Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClean blijven!

Clean blijven!

180 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik heb vooral veel steun gehad met de posts van RARA, eend speedjunk fnea en kanarie!!
Voor mij is het niet zo zeer de craving, of zucht zoals jullie zeggen! Maar ergen zal da toch wel spelen! Na 4 dagen zonder heb ik toch wer 5mg meth. genomen ! Kna nie anders! Werken , kids etc. Heb nu ook wel xANAX maar toch , liever niet! Hoe raak ik van die 3 mg. mg. af zonder dat het m'n leven overhoop gooit! Tot 2mg. gaat het nog maar dan .... Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!
Heb veel aan jullie forum gehad!!
Liefs, nina
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ninanina zei:
Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!
Klik om te vergroten...

Hoi Nina,

Jawel hoor, ik weet precies hoe zwaar afkicken is met kleine kinderen en een zware baan :wink:
Knap dat je het toch zo goed volhoudt met al die ballen in de lucht houden. Kinderen vragen juist meer aandacht als je die als ouder net even minder kan geven; dan kom je in een vicieuze cirkel waar heel moeijk uit te komen is, I know...

Al eens aan een hele langzame afbouw m.b.v. Temgesic (= buprenorfine), net als de Eend, gedacht? Buprenorfine vermindert trek naar opiaten, wat toch iets meer rust geeft, en áls je zou gebruiken heeft het nauwelijks effect. Bovendien is de afkick veel minder heftig in vergelijking met bijv. Meet.

Je kan dit rapport bekijken, de info die hierin staat sluit goed aan bij hoe ik alles ervaren heb met de Bupe-afkick (meerdere keren):
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier_buprenorfine.pdf

Of toch maar even stabiel blijven op de Meet?

Suc6!

@ Nonna:
Thanx... je hebt helemaal gelijk; juist de negatieve ervaringen bepalen onze levenservaring en levenswijsheid... als je het om weet te buigen naar positieve energie, althans :wink:

Groetjes,
R@ :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,
Eerst en vooral thanks voor de response!! Probeer nu iets te schrijven met ne zoon van 8 naast me die de hele tijd vraagt "mama, wa wil da zeggen? Mama waarom schrijf je dat?...En ene van drie die zegt mamaaaa, ik wil chocomelk, mamaaa ik wil een knuffel; mamaaa ik wil; ik wil en ik wil.... Daarbij babysit ik ook nog op een klein, ontzettend lief klein Japans meisje van 11 maanden die de hele tijd whee whee zegt! Mijn lief is naar de nederlandse les, Heb toch weeral mijn 2,5 genomen, anders nie te doen!! Temgesic? Mag ik der dan zeker van zijn dat ik ervan af kom? Want dat is uiteindelijk wat ik wil!!! Of toch maar gewoon doorbijten. Mezelf niet goed maar ook niet enorm slecht voelen voor nog een aantal maanden (Van 2,5 tot 0 elke twee weken 10%... lange tijd).
Wil der vanaf!!
Hoe oud zijn jou kids en hebben die zich ooit vragen gesteld? En wat voor antwoorden had je dan? Eerlijk zijn of een verhaaltje vertellen?
Liefs,
en om mijn zoon een plezier te doen (want dit is een mail naar een vriendin!) :rockband :rockband: (wou proberen 'rockband smiley)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Temgesic? Mag ik der dan zeker van zijn dat ik ervan af kom? Want dat is uiteindelijk wat ik wil!!! Of toch maar gewoon doorbijten.
Klik om te vergroten...
Ik zou echt de Temgesic proberen, het scheelt echt een hoop; het is veel minder zwaar afkicken. Je kan het héél langzaam afbouwen.

Hoe oud zijn jou kids en hebben die zich ooit vragen gesteld? En wat voor antwoorden had je dan? Eerlijk zijn of een verhaaltje vertellen?
Klik om te vergroten...

Mijn zoons zijn nu 2, 8 en 9 jaar. Ik heb longemfyseem en de eerste dagen van de afkick (laatste jaar 3x van Meet/Bupe) lag ik veel op bed en zei ik dat het daar van kwam. Ik kreeg ook altijd last van m'n longen, dus was het toch niet gelogen...

En verder: tijdens de afkick gaf ik mezelf veel rust. Dus: "Schat, om 4 uur doen we een spelletje, maar eerst wil mamma even rustig lezen/muziek luisteren etc."
Ik probeerde het altijd duidelijk voor de kinderen te houden en ze kort, maar krachtig aandacht te geven: even knuffelen, even een spelletje. Het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Maar in dat "even-moment" wel echt alle aandacht geven.

Ik heb nu sinds 3 jaar weer een partner; dat scheelt ook. En toen ik nog alleen met de oudste 2 kinderen was, waren zij maar de helft van de week en schoolvakanties bij mij (nu wonen we ruim een jaar fulltime met z'n 5-en). Ik ben altijd juf geweest (3-4 dgn. p.w.), dus dan plande ik de afkick altijd in de vakantie als zij bij hun vader waren.

En ik heb altijd vrienden, familie en bijv. ouders van vriendjes van de kinderen gehad bij wie ze ook konden spelen.

Ik moet wel zeggen dat het met de jongste het zwaarst was; die willen juist aandacht als jij het als moeder net even niet kan geven; dat voelen ze als de beste. Dus met hem: heel vaak korte momenten even spelen (een puzzel ofzo) en een megavette-knuffel, kiekeboe-spelen; dat soort dingen...

Verder: ik slikte Gabapentine tegen de spierpijn (dat was bij mij het ergste), misschien een tip voor jou?

Suc6! :wink:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind het knap om met kids om je heen af te kicken.dat lijk me niet makkelijk.
ik heb een hond 15 jaar gehad en dat vond ik al een verantwoording.
mag gezegd worden: PETJE AF.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi ,

Sorry ra dat ik zo doorzaag over the kids, maar heb jij nog ooit iets gehoord over die jongen Fnea? Die is toch wel echt heel jong nog? Heb jij geen schrik voor jou kids? Hoe kan je voorkomen da ze dezelfde weg opgaan? Praten sure, maar is dat genoeg of is er toch ook iets genetisch?
Ben i.a.g. al eens blij om te kunnen praten zonder werk, fam. etc.
Ben trouwens nog altijd bezig met mijn stomme 2,5 meet te proberen af te bouwen! Waarom is da toch zo moeilijk!! Ben verdomd al bijn 4 jaar "clean"!!
Liefs
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry ra dat ik zo doorzaag over the kids,
Klik om te vergroten...

Geeft niets, hoor! :wink:

Heb jij geen schrik voor jou kids? Hoe kan je voorkomen da ze dezelfde weg opgaan? Praten sure, maar is dat genoeg of is er toch ook iets genetisch?
Klik om te vergroten...

Toen ik ook nog aan het afbouwen en afkicken was wel, ja. Nu heel soms.
Het heeft geen zin om daarover te piekeren; ik doe mijn best als moeder om ze zo goed mogelijk op te voeden.

Ik merk wel dat ik bepaalde zaken in de opvoeding benadruk, zeker als gevolg van mijn verleden. Ik leer ze dat ze er mogen zijn, dat ze trots mogen zijn op zichzelf en zichzelf lief mogen vinden; ik geef veel complimentjes en ben echt een knuffeldier met mijn kinderen. Kortom: zelfliefde. Want ik denk dat een gebrek daaraan een grote oorzaak van drugsgebruik is; bij mij was dat in elk geval zo...

Enne: Fnea heb ik nooit gekend op DF, die was net weg toen ik kwam.

Hoihoi! :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks!

Mijn hoofd is nu echt wel heel druk!! Waarschijnlijk moet ik ind. niet zo doorpiekeren!
Waarschijnlijk weer een van die domme bijwerkingen van stoppen! :(
Liefs
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ninanina zei:
Mijn hoofd is nu echt wel heel druk!! Waarschijnlijk moet ik ind. niet zo doorpiekeren! Waarschijnlijk weer een van die domme bijwerkingen van stoppen! :(
Klik om te vergroten...

Niet dom, maar ik weet: wél irritant voor jou en héél herkenbaar voor mij (zie al mijn posts van mei jl.) :wink:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi!

Heb net je mei posts nog es doorgelezen Ra! Voel me de laatste tijd ind. heel Remi!
Mijn vriend (sedert 5 jaar) heeft vroeger wel es geexperimenteerd met wat bruin, maar dat lag hem niet echt (ook andere dope niet echt trouwens, gelukkig!). Natuurlijk vindt ie mij nu een "dramaqueen" die alle kleine pijntjes overdrijft! Hij moest eens weten! Een paar maanden en dan stoppen, natuurlijk lijkt dat maar op een klein griepje! Ik wil hem er ook niet te veel mee lastig vallen maar kan soms best wel wat meer steun gebruiken!! Gelukkig heb ik jullie gevonden! Helpt echt!
Liefs :confused:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sorry voor mijn gezeur (gezaag zeggen ze hier!! :wink: ) Ben er bijna maar heb bijna zin om vanavond 1mg extra te nemen (3 i.p.v.2)! En Ra, ik heb de gewricht en spierpijnen tot nu toe echt wel onderschat! Ik ga morgen zeker naar de doc. voor de med. die je hebt aan geraden!!
Volgende week vakantie! Pffff, kids de hele dag. Heb mijn oudste ook nog beloofd om met hem naar Londen te gaan voor drie dagen ( Z. blijft bij papa). Hij is helemaal into het oude Egypte, dus moet ik met hem naar British Museum!! Ben al moe van tevoren!! Energie, ik wil terug meer energie! En SLAPEN!! Inslapen ok maar daarna, om (ga meestal rond 23h. sl.) 02, 02:30 is het gedaan, onrust, opgedraaid, nadenken over alles wa 'k nog moet doen en amper kan doen!
Wanneer stopt dit nu eindelijk es!! Ben nu al bijna een jaar aan het afbouwen!! Waarom is deze laatste stap toch zo idioot moeilijk? Of ben ik dan echt een "dramaqueen" die niets kan verdragen :flushed: Nee, nee :angry:
Allez morgen (en vooral vannacht) der maar weer es tegenaan!!
Liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, je stelt je zeker niet aan! Ik ben een paar jaar geleden maanden aan het op- en afbouwen geweest met een kwart pil Symoron (= 1,25 mg. Methadon). Twee dagen nadat ik op nul stond begon de ellende dan; ik raakte dan ook echt in de war van de afkick, bijna psychotisch zelfs.

Dus ik geloof je zeker! Maar echt; de buprenorfine helpt echt; het haalt lichamelijk én geestelijk net de scherpe kantjes eraf.

Meet is de allergrootste rommel in opiatenland; dat is mijn ervaring na al die jaren...
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee Nina, je stelt je zeker niet aan. Denk dat we allemaal hier begrijpen wat je doormaakt.
En het is zeker moeilijk voor de omgeving om het te begrijpen. Het moet toch na een paar weekjes wel over zijn? En is het nou zo moeilijk om van dat laatste pilletje af te komen?
Ik probeer het wel eens uit te leggen maar heb het idee dat mensen echt niet beseffen wat het inhoudt. Als je van 5 naar 2 kan dan kan je toch ook zo naar nul?
Dit soort vragen ken ik maar al te goed en heb eigenlijk vaak al geen zin meer om het uit te leggen. Soms heb je het gevoel dat mensen van je denken: wil ze er wel echt vanaf dan?
En je wilt ook niet als een zeur overkomen.
En tja, die benen! die rot kriebels, om gek van te worden. heb wel eens keihard tegen de muur geschopt van frustratie. Soms ging ik heel hard mijn kuiten masseren en met m'n vuist hard erop kloppen omdat ik dacht dat het iets met de doorbloeding te maken had. Weet bij God niet of dat zo is maar had soms wel het idee dat het hielp.
En dat energie-level, pfff....balen he? wat is meet toch klotespul.
sterkte en groetjes,
Nonna
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haydi girls (and natuurlijk,ook alle jongens daar),

Bedankt voor jullie antwoord :) !! Doet me echt goed om te horen dat ik niet aan het zeuren ben!!
Nu, volgende week, zal der van 2 naar 0 weinig sprake zijn!! Hup naar Londen!Ik neem in alle geval m'n pilletjes mee en als der 1 ne meer moet dan moet dat maar!! Nu gaat het even over de kids :cry: . Energie heb ik nog steeds niet, slapen doe ik nog steeds niet, dus nu ff doorbijten en zeker weer niet meer gaan nemen. En ja, Nonna, ook ik heb soms zin om niet meer te antwoorden!! Als het dan toch allemaal zo makkelijk is... :angry: Als het verlof voorbij is, ga ik echt toch wel es kijken voor subutex!!( Thx Ra!!), want dit ben ik echt meer dan zat!!
Als we allen 5 jaar 0 zijn geven we een groot feest!! :hearteyes:
:wave:
Nina
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#15
r@r@ zei:
Ninanina zei:
Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!
Klik om te vergroten...

Hoi Nina,

Jawel hoor, ik weet precies hoe zwaar afkicken is met kleine kinderen en een zware baan :wink:
Knap dat je het toch zo goed volhoudt met al die ballen in de lucht houden. Kinderen vragen juist meer aandacht als je die als ouder net even minder kan geven; dan kom je in een vicieuze cirkel waar heel moeijk uit te komen is, I know...

Al eens aan een hele langzame afbouw m.b.v. Temgesic (= buprenorfine), net als de Eend, gedacht? Buprenorfine vermindert trek naar opiaten, wat toch iets meer rust geeft, en áls je zou gebruiken heeft het nauwelijks effect. Bovendien is de afkick veel minder heftig in vergelijking met bijv. Meet.

Je kan dit rapport bekijken, de info die hierin staat sluit goed aan bij hoe ik alles ervaren heb met de Bupe-afkick (meerdere keren):
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier_buprenorfine.pdf

Of toch maar even stabiel blijven op de Meet?

Suc6!

@ Nonna:
Thanx... je hebt helemaal gelijk; juist de negatieve ervaringen bepalen onze levenservaring en levenswijsheid... als je het om weet te buigen naar positieve energie, althans :wink:

Groetjes,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ninanina zei:
Nu, volgende week, zal der van 2 naar 0 weinig sprake zijn!! Hup naar Londen!Ik neem in alle geval m'n pilletjes mee en als der 1 ne meer moet dan moet dat maar!! Nu gaat het even over de kids :cry: .
Klik om te vergroten...

Hoi Nina,

Hoe was het in Londen? En hoe gaat het nu met je?

Groetjes,
R@ :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi,

Londen was eigenlijk niet zo erg als verwacht!!Misschien dat the mind toch wel meespeelt!! Thuis zit ik me af te vragen" wat voel ik nu eigenlijk, slecht of toch een beetje goed,". Daar moest ik vooral er voor zorgen dat alles goed verliep. Heel veel gelopen, veel gezien kid heel blij!! Heb wel enorme spierpijn nu, maar dat zal wel normaal zijn!
Dus nu vraag ik me weeral maar eens af of van 2 naar 0 echt zo moeilijk is :flushed:
En met jou Ra? Alles ok? Hoelang ben jij nu volledig 0? Voel jij je al helemaal terug "normaal"?
Ben wel terug begonnen sigaretten roken!! :flushed: Dom natuurlijk!!
Heb net hier ergens nog iets gelezen van een jongen die vond dat ie "recreatief" heroine gebruiker kon worden. Hij was boos dat het werd afgeraden etc etc maar hij had het wel over "zielige junks die niet meedraaien in de maatschappij", ik wou nog iets antwoorden maar toen las ik een reactie van jou Ra die alles zei wat ik wou zeggen! Cool!! :)
Maar nu verder naar status zero!!!

Liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dus nu vraag ik me weeral maar eens af of van 2 naar 0 echt zo moeilijk is :flushed:
Klik om te vergroten...
Ja Nina, zo zwaar is het echt! Ik zou je graag telefonisch spreken om het nóg duidelijker te kunnen maken: het laatste stuk is hel! Zeker met werk, kinderen, huishouden etc. Dat is het lichamelijke stuk, maar dan heb ik het nog niet eens over alle pijn, onzekerheid en emoties van binnen. Laat nou eens los dat je je zou aanstellen, dat doe je niet!!! Hoe denk je nu over bijv. Buprenorfine, Nina?
En met jou Ra? Alles ok? Hoelang ben jij nu volledig 0?
Klik om te vergroten...
Ik ben officieel nog steeds sinds 3 mei clean, nu een half jaar. Maar door dat ene trekje schreeuw ik dat niet meer van de daken :flushed:
Met mij gaat het niet echt lekker, kan me niet losmaken van die pr8ige baan en die nieuwe baan in het MBO is erg kut omdat het gewoon niet meer is wat ik wil. Ik heb geen energie, heeft niet met net clean zijn te maken, het komt echt omdat ik niet het werk kan doen wat ik echt wil. Mijn man heeft weer geen baan, dus voor mij is studeren nu geen optie. Ik merk zelfmedelijden bij mezelf en dat haat ik, wil ik niet toelaten...
Heb net hier ergens nog iets gelezen van een jongen die vond dat ie "recreatief" heroine gebruiker kon worden. Hij was boos dat het werd afgeraden etc etc maar hij had het wel over "zielige junks die niet meedraaien in de maatschappij", ik wou nog iets antwoorden maar toen las ik een reactie van jou Ra die alles zei wat ik wou zeggen! Cool!! :)
Klik om te vergroten...
Thanx...
Waar was dat?

Ik ga nog even muziek luisteren, truste allemaal! :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi lieve Ra!

Voel me idd niet zo schitterend! Wat jammer van je job! Maar Hey, nu niet alles laten hangen he!! Je hebt zoveel moeite gedaan! En een beetje zelfmmedelijden soms is nog niet eens zo slecht! :angry:
Hier in Belgie zijn ze niet zo te vinden voor Temgisic, weet eigenlijk niet eens waarom??
Mijn "cleane vrienden " val ik der liever niet lastig mee, maar heb wel twee hartsvrienden die me begrijpen. Ene , hij is gay en al 25 jaar samen met z'n vriend, is er echt wel in geslaagd om die domme meet af te bouwen tot 0, zonder te veel probs. Hij heeft er wel bijna 3 maanden over gedaan om van 2 tot 0 te gaan, op het laatst zelfs met 0,10 enzo. Andere kameraad is al jaaaaaren aan het jojoen tussen 3 en 0 :confused: . Tot 0,5 en hup terug naar 5... :P !!
Maar echt op lette nu he! Zelfmedelijden soms ok, maar niet gaan denken" pf, nu kan ik wel weer ff"!
Ik geef je mijn nr. pb. Als je je echt slecht voelt kan je me altijd bellen!
Soms vraag ik me echt af waarom die 0? Het is echt wel het idee om niet meer te "hangen", onafhankelijkheid!!
Woon jij ver van Belgie? In de toekomst misschien es iets afspreken?

Liefs,
:wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was trouwens een trip report van ene Berbatov!
Ga hier nu nie copy - pastes doen, maar jou reactie zei alles wat ik wou zeggen! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."