Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag aan de Bruinjunks

vraag aan de Bruinjunks

67 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#1
oa : ik zal mensen niet zo maar afval noemen om maar een beetje stoer over te kunnen komen op een forum ...

stoer proberen over te komen op een forum door anderen expliciet afval te noemen, terwijl je dan zelf nog eens, in andere delen van het forum, je eigen problemen met drugs etaleert, beetje pot, ketel, zwart en verwijten verhaal zeg maar .... heroine, xtc, dope, zooi, shit .. geef de troep een naam ... er is altijd wel iemand die het erger vindt dan jij en die er nog minder mee in aanraking is gekomen dan jij .... zo werkt het nu eenmaal ... het tekent een mens als diegene gewoon een vraag kan stellen zonder anderen daarbij de moeten schofferen ... het tekent dus ook de mens die dat niet kan :wink:

volgens mijn buren is iedereen die drugs gebruikt een junk, laat staan iemand die op een drugsforum zijn beslommeringen neerzet ... volgens mijn buren ben jij dan wel geen bruinjunk maar wel een junk ... dus ach who cares :wink: het is maar hoe je iets bekijkt ...
en gelukkig zit bij mij afval in de prullenbak .. beetje jammer dat in jouw beleving jij ermee moet converseren blijkbaar :sunglasses:

:wave:
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#2
ArieKanariE zei:
oa : ik zal mensen niet zo maar afval noemen om maar een beetje stoer over te kunnen komen op een forum ...

stoer proberen over te komen op een forum door anderen expliciet afval te noemen, terwijl je dan zelf nog eens, in andere delen van het forum, je eigen problemen met drugs etaleert, beetje pot, ketel, zwart en verwijten verhaal zeg maar .... heroine, xtc, dope, zooi, shit .. geef de troep een naam ... er is altijd wel iemand die het erger vindt dan jij en die er nog minder mee in aanraking is gekomen dan jij .... zo werkt het nu eenmaal ... het tekent een mens als diegene gewoon een vraag kan stellen zonder anderen daarbij de moeten schofferen ... het tekent dus ook de mens die dat niet kan :wink:

volgens mijn buren is iedereen die drugs gebruikt een junk, laat staan iemand die op een drugsforum zijn beslommeringen neerzet ... volgens mijn buren ben jij dan wel geen bruinjunk maar wel een junk ... dus ach who cares :wink: het is maar hoe je iets bekijkt ...
en gelukkig zit bij mij afval in de prullenbak .. beetje jammer dat in jouw beleving jij ermee moet converseren blijkbaar :sunglasses:

:wave:
Klik om te vergroten...
Omdat ik de therm BruinJunks gebruik denk jij gelijk dat ik hun minderwaardig vind? Wie is hier nou bevooroordeeld.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
dus als jij iemand een bruinjunk noemt, dan bedoel je dat eigenlijk in een neutraal tot positieve manier ? .. dus niet negatief bedoeld ? sjah zo gezien heb ik geen poot om op te staan :)

:tearsofjoy:
:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jongen, ga boeven vangen!

En speciaal voor jou, je dagelijks moment onzin; iedereen die op jouw topic ''vraag aan Bruinjunks...'' reageert, is voor jou een echte Bruinjunk. Hij/zij reageert immers.

Zo, dat was het dan voor vandaag. Oh, shit, dit is niet écht on-topic. PARDON!!!
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik verwees ook ooit naar mezelf als een "pep junk", dus het is maar net hoe je naar het woord kijkt. Wel interessante topic, ik heb me hier nog nooit eerder in verdiept.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
_Kat_ zei:
het is maar net hoe je naar het woord kijkt
Klik om te vergroten...
De meeste mensen kijken er niet echt positief naar en dat is algemeen geweten, dus is het woord gebruiken er om vragen dat mensen zich beledigd gaan voelen...
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ivoos zei:
_Kat_ zei:
het is maar net hoe je naar het woord kijkt
Klik om te vergroten...
De meeste mensen kijken er niet echt positief naar en dat is algemeen geweten, dus is het woord gebruiken er om vragen dat mensen zich beledigd gaan voelen...
Klik om te vergroten...
Het woord junk word inderdaad neit echt als positief ervaren. Zeg liever gewoon bruin (ex)gebruikers...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
_Kat_ zei:
Ik verwees ook ooit naar mezelf als een "pep junk", dus het is maar net hoe je naar het woord kijkt. Wel interessante topic, ik heb me hier nog nooit eerder in verdiept.
Klik om te vergroten...

Dan doe je het zelf. Zelfkritiek staat op een andere (positieve) plek van de sociale ladder :wink:

EDIT:

Ex-hero-gebruiker of wat ook, dat ligt lekkerder in de oorschelp. Overigens is het niet erg als iemand één keer zo'n topic aanmaakt. Maar wanneer iemand met zo'n onderschrift het herhaaldelijk doet, dan is het een heel ander verhaal.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ArieKanariE zei:
dus als jij iemand een bruinjunk noemt, dan bedoel je dat eigenlijk in een neutraal tot positieve manier ? .. dus niet negatief bedoeld ? sjah zo gezien heb ik geen poot om op te staan :)

:tearsofjoy:
:wave:
Klik om te vergroten...

Wromtrax heeft ook geen poot om op te staan hoor :grin:

(bruin) Junk is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs en de daarbij horende levensstijl hanteert (verwaarloosd uiterlijk, vermagerd, wellicht ook dakloos).

Oftewel, dit gaat niet op voor iedereen Wromtraxx, ik neem je niks kwalijk hoor maar noem je mede DF'ers gewoon gebruikers!

Peace and love
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maakt mijn oordeel zoveel verschil of ik het ''Bruinjunks'' of Heroine verslaafde noem? Kom op zeg :wave:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Noem ze gewoon,

Mede drugsforum bezoekers die heroïne tot zich nemen :grin:

peace :grin:
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#12
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je iets wilt weten over een persoon, vraag het dan met respect, dan krijg je ook een respectvol antwoord terug. Doe je het op deze manier, kun je die reacties ook verwachten. Als een vraagt heb aan een homo ga je hm toch ook geen vieze flikker noemen ofzo? komop..
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#15
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
:P
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Off topic: Het is gebleken dat het een marketingstunt was. (even tussendoor :P)

Bruinjunk vind ik ook niet echt een vriendelijk woord trouwens. Waarom stel je je vraag niet gewoon?
c
christelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wromtrax zei:
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Sindsdien noemen wij het "negerinnentetten." Het lekkerste koek/snoepje dat er bestaat.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#18
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wromtrax zei:
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?
Klik om te vergroten...
Omdat blank verwijst naar een kleur in het algemeen en neger naar een ras...

Maar we dwalen nu wel af van onze bruinjunkies, niet? :rolleyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
...negerinnentetten
Klik om te vergroten...

Past ook veel beter, qua vormgeving / inhoud.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."