#1
Goed gedaan hoor, de verleidingstest met vlag en wimpel doorstaan
Dat zijn die verradelijke momenten die je kunnen maken of breken.
Het enigste wat je er van weerhoudt om op van die momenten tóch weer te gaan gebruiken, is je wilskracht. Wat zegt je gevoel op zo'n moment, hoe verloopt je gedachtengang...
Als je er nog niet klaar voor bent om écht nee te zeggen, zal die gedachtengang uiteindelijk leiden tot een goed excuus om het voor jezelf goed te praten, en toch weer te gebruiken.
Van: ohhh, het is zo lekker, 1 keertje maar, dan maakt het toch niet uit.
niemand hoeft het te weten, en van 1 keer raak je toch niet meteen weer verslaafd...
Of, ik ben al zo lang zo goed bezig, ik heb het eigenlijk gewoon verdiend.
Even 1 keertje relaxen, dat moet kunnen toch....
Als er op zulke momenten dit soort gedachtes door je heen gaan, is dat geen goed teken!
En dat kunnen het er hier veel met me eens zijn denk ik.
Wanneer dit soort dingen door je hoofd schieten, duurt het niet lang voor je terugvalt.
Pas wanneer je op van die verradelijke momenten niet alleen met woorden, maar echt met je gedachten overtuigd bent dat je het niet wilt, zul je pas slagen.
Als je op zulke momenten oprecht zoiets hebt van, tuurlijk is het gevoel bij het gebruiken even heerlijk, maar ik weet dondersgoed wat de gevolgen zijn. En dat wil ik NIET.
Dat is het gewoon echt niet waard. Zeker na alles wat ik heb moeten doorstaan om zo ver te komen... Dat alles weggooien voor dat korte lekkere gevoel waarvan je WEET dat je er ENORM spijt van gaat krijgen achteraf....NEE
Natuurlijk zal bij iedereen het allereerst even schrikken zijn... ineens zie je het al weer helemaal voor je hoe je aan het gebruiken bent, hoe lekker het is, en de twijfel.
Heel kort ga je er onbewust toch over nadenken... zal ik het doen?
Maar dan moet er echt binnen een paar minuten de omslag komen.
Het verstand moet dan overheersen, en heel snel de voor en nadelen afwegen.
De conclusie moet dan snel gemaakt worden: Het is het in de verre verste niet waard.
Ik doe het niet.
Als je dan toch nog uren of dagen blijft malen...blijft nadenken van, zal ik het doen...blijft smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten... dan is het Clean-Kwartje nog niet gevallen. Dan is de grote ommezwaai naar de échte wil om clean te blijven er gewoon niet, en ga je voor de bijl... zo ben je vorige keren teruggevallen.
Dat is het mooie wat ik ook bij jou lees R@R@, Die knop is bij jou deze keer ook om.
Deze keer ga je NIET terugvallen!
Je zegt het niet alleen met woorden, maar ook met je verstand en je gedachten!
Als het toch door je hoofd blijft spoken... lees nog even je eigen gemaakte lijstje met AL die redenen die je voor jezelf hebt opgeschreven waarom jij NIET gaat gebruiken.
Wat jouw redenen zijn om clean te BLIJVEN.
Die hele lange lijst, met enorm sterke argumenten, die weegt nou eenmaal in de verre verste niet op tegen dat ene keertje toch weer gebruiken met alle bekende gevolgen van dien.
Redenen genoeg om jezelf in een paar seconden te overtuigen dat je de juiste beslissing neemt.
Voor JEZELF! want JIJ hebt dat lijstje gemaakt met dingen die voor JOU belangrijk zijn.
Anyway, want ik zit weer te ratelen op mijn qwerty tot mijn vingertoppen er bloederig af vliegen
Je mag trots zijn op jezelf dat je deze "test" doorstaan hebt meid.
Wederom een overwinning die je mag toevoegen aan je lijstje met overwinningen!
Want een overwinning dat is het!
Je eerste directe confrontatie sinds je clean bent, en je bent niet teruggevallen!
Dat geeft weer meer zelfvertrouwen dat je bij een eventuele volgende verleiding in de toekomst wederom de juiste beslissing zult maken.
Lekker clean blijven en genieten van het leven!![:)]()
Dat zijn die verradelijke momenten die je kunnen maken of breken.
Het enigste wat je er van weerhoudt om op van die momenten tóch weer te gaan gebruiken, is je wilskracht. Wat zegt je gevoel op zo'n moment, hoe verloopt je gedachtengang...
Als je er nog niet klaar voor bent om écht nee te zeggen, zal die gedachtengang uiteindelijk leiden tot een goed excuus om het voor jezelf goed te praten, en toch weer te gebruiken.
Van: ohhh, het is zo lekker, 1 keertje maar, dan maakt het toch niet uit.
niemand hoeft het te weten, en van 1 keer raak je toch niet meteen weer verslaafd...
Of, ik ben al zo lang zo goed bezig, ik heb het eigenlijk gewoon verdiend.
Even 1 keertje relaxen, dat moet kunnen toch....
Als er op zulke momenten dit soort gedachtes door je heen gaan, is dat geen goed teken!
En dat kunnen het er hier veel met me eens zijn denk ik.
Wanneer dit soort dingen door je hoofd schieten, duurt het niet lang voor je terugvalt.
Pas wanneer je op van die verradelijke momenten niet alleen met woorden, maar echt met je gedachten overtuigd bent dat je het niet wilt, zul je pas slagen.
Als je op zulke momenten oprecht zoiets hebt van, tuurlijk is het gevoel bij het gebruiken even heerlijk, maar ik weet dondersgoed wat de gevolgen zijn. En dat wil ik NIET.
Dat is het gewoon echt niet waard. Zeker na alles wat ik heb moeten doorstaan om zo ver te komen... Dat alles weggooien voor dat korte lekkere gevoel waarvan je WEET dat je er ENORM spijt van gaat krijgen achteraf....NEE
Natuurlijk zal bij iedereen het allereerst even schrikken zijn... ineens zie je het al weer helemaal voor je hoe je aan het gebruiken bent, hoe lekker het is, en de twijfel.
Heel kort ga je er onbewust toch over nadenken... zal ik het doen?
Maar dan moet er echt binnen een paar minuten de omslag komen.
Het verstand moet dan overheersen, en heel snel de voor en nadelen afwegen.
De conclusie moet dan snel gemaakt worden: Het is het in de verre verste niet waard.
Ik doe het niet.
Als je dan toch nog uren of dagen blijft malen...blijft nadenken van, zal ik het doen...blijft smoesjes verzinnen om het voor jezelf goed te praten... dan is het Clean-Kwartje nog niet gevallen. Dan is de grote ommezwaai naar de échte wil om clean te blijven er gewoon niet, en ga je voor de bijl... zo ben je vorige keren teruggevallen.
Dat is het mooie wat ik ook bij jou lees R@R@, Die knop is bij jou deze keer ook om.
Deze keer ga je NIET terugvallen!
Je zegt het niet alleen met woorden, maar ook met je verstand en je gedachten!
Als het toch door je hoofd blijft spoken... lees nog even je eigen gemaakte lijstje met AL die redenen die je voor jezelf hebt opgeschreven waarom jij NIET gaat gebruiken.
Wat jouw redenen zijn om clean te BLIJVEN.
Die hele lange lijst, met enorm sterke argumenten, die weegt nou eenmaal in de verre verste niet op tegen dat ene keertje toch weer gebruiken met alle bekende gevolgen van dien.
Redenen genoeg om jezelf in een paar seconden te overtuigen dat je de juiste beslissing neemt.
Voor JEZELF! want JIJ hebt dat lijstje gemaakt met dingen die voor JOU belangrijk zijn.
Anyway, want ik zit weer te ratelen op mijn qwerty tot mijn vingertoppen er bloederig af vliegen
Je mag trots zijn op jezelf dat je deze "test" doorstaan hebt meid.
Wederom een overwinning die je mag toevoegen aan je lijstje met overwinningen!
Want een overwinning dat is het!
Je eerste directe confrontatie sinds je clean bent, en je bent niet teruggevallen!
Dat geeft weer meer zelfvertrouwen dat je bij een eventuele volgende verleiding in de toekomst wederom de juiste beslissing zult maken.
Lekker clean blijven en genieten van het leven!
