Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag aan de Bruinjunks

vraag aan de Bruinjunks

67 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hahaha dat is inderdaad wel een erg rare beredenering :P

Vind mezelf ook best aardig eigenlijk, heb nog nooit gehoord dat ik er als een junk uitzie, heb nog nooit gestolen voor mijn drugs, werk fulltime op kantoor én parttime achter de bar... enz enz enz...
En toch ben ik een zwaar verslaafde die elke dag minimaal 1,5 gr bruin gebruikt... Vooroordelen kloppen nou eenmaal lang niet altijd :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad, iemand die bruin gebruikt hoeft er echt niet uit te zien als een junk.
Ik ken genoeg mensen via mijn werk waar je niet aan ziet dat ze dagelijks grammen heroine spuiten.
Dan praat ik bijvoorbeeld over vertegenwoordigers in pak, of mensen met een eigen zaak.
Ze verzorgen zich nog allemaal goed, eten gezond en ik vind vele er best nog jong uitzien eerlijk gezegd.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Open deur.

Ik vond de stof intrigerend, en vind dat je alles in het leven eens moet proberen, mits de gelegenheid zich voordoet.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
Dezelfde reden waarom tienduizenden jongeren elk weekend speed, pillen en andere rotzooi gebruiken.

Je kan het net zover doortrekken totdat je honderd procent hebt; uiteindelijk is het voor iedereen, met alles, EERST PROBEREN :wink: Het is bij mij meer een kruising van diverse paden geweest. Niet zozeer één reden die aan te wijzen valt. Zelf ben ik juist zwaar antie-verslaving in welke vorm ook.

Maar ik had van tevoren niet die drang, zoals bij een maat van mij, om het eens te gaan nuttigen. Het was voor handen, alles leek safe, voor het eerste half jaar (de snuiftijd) dan.

Overigens ben ik van mening dat niet elke stap in het leven te beredeneren valt. Hoe langer je zoekt, hoe verder je van de waarheid komt.

Gr.,

Eend
Klik om te vergroten...
Oke bedankt voor je respons. Maar was dat proberen echt de enige aanleiding of was het ook iets anders? Ik bedoel zo te lezen ben je erg anti verslavingen dus is het ''bijzonder'' dat je bruin hebt genomen.


Als het niet te persoonlijk is wil ik het graag weten
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fout! Het is niet bijzonder dat ik Bruin heb genomen. Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen. Zeker na de ''probeer-fase'' dacht ik dat het allemaal wel meeviel.

Ik heb wel behoorlijk wat bagage in mijn rugzak, Hero haalt daar het gewicht uit. Op die manier is deze drug voor mij, op ten duur gevaarlijk gebleken. Toen ik achttien was, begon ik met Hero. Dit kan ook meegespeelt hebben. Verder had ik totaal geen manier van communiceren over de voor- en nadelen, zoals op deze site heel eenvoudig is.

Nou ja, naar mijn mening is er niet één specifiek punt te noemen. Het zijn allemaal kleine stukjes die een verslaving in de hand hebben gewerkt.

Hero - met name het chinezen is mijn valkuil betreffende verslavingen gebleken.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik begrijp jullie perfect. Denk dat je het enkel kunt begrijpen als je met heroïne geëxperimenteerd hebt en dan verslaafd bent geraakt. In het begin had ik ook het gevoel dat het best meeviel en ik alles onder controle had. Dat gevoel krijg je gewoon als je begint met heroïne. Omdat je in het begin ook nog geen last hebt van afkickverschijnselen. Daarom dat ik altijd zeg dat het zo'n sluipende drug is. Je bent hooked voor je het zelf goed beseft.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Fout! Het is niet bijzonder dat ik Bruin heb genomen. Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen. Zeker na de ''probeer-fase'' dacht ik dat het allemaal wel meeviel.

Ik heb wel behoorlijk wat bagage in mijn rugzak, Hero haalt daar het gewicht uit. Op die manier is deze drug voor mij, op ten duur gevaarlijk gebleken. Toen ik achttien was, begon ik met Hero. Dit kan ook meegespeelt hebben. Verder had ik totaal geen manier van communiceren over de voor- en nadelen, zoals op deze site heel eenvoudig is.

Nou ja, naar mijn mening is er niet één specifiek punt te noemen. Het zijn allemaal kleine stukjes die een verslaving in de hand hebben gewerkt.

Hero - met name het chinezen is mijn valkuil betreffende verslavingen gebleken.
Klik om te vergroten...
Ik ben immers zwaar tegen verslavingen op ieder vlak. Zodoende dacht ik werkelijk waar dat het mij niet te pakken zou nemen.


Dus toch proberen :wink:
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#8
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
:P
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Off topic: Het is gebleken dat het een marketingstunt was. (even tussendoor :P)

Bruinjunk vind ik ook niet echt een vriendelijk woord trouwens. Waarom stel je je vraag niet gewoon?
c
christelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wromtrax zei:
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Sindsdien noemen wij het "negerinnentetten." Het lekkerste koek/snoepje dat er bestaat.
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#11
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wromtrax zei:
_Kat_ zei:
Wromtrax zei:
doet me denken aan dat je dat snoepje geen Negerzoen meer mocht noemen.. onzin
Klik om te vergroten...

Hoe zou jij je voelen als je elke keer in de supermarkt word geconfronteerd met het snoepje: "Smerige kut blanken." :tearsofjoy:

Ik snap wel wat hier bedoeld word, ik zal in het vervolg zelf ook wel uitkijken hoe ik mede-gebruikers noem. :)
Klik om te vergroten...
Ja maar dit is negerzoenen. Waarom mag BlankeVla wel?
Klik om te vergroten...
Omdat blank verwijst naar een kleur in het algemeen en neger naar een ras...

Maar we dwalen nu wel af van onze bruinjunkies, niet? :rolleyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
...negerinnentetten
Klik om te vergroten...

Past ook veel beter, qua vormgeving / inhoud.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgende vraag:
Als iemand jou vraagt mee te doen met chinezen en je weet dat het bruin is,
ja of nee :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik trek heb...

N E E ! !

W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wromtraxe zei:
Volgende vraag:
Als iemand jou vraagt mee te doen met chinezen en je weet dat het bruin is,
ja of nee :grin:
Klik om te vergroten...
Ja chill man
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom vraag je het alleen aan de junks? Zelf heb ik ook meerdere malen 'bruin geprobeerd' en je hoort mij niet zeggen dat ik het nooit meer ga doen. Waarom? Omdat het af en toe wel relaxed is.

Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.
Klik om te vergroten...

Zo simpel ligt het niet bij iedereen hoor :openmouth:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
...Waarom vraag je het alleen aan de junks?..
Klik om te vergroten...

Omdat vrijwel iedereen die met Hero in aanraking komt vroeg of laat een Junk-periode mee zal maken? Het is waarschijnlijk onbewust generaliserend getikt. Misschien ben jij wel een "Bruinjunk" in spé, Zommes?! Alleen de tijd zal het leren.


zommes schreef:Je kan je dus beter afvragen waarom sommige mensen de keuze nemen om hun leven aan dat middel te wijden. Ja, dat is namelijk een keuze. Als je het mij vraagt is het een gebrek aan beter. Vrij simpel dus.


Needlefreak schreef:
Zo simpel ligt het niet bij iedereen hoor :openmouth:
Klik om te vergroten...

Het is niet zozeer "Bij een gebrek aan beter", voor mij. Ik heb achteraf gezien een onbewuste keuze gemaakt. Een keuze om de ellende te compenseren met het meest gelukzalige middel dat ik tot nu toe ken.

Waarom ik onbewust die keuze gemaakt heb? Waarschijnlijk vanwege allerlei negatieve, op dat moment onoplosbaar ogende zaken die in het onderbewustzijn is blijven steken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."