (ik neem echt maar sleutelpuntjes..) dan wordt ik heel chaotisch en gewoon helemaal kapot zeg maar, zo voelt het..... IK HEB HET GEVOEL DAT ALS IK SPEED/RITALIN OP HEB >>MEZELF<< KAN ZIJN en anders niet... :( ik kan dat toch nite heel mn leven blijven gebruiken? en die depressies als het uigewerkt is?? daar kan ik toch niet altijd valium voor blijven slikken?? ik weet niet wat ik moet doen, goddank heb ik morgen weer een afspraak bij de verslavingszorg en over een paar dagen weer met mn psycholoog..... pff en het ergste vind ik nog wel dat ik mn moeder zoveel zorgen bezorg :(

sorry mensen voor dit bericht maar ik ben echt een beetje in de war nu, normaal gesproken slikte ik dan wat slaappillen, of rookte wat bruin of slikte wat meta.. maarja dan raak ik toch allen maar verder van wal??

bedankt voor het lezen van dit bericht

natalia ik vond je post wel motiverend :) het KAN dus wel, gewoon een nieuw leven beginnen na bruin :openmouth:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#12
jaja, Ja daarom ik zie het ook aankomen... Mn heroïneverslaving zag ik NIET aankomen maar toen was ik lomp :grin:

Die post van gisteravond was een beetje warrig, sorry, maar ik neem aan dat wat ik wou zeggen duidelijk is :)

Maargoed... Vrijdagochtend, vakantie, en ik heb alweer een klein lijntje op :confused: --> nu voel ik me goed en zonder zorgen, en niet lui en depressief zoals altijd :confused: kheb nu echt maar een klein beetje op, als ik wat meer neem ga ik heel hard werken aan school en mn kamer opruimen en andere belangrijke dingen die ik normaal zo erg laat versloffen ... het is echt functioneel voor mij, niet eens zozeer om me lekker te voelen maar zeg maar om te functioneren en ook NUTTIG te zijn voor mn omgeving enzo... hmm gelukkig loop ik nog bij verslavingszorg & psycholoog dus ik kan het bespreken want als er niks gebeurt blijft dit iedere dag zo, speed is voor mij 1000x zo lekker als bruin nog... :smilingimp:

Nouja, ... en ik dacht dat sinds ik gestopt was met heroïne alles weer goed zou gaan, dat dat mn grootste probleem was :angry: :(
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is vaak niet zo zeer de hoeveelheid dope die je gebruikt, als wel de regelmaat, die een junk van je kan maken!
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#14
hey fnea...

bruinen,speed,coke t is allemaal even erg hoor!bruinen wordt als t zwaarste geklasseerd en da is t ook wel,bruinen kan je ni regelmatig gebruiken en den afkick kan serieus vies zijn.
Je verlegt je verslaving hé!da is just t zelfdste!
en geloof me jezelf zijn onder invloed van dope da is totaal ni mogelijk,k dacht da ook dak op b vree goe kon praten,kon functioneren maar alles behalve je denkt dat maar zo komt t totaal ni over!
Als ik jouw post lees,zie ik mezelf er helemaal in terug toen ik gebruikte!
Maar ja je moet er zelf achter staan,en genoeg gemotiveerd zijn om er iets aan te doen!k had een degout van mijn leven,t milieu waarin dat ik zat!k ben veel kwijtgeraakt door mijn verslaving!nu dat ik in een afkickcentrum gegaan ben,heb ik alles zelf terug!zelf een nieuwe vriend!
t is dus echt mogelijk,een leven na een verslaving maar je moet t zelf willen hé!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sorry Natalia, dit wil ik gedeeltelijk toch tegenspreken.
Ik heb zo'n 20 jaar normaal gefunctioneerd, terwijl ik verslaafd was aan de dope.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo Fnea, erg jammer dat het toch niet zo goed gaat als verwacht :( Ik kreeg de indruk dat je (een tijdje geleden) weer vol vertrouwen zat. Natuurlijk gebeuren er soms vervelende dingen waardoor dit vertrouwen en de positieve kijk op het leven weer minder wordt.

Misschien moet je op de dagen dat je je even wat minder voelt even een berichtje op dit forum zetten waarin je verteld wat er allemaal niet zo goed gaat?

Ik geloof namelijk dat als je deze dagen veel over je problemen praat ( al heb je misschien helemaal geen zin in praten en alleen maar zin in drugs) je er beter doorsleept.

Je zegt dat je door speed te gebruiken beter kunt functioneren. Dat kan ik best geloven heb namelijk zelf soms dat idee met Cannabis. Opzich is het niet verkeerd zo af en toe de wil om dingen te doen (kamer op ruimen studeren etc.) te stimuleren met drugs (als het maar geen heroine is!) ik denk alleen dat speed veel te veel invloed heeft op de hersenen waardoor het alleen maar moeilijker wordt ook te functioneren in nuchtere toestand!

Het zal niet veel helpen maar probeer eens een grote hoeveelheid energiedrankjes op de dagen dat je wilt gaan studeren of iets dergelijks maar je het niet trekt zonder een stimulerend effect. En ik weet niet wat voor effect Cannabis op je heeft maar als je heel erg je best doet kan je als je knetter bent ook beter functioneren en zie je vaak ook veel meer voordelen van dingen waar je normaal geen zin in hebt (dat is bij mij althans zo, ik weet niet of ik je dit advies wel moet/mag geven)

Als je nu zoiets hebt van, dat helpt niks die nep drugs daar wordt het niet beter op en je er nog steeds van overtuigd ben dat alleen Speed je kan helpen normaal te functioneren probeer het dan zo min mogelijk te doen! (makkelijker gezegd dan gedaan maarja) Probeer in ieder geval ook eens nuchter te studeren/je kamer op te ruimen of een andere aktiviteit die je in eerste instantie niet ligt. Vaak is het zo dat je na veevloudig nuchter aktiviteiten te doen je er aan gewend raakt. Je zou jezelf eventueel ook kunnen belonen na een hele dag goed bezig te zijn geweest. Ik denk dat je dat het liefst doet met een harddrugs (dat snap ik ook wel) maar misschien kan je iets anders leuks verzinnen? Zoals een leuke film huren, een game spelen. Vaak is het ook lekker naar een dag aktief binnen zijn geweest even lekker naar buiten te gaan (ik zelf kan altijd ontzettend geniet van een joint en daarna in een bos lopen als het lekker weer is.)

Ik snap heel goed dat het moeilijk is een leuk en lekker leven te hebben zonder drugs en denk het voor mij ook moeilijk is een echt goed advies te geven omdat ik zelf nooit iets anders heb gebruikt dan alcohol en cannabis. Je zal waarschijnlijk ook vrij weinig aan mijn advies hebben want voor een drugsgebruiker zal normaal genieten van het leven net iets moeilijker zijn en op een andere manier gaan maarja ik hoop toch maar dat je er wat aan hebt en dat je ooit normaal kunt leven zonder daarbij dagelijks (hard) drugs bij nodig te hebben.

Een lang verhaal waar je misschien helemaal niks aan hebt, maarja sterkte in ieder geval!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
dank dank dank dank voor je reactie, ik ben net wakker en zal het lezen als ik niet meer scheel kijk (gisteraovnd oxazepam+diazepam+ketamine+heroïne)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
fneawognfkgln zei:
dank dank dank dank voor je reactie, ik ben net wakker en zal het lezen als ik niet meer scheel kijk (gisteraovnd oxazepam+diazepam+ketamine+heroïne)
Klik om te vergroten...

Waarom moet je dat echt toevoegen, het heeft toch geen waarde :confused:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bal0n zei:
Waarom moet je dat echt toevoegen, het heeft toch geen waarde :confused:
Klik om te vergroten...

Weet ik niet meer, ik voelde me heel erg vaag die ochtend natuurlijk, idd niet echt nuttig eigenlijk :grin:

maarja de post verwijderen heeft nu geen zin meer nu jij het al gequote hebt enz.

anyway, boeiend, je zit er toch niet mee hoop ik?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het spijt me om dat te horen. Als schuldige voel ik mij verantwoordelijk een oplossing aan te dragen voor je ontwikkelde post-traumatische stress syndroom, dissociatieve amnesie, ADHD-NOS en bipolaire stoornis. Ik stel de volgende behandeling voor:
* 2x weeks drie kwartier cognitieve gedragstherapie.
* 1x weeks twee uur groepstherapie met lotgenoten.
* 1x weeks vijf kwartier gesprek met psychiater.
Medicatie:
* 3x daags 1 tablet diazepam 5 mg.
* 3x daags 4 tabletten lorazepam, dosering nader te bepalen door psychiater.
* 1x daags 1 tablet paroxetine 20 mg.
* 1x daags 1 tablet risperdal, dosering nader te bepalen door psychiater.
* indien nodig voor het slapen gaan 2 x 20 mg temazepam.

Veel sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."