Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hai Paddosofty Wat betreft het dromen en gapen , als nasleep van een afkick. kan ik je 1 werkend advies geven. Ga sporten , en ga op regelamatige tijden naar bed maar ook uit bed ( ook in het weekend) Maak hier een strak regime van op zo'n manier dat het iets vanzelfsprekends wordt!!! ECHT, DIT IS 1 VAN DE WEINIGE DINGEN CQ ACTIES DIE JE DOOR ZO,N PERIODE HEEN HELPEN."
"oi Ik heb vandaag gehoord dat ik op zeer korte( nou ja een tot anderhalve week) termijn naar de Detox in den haag kan ( parnassia). Ik ben hier blij om want dit gaat echt niet meer , ik heb gemerkt dat als je terugvalt NADAT je een volledig programma als de ''emiliehoeve'' hebt gedraaid , deze terugval veel heavier is dan vroeger. Ik ben nu een weer een gebruiker die makkelijk zo'n 6 tot 700 euro op een adres zit weg te roken , en dir gaat de laatste maand( krap) al zo. Afgezien dat ik op deze manier wel heel erg hard door al mijn spaar geld heen ga, zie ik er ook niet meer uit. ben mezelf op deze manier regelrecht het graf in aan het roken...............en dat wil ik ook niet. Mijn bedoeling is om op de detox te beginnen met 75 mg methadon dat af te bouwen naar 25 mg methadon en dan over te stappen naar subuxone. Ik heb de vorige keer een over stap gemaakt van 30 mg methadon , en dat ging goed. hoewel ze op de detox hier in den haag gemiddeld naar een dosis van 20 mg streven waar na je op subuxone mag gaan. Echter een dosis van 20 mg is voor mij net te weinig daar ik ook pijn bestrijding nodig heb. Ik ga jullie wel op de hoogte (dagelijks) houden ivm hoe mijn afkick verloopt. grtz mars"
"Hai Jopy Ik heb samen met een goede vriend ( Amon) jou stuk om half twee s'nachts zitten lezen , en als ik voor me zelf spreek ; ik ben zwaar onder de indruk. Het is zelfs zo dat een soort gelijke ervaring mij 27 jaar geleden heeft doen besluiten om nooit maar dan ook nooit meer naar een T.G cq afkicksentrum te gaan. Mijn ervaringen met de emiliehoeve van 27 jaar geleden zijn van de zelfde strekking als jij in jou verhaal beschrijft. Echter , begin deze eeuw verkeerde ik echt, in een met de rug tegen de muur situatie , en kwam toch weer in aan raking met de E.H. en gelukkig kwam ik er al snel achter dat al die middeleeuwse ''martelmethodes'' niet meer daar werden toegepast en sterker nog dat ze verboden zijn door het ministerie van volks gezondheid. Als ze nog steeds op deze tour bezig zouden zijn zouden ze ook geen klanten cq subsidies meer trekken Maar de vraag die bij Amon en mij leeft is; hoe ben jij dan al 22 jaar clean?? zonder programma??? enfin thanks voor je reactie, mars"
"labradoor zei: ja slechte zaak daar die emilihoeve.ik dreigde ook een synjasin of hoe dat ook heette maar in ieder geval liepen er ook in oranje jurken met kralenketting(mala)genoemd met een foto van bhagwan. die therapieen zijn zeker gevaarlijk.bij een rebirthings-sessie ging het bij mij niet goed.(ben een resus-baby die meer dood dan lev en end ter wereld kwam,veel te vroeg geboren en helemaal geel(verkeerd bloed)zelfs na transfusie was nog niet goed.dus heel drama. als coordinatrice stond ik zo onder druk dat ik elke dag een groep nodig had om de negativiteit ontladen en energie opdoen. je wordt afgebroken.wat je ook doet het is daar nooit goed.vaak wordt vergeten dat veel een dubbele diagnose hebben.wat bij de een wel helpt kan bij de ander schade aan richten toch? hmm amon?bekende naam indisch en meerdere kinderen?dan ken ik je en anders heb ik de verkeerde voor me. Klik om te vergroten... Alo labrador Ja klopt ik ben amon met meerdere kids bij een andere mams. Maar dit is mars zijn topic dus ik laat hem weer aan het woord. Oke hier Mars dus. labrador, waaaaaaaaaaaaaaar heb je het over ??? de EH heeft nooit onder leiding van de bagwahn beweging gestaan!! Negatieve verhalen hoor je alleen maar van mensen die het programma niet af ''kunnen '' maken. Ik ben zelf de mening toegedaan , dat het niet uitmaakt wat voor programma ( als je dat nodig hebt) doet , dez noods ga je stront scheppen. Als je daar clean van woord prima. Als je clean bij de heer blijft , ook prima. Kijk je zit uit vrije wil in een TG en mensen die het afmaken en die zo een langere tijd clean blijven , die kankeren niet op mensen die weggelopen zijn van de hoeve hoor. Maar de weglopers vinden ons altijd maar mafkezen hahaha en oja re birthing mag allang niet meer. Maar ook @ Ra , ik heb met jou programma gedaan en ik heb pas jouw mail aan iemand laten lezen die ook in onze tijd op de EH zat . Maar sorry hoor zoals jij dingen beschrijft????????????????????? enfin wij zullen wel hebben zitten slapen Wel toppie datr je clean bent. grtz Mars ps ik ook weer"
"r@r@ zei: Moet ik toch ff op reageren Ik zat er niet vrijwillig. Bij de Detox vonden ze destijds dat ik de EH moest gaan doen en ik mocht nergens anders aan deelnemen bij Parnassia. Mijn rechtzaak (omgangsregeling kinderen) kwam eraan, waarvoor ik op z'n minst in een programma moest zitten. Ik ging dus op z'n zachtst gezegd met frisse tegenzin. En niet af kunnen maken? Nee hoor, ik wilde het gewoon niet. Had me daarom linea recta bij Arta gemeld en dat heb ik wél willen en dus ook kunnen afmaken. De EH gaat uit van opbouwen door eerst af te breken, ook "nu" (2004) nog. En daar geloof ik nog steeds niet in. Althans, ik geloof niet dat het voor mij werkt. Voor anderen kan het kennelijk wel helpen. Maar Mars, jou heeft het toch niet definitief geholpen? Ben je er al een beetje achter waardoor dat komt? Is het programma toch niet toereikend voor jou of zit er iets in jou waardoor elk programma tot nu toe niet blijvend heeft geholpen? Ik wens je veel succes, enne; wat ik allemaal heb beschreven is echt zo gebeurd. Ik hield een dagboek bij destijds, dus er is geen sprake van "zaken verkeerd herinneren omdat er zoveel tijd tussen zit." Maar logisch dat niemand van jullie bij alles is geweest wat ik daar heb meegemaakt. Het beschuldigd worden van seks hebben terwijl ik dat daar op de EH niet had en niet geloofd worden toen ik werd aangerand door R. die er al zoveel langer zat, dat blijft pijn doen, zelfs nu nog... Vrouwen met mijn verleden worden op dat gebied vaak niet geloofd, dat besef ik heel goed. Maar ik was vastbesloten het af te maken in het begin. Toen bleek dat het vertrouwen in mij er niet was (en vice versa) kon en wilde ik het niet opbrengen anderen van de waarheid te overtuigen. En dat is mijn aandeel in het geheel: dat ik te snel opgaf, mezelf en anderen geen kans wilde geven. Ik blijf nu clean, zonder prgramma. Het beste programma is je eigen innerlijke motivatie, dat geloof ik! Groetjes, R@ Klik om te vergroten... Hai Hai R@R@ Ik geloof je juist wel hoor , maar idd ik was niet overal bij natuurlijk. maar toch kan je de hoeve daar niet opafrekenen wat een paar mede bewoners doen , die zijn er ook maar tijdelijk toch. En of het mij geholpen heeft??.............JA , je moet nagaan dat ik idd mede door eigen motivatie en hulp van de Hoeve van af september 2003 toto een paar maanden geleden clean ben geweest....en dat is winst voor iemand die sinds 1977 of 76 gebruikt. Maar ik vind dat de hoeve niet de hoeve meer mag heten , het programma duurt nu nog maar in principe 6 maanden en alles maar dan ook alles wat ik hier hoor over de hoeve dat was vroeger en nu ( jammer genoeg ) niet meer Maar waht ever , nogmaals iedereen heeft wat anders nodig , daarom zijn er vanuir de hoeve zoveel andere programma's gestart grtz mars"
"oi Ik lees ook vaak dat mensen het hebben ibt de emiliehoeve over afbreken en dan wordt je weer opgebouwd Euhhhhhhhhhhhh nou ik heb er meer als 16 maanden gezeten en ben altijd het zelfde piraatje gebleven hoor . Wat wel wordt geprobeert is door middel van van verleden probes het stuk junk in je afscheid van te nemen cq af te breken , en daar weer iets voor in de plaats te zoeken. je moet niet denken dat ik geen kritiek op de hoeve heb . Die heb ik wel! maar die is juist gestoelt op een nogal lange tijd als bewoner en daarna als staflid( vrijwillig) Maar ik zeg het nog 1 keer ik laat ieder programma in zijn waarde , elk programma heeft voor en tegens en als je er voor je zelf achter komt dat je niet op de goede plek zit dan moet je wat anders zoeken. Trouwens ik weet nogwel van jou vertrek R@R@ dat er best wel wat mensen het jammer vonden dat je ging , maar jij had je zelf helemaal afgesloten. Mars (je )"
"wittenindeneuze zei: Dikke shot bruin zetten en een grammetje snuiven en je bent er weer bovenop! Kijk maar naar Tom Boonen! Recht naar de witte lijn! Klik om te vergroten... Doe jij dat maar , ik heb het na 25 jaar gebruik wel gezien. Maaaaaaaaaaaaaaar als jij dat wil moet je vooral doen"
"Hallo Allemaal Ik ben na een best wel lange detox , vorige week weer thuis gekomen. Ik heb op de detox een overstap gemaakt van 40mg ( 8 symeron) naar 16 mg subuxone , en dat dan ook weer wat afgebouwd. Persoonlijk vind ik dit een aanradertje , en het is dan ook niet meer te vergelijken met de wekenlange lijdensweg die je vroeger van je methadon afkick had. Het enige wat ik nu nog slik is 5 tabletjes temgesic per dag , dit heb ik als pijn medicatie ivm verscheidene botkanker operaties. Ik voel me goed. grtz mars"
"labradoor zei: goed van je.ik ben overrigens wel blij te lezen dat er allerlei tussen middelen zijn na de methadon.want vroeger had je alleen depronal na de methadon en daar moest je het mee doen. het belangrijkste is dat je je goed voelt zodat je niet hele dagen met ziek zijn bezig ben want dat breekt op een gegeven moment op.bij mij wel in ieder geval. ik wens je veel sterkte de komende tijd.en volhouden he. Klik om te vergroten... hai labrador het gaat nog steeds prima allemaal. Maar ik besef dat ik ook best wel mazzel heb met de mensen om me heen. Kijk ik heb een terugval van een maand of drie gehad en daarvoor 6 jaar clean, dus wat dat betreft heb ik nog m'n hobbys ( fitness en high end audio) en daar heb ik ook weer groepen kennisen aan over gehouden. Hahaha als ik nu terug denk was die terugval van mij echt heel berekend. Want ik ging bijvoorbeeld nooit in mijn eigen huis gebruiken ( 1 x gebeurt) met de achterliggende gedachte van; als ik dadelijk weer clean ben , dan wil ik in mijn huis geen associaties. Enfin ik heb ook nog een paar vrienden van de hoeve overgehouden en we hebben al die tijd dat we buiten zijn contact ( ja behalve toen ik terugviel want toen was ik van de aardbodem gepleurt ) Maar ja joh nu gaat het weer goed en ik zeg altijd; ben 6 jaar clean geweest , nu ga ik de komende 66 ( euhhhhhhhhhhhhhh moet lukken ik ben 47 jaar oud) Thanks voor je reactie labrador , maar hoe gaat het met jou? grtz mars"
"r@r@77 zei: Hé Silver, ik heb samen met mijn man een hypotheek van 230.000,- euro, allebei 50/50. Ik heb zo'n formulier in moeten vullen waarbij ze idd vragen naar medische situatie ("Drinkt u? Gebruikt u drugs? Psychiatrische geschiedenis?"). Als ik niet bij alles ontkennend had gereageerd, had ik nu nog steeds niet mijn huisje-boompje-beestje/ "een kind, een huis een auto en elkaar" gehad. En laten we wel wezen: wie kan er op alle vragen in alle eerlijkheid "nee" zeggen? Ja, ik heb dus gelogen. Ja, omdat het doel de middelen heiligt. Mijn kinderen wonen in een goede buurt, dat is mij veel meer waard dan per se eerlijk willen zijn. Net als veel andere ex-verslaafden ben ik vaak te eerlijk, als soort compensatiegedrag (hebben we het wel eens over gehad), maar het welzijn van mijn jongens staat voorop, de keuze om wel/niet te liegen op het formulier was dus snel gemaakt. Ik neem aan dat jij er ook helemaal niet verslaafd uitziet, dan moet het geen enkel probleem zijn. Dat was het bij mij ook niet. Iedereen verdient een kans op regelmaat en zekerheid. Ik wens je erg veel suc6!! Klik om te vergroten... hai pm mij even wat betreft dit bericht!!!! Met respect hoor , maar dit zijn geen slimme acties"