Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou je het proberen?

Zou je het proberen?

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
g
gast333Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja.
De nieuwsgierigheid naar het effect zou groter zijn dan rationeel aan de gevolgen te denken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ligt eraan, in wat voor soort sfeer ik zit.
Zit ik in een dubieuze, maar gezellige sfeer; dan zou ik het zeker doen.
Heroïne; lijkt mij overigens geweldig, om dat een keer samen met een vriendin te doen.
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm.. Het ligt nu voor me en nee kan de verleiding (nog) niet weerstaan :(
Ben nu net terug uit me werk en ik snak er nu gewoon naar.

En ook al ben ik dalijk gestopt, er zal altijd een deel van mij naar die heerlijkheid blijven verlangen, maarja das het nadeel van verslaafd zijn lijkt me zo :wink:

@ iedereen die erover nadenkt om het een x te proberen; Mijn advies is echt doe het niet nu je nog een keus hebt :)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
met mn vriendin samen is heroine eigenlijk het laatste wat ik zou willen gebruiken ...

heroine zorgt ervoor dat ik in mn eigen wereldje kom ,,, niet in een gezellig wereldje samen met mn vrouwtje ..

dan zie ik persoonlijk veel meer in een xtc pilletje op je zolderkamertje .. samen met je vrouwtje .. evt lekker wandelen in het bos halverwege de nacht ...

xtc is wat dat betreft in mijn ogen zoveel meer socialer en 'gezamelijker' als je dat samen neemt .. daar kan geen opiaat tegenop in mijn ogen :)

:wave:
B
BcoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil het wel.
maar ik ben bang voor spuiten.
Dat zou mijn enige reden zijn waarom ik het niet zou doen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bcore zei:
Ik wil het wel.
maar ik ben bang voor spuiten.
Dat zou mijn enige reden zijn waarom ik het niet zou doen.
Klik om te vergroten...
De enige nog wel.. Dus verslaving ed komt bij jou niet op?
B
BcoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vanadesse zei:
Bcore zei:
Ik wil het wel.
maar ik ben bang voor spuiten.
Dat zou mijn enige reden zijn waarom ik het niet zou doen.
Klik om te vergroten...
De enige nog wel.. Dus verslaving ed komt bij jou niet op?
Klik om te vergroten...
Ik ben niet verslavingsgevoelig.
En ik weet wanneer ik moet stoppen met iets, hoe hard het ook is, ik stop.
En ik weet dat m'n vrienden me altijd zullen helpen met zulke dingen.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
nee ik zou het niet proberen omdat ik het gevoelsmatig een enge drug vindt.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bcore zei:
Vanadesse zei:
Bcore zei:
Ik wil het wel.
maar ik ben bang voor spuiten.
Dat zou mijn enige reden zijn waarom ik het niet zou doen.
Klik om te vergroten...
De enige nog wel.. Dus verslaving ed komt bij jou niet op?
Klik om te vergroten...
Ik ben niet verslavingsgevoelig.
En ik weet wanneer ik moet stoppen met iets, hoe hard het ook is, ik stop.
En ik weet dat m'n vrienden me altijd zullen helpen met zulke dingen.
Klik om te vergroten...
Ja, dat heb ik er meer horen zeggen... Niet verslavingsgevoelig...
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#10
dollegekske zei:
Zou je heroine nu proberen als het voor je neus lag?
Waarom wel/niet
Klik om te vergroten...
Als 't nu voor m'n neus ligt niet.
Als 't over 10 jaar voor m'n neus ligt misschien.
Als ik 't al ga doen, doe ik 't pas als ik er klaar voor ben.
*en dat voel je wel*
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja! En je vrienden proberen jou wel te helpen, jij hebt op dat moment alleen geen hulp nodig. Je hébt immers geen probleem!
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, want je hebt 'alles' al :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindgamer zei:
Nee, want je hebt 'alles' al :grin:
Klik om te vergroten...
"I chose not to choose life. There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?”
Trainspotting
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor ik dood ga, ja, tenminste, das wel de bedoeling..maar dan wel pas vlak voor ik dood ga..mocht ik de datum ongeveer weten :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee. Simpel omdat ik ervan moet kotsen. Lichamelijke reactie. En ik heb geen zin om me kapot te kotsen. Ik heb geen problemen met dingen proberen, ik ben heel verslavingsongevoelig, ik zou het echt 20 keer of zo moeten doen om iets van een verslaving te pakken.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wed met jouw dat zelf jij, de verslavingloze rakker, binnen twintig dagen (tien gram) hooked is! Het kotsen is immers een bijwerking van het overdoseren. Gewoon rustig aan je lichaam laten wennen, dan zal het doel in zicht zijn :wink:

Maar ga maar niet in op deze weddenschap, er valt namelijk geen eer aan te behalen. Je eerste indruk laat je niet in de steek, in deze!

Groet,

Eend
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het nu een keer of 10 gerookt.
Wou het al tijden proberen maar las al dat je het de eerste paar keer mogelijk niet/minder voelt.
Dus besloot ik een realistisch plan te maken. Een keer of 5 was het plan, om verzekerd te zijn van de juiste effecten. Maar dat werd toch rond de 10x.
Eerste paar keren was ook niet heel interessant maar daarna kon ik het wel waarderen als een soort rustige warme deken die om je heen zit. Erg behaaglijk gevoel :)
Nu heb ik wel een beter idee van wat het is.
Sindsdien nog maar een keer gerookt (werd gezegd dat het opium was). Nog wel eens zin in gehad maar nooit doorgezet om het te halen.

Groet
M
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Okay, ik dacht dat we het over Hero hadden. Dit is, indien je het dagelijks gebruikt (voor zo'n kleine maand) én goede kwaliteit hebt natuurlijk, superverslavend. Zelfs voor mensen die zwaar tegen welke vorm van verslaving ook zijn :wink:

Echte Hero, dus niet die vieze straatzooi van vijf-en-twintig gulden per balletje (toentertijd... 2,5 - 3,0 streep) zorgt voor een gegarandeerd effect, ook al na één keer. Zolang je ervoor zorgt dat je het niet dagelijks / om de dag neemt, zie ik niet zoveel risico's qua verslaving.

Miniscule uitzonderingen daargelaten..
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk niet dat ik het zou doen. Ik ben er wel heel nieuwschierig naar, want ik kan me echt niet voorstellen wat voor gevoel het zou geven. Mischien geeft het je het beste gevoel dat je ooit kan krijgen? Maar toch zou ik het niet eens durven gebruiken omdat ik bang ben om verslaafd te worden. Ik ken mezelf en ik weet dat ik snel vatbaar ben voor verslaving, daarom zou ik het niet doen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is niet wat je verwacht, maar lekker genoeg om ermee door te gaan / het vaker te doen. Het voelt allemaal heel onschuldig. Tot die koude kalkoen aanklopt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."